جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • صفحه اول کنفرانس‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره مردمداری ایران
      • ماموریت ما
      • بروشور نخستین جشنواره مردم‌داری ایران
      • دستورالعمل ارزیابی نخستین جشنواره مردم‌داری ایران
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
  • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
  • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران
  • IRANPR
  • تماس با ما
[the-social-links]
  • 021-66943670
  • info@kpri.ir
  • رویدادها
  • انتشارات
  • نگارخانه
  • خبرنامه
  • ارتباط
  • IRANPR
موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • خانه
  • فروشگاه‌ روابط‌عمومی
    • کتاب
    • مقاله
    • پاورپوینت
    • مجله و بسته آموزشی
    • ویدئو
    • استانداردها و راهنماها
  • آموزش روابط‌عمومی
    • درباره آموزش روابط‌عمومی
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی جدید
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی برگزار شده
    • اندیشکده آموزش روابط‌عمومی
    • فرم ثبت‌نام دوره‌های آموزشی
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • برگزیدگان جایزه دکتر نطقی
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • جشنواره مردم‌داری ایران
      • ماموریت ما
      • دستورالعمل ارزیابی نخستین جشنواره مردم‌داری ایران
      • بروشور نخستین جشنواره مردم‌داری ایران
      • جوایز ویژه روابط‌عمومی ایران
      • مدال‌های روابط‌عمومی ایران
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • جایزه شجاعت
    • ارسال آثار
  • رویدادها
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران – 1401
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • آرشیو کنفرانس‌ بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • تور علمی آموزشی مالزی
    • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
  • مقالات
    • روابط‌عمومی
    • تاریخ روابط‌عمومی
    • استانداردهای روابط‌عمومی
    • روابط‌عمومی الکترونیک
    • پیشکسوتان روابط‌عمومی
    • جوایز
    • مدیریت بحران
    • ارتباطات
    • تبلیغات و بازاریابی
    • تجارت و کسب‌وکار
    • بانکداری
  • درباره ما
    • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
    • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
    • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان
0

ورود و ثبت نام

برگزیدگان پنجمين دوره انتخابات روابط‌عمومی برتر وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادها

7 مرداد 1400
ارسال شده توسط موسسه کارگزار روابط‌عمومی
تاریخ روابط‌عمومی
75 بازدید

پنجمين دوره انتخابات روابط‌عمومی‌برتر وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادها روز يكشنبه 22 تير ماه در تالار وحدت برگزار شد.

در اين مراسم مهندس ميرسليم وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ضمن اشاره به رشد چشمگير روابط‌عمومیها در دوران سازندگي ، بخاطر موفقيت روابط‌عمومی‌هاي برتر در زمينه ترغيب مديران سازمان خود به طبقه بندي ، ارائه و انتقال بسيار خوب اطلاعات به مردم و ارتباط با آنها به گونه اي كه احساس صميميت و خويشاوندي با روابط‌عمومی‌ها مي كنند و ارائه اطلاعات به رسانه‌ها به طور جذاب از آنها تشكر و قدرداني كرد. وي در ادامه گفت: روابط‌عمومی‌بهترين وسيله براي اقناع است چون طريقه انتقال دادن مناسب به مردم را آموخته اند.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: ما بايد حقايق را به مردم برسانيم و براي درك آسان اين حقايق را تجزيه كنيم چون همه مردم متخصص نيستند و اين حقايق را مي توانيم بوسيله رسانه‌ها به گوش مردم برسانيم، روابط‌عمومی‌يك هنر است و من به آن اعتقاد دارم.

آقاي اشعري معاون مطبوعاتي و تبليغات وزارت ارشاد در جع شركت كنندگان اعلام كرد: يكي از كارهاي وزارت ارشاد اسلامي براي ارزيابي عملكرد روابط‌عمومی‌ها اين بود كه از دل اين ارزيابي شاخصهايي بدست بيايد و در خدمت همكاران قرار گيرد. امسال نحوه گزينش به شكلي بود كه كارنامه انتخاب در دست تمام روابط‌عمومی‌ها قرار گرفت و اين كارها باعث شد هر كدام اشكالات كار خود را پيدا كنند.

آقاي اسعدي بيگي دبير محترم هيت داوران متن بيانيه هيئت داوران را در جمع حاضرين قرائت كرد و گفت: انتخاب روابط‌عمومی‌برتر از سال 69 به منظور ارزيابي، ايجاد انگيزه و شناخت نارسايي‌ها برگزار مي شود. وي ملاك‌هاي گزينش روابط‌عمومی‌برتر را به ترتيب زير اعلام كرد:

1- فعاليت‌هاي مديريتي 2- پژوهش و افكار سنجي 3- انتشاراتي 4- نمايشگاهي و تبليغاتي 5- ارتباطات رسانه اي 6- ارتباطات مردمي 7- ارزشي و عقيدتي 8- سمعي و بصري وي افزود: از 28 روابط‌عمومی‌مشمول گروه (الف) يا وزارتخانه‌ها، 21 روابط‌عمومی‌شركت نموده و حداكثر امتياز براي اين گروه 740 امتياز مي باشد، همچنين گروه (ب) از 80 روابط‌عمومی‌مشمول 34 سازمان شركت داشتند.

در گروه (الف) وزارتخانه‌ها:
رتبه اول : وزارت جهاد سازندگي به مديريت آقاي علي دارابي و وزارت نيرو به مديريت آقاي اكبر نعمت الهي – با كسب 583 امتياز به طور مشترك.
رتبه دوم : سازمان صدا وسيما به مديريت آقاي حاج سفيدي – با كسب 5/399 امتياز
رتبه سوم: بنياد مستضعفان به مديريت آقاي قنبري – با كسب 5/354 امتياز،

در گروه (ب) سازمان‌ها:
رتبه اول: شركت آب و فاضلاب استان تهران به مديريت آقاي خسرو رفيعي – با كسب 432 امتياز،
رتبه دوم: شركت ملي گاز به مديريت آقاي امتي – با كسب 415 امتياز،
رتبه سوم : شركت پتروشيمي به مديريت آقاي آقاجاني – با كسب 352 امتياز،
جزئيات انتخاب روابط‌عمومی‌ها در هشت رشته به شرح زير اعلام شد:

گروه الف) گزينه مديريتي
1- جهاد سازندگي 2- وزارت نيرو3- سازمان صدا و سيما
گزينه پژوهشي و افكار سنجي
1- وزارت جهاد سازندگي 2- وازت نيرو 3- سازمان صدا و سيما
گزينه انتشاراتي
1-وزارت جهاد سازندگي 2– وزارت نيرو– بنياد مستضعفان
گزينه ارتباطات مردمي
سازمان صدا و سيما – وزارت نيرو – وزارت تعاون
گزينه ارزشي عقيدتي
وزارت جهاد سازندگي – وزارت كشاورزي – بانك مركزي
گزينه سمعي و بصري
وزارت نيرو شهرداري شركت پست 

گروه (ب) گزينه مديريتي
بانگ صادرات شركت ملي گاز شركت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي
گزينه پژوهشي و افكار سنجي
شركت آب و فاضلاب استان تهران شركت شيلات شركت مخابرات
گزينه انتشاراتي
شركت ملي گاز شركت آب و فاضلاب استان تهران بانك صادرات
گزينه نمايشگاهي و تبليغاتي
شركت ملي گاز شركت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي شركت آب و فاضلاب استان تهران
گزينه ارتباطات رسانه اي
شركت پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي شركت حمل و نقل و پايانه‌هاي كشور شركت ملي پتروشيمي
گزينه ارتباطات مردمي
شركت آب و فاضلاب استان تهران شركت ملي گاز شركت ملي پتروشيمي
گزينه ارزشي و عقيدتي
شركت تهيه و توليد و توزيع علوفه شركت ملي پتروشيمي شركت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي
گزينه سمعي و بصري
شركت آب و فاضلاب استان تهران شركت ملي پتروشيمي شركت حمل و نقل پايانه‌هاي كشور

شايان ذكر است مديران روابط‌عمومی‌هاي نهاد رهبر، رياست جمهوري و استان قدس رضوي به سبب حسن شهرت و رفتار فرهنگي به عنوان كراشناس برتر شناخته شدند.

همچنين از مدير كل روابط‌عمومی‌هاي هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران، هواپيمايي آسمان، شهرداري تهران، وزارت كشور، راه آهن و كشتيراني به سبب ابتكارات ويژه در زمينه‌هاي مختلف و طرح‌هاي نوي ارتباطي تقدير به عمل آمد و آقاي هوشمند سفيدي به عنوان كارشناس نمونه وزارتخانه برگزيده شد. جوايز و لوح تقدير توسط آقاي ميرسليم و آقاي اشعري معاون مطبوعاتي و تبليغاتي وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامي اهدا شد.

روند تكامل معيارهاي گزينش روابط‌عمومی‌هاي برتر
در حاشيه برگزاري پنجمين دوره انتخاب روابط‌عمومی‌هاي برتر

نگاهي كوتاه به بيانيه هيئت داوران در اولين و پنجمين دوره انتخاب روابط‌عمومی‌هاي برتر نشاندهنده وجود تغيير و پيشرفت در معيارهاي گزينش روابط‌عمومی‌هاي برتر با توجه به گسترش ارتباطات و اطلاعات در جهان امروز است. با مقايسه بيانيه‌هاي مذكور ، متوجه خواهيم شد كه در اولين دوره گزينش روابط‌عمومی‌هاي برتر، رسيدن به دو هدف ايجاد انگيزه بيشتر براي مواجهه خلاق مسوولان با وظايف دشوار و حساس روابط‌عمومی‌و شناخت نارسايي‌ها و كاستي‌هاي موجود و رفع آن بوده، در حاليكه در پنجمني دوره، دو هدف ارزيابي روابط‌عمومی‌ها و ايجاد رقابت سالم و ترغيب براي ارتقاء كمي و كيفي فعاليتها و هدايت بسوي انجام وظايف واقعي و تامين نيازهاي اطلاعي نيز افزوده شده است.

همچنين محورهاي ارزيابي در اولين دوره شامل شش بخش بود كه به هشت بخش در دوره پنجم افزايش يافته است.

اين محورها در دوره نخست شامل فعاليت‌هاي مديريتي، ارتباطي، انتشاراتي، نمايشگاهي، سمعي و بصري و آموزشي – تحقيقاتي بوده كه در پنجمين دوره دو بخش ارتباطات مردمي (درون و برون سازماني) و فعاليت‌هاي ارزشي و عقيدتي به محورهاي فوق افزوده شده و بخش فعاليت‌هاي ارتباطي به ارتباطات رسانه اي و فعاليت‌هاي آموزشي – تحقيقاتي به فعاليت‌هاي پژوهشي و افكار سنجي تغيير يافته اند.

لازم به ذكر است در پنجمين دوره روابط‌عمومی‌هاي برتر شش نفر از مديران و كارشناسان با ملاحظه اثر وجودي آنان در فعاليت‌هاي سازمان خود و شش نفر از مديراني كه داراي ابتكارات و طرح‌هاي ارتباطي موثر، مفيد و كارآمدي بودند، مورد تقدير قرار گرفتند كه در دوره اول شاهد اين بخش نبوديم.

اميد است با توجه به تغييرات ارزنده در گزينش روابط‌عمومی‌هاي برتر از اولين تا پنجمين دوره، شاهد پيشرفت‌هاي اساسي و با ارزش تري در معيارهاي گزينش باشيم.

گزارش: مريم ابوطالبي

برچسب ها: پنجمين دوره انتخابات روابط‌عمومی برتر وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادها
انتشارات کارگزار روابط‌عمومی

مطالب زیر را حتما بخوانید
  • بازدید رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی از استودیو آموزشی رعد

    5 بازدید

  • “ايمن سازی” مردم در برابر اخبار جعلی

    12 بازدید

  • فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

    17 بازدید

  • به يك روابط‌عمومی متاورسی تبديل شويم

    16 بازدید

  • روابط‌عمومی متاورس

    29 بازدید

  • روابط‌عمومی و دو رویداد بزرگ ملی و بین‌المللی

    35 بازدید

لینک کوتاه:

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
موضوعات محتوا

بیست درس از بیست سال گذشته: چرا داستان سرایی عامل موفقیت در علوم زیستی هستند

گزارش کامل برگزاری نخستين جشن ملی روابط‌عمومی

گزارش وضعیت رسانه‌ها در سال 2022

رویدادها و آثار روابط‌عمومی

اعتبار الکترونیک

Whatsapp Telegram Facebook Linkedin

لینک‌های مفید

  • خانه
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • دوره‌های آموزشی روابط‌عمومی
  • جایزه صنعت روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
  • مقالات روابط‌عمومی
  • انتشارات روابط‌عمومی
  • کتب روابط‌عمومی
  • رزومه مهدی باقریان
  • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان

رویداد روابط‌عمومی

  • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
  • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
  • جایزه دکتر نطقی
  • جشنواره مردمداری ایران
  • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
  • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • همایش ملی زن و روابط عمومی
  • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
  • تور علمی آموزشی مالزی

روابط‌عمومی چیست؟

روابط‌عمومی شامل همه راه‌های برقراری ارتباط با مخاطبان، مشتریان و  گروه‌های ذینفع است.
 روابط‌عمومی با تعامل و تولید روابط‌، فرصت‌های زیادی برای سازمان‌ها و شرکت‌ها فراهم می کند.
 متخصصان روابط‌عمومی با برنامه‌ریزی و استفاده از ابزارها، فنون و تکنیک‌های روابط‌عمومی می‌توانند یک تصویر عمومی مثبت (خوشنامی = شهرت+ اعتبار) را برای سازمان‌ها و شرکت‌های خود ایجاد، حفظ، توسعه و مدیریت کنند. 

تمامی حقوق برای موسسه کارگزار روابط‌عمومی محفوظ می‌باشد.

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت