جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • صفحه اول کنفرانس‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره مردمداری ایران
      • ماموریت ما
      • بروشور نخستین جشنواره مردم‌داری ایران
      • دستورالعمل ارزیابی نخستین جشنواره مردم‌داری ایران
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
  • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
  • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران
  • IRANPR
  • تماس با ما
[the-social-links]
  • 021-66943670
  • info@kpri.ir
  • رویدادها
  • انتشارات
  • نگارخانه
  • خبرنامه
  • ارتباط
  • IRANPR
موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • خانه
  • فروشگاه‌ روابط‌عمومی
    • کتاب
    • مقاله
    • پاورپوینت
    • مجله و بسته آموزشی
    • ویدئو
    • استانداردها و راهنماها
  • آموزش روابط‌عمومی
    • درباره آموزش روابط‌عمومی
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی جدید
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی برگزار شده
    • اندیشکده آموزش روابط‌عمومی
    • فرم ثبت‌نام دوره‌های آموزشی
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • برگزیدگان جایزه دکتر نطقی
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • جشنواره مردم‌داری ایران
      • ماموریت ما
      • دستورالعمل ارزیابی نخستین جشنواره مردم‌داری ایران
      • بروشور نخستین جشنواره مردم‌داری ایران
      • جوایز ویژه روابط‌عمومی ایران
      • مدال‌های روابط‌عمومی ایران
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • جایزه شجاعت
    • ارسال آثار
  • رویدادها
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران – 1401
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • آرشیو کنفرانس‌ بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • تور علمی آموزشی مالزی
    • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
  • مقالات
    • روابط‌عمومی
    • تاریخ روابط‌عمومی
    • استانداردهای روابط‌عمومی
    • روابط‌عمومی الکترونیک
    • پیشکسوتان روابط‌عمومی
    • جوایز
    • مدیریت بحران
    • ارتباطات
    • تبلیغات و بازاریابی
    • تجارت و کسب‌وکار
    • بانکداری
  • درباره ما
    • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
    • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
    • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان
0

ورود و ثبت نام

كتاب “فراگشت فلسفه ارتباطات” منتشر شد

16 آذر 1400
ارسال شده توسط انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
انتشارات ، تاریخ روابط‌عمومی ، درباره موسسه ، رزومه مهدی باقریان ، روابط‌عمومی ، رویدادها ، فعالیت‌ها و دستاوردها ، کتب ، محتوای منتخب ، مهدی باقریان
83 بازدید

روابط‌عمومي يكي از مؤلفه‌هاي اساسي

در پاسخگويي و واكنش به مسائل اضطراري است

كتاب “فراگشت فلسفه ارتباطات (چشم‌انداز روابط‌عمومي سلامت در عصر كرونا)” با همكاري مشترك انجمن متخصصان روابط عمومي و موسسه كارگزار روابط عمومي در 544 صفحه در قطع وزيري منتشر شد.

در اين كتاب نويسندگان كوشيده‌اند تا ايده‌هايي را در ارتباط با چگونگي تاثيرگذاري همه‌گيري كوويد-19 بر فلسفه ارتباطات و روابط‌عمومي مورد بحث و تحليل قرار دهند.

بيش از 23 نويسنده و محقق برجسته ارتباطات و روابط‌عمومي با ارزيابي روشمند يا با نظرسنجي‌هاي جامع، روي‌هم‌رفته يك رويكرد جهاني و علمي منحصربه‌فرد از نقش و كاركرد ارتباطات و روابط‌عمومي در دوران بيماري همه‌گير كوويد-19به استادان، دانشجويان و ساير علاقمندان اين حوزه ارائه مي‌كنند.

در بخشي از مقدمه اين كتاب آمده است: كوويد-19 به مانند ساير رويدادهاي جهاني داراي اين پتانسيل است كه ديد ما نسبت به جهان، روش‌هاي تفكر و انديشيدن را به طوركلي دستخوش تغيير نمايد.

صرف‌نظر از تراژدي انساني ناشي از همه‌گيري كوويد-19 و از بين رفتن جان ميليون‌ها انسان، متلاشي شدن خانواده‌ها و رعب و وحشت فراگير در بين مردم و جوامع، بايد دانست كه تغييرات اجتماعي و اقتصادي ناشي از كرونا  و قرنطينه تا بدان حد ماندگار، چشمگير و مهلك بوده است كه هيچ‎گاه از حافظه جهانيان، چه نسل‌هاي كنوني و چه نسل‌هاي آينده پاك نخواهد شد.

كوويد-19 با خود دردهاي فردي، عاطفي، رواني، اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي بسياري را به همراه آورد و به همين دليل هم هست كه مي‌توان آن را در زمره رويدادهاي تاريخي تاثيرگذار و شوك‌هايي كه جهان را دگرگون ساخته است طبقه‌بندي كرد.

دنياي پس از كوويد-19 از بسياري جهات شبيه به آن چيزي نيست كه بسياري از آينده‌شناسان، نظريه‌پردازان، سياست‌شناسان يا سازندگان فيلم‌هاي تخيلي تصور مي‌كردند.

پيامدها

بيماري همه‌گير كوويد-19، سازمان‌ها و سيستم‎‌هاي سلامت عمومي و قابليت ارتباط صحيح آن‌ها با مردم و جوامع‌ را به چالش كشيده است.

اين چالش‌ها و چالش‌هايي نظير ابهامات و ريسك‌هاي موجود در حين بررسي نگراني‌هاي عموم جامعه، مي‌توانند منجر به مجموعه‌اي از نتايج و پيامدهاي جبران‌ناپذير از جمله از دست رفتن “اعتماد” و “اعتبار” سازمان‌هاي سلامت‎محور و دولت، تاثيرات اقتصادي و در بدترين حالت، مرگ شهروندان شوند.

روابط‌عمومي و رويدادهاي سلامت عمومي

يكي از مهم‌ترين و موثرترين اقدامات در واكنش به هر رويداد سلامت عمومي، اشتراك‌گذاري دانسته ‎ها، مجهولات و اقدامات صورت گرفته براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه‌‎ نجات جان شهروندان و كمينه‎‌سازي اثرات سوء هر بحران و رويداد است. اين حق افراد است كه اطلاعات كافي در اختيار داشته باشند و ريسك‌هاي سلامتي و بهداشتي پيش روي خود و عزيزان‌شان را بشناسند. همچنين ارتباط و تعامل منظم و پيشاپيش و شفاف و صادقانه با عموم و جوامع در معرض خطر، مي‌تواند موجب ابهام‎زدايي و اجتناب از سوءتفاهم‎‌ها شود.

غير از اين، برداشت جوامع متاثر از بحران‌هاي سلامت عمومي، تفاوت ‎هايي را با ديدگاه ‎هاي متخصصان و مسئولان ايجاد مي‌كند. روابط‌عمومي مي‌تواند با اطلاع از دانسته ‎ها، احساسات و اقدامات مردم در قبال بيماري‎‌هاي همه‌‎گير و چيزهايي كه بايد بدانند و انجام دهند، اين خلأ را پر كرده و به كنترل بيماري‎‌هاي همه‌گير كمك كند. روابط‌عمومي همچنين مي‌تواند اطلاعات پيچيده‎ علمي را به‌گونه‌اي ارائه دهد تا اقشار مختلف جامعه، مشكلي براي درك و اعتماد به آن‌ها نداشته باشند.

روابط‌عمومي نه تنها يكي از راه‌كارهاي موثر براي مديريت حجم زياد اطلاعات (اينفودميك = فراواني اطلاعات راجع به يك مسئله كه شناسايي راه‌كار مناسب را دشوار مي‌كند) است، بلكه موجب اعتماد مردم به واكنش‌هاي دولت نيز مي‎ شود و احتمال پيروي آن‎ها از توصيه‎‌هاي بهداشتي را افزايش مي‏‌دهد. اين رويكرد، همچنين شايعه ‎ها و سوءتفاهم‌هايي كه موجب تضعيف واكنش ‎ها و شيوع بيشتر بيماري مي‌شوند را كاهش مي ‏‎دهد.

درس‌هاي آموخته شده

اگر بشر بخواهد از وقوع همه‌گيري‌هايي شبيه به كوويد-19 اجتناب كند مي‌بايد درس‌هاي بسياري كه در آن نهفته است را به خوبي بياموزد و به‌كار بندد.

يكي از اصلي‌ترين دروس آموخته‌شده بحران‌هاي سلامتي قرن 21 اين است كه ارتباطات و روابط‌عمومي نقش مهمي در واكنش موفقيت‎‌آميز به مسائل اضطراري دارد. بنابراين شايد بتوان بيماري همه‌گير كوويد-19 را به عنوان يكي از بزرگ‌ترين تغييرات فلسفي و محيطي در تاريخ ارتباطات و روابط‌عمومي نوين معرفي كرد كه به‌طور بالقوه قادر است تاثيرات گسترده‌اي را بر روي پاسخگويي اجتماعي موسسات، اخلاق شهروندان، فلسفه بنيادين ارتباطات و چشم‌انداز روابط‌عمومي برجا گذارد.

با اين حال هر رويداد سلامت عمومي، چالش‌هاي ارتباطي جديدي را به همراه مي‌آورد، اما مي‌توان از دروس برگرفته از بحران‎هاي پيشين براي مقابله با آن‎ها بهره گرفت

فرصت‌ها و روندها

كتاب “فراگشت فلسفه ارتباطات (چشم‌انداز روابط‌عمومي سلامت در عصر كرونا)” به طور خاص بر روي فرصت‌ها و روندهاي زير متمركز شده است:

بخش اول: ارتباطات بحران
1. مديريت و ارتباطات بحران/ موسسه رسمي روابط‌عمومي

بخش دوم: ارتباطات سلامت
2. برنامه بهداشت همگاني/ جفري كي. اسپرينگستون
3. الگوي باور سلامتي/ تاتيانا توئت و جيم ال. كوئري جي آر
4. مبارزه با بيگانه‌هراسي در دوران همه‌گيري كوويد-19: اهميت سواد سلامتي/ نويسنده: سانشاين جويس باتاسين

بخش سوم: روابط‌عمومي سلامت
5. روابط‌عمومي در ارتباطات سلامت و ريسك/ نويسنده: جان لينچ
6. به‌كارگيري اعتماد در بازيابي كوويد-19/ جنيفر لي، كانادا، رهبر تجزيه و تحليل خرده فروشي و مصرف كننده/ برنا اسنايدرمن، آمريكا، مدير مركز پاسخ به مشتريان جهاني ديلويت/ بيل ماركوارد، آمريكا، رهبر مركز تحقيقات يكپارچه ديلويت
7. نقش روابط‌عمومي در مديريت بحران همه‌گيري ويروس كرونا/ نويسنده: احمد كميل، دانشكده رسانه و ارتباطات جمعي، دانشگاه آمريكايي در امارات، امارات متحده عربي
8. نقش روابط‌عمومي و ريسك در شرايط پس از حادثه كاترينا/ نويسنده: كريس گالووي/ دانشگاه موناش گيپسلند، ويكتوريا، استراليا

بخش چهارم: ارتباطات رسانه‌اي
9. نفوذ و تاثيرگذاري رسانه‌ها در دوران همه‌گيري كوويد-19/ دنيل گونزالس پاديلا، استاد بخش اورولوژي دانشگاه 12 اكتبر مادريد، لئوناردو تورتولرو بلانكو، استاد دانشگاه لامورالجاي مادريد
10. سواد رسانه‌اي و تحصيلات عالي در دوران همه‌گيري كوويد-19: يك بررسي اجمالي/ اولينا ژراوكووا، ترزا ترنچوا، اساتيد دانشگاه مطالعات كتابخانه‌اي و تكنولوژي‌هاي اطلاعاتي صوفيه بلغارستان
11. رويارويي پيش‌دستانه با اخبار جعلي درباره كوويد-19/ ساندر واندر ليندن و يان روزنبيك، اساتيد دپارتمان روانشناسي و آزمايشگاه تصميم‌گيري‌هاي اجتماعي دانشگاه كمبريج و جاش كامپتون، استاد دانشگاه دارموث آمريكا
12. اطلاعات نادرست موجب وخامت شيوع يك بيماري مي‌شوند: مقايسه‌ نتايج براي آنفلوانزا، آبله‌ ميمون و نوروويروس/ جولي برينارد و پل ر.‌هانتر، دانشكده‌ پزشكي نوريچ
13. اطلاعات نادرست درباره كوويد-19 و ريسك‌افزايي رسانه‌هاي اجتماعي: يك ديدگاه ويتنامي/ هوا اينگوين، استاد دانشكده روزنامه‌نگاري دانشگاه مريلند آمريكا، آن اينگوين، استاد دپارتمان ارتباطات و روزنامه‌نگاري دانشگاه بورن ماوث انگلستان

بخش پنجم: ارتباطات اينترنتي
14. توسعه و استفاده از هوش مصنوعي در واكنش به كوويد-19/ نويسنده: جانيك سي.سايپير، دپارتمان حسابداري و سيستم‌هاي اطلاعاتي دانشكده بازرگاني ويلانووا، دانشگاه ويلانووا
15. پيش به سوي عصر جديد دوركاري/ سازمان بين‎المللي كار
16. كوويد-19، كار هوشمند و فضاي تعاملي: يك ديدگاه مبتني بر فرصت در بحران/ نويسنده: ريچارد هو، دانشكده بازرگاني و حقوق دانشگاه كانبرا، استراليا
17. ضداطلاعات ديجيتالي و مشاركت فعال شهروندان در حل اختلاف‌نظرهاي موجود در حوزه‌هاي سلامت و علم: ديدگاه‌هايي جديد از كوويد-19/ نويسندگان: آن اينگوين، استاد دپارتمان ارتباطات و روزنامه‌نگاري دانشگاه بورن ماوث انگلستان، دنيل كاتالان ماتاموروس، استاد بخش مطالعات ارتباطات در دانشگاه كارلوس سوم مادريد

بخش ششم: ارتباطات اجتماعي
18. انگيختگي عاطفي براي اجراي يك اقدام: همدلي به‌عنوان عاملي براي ترويج فاصله‌‎گذاري فيزيكي در دوران پاندمي كوويد-19/ استفان فاتهايچر، ليلا نوكور، رابرت بوهم، كلاوديا ساسنراث و مايكل بنگ پيترسون، دپارتمان روانشناسي و علوم رفتاري، دانشگاه آرهوس، دپارتمان روانشناسي اجتماعي، دانشگاه اولم؛ دپارتمان روانشناسي، دانشگاه كپنهاگ؛ مركز علوم داده‌هاي اجتماعي (SODAS)، دانشگاه كپنهاگ؛ دپارتمان علوم سياسي، دانشگاه آرهوس
19. پيامدهاي همه‌گيري كوويد-19بر مسئوليت اجتماعي شركت‌ها و فلسفه بازاريابي/‌هانگ وي هي، دانشكده بازرگاني منچستر، دانشگاه منچستر، لويد هريس، دانشكده بازرگاني بيرمنگام، دانشگاه بيرمنگام
20. بررسي تأثيرات بيماري همه‌گير كوويد-19 بر مسئوليت اجتماعي شركت‌ و نقش استراتژيك متخصصان روابط‌عمومي/ مهدي باقريان، مديرعامل، موسسه كارگزار روابط‌عمومي؛ سردبير، فصلنامه كارگزار روابط‌عمومي؛  سردبير، شارا (شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي ايران)

بخش هفتم: ارتباطات دولتي
21. محور يك رهبري انعطاف‌پذير: پاسخگويي به كوويد-19/ پونيت رنجن، مدير عامل شركت Deloitte Global
22. حاكميت چابك و انطباق‌پذير در واكنش به بحران: درس‌‎هايي از همه‌گيري كوويد-19/ مارين يانسن-‌هايكو وندرورت، دانشكده فناوري، سياست و مديريت، دانشگاه صنعتي دلفت، هلند
23. پاسخ دولت‌ها به كوويد-19: از بحران پاندمي به يك آينده بهتر/ ويليام اگزر- مايكل فلين- جان اوليري- بروس چو

اميدواريم اين كتاب بتواند براي ارتقا و رشد دانش ارتباطات و روابط‌عمومي، مشاركتي هر چند ناچيز داشته باشد.

 

لينك فروشگاه روابط‌عمومي: https://kpri.ir/?p=7608

تلفن فروشگاه:  66943670(021)

برچسب ها: ارتباطات سلامتروابط‌عمومي سلامتفراگشت فلسفه ارتباطاتكروناکووید-19
انتشارات کارگزار روابط‌عمومی

مطالب زیر را حتما بخوانید
  • اطلاعات غلط در برابر اخبار جعلی

    20 بازدید

  • بیست درس از بیست سال گذشته: چرا داستان سرایی عامل موفقیت در علوم زیستی هستند

    4 بازدید

  • بازدید رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی از استودیو آموزشی رعد

    5 بازدید

  • استراتژی‌های روابط‌عمومی کارآمد و تاثیرگذار

    17 بازدید

  • گزارش کامل برگزاری نخستين جشن ملی روابط‌عمومی

    22 بازدید

  • “ايمن سازی” مردم در برابر اخبار جعلی

    12 بازدید

لینک کوتاه:

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
موضوعات محتوا

بیست درس از بیست سال گذشته: چرا داستان سرایی عامل موفقیت در علوم زیستی هستند

گزارش کامل برگزاری نخستين جشن ملی روابط‌عمومی

گزارش وضعیت رسانه‌ها در سال 2022

رویدادها و آثار روابط‌عمومی

اعتبار الکترونیک

Whatsapp Telegram Facebook Linkedin

لینک‌های مفید

  • خانه
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • دوره‌های آموزشی روابط‌عمومی
  • جایزه صنعت روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
  • مقالات روابط‌عمومی
  • انتشارات روابط‌عمومی
  • کتب روابط‌عمومی
  • رزومه مهدی باقریان
  • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان

رویداد روابط‌عمومی

  • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
  • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
  • جایزه دکتر نطقی
  • جشنواره مردمداری ایران
  • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
  • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • همایش ملی زن و روابط عمومی
  • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
  • تور علمی آموزشی مالزی

روابط‌عمومی چیست؟

روابط‌عمومی شامل همه راه‌های برقراری ارتباط با مخاطبان، مشتریان و  گروه‌های ذینفع است.
 روابط‌عمومی با تعامل و تولید روابط‌، فرصت‌های زیادی برای سازمان‌ها و شرکت‌ها فراهم می کند.
 متخصصان روابط‌عمومی با برنامه‌ریزی و استفاده از ابزارها، فنون و تکنیک‌های روابط‌عمومی می‌توانند یک تصویر عمومی مثبت (خوشنامی = شهرت+ اعتبار) را برای سازمان‌ها و شرکت‌های خود ایجاد، حفظ، توسعه و مدیریت کنند. 

تمامی حقوق برای موسسه کارگزار روابط‌عمومی محفوظ می‌باشد.

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت