جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • صفحه اول کنفرانس‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره مردمداری ایران
      • ماموریت ما
      • بروشور نخستین جشنواره مردم‌داری ایران
      • دستورالعمل ارزیابی نخستین جشنواره مردم‌داری ایران
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
  • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
  • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران
  • IRANPR
  • تماس با ما
[the-social-links]
  • 021-66943670
  • info@kpri.ir
  • رویدادها
  • انتشارات
  • نگارخانه
  • خبرنامه
  • ارتباط
  • IRANPR
موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • خانه
  • فروشگاه‌ روابط‌عمومی
    • کتاب
    • مقاله
    • پاورپوینت
    • مجله و بسته آموزشی
    • ویدئو
    • استانداردها و راهنماها
  • آموزش روابط‌عمومی
    • درباره آموزش روابط‌عمومی
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی جدید
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی برگزار شده
    • اندیشکده آموزش روابط‌عمومی
    • فرم ثبت‌نام دوره‌های آموزشی
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • برگزیدگان جایزه دکتر نطقی
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • جشنواره مردم‌داری ایران
      • ماموریت ما
      • دستورالعمل ارزیابی نخستین جشنواره مردم‌داری ایران
      • بروشور نخستین جشنواره مردم‌داری ایران
      • جوایز ویژه روابط‌عمومی ایران
      • مدال‌های روابط‌عمومی ایران
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • جایزه شجاعت
    • ارسال آثار
  • رویدادها
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران – 1401
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • آرشیو کنفرانس‌ بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • تور علمی آموزشی مالزی
    • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
  • مقالات
    • روابط‌عمومی
    • تاریخ روابط‌عمومی
    • استانداردهای روابط‌عمومی
    • روابط‌عمومی الکترونیک
    • پیشکسوتان روابط‌عمومی
    • جوایز
    • مدیریت بحران
    • ارتباطات
    • تبلیغات و بازاریابی
    • تجارت و کسب‌وکار
    • بانکداری
  • درباره ما
    • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
    • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
    • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان
0

ورود و ثبت نام

حسين عماد افشار

9 مرداد 1400
ارسال شده توسط موسسه کارگزار روابط‌عمومی
پیشکسوتان روابط‌عمومی ، تاریخ روابط‌عمومی
118 بازدید

پاسداشت مقام معلم

حسين عماد افشار در سال 1299 خورشيدي در شهر اروميه متولد شد. مقاطع تحصيلي را در اروميه گذراند و در همين شهر به استخدام وزارت فرهنگ سابق در آمد و پس از 5 سال معلمي به تهران عزيمت كرد.

در سال 1346 با افتتاح و شروع به كار موسسه عالي مطبوعات و روابط‌عمومی كه بعداً به دانشكده علوم ارتباطات اجتماعي تغيير نام يافت تدريس زبان و دستور نگارش فارسي در مطبوعات را به عهده گرفت. وي با تاليف كتاب‌هاي متعددي در زمينة ادبيات مطبوعات، چهره اي نام آشنا براي استادان، دانشجويان، روزنامه نگاران و كارشناسان روابط‌عمومی‌شد.

به پاس خدمات استاد عماد افشار دانشجويان، اعضاي هيات علمي گروه ارتباطات دانشگاه علامه طباطبايي و دست اندركاران روابط‌عمومی‌ها روز دوشنبه هفتم اسفند ماه 74 در دانشكده علوم اجتماعي گردهم آمدند تا در مراسمي از نيم قرن تلاش علمي و فرهنگي اين استاد فرزانه تقدير نمايند.

در ابتداي اين مراسم كه مورد استقبال بسياري از فارغ التحصيلان دانشجويان دانشكده علوم اجتماعي، استادان و كارشناسان قرار گرفته بود بيانيه اي از سوي دانشجويان علوم ارتباطات دانشكده علوم اجتماعي دانشگاه علامه طباطبايي قرائت شد.

 در قسمتي از اين بيانيه آمده است: «پاس داشتن آدم‌ها و ارزش‌ها در اين روزگار غريب كه هر چيز به سرعت رنگ مي بازد و محو مي شود، شايد تنها، فراخواني باشد براي چشم‌ها و دل‌هايي كه در شتاب گريزناپذير اين عصر‌، نه از جلوه‌هاي خويش بيرون كه از خويش نيز غافل اند، از اين رو تجليل از آن‌ها كه مرد علم و عمل اند، بيش از آن كه پاس داشتن يك عمر تلاش و تجربه باشد، پاسخ به نياز نسل‌هايي است كه معنويت و كمال را هميشه در گذشته‌ها مي جويند حال آن كه هميشه، انبوهي از كسان يافت مي شوند كه فخر زمانه اند.

اينجا در ميان ما مردي نشسته است كه نيم قرن بي وقفه به آموزش زبان و ادب فارسي پرداخته است و ما امروز نه اين كه پي بزرگداشت معلمي فرزانه باشيم كه دنبال بهانه اي بوده ايم براي آن كه بگوييم هنوز هم نيازمند دست نوازش استاديم».

دكتر كاظم معتمدنژاد استاد گروه ارتباطات دانشكده علوم اجتماعي دانشگاه علامه طباطبايي در سخناني به تشريح پژوهش‌هاي علمي و دانشگاهي استاد عماد افشار پرداخت.

وي گفت: آقاي عماد افشار از 30 سال پيش كه مقدمات تاسيس اين دانشكده فراهم مي شد با ما همكاري داشتند. همان طور كه همه اطلاع دارند ايشان يك استاد تمونه هستند نمونه نه فقط از لحاظ آموزش و پژوهش بلكه نمونه به عنوان يك انسان، به عنوان يك معلم واقعي، معلمي كه تمام عمرش را وقف آموزش و پژوهش كرد.

دكتر معتمد نژاد در بارة تاليفات استاد عماد افشار گفت: وي چهار كتاب تاليف كرده است كه عبارتند از آيين درست نويسي، گزارش و نگارش در روابط‌عمومی، دستور و ساختمان زبان فارسي، شيوه نگارش فارسي در مطبوعات كه در اختيار علاقه‌مندان و دانشجويان قرار دارند و در مورد آخرين كتاب مي توان گفت كه در واقع هدف بنيانگذاران علوم ارتباطات اجتماعي را تامين مي كند و كتابي است كه نه تنها مورد استفاده دانشجويان قرار گرفته بلكه همه استادان اين رشته از آن استفاده مي كنند.

در ادامه مراسم به پاس تلاش‌هاي ارزنده علمي و پژوهشي استاد حسين عماد افشار تقديرنامه‌هايي از سوي دانشجويان علوم ارتباطات دانشكده علوم اجتماعي و انجمن روابط‌عمومی‌ايران تهيه و به استاد اهدا شد.

در پايان اين مراسم استاد عماد افشار در سخنان كوتاهي ضمي تشكر از تشكيل گردهمايي گفت: «ما همواره ياران روابط‌عمومی‌را از خدمتگذاران بزرگ مملكت خود مي دانيم، ‌ياراني كه دورهم جمع شده اند، كساني كه با يكديگر همفكري دارند و مي خواهند جامعه را به سوي خير و نيكي و ثواب هدايت كنند.

وي افزود: مسئولان روابط‌عمومی، كساني هستند كه در جامعه همه امور را تحت نظر دارند، ارزيابي مي كنند و نتيجه اين ارزيابي را در معرض افكار عامه قرار مي دهند تا براي باز شناختن نيك از شر براي جامعه مفيد باشد و به همين دليل كار كارشناسان روابط‌عمومی‌را در اوج اهميت مي شناسيم. اهميتي كه براي جامعه مفيد است و آن‌ها خود را فداي جامعه مي كنند تا منفعتي را به جامعه برسانند».

به یاد آخرین دیدار با استاد نگارش فارسی در مطبوعات

تقریباً دو ماه پیش بود که دوباره استاد حسین عماد افشار را دیدیم، با همان سرزندگی و شوخ طبعی و تواضع همیشگی. در افتتاحیه همایش بررسی مسایل روابط‌عمومی‌در ایران، وقتی از او خواستند صحبت کند، خیلی مختصر حرف زد و به طنز گفت که خود را صالح نمی‌داند که وقت حاضران را تلف کند.

دو روز بعد، در جشنواره برترین‌های روابط‌عمومی‌از او تقدیر شد و می¬دانیم این از موارد نادری بود که در زمان حیات استادان و اندیشمندان، تلاش‌ها و خدمات آنان پاس داشته می‌شد و متأسفانه چندی نگذشت که این خبر تلخ منتشر شد: استاد حسین عماد افشار درگذشت.

مرحوم استاد حسین عماد افشار 1299 شمسی در ارومیه متولد شد و پس از گذراندن تحصیلات دوره‌های ابتدایی و متوسطه، تحصیلات خود را در رشته علوم قضایی دانشگاه تهران ادامه داد. البته در فاصله پایانه دوره متوسطه و دوره دانشجویی چند سال به تدریس مشغول بود و در زمان دانشجویی نیز به دلیل علاقه اش به ادبیات فارسی، به تدریس در دبیرستان‌های مختلف ادامه داد.

آن شادروان از نخستین کسانی بود که از اولین آزمون ورودی و ابتدای تأسیس دانشکده علوم ارتباطات- که در آن هنگام مدرسه عالی مطبوعات نام داشت- با آن همکاری کرد و 30 سال در این دانشکده- که بعدها به دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی تغییر نام داد- به تدریس ادبیات فارسی، شیوه نگارش فارسی در مطبوعات و … پرداخت.

وی در کنار تدریس، مقالات متعددی در نشریان منتشر کرد و چهار کتاب به نام‌های «آیین درست نویسی»، «گزارش و نگارش در روابط‌عمومی»، «دستور و ساختمان زبان فارسی» و «شیوه نگارش فارسی در مطبوعات» از خود به یادگار گذاشت.

استاد علاوه بر فعالیت‌های مذکور، چند سال نیز در مرکز گسترش آموزش رسانه‌ها (معاونت امور مطبوعاتی و تبلیغاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، شیوه نگارش فارسی در مطبوعات را به روزنامه نگاران درس می‌داد و تا پایان عمر دغدغه درست نویسی زبان فارسی را داشت. یادش گرامی‌و روانش شاد باد. 

برچسب ها: حسين عماد افشارماندگاران روابط‌عمومی
انتشارات کارگزار روابط‌عمومی

مطالب زیر را حتما بخوانید
  • بازدید رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی از استودیو آموزشی رعد

    4 بازدید

  • “ايمن سازی” مردم در برابر اخبار جعلی

    8 بازدید

  • فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

    10 بازدید

  • به يك روابط‌عمومی متاورسی تبديل شويم

    11 بازدید

  • روابط‌عمومی متاورس

    24 بازدید

  • روابط‌عمومی و دو رویداد بزرگ ملی و بین‌المللی

    28 بازدید

لینک کوتاه:

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
موضوعات محتوا

گزارش کامل برگزاری نخستين جشن ملی روابط‌عمومی

گزارش وضعیت رسانه‌ها در سال 2022

روابط‌عمومی و دو رویداد بزرگ ملی و بین‌المللی

رویدادها و آثار روابط‌عمومی

اعتبار الکترونیک

Whatsapp Telegram Facebook Linkedin

لینک‌های مفید

  • خانه
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • دوره‌های آموزشی روابط‌عمومی
  • جایزه صنعت روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
  • مقالات روابط‌عمومی
  • انتشارات روابط‌عمومی
  • کتب روابط‌عمومی
  • رزومه مهدی باقریان
  • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان

رویداد روابط‌عمومی

  • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
  • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
  • جایزه دکتر نطقی
  • جشنواره مردمداری ایران
  • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
  • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • همایش ملی زن و روابط عمومی
  • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
  • تور علمی آموزشی مالزی

روابط‌عمومی چیست؟

روابط‌عمومی شامل همه راه‌های برقراری ارتباط با مخاطبان، مشتریان و  گروه‌های ذینفع است.
 روابط‌عمومی با تعامل و تولید روابط‌، فرصت‌های زیادی برای سازمان‌ها و شرکت‌ها فراهم می کند.
 متخصصان روابط‌عمومی با برنامه‌ریزی و استفاده از ابزارها، فنون و تکنیک‌های روابط‌عمومی می‌توانند یک تصویر عمومی مثبت (خوشنامی = شهرت+ اعتبار) را برای سازمان‌ها و شرکت‌های خود ایجاد، حفظ، توسعه و مدیریت کنند. 

تمامی حقوق برای موسسه کارگزار روابط‌عمومی محفوظ می‌باشد.

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت