جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • صفحه اول کنفرانس‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره مردمداری ایران
      • ماموریت ما
      • بروشور نخستین جشنواره مردم‌داری ایران
      • دستورالعمل ارزیابی نخستین جشنواره مردم‌داری ایران
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
  • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
  • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران
  • IRANPR
  • تماس با ما
[the-social-links]
  • 021-66943670
  • info@kpri.ir
  • رویدادها
  • انتشارات
  • نگارخانه
  • خبرنامه
  • ارتباط
  • IRANPR
موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • خانه
  • فروشگاه‌ روابط‌عمومی
    • کتاب
    • مقاله
    • پاورپوینت
    • مجله و بسته آموزشی
    • ویدئو
    • استانداردها و راهنماها
  • آموزش روابط‌عمومی
    • درباره آموزش روابط‌عمومی
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی جدید
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی برگزار شده
    • اندیشکده آموزش روابط‌عمومی
    • فرم ثبت‌نام دوره‌های آموزشی
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • برگزیدگان جایزه دکتر نطقی
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • جشنواره مردم‌داری ایران
      • ماموریت ما
      • دستورالعمل ارزیابی نخستین جشنواره مردم‌داری ایران
      • بروشور نخستین جشنواره مردم‌داری ایران
      • جوایز ویژه روابط‌عمومی ایران
      • مدال‌های روابط‌عمومی ایران
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • جایزه شجاعت
    • ارسال آثار
  • رویدادها
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران – 1401
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • آرشیو کنفرانس‌ بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • تور علمی آموزشی مالزی
    • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
  • مقالات
    • روابط‌عمومی
    • تاریخ روابط‌عمومی
    • استانداردهای روابط‌عمومی
    • روابط‌عمومی الکترونیک
    • پیشکسوتان روابط‌عمومی
    • جوایز
    • مدیریت بحران
    • ارتباطات
    • تبلیغات و بازاریابی
    • تجارت و کسب‌وکار
    • بانکداری
  • درباره ما
    • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
    • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
    • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان
0

ورود و ثبت نام

بیست درس از بیست سال گذشته: چرا داستان سرایی عامل موفقیت در علوم زیستی هستند

11 تیر 1401
ارسال شده توسط انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
ارتباطات ، تازه‌های سایت ، روابط‌عمومی ، روابط‌عمومی الکترونیک ، محتوای منتخب ، مقالات
19 بازدید

همه ما ضرب المثل “ریسک بیشتر، پاداش بیشتر” را شنیده ایم. این ضرب المثل در هیچ جا به اندازه صنعت بیوتکنولوژی کاربرد ندارد، چرا که این صنعت همواره با چالش‌ها و تغییرات بسیاری همراه بوده است و همیشه راهکارهایی برای مقابله با مشکلات داشته است. شرکت‌ها چطور توانسته اند با موفقیت این شرایط را پشت سر بگذارند و از ترس سهامداران، کارکنان، مشتریان، شرکای تجاری و سایر افراد بکاهند؟

ارتباطات استراتژیک موثر و کارآمد

ارتباطات منسجم و قوی برای خلق و حفظ ارزش شرکت حیاتی هستند. حفظ اعتبار صنعت بیودارو و مقاومت در برابر فرازونشیب‌ها صرف نظر از استراتژی ارتباطات کار دشواری است. در شرکتی که عملکرد ضعیفی داشته اگر ارتباطات به درستی برنامه ریزی و اجرا شود، پایه و اساس رسیدن به موفقیت ساخته می‌شود.

ما این مسئله را بهتر از هرکس دیگری می‌دانیم که در بیست سال گذشته چقدر به شرکت‌های بزرگ بیوتکنولوژی برای تامین اعتبار، دیده شدن و اعتباربخشی کمک کرده ایم. در حقیقت ما به بیش از 650 شرکت کمک کرده ایم تا داستان خود را به روشی تاثیرگذار بیان کنند. با اینکه افراد در مراحل مختلف چرخه حیات از ما مشورت می‌گیرند، از پنهان کاری گرفته تا پیمایش در بازارهای عمومی‌و تمام مراحل بین آن، اولین مؤلفه ای که ما ارزیابی می‌کنیم در قلب استراتژی ارتباطات هوشمند نهفته است: هویت سازمانی شما.

به دنبال پاسخ به این پرسش هستیم: “امروز شرکت خود را چگونه می‌بینید؟”، “پس از دو سال خود را در چه جایگاهی ارزیابی می‌کنید؟” استراتژی شرکت و موقعیت یابی مثل حکایت نان و کره مک‌دوگال است. وقتی روابط‌عمومی‌استراتژی، روابط سرمایه گذار و برندسازی هوشمند به صورت لایه لایه فراهم باشد، ابزارهای رسیدن به اهداف کسب و کار فراهم می‌شود و در نهایت نیازها تامین می‌شوند.

ما در دهه‌های اخیر درس‌های زیادی آموخته ایم. در ادامه به بیست راهکار برای هموار کردن مسیر ارتباطات شرکت اشاره کرده ایم:

بررسی نیازهای فعلی و آینده کسب و کار

1. از اعضای تیم خود نظرسنجی کنید. از اعضای داخلی تیم خود از جمله مدیران و مشاوران بخواهید تا نظر خود را در مورد موقعیت فعلی برند بیان کنند.

2. ترسیم نقشه چشم انداز رقابتی: هیچ شرکتی نمی‌تواند در تنهایی و انزوا فعالیت کند. رقبای امروز و دو سال آینده شما چه کسانی هستند؟

3. مخاطبان مهم خود را اولویت بندی کنید: می‌خواهید به چه کسانی دسترسی داشته باشید؟ به سرمایه گذاران، رسانه‌ها، کارکنان فعلی خود توجه داشته باشید.

4. پیام فعلی شرکت را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید: کدام بخش از داستان شما برجسته تر است؟ آیا این قسمت مستقیما با مخاطبان خاص‌تان ارتباط برقرار می‌کند؟

5. تثبیت و برای استحکام: به نظر شما دو محرک اصلی شرکت شما چه چیزهایی هستند؟

تعیین هویت شرکتی خود

1. تجزیه و تحلیل SWOT (نقاط قوت، ضعف‌ها، فرصت‌ها و تهدیدها) را انجام دهید: پس از اینکه شرکت را خوب تحلیل و ارزیابی کردید، چه عواملی را به عنوان نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصت و تهدید شناسایی کردید؟

2. تهیه یک برنامه دو ساله از نقاط عطف تهیه کنید:
یک برنامه فصلی برای پیش بینی جریان اخبار مهم و کاتالیزورهای شرکتی تهیه کنید.

3.  بیانیه موقعیت یابی خود را تثبیت کنید: به قلب شرکت شما و آنچه در تلاش برای رسیدن به آن هستید توجه کنید.

4. ارائه نقشه پیام: جزئیات، جزئیات، جزئیات. با چه کسانی می‌خواهید ارتباط برقرار کنید و انتظار دارید چه پیامی‌به گوش آنها برسد؟

5. یک برنامه ارتباطات استراتژیک سفارشی تهیه کنید: پس از تکمیل تمرینات فوق، پیش نویسی از برنامه ای مناسب برای همسو کردن جریان‌های کاری، تاکتیک‌ها و مخاطبان تهیه کنید.

از جعبه ابزار ارتباطات خود برای دستیابی به مخاطبان کلیدی استفاده کنید

1. قدرت مطبوعات را درک کنید. انتشار اخبار و اطلاعات مربوط به کسب و کار به صورت آنلاین روش موثری برای حفظ جریان انتشار اخبار مهم به طور مستمر است. از رسانه‌ها برای بیان داشتان خود کمک بگیرید.

2. پیام‌های خود را از طریق رسانه‌های اجتماعی تقویت کنید: لینکداین و توئیتر دو پلتفرمی‌هستند که شرکت‌های بیودارو نباید از آن غافل بمانند.

3. در کنفرانس‌ها و رویدادهای علمی‌شرکت کنید: در نشست‌های علمی، پزشکی، توسعه کسب و کار یا سرمایه گذاری شرکت کنید.

4. در صنایع گسترده سرمایه گذاری کنید: در حوزه نوآوری و تکنولوژی به‌روز باشید و با مشارکت و اظهار نظر در رویدادها ارزش آفرینی کنید.

5. در گفتگوها شرکت کنید: در رسانه‌ها به صورت مستقیم و غیرمستقیم فعالیت داشته باشید و از این طریق داستان و رسالت خود را بیان کنید. برای سازمان خود بیش از یک سخنگو باشید، سعی کنید از رهبران فکری اصلی شرکت باشید تا نشان دهید ارزش خبر و گزارشی که بیان می‌کنید چقدر است.

داستان شرکت را درست بیان کنید

1. رهبر فکری شرکت خود باشید. با قرار دادن پست در صفحه شخصی لینکداین خود و مشارکت در رسانه‌های علمی‌و تجاری و مطبوعات ملی، مهارت تیم خود را نشان دهید. برای شرکت خود عامل تحریک افکار باشید نه یک مبلغ.

2. تقویت ارتباط کارکنان. اعضای تیم می‌بایست در بیان داستان با هم همسو باشند، برقراری ارتباط داخلی شفاف را در اولویت قرار دهید. این مورد را در ترسیم نقشه و ارزش‌های شرکت درنظر بگیرید.

3. به‌کارگیری ابتکارات در بازاریابی موازی: با تکامل شرکت از نظر علمی‌و نحوه بیان داستان، برند شرکت نیز تکامل می‌یابد.

4. به بهداشت برندتان توجه داشته باشید: مطمئن شوید در جایی مناسب از برند شرکت نام می‌برند، چه در پیام رسانی و چه در امور مبتکرانه.

5. خودتان باشید. در پایان روز، شرکت و اعضای تیم، شاخص و منحصر به فرد می‌شوند؛ این حس را با تمام دنیا به اشتراک بگذارید.


منبع انگلیسی:  www.publicrelationstoday.com
منبع فارسی: شارا – شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ایران
نویسنده: کارن شارما | 21 ژوئن 2022 | روابط‌عمومی‌

برچسب ها: ارتباطات استراتژیکداستان سراییعلوم زیستی
انتشارات کارگزار روابط‌عمومی

مطالب زیر را حتما بخوانید
  • سالگرد پروفسور حمید نطقی و روز جهانی روابط‌عمومی

    11 بازدید

  • گزارش وضع روابط‌عمومی در سال 2022

    97 بازدید

  • رییس انجمن متخصصان روابط‌عمومی‌: رویکرد و تلاش ما باید بر ساخت “روابط‌عمومی‌های بیونیک” متمرکز باشد

    24 بازدید

  • گزارش کامل برگزاری نخستین اجلاس روز جهانی روابط‌عمومی

    41 بازدید

  • گزارش تصویری اجلاس روز جهانی روابط‌عمومی ( 25 تيرماه 1401)/2

    58 بازدید

  • گزارش تصویری اجلاس روز جهانی روابط‌عمومی ( 25 تيرماه 1401)

    158 بازدید

لینک کوتاه:

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
موضوعات محتوا

گزارش وضع روابط‌عمومی در سال 2022

رییس انجمن متخصصان روابط‌عمومی‌: رویکرد و تلاش ما باید بر ساخت “روابط‌عمومی‌های بیونیک” متمرکز باشد

گزارش کامل برگزاری نخستین اجلاس روز جهانی روابط‌عمومی

رویدادها و آثار روابط‌عمومی

اعتبار الکترونیک

Whatsapp Telegram Facebook Linkedin

لینک‌های مفید

  • خانه
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • دوره‌های آموزشی روابط‌عمومی
  • جایزه صنعت روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
  • مقالات روابط‌عمومی
  • انتشارات روابط‌عمومی
  • کتب روابط‌عمومی
  • رزومه مهدی باقریان
  • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان

رویداد روابط‌عمومی

  • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
  • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
  • جایزه دکتر نطقی
  • جشنواره مردمداری ایران
  • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
  • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • همایش ملی زن و روابط عمومی
  • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
  • تور علمی آموزشی مالزی

روابط‌عمومی چیست؟

روابط‌عمومی شامل همه راه‌های برقراری ارتباط با مخاطبان، مشتریان و  گروه‌های ذینفع است.
 روابط‌عمومی با تعامل و تولید روابط‌، فرصت‌های زیادی برای سازمان‌ها و شرکت‌ها فراهم می کند.
 متخصصان روابط‌عمومی با برنامه‌ریزی و استفاده از ابزارها، فنون و تکنیک‌های روابط‌عمومی می‌توانند یک تصویر عمومی مثبت (خوشنامی = شهرت+ اعتبار) را برای سازمان‌ها و شرکت‌های خود ایجاد، حفظ، توسعه و مدیریت کنند. 

تمامی حقوق برای موسسه کارگزار روابط‌عمومی محفوظ می‌باشد.

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت