جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • صفحه اول کنفرانس‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره مردمداری ایران
      • ماموریت ما
      • بروشور نخستین جشنواره مردم‌داری ایران
      • دستورالعمل ارزیابی نخستین جشنواره مردم‌داری ایران
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
  • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
  • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران
  • IRANPR
  • تماس با ما
[the-social-links]
  • 021-66943670
  • info@kpri.ir
  • رویدادها
  • انتشارات
  • نگارخانه
  • خبرنامه
  • ارتباط
  • IRANPR
موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • خانه
  • فروشگاه‌ روابط‌عمومی
    • کتاب
    • مقاله
    • پاورپوینت
    • مجله و بسته آموزشی
    • ویدئو
    • استانداردها و راهنماها
  • آموزش روابط‌عمومی
    • درباره آموزش روابط‌عمومی
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی جدید
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی برگزار شده
    • اندیشکده آموزش روابط‌عمومی
    • فرم ثبت‌نام دوره‌های آموزشی
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • برگزیدگان جایزه دکتر نطقی
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • جشنواره مردم‌داری ایران
      • ماموریت ما
      • دستورالعمل ارزیابی نخستین جشنواره مردم‌داری ایران
      • بروشور نخستین جشنواره مردم‌داری ایران
      • جوایز ویژه روابط‌عمومی ایران
      • مدال‌های روابط‌عمومی ایران
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • جایزه شجاعت
    • ارسال آثار
  • رویدادها
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران – 1401
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • آرشیو کنفرانس‌ بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • تور علمی آموزشی مالزی
    • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
  • مقالات
    • روابط‌عمومی
    • تاریخ روابط‌عمومی
    • استانداردهای روابط‌عمومی
    • روابط‌عمومی الکترونیک
    • پیشکسوتان روابط‌عمومی
    • جوایز
    • مدیریت بحران
    • ارتباطات
    • تبلیغات و بازاریابی
    • تجارت و کسب‌وکار
    • بانکداری
  • درباره ما
    • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
    • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
    • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان
0

ورود و ثبت نام

متقاعدسازی رسانه‌‎ها برای پوشش خبری در عصر ویروس کرونا

1 شهریور 1400
ارسال شده توسط موسسه کارگزار روابط‌عمومی
مدیریت بحران ، مقالات
94 بازدید

 ما متخصصان روابط‌عمومی در حین عبور خود از این آب‎های ناشناخته، پرسش‌های فراوانی را در ذهن خود داریم.

یکی از پرسش‌هایی که شاهد طرح مکرر آن هستم، چنین است: آیا می‌توانم از خبرنگاران بخواهم که فلان داستان خبری غیرمرتبط با ویروس کرونا را منتشر کنند؟ یا شاید با این کار خود، به آن‎ها فشار می‌آورم یا حتی امکان گم شدن داستان خبری‌ام در طغیان اخبار کرونایی وجود دارد؟

ازآنجایی‌که همکارانم در واحدهای روابط عمومی، این سوال را از من پرسیدند – و خودم هم به این موضوع فکر می‎ کردم – تصمیم گرفتم که این پرسش را به توییتر ببرم و از خبرنگاران و مسئولان ارتباطات بخواهم که به آن پاسخ دهند.

پاسخ‎‌های متفاوتی را دریافت کردم. بیایید تعدادی از پاسخ‎‌ها که دیدگاه‎های متفاوتی دارند را بررسی کنیم.

بله، باید داستان‎های غیرمرتبط با ویروس را پخش کنید

برخی از خبرنگاران موافق بودند که متخصصان روابط عمومی، ایده ‎ها و داستان‎های خبری خود را کمافی‌السابق منتشر کنند.

کیم فرناندز از پارکینگ اند موبیلیتی گفت: «مجله‎ من چند ماهی است که منتشر نمی‌‎شود، بنابراین داستان‌های خبری زیادی را می‎ خوانم. اما یک هفته ‎ای می‌شود که یک اطلاعیه‎ خبری را نخوانده ‎ام – ما هنوز به آن‎ها نیاز داریم. پس عجله کنید، عجله کنید!».

شین شیک، بنیان‌گذار مجله‎ ی 360، گفت: «همه‎ خبرنگارها در زمینه‎ گزارش اخبار ناگوار فعالیت نمی‌‎کنند و ما به سایر انواع محتوا هم نیاز داریم. خودم درباره‎ تجربه‎ مشتری، فشن و فناوری می‌‎نویسم. من هم باید شغلم را حفظ کنم. پس منتشر کنید».

کلی جانسون، بنیان‎گذار بالاست گروپ، نظر خود را به این شکل بیان کرد: «خبرنگاران مرکز بهداشت و سلامت شیکاگو، اعلام کردند که سعی می‎ کنند داستان‎های خبری را به بحران کنونی ربط دهند، اما ارسال داستان‎های فوق‎العاده ‎ی بی‌ربط به این بحران را متوقف نکنید. شاید زمان خارق‌العاده‎ای نباشد، اما یک داستان خوب همیشه ارزش خودش را دارد».

گروه مشاوره‌ جن‌تایم‌سیتی که در حوزه‎ ارتباطات و روابط عمومی‌نیز مشاوره می‎ دهد، یک نکته‎ خوب را مطرح کرد: «واقعاً امیدوارم که داستان‎های نامرتبط با این بحران جهانی کماکان منتشر شوند. البته که همه‎ ما باید از شرایط این بیماری آگاه باشیم، اما اگر صرفاً اخبار مرتبط با آن را دریافت کنیم، یا به‌شدت خواهیم ترسید یا اینکه همه‌چیز برایمان عادی خواهد شد».

کیتی کرسیچ، دانشجوی کارشناسی رشته‎ ی روابط عمومی، گفت: «تداوم انتشار محتواهای متنوع، نه ‎تنها روحیه‎‌ها را بالا نگه می‎ دارد، بلکه طغیان داستان‎های خبری مشابه را می‌شکند و مطالب تازه‌ای را به مردمِ در قرنطینه ارائه می‌دهد. قطعاً در این ایام بحران، به خبرنگاران تمامی‌ژانرها نیاز داریم».

جنیفر براون، نویسنده و ویراستار، گفت: «دنیا می‌تواند اندکی از کووید-19 فاصله بگیرد. نشریات جریان اصلی به محتوای غیرمرتبط به این پاندمی‌نیز نیاز دارند».

شاید ایرادی نداشته باشد که داستان‎های غیرمرتبط به ویروس نیز منتشر شوند

سپس تعدادی از افراد بودند که انتشار این داستان‌ها را به شرایط آن نسبت می‎ دادند.

مت فالسو، متخصص برندینگ و روابط عمومی، گفت: «به نظرم این موضوع به نوع داستان، مخاطبان و موضوع بستگی دارد. شاید صنایع/بازارهای خاص هنوز هم به محتوای مرتبط به خودشان علاقه داشته باشند … اما نمی‌دانیم که ویروس کرونا چه تاثیری را بر عملیاتشان داشته است».

آنی تورپ، نویسنده‎ فری‌لنس سئو، این نظر را به اشتراک گذاشت: «طی صحبت با تعدادی از خبرنگاران و متخصصان روابط عمومی، به نظر می‌‎رسد که هنوز برخی از داستان‌ها ارزش انتشار را دارند – مثلاً داستان‎های سرگرم‌کننده، وقفه‌هایی کوتاه برای فاصله گرفتن از این همه‎ گیری و مطالب جالبی که خیلی وقت خبرنگاران را نگرفته‌اند. اما اگر یک مقاله‎ جدی دارید که سال‎ها درباره ‎اش تحقیق کرده ‎اید، دست نگه دارید – چون احتمالاً توجه کافی به آن صورت نمی‌گیرد. مطالب بامزه – اشکالی ندارند!».

فرانک استرانگ، بنیان‌گذار و مدیر کمپانی سورد اند اسکریپت مدیا، گفت: «همانند بسیاری از نظراتی که مطرح می‌شوند، به نظر من هم به نوع داستان و خروجی آن بستگی دارد. علاوه بر اخبار ناگوار در واکنش به بحران، به مقداری سبک ‏سری، زندگی، سرگرمی‌و حس عادی بودن هم نیاز داریم. زندگی جریان دارد».

خیر، به دنبال پخش اخبار خود نباشید

از سوی دیگر، پاسخ‌های این‌‎چنینی را هم مشاهده کردم:
هایلی کولومبو از کولومبوس بیزنس فرست گفت: «دست نگه دارید. ما اشباع شده‌ایم. طی هفته‌ دیگر، شرایط را مجدداً بسنجید».

جان راسل از ژورنال ایندیانا بیزنس، این نظر را داشت: «مطلقاً هیچ پهنای باندی برای سایر مسائل وجود ندارد. اگر بخواهم داستان خبری یک ویجت را در این هفته یا شاید این ماه ارائه دهم، ویراستارم به من می‌خندد».

برین هریس هم که سابقه‏‎ تهیه‌کنندگی، خبرگزاری و گزارشگری را دارد، دست نگه داشتن را توصیه می‌‎کند: «پیام شما در این هرج‌ومرج گم خواهد شد و به قعر اخبار خواهد رفت. حتی اگر در ابتدا نظر خبرنگاران را جلب کند، باز هم پوشش اخبار بیماری در اولویت خواهد بود و داستان‎های جدید و همایش‎های کرونایی در تمامی‌سطوح دولت، پوشش خبری را در دست می‌گیرند».

کریستی داش، خبرنگار فوربس، می‌گوید: «هم‌‎اکنون هرگونه داستان غیرمرتبط با تاثیر ویروس کرونا در حوزه‌ کاری خودم (ورزش) را منتشر نمی‌کنم».

و در نهایت گرگوری بیلی، هم‎بنیانگذار اینشور وی‌سی، گفت: «سوال خوبی است. به نظرم هیچ پاسخ صحیحی برای آن وجود ندارد. به نظرم سلیقه و تجربه در پاسخگویی به آن نقش دارد. خودتان متوجه می‌‎شوید که چه زمانی برای نشر داستان مناسب است. اما به نظرم، هم‎اکنون وقت مناسبی برای راه ‎اندازی یک محصول یا کمپین جدید نیست».

صبور باشید تا خود را با این هنجار جدید تطبیق دهیم

خبرنگارها! شما چه حسی را نسبت به این مسئله دارید؟ آیا باید منتشر کنیم؟

متخصصان روابط عمومی! آیا هم‌اکنون به دنبال انتشار داستان‎های خودتان هستید؟

تطبیق با این هنجار جدید به زمان نیاز دارد، اما مطمئنم که در ادامه‎ این مسیر، خبرنگارها و متخصصان روابط عمومی‌می‌توانند نحوه‎ انتشار داستان‎هایشان را متوجه شوند.

برچسب ها: پوشش خبریرسانه‌‎هاکروناکووید-19متقاعدسازی رسانه‌‎ها
انتشارات کارگزار روابط‌عمومی

مطالب زیر را حتما بخوانید
  • نکات ضروری در رابطه با برنامه ارتباطات

    3 بازدید

  • استراتژی‌های روابط‌عمومی کارآمد و تاثیرگذار

    15 بازدید

  • “ايمن سازی” مردم در برابر اخبار جعلی

    8 بازدید

  • مقايسه اصولی و مبانی روابط‌عمومی سنتی و مدرن

    37 بازدید

  • به يك روابط‌عمومی متاورسی تبديل شويم

    9 بازدید

  • نقش فناوری اطلاعات در روابط‌عمومی سازمان

    36 بازدید

لینک کوتاه:

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
موضوعات محتوا

گزارش کامل برگزاری نخستين جشن ملی روابط‌عمومی

گزارش وضعیت رسانه‌ها در سال 2022

روابط‌عمومی و دو رویداد بزرگ ملی و بین‌المللی

رویدادها و آثار روابط‌عمومی

اعتبار الکترونیک

Whatsapp Telegram Facebook Linkedin

لینک‌های مفید

  • خانه
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • دوره‌های آموزشی روابط‌عمومی
  • جایزه صنعت روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
  • مقالات روابط‌عمومی
  • انتشارات روابط‌عمومی
  • کتب روابط‌عمومی
  • رزومه مهدی باقریان
  • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان

رویداد روابط‌عمومی

  • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
  • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
  • جایزه دکتر نطقی
  • جشنواره مردمداری ایران
  • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
  • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • همایش ملی زن و روابط عمومی
  • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
  • تور علمی آموزشی مالزی

روابط‌عمومی چیست؟

روابط‌عمومی شامل همه راه‌های برقراری ارتباط با مخاطبان، مشتریان و  گروه‌های ذینفع است.
 روابط‌عمومی با تعامل و تولید روابط‌، فرصت‌های زیادی برای سازمان‌ها و شرکت‌ها فراهم می کند.
 متخصصان روابط‌عمومی با برنامه‌ریزی و استفاده از ابزارها، فنون و تکنیک‌های روابط‌عمومی می‌توانند یک تصویر عمومی مثبت (خوشنامی = شهرت+ اعتبار) را برای سازمان‌ها و شرکت‌های خود ایجاد، حفظ، توسعه و مدیریت کنند. 

تمامی حقوق برای موسسه کارگزار روابط‌عمومی محفوظ می‌باشد.

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت