جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • صفحه اول کنفرانس‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره مردمداری ایران
      • ماموریت ما
      • بروشور نخستین جشنواره مردم‌داری ایران
      • دستورالعمل ارزیابی نخستین جشنواره مردم‌داری ایران
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
  • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
  • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران
  • IRANPR
  • تماس با ما
[the-social-links]
  • 021-66943670
  • info@kpri.ir
  • رویدادها
  • انتشارات
  • نگارخانه
  • خبرنامه
  • ارتباط
  • IRANPR
موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • خانه
  • فروشگاه‌ روابط‌عمومی
    • کتاب
    • مقاله
    • پاورپوینت
    • مجله و بسته آموزشی
    • ویدئو
    • استانداردها و راهنماها
  • آموزش روابط‌عمومی
    • درباره آموزش روابط‌عمومی
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی جدید
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی برگزار شده
    • اندیشکده آموزش روابط‌عمومی
    • فرم ثبت‌نام دوره‌های آموزشی
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • برگزیدگان جایزه دکتر نطقی
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • جشنواره مردم‌داری ایران
      • ماموریت ما
      • دستورالعمل ارزیابی نخستین جشنواره مردم‌داری ایران
      • بروشور نخستین جشنواره مردم‌داری ایران
      • جوایز ویژه روابط‌عمومی ایران
      • مدال‌های روابط‌عمومی ایران
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • جایزه شجاعت
    • ارسال آثار
  • رویدادها
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران – 1401
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • آرشیو کنفرانس‌ بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • تور علمی آموزشی مالزی
    • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
  • مقالات
    • روابط‌عمومی
    • تاریخ روابط‌عمومی
    • استانداردهای روابط‌عمومی
    • روابط‌عمومی الکترونیک
    • پیشکسوتان روابط‌عمومی
    • جوایز
    • مدیریت بحران
    • ارتباطات
    • تبلیغات و بازاریابی
    • تجارت و کسب‌وکار
    • بانکداری
  • درباره ما
    • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
    • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
    • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان
0

ورود و ثبت نام

اسكات كاتليپ

8 مرداد 1400
ارسال شده توسط موسسه کارگزار روابط‌عمومی
پیشکسوتان روابط‌عمومی ، تاریخ روابط‌عمومی
77 بازدید

در گذشت بنيانگذار روابط‌عمومی‌رقابتي و كاربردي

اسكات كاتليپ مسئول پيشين روزنامه نگاري و ارتباطات جمعي در UGA، در ويسكانسين درگذشت.

وي از پيشگامان تدريس روابط‌عمومی‌بود و از سال 1976 تا 1983، رييس دانشكده روزنامه نگاري و ارتباطات جمعي در دانشگاه Grady College بود. وي در 18 آگوست در شهر مديسون در ايالت ويسكانسين درگذشت. وي از چند ماه پيش به به سرطان مبتلا شده بود.

وي مرجع پرفروش ترين كتاب‌هاي روابط‌عمومی در تاريخ مي باشد. همچنين به عنوان يكي از پيشگامان ارئه درس روابط‌عمومی‌به عنوان يك رشته دانشگاهي شناخته شده است. يكي از مجله‌هاي معتبر، او را يكي از چهره‌هاي معتبر روابط‌عمومی‌در قرن 20 معرفي كردند.

او به عنوان استاد ناظر در سال 1975 ژانويه به Grady Gollege‌ آمد و در ژوئن همان سال رييس دانشكده شد.

بعد از كناره گيري از اين مقام در سال 1983، تا سال 1985، كه باز نشسته شد به عنوان استاد دانشگاه و مدرس روابط‌عمومی‌فعاليت كرد. سال‌هاي آخر عمرش را در مديسون سپري مي كرد. قبل از اينكه به UGA بيايد، 29 سال را در هيات علمي دانشگاه ويسكاسين در رشته ارتباطات جمعي و روزنامه نگاري گذراند و همان جا بود كه رشته روابط‌عمومی‌را بنيان گذاشت.

او دستيارAllen H.Center در چاپ كتاب «روابط‌عمومی‌موثر» در سال 1952 بود كه 7 بار تجديد چاپ شده و يكي از بهترين كتاب‌ها در اين زمينه است. در سال 1997 كتاب او به نام «قدرت نامرئي» اولين داستان تاريخي روابط‌عمومی‌در آمريكاست كه آغاز اين حرفه تا 1960، چاپ شد.

چند سال پیش، PR Week، روزنامه روابط‌عمومی‌در سايه تحقيقات و مطالعات فراوان دانست و از او به عنوان كسي ياد برد كه شيوه‌هاي آموزشي را براي نسل آينده مدرسين به يادگار گذاشته است.

Bill Adam_ رييس دانشگاه فلوريدا:
به نظر من، اسكات حلقه بين روابط‌عمومی‌سنتي و روزمره بود. او نقش به سزايي در رشد و تكامل اين علم داشت و مرگ او مطمئنا پايان يك دوره مهم در تاريخ روابط‌عمومی‌است.

Bettsy Plank _ دانشگاه شيكاگو:
او يك اسطوره در روابط‌عمومی‌است. او سختكوش و مخالف فعاليت‌هاي تئوريك بود. او ما را وارد عرصه روابط‌عمومی‌رقابتي كرد و به نظر من اين كار او مهمترين و ماندگار ترين ارثيه اوست.

James E.Grunig_ رييس دانشگاه ارتباطات دانشگاه مريلند:
او بنيانگذار آموزش روابط‌عمومی‌بود. او روابط‌عمومی‌را فراتر از يك زير مجموعه رشته روزنانه نگاري ارتقا داد. او در كتاب «روابط‌عمومی‌موثر» دانش تحقيقاتي و نظم مديريت را با هم تركيب كرده است.

يك خاطره: از Glen M.Broom ‌درباره اسكات كاتليپ
وقتي كه اسكات براي تصدي پست مديريت به دانشگاه جورجيا آمد، من داراي مقام مسئول روابط‌عمومی‌در دانشگاه ويسكانسين بودم. وقتي كه شنيدم كه مردم مي گويند من جاي اسكات را گرفته ام، من به آنها توضيح دادم كه من فقط از او پيروي كرده ام و هيچ كس نمي تواند جاي او را بگيرد. اسكات در سال 1983 به سن ديگو آمد تا ششمين چاپ كتاب «روابط‌عمومی‌موثر» را مديريت كند كه اولين تجربه من در همكاري و دستياري با او بود. او سه روز را در خانه ما ماند. در حالي كه چاپ پنجم كتاب را مرور مي كرديم من از اين كه او چقدر به جزييات وارد است شگفت زده شدم.

بيشتر بخش‌هاي كتاب، تجربه‌هاي دست اول او در آموزس و كار بودند و او توضيح مي داد و چرا و چگونه مثلا اين بخش بايد تغيير پيدا كند. وقتي به روزآوري‌هال برايس چاپ ششم انجام شد به جز يك بخش، كه مورد علاقه او بود، بخش تاريخچه؛ او مي گفت اين بخش گذر زمان را چشيده است.

روياي اسكات، بر پايه تاريخي بنا شده بود كه او آن را در كتابش شناسانده بود. به نظر او روابط‌عمومی‌يعني مسئوليت پذيري اجتماعي و نه صرفا چيزي در خدمت روزنامه نگاري و تجارت و علت علاقه او به بخش تاريخچه روابط‌عمومی، شناساندن سير تكامل و شكل گيري روابط‌عمومی‌بود. او هم اكنون خود به بخش تاريخچه رواط عمومي تبديل شده است.

ترجمه: موسسه کارگزار روابط‌عمومی

برچسب ها: اسكات كاتليپماندگاران روابط‌عمومی
انتشارات کارگزار روابط‌عمومی

مطالب زیر را حتما بخوانید
  • بازدید رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی از استودیو آموزشی رعد

    6 بازدید

  • “ايمن سازی” مردم در برابر اخبار جعلی

    12 بازدید

  • فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

    19 بازدید

  • به يك روابط‌عمومی متاورسی تبديل شويم

    16 بازدید

  • روابط‌عمومی متاورس

    29 بازدید

  • روابط‌عمومی و دو رویداد بزرگ ملی و بین‌المللی

    36 بازدید

لینک کوتاه:

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
موضوعات محتوا

بیست درس از بیست سال گذشته: چرا داستان سرایی عامل موفقیت در علوم زیستی هستند

گزارش کامل برگزاری نخستين جشن ملی روابط‌عمومی

گزارش وضعیت رسانه‌ها در سال 2022

رویدادها و آثار روابط‌عمومی

اعتبار الکترونیک

Whatsapp Telegram Facebook Linkedin

لینک‌های مفید

  • خانه
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • دوره‌های آموزشی روابط‌عمومی
  • جایزه صنعت روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
  • مقالات روابط‌عمومی
  • انتشارات روابط‌عمومی
  • کتب روابط‌عمومی
  • رزومه مهدی باقریان
  • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان

رویداد روابط‌عمومی

  • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
  • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
  • جایزه دکتر نطقی
  • جشنواره مردمداری ایران
  • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
  • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • همایش ملی زن و روابط عمومی
  • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
  • تور علمی آموزشی مالزی

روابط‌عمومی چیست؟

روابط‌عمومی شامل همه راه‌های برقراری ارتباط با مخاطبان، مشتریان و  گروه‌های ذینفع است.
 روابط‌عمومی با تعامل و تولید روابط‌، فرصت‌های زیادی برای سازمان‌ها و شرکت‌ها فراهم می کند.
 متخصصان روابط‌عمومی با برنامه‌ریزی و استفاده از ابزارها، فنون و تکنیک‌های روابط‌عمومی می‌توانند یک تصویر عمومی مثبت (خوشنامی = شهرت+ اعتبار) را برای سازمان‌ها و شرکت‌های خود ایجاد، حفظ، توسعه و مدیریت کنند. 

تمامی حقوق برای موسسه کارگزار روابط‌عمومی محفوظ می‌باشد.

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت