جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • صفحه اول کنفرانس‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره مردمداری ایران
      • ماموریت ما
      • بروشور نخستین جشنواره مردم‌داری ایران
      • دستورالعمل ارزیابی نخستین جشنواره مردم‌داری ایران
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
  • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
  • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران
  • IRANPR
  • تماس با ما
[the-social-links]
  • 021-66943670
  • info@kpri.ir
  • رویدادها
  • انتشارات
  • نگارخانه
  • خبرنامه
  • ارتباط
  • IRANPR
موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • خانه
  • فروشگاه‌ روابط‌عمومی
    • کتاب
    • مقاله
    • پاورپوینت
    • مجله و بسته آموزشی
    • ویدئو
    • استانداردها و راهنماها
  • آموزش روابط‌عمومی
    • درباره آموزش روابط‌عمومی
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی جدید
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی برگزار شده
    • اندیشکده آموزش روابط‌عمومی
    • فرم ثبت‌نام دوره‌های آموزشی
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • برگزیدگان جایزه دکتر نطقی
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • جشنواره مردم‌داری ایران
      • ماموریت ما
      • دستورالعمل ارزیابی نخستین جشنواره مردم‌داری ایران
      • بروشور نخستین جشنواره مردم‌داری ایران
      • جوایز ویژه روابط‌عمومی ایران
      • مدال‌های روابط‌عمومی ایران
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • جایزه شجاعت
    • ارسال آثار
  • رویدادها
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران – 1401
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • آرشیو کنفرانس‌ بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • تور علمی آموزشی مالزی
    • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
  • مقالات
    • روابط‌عمومی
    • تاریخ روابط‌عمومی
    • استانداردهای روابط‌عمومی
    • روابط‌عمومی الکترونیک
    • پیشکسوتان روابط‌عمومی
    • جوایز
    • مدیریت بحران
    • ارتباطات
    • تبلیغات و بازاریابی
    • تجارت و کسب‌وکار
    • بانکداری
  • درباره ما
    • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
    • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
    • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان
0

ورود و ثبت نام

مديريت پاسخگویی در روابط‌عمومی

26 شهریور 1400
ارسال شده توسط موسسه کارگزار روابط‌عمومی
انتشارات ، تاریخ روابط‌عمومی ، رزومه مهدی باقریان ، رویدادها ، فعالیت‌ها و دستاوردها ، فعالیت‌های آموزشی موسسه کارگزار روابط‌عمومی ، کتب
124 بازدید

پاسخگويي يكي از ابزارهاي كليدي مديريت علي ‎الخصوص مديريت دولتي نوين از جمله «روابط ‏عمومي» در شرايط كنوني است. همين امر سبب شده است كه به اين موضوع از جهات و زواياي مختلفي پرداخته شود.

لذا آنچه كه بسيار حايز اهميت مي‌نمايد ايجاد يك نظام پاسخگويي كارآمد و جامع است كه بر اساس آن بتوان اطمينان يافت كه رفتار و تصميمات كارگزاران، در جهت تأمين منافع مردم است و سازمانها و دستگاه‏هاي اجرايي دولت، در راستاي منافع جامعه گام بر مي‌دارند.

بعلاوه، پاسخگويي يك فضيلت و به منزله يك ويژگي مثبت براي مردم، كارگزاران و سازمانهاي دولتي است كه به موجب آن همه ملزم به ارايه توضيح درباره رفتارها، تصميمات و عملكردهاي خود هستند و اين امر اگر محقق شود موجب تقويت رابطه بين شهروندان و دولت و افزايش اثربخشي و شفافيت در عملكرد سازمانها و شركتها، كاهش فساد، افزايش انسجام، مشروعيت نظام سياسي و ارتقاي منفعت عامه خواهد شد.

«اون هيوز» در كتاب «مديريت دولتي» مي ‏گويد رابطه دولت و شهروندان، سيستم پاسخگويي را شكل مي‌دهد كه به موجب آن سازمانهاي دولتي وظايف مربوط را انجام مي‌دهند و به شهروندان اجازه مي‌دهند كه وظايف ساده را انجام دهند مشروط بر اين كه وكيل از حد خود تجاوز نكند و پاسخگو باشد.

هر دولتي نيازمند يك سيستم پاسخگوست و لازمه دموكراسي، داشتن يك سيستم پاسخگويي مناسب است. سازمانهاي دولتي، به وسيله مردم و براي مردم ايجاد مي‌شوند و بايد در برابر آنها پاسخگو باشند.

بنابراين «مردم‌سالاري» ايجاب مي‌كند دولتها در برابر مردم كه قدرت را به آنها تفويض كرده‌اند، پاسخگو باشند. مردم حق دارند با استفاده از حقوق شهروندي و حق پاسخ‌خواهي از نحوه مصرف منابع مالي عمومي و كارايي و اثربخشي برنامه‌هاي مقامات منتخب و ميزان تأثير اجراي برنامه‌هاي ياد شده در ارتقاي سطح رفاه خويش، آگاه شوند. همچنين مديران دولتي بايد در برابر تصميم‌هايي كه مي‌گيرند و اقداماتي كه انجام مي‌دهند، پاسخگو باشند.

پاسخگويي بدون بهره‌گيري از يك سيستم اطلاعاتي مناسب، امكان‌پذير نيست. سيستمي كه در واقع يك جريان منصفانه و صحيح اطلاعاتي را بين دولت به عنوان پاسخگو و مردم و نمايندگان ايشان به عنوان پاسخ‌خواه برقرار كند و به پاسخ خواه اين اطمينان را بدهد كه دولت منابعي را كه در اختيار مي‌گيرد به نحوي مناسب و در جهت‌ هدف‌هاي مصوب نمايندگان ايشان مصرف مي‌كند.»

با توجه به مطالبي كه از نظر گذشت مي‌توان نتيجه گرفت پاسخگويي يكي از چالشهايي است كه دولتها امروزه با آن مواجه هستند.

نظام اداري ايران در اين حوزه با مشكلات عديده‌اي دست و پنجه نرم مي‌كند و متأسفانه با وجود بخشنامه‌ها و آيين‏نامه‌هاي فراوان، فقدان يك سيستم پاسخگويي مناسب در سازمانها و شركتهاي دولتي احساس مي‌شود و با همه تلاشهاي صورت گرفته هنوز در برابر وظايف، تصميمات و عملكردهاي خود پاسخگو نيستند.

به نظر مي ‎‏رسد تلاش براي رفع اين معضل احتياج به عزم‌ ملي و همگاني دارد و بي‌شك در پرتو همكاري گسترده و همه‌جانبه مردم و دولت مي‌توان به اين مهم دست يافت.

علاوه بر آن، از روابط‏ عمومي‏‌ها انتظار مي‌رود در قبال عملكرد و فعاليتهاي سازمان خود، جوابگو و پاسخگو باشند. كساني كه در حوزه روابط ‏عمومي دولتي فعاليت مي‌كنند بايد به اقدامات بهتري دست بزنند و در هر صورت درباره تصميمات و اقدامات مذكور توضيح بدهند. پاسخگويي با مكانيسم‌هاي مختلفي حاصل مي‌شود كه به منظور جلوگيري از فساد وضع شده‌اند و تضمين مي‌كنند كه كاركنان دولت در مقابل اعمال خود پاسخگو و در دسترس مردم هستند. روابط ‏عمومي‌ها، مسئول مستقيم پاسخگويي در سازمانهاي دولتي‌اند.

اولين و مهمترين درس «مديريت»، پاسخگويي نسبت به امور و فعاليتايي است كه در حيطه مسئوليت مدير رخ مي‌دهد. مدير بايد از طريق دريافت بازخورد كارشناسي، به خواسته‌هاي مخاطبان خود احترام بگذارد و مردم را از جريان كار و برنامه‌هاي خود مطلع سازد.

البته اين امر زماني محقق خواهد شد كه از يك سو اطلاعاتي جامع و درست از عملكرد سازمان و نتايج سياستهاي آن در دسترس مردم باشد و از سوي ديگر، مدير آمادگي و ظرفيت شنيدن حرف‌هاي افراد جامعه را داشته باشد و حقوق شهروندي را محترم بشمارد.

منبع مرجع: شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)

 

مرکز پخش:

09121938419 – 66570194(021) – 66943670 (021)

لینک خرید كتاب: http://kpri.ir/?p=4101

برچسب ها: پاسخگوییروابط‌عمومیکتاب مديريت پاسخگویی در روابط عمومیمديريت پاسخگوییمديريت پاسخگویی در روابط عمومی
انتشارات کارگزار روابط‌عمومی

مطالب زیر را حتما بخوانید
  • اطلاعات غلط در برابر اخبار جعلی

    20 بازدید

  • بازدید رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی از استودیو آموزشی رعد

    5 بازدید

  • گزارش کامل برگزاری نخستين جشن ملی روابط‌عمومی

    22 بازدید

  • “ايمن سازی” مردم در برابر اخبار جعلی

    12 بازدید

  • فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

    16 بازدید

  • به يك روابط‌عمومی متاورسی تبديل شويم

    15 بازدید

لینک کوتاه:

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
موضوعات محتوا

بیست درس از بیست سال گذشته: چرا داستان سرایی عامل موفقیت در علوم زیستی هستند

گزارش کامل برگزاری نخستين جشن ملی روابط‌عمومی

گزارش وضعیت رسانه‌ها در سال 2022

رویدادها و آثار روابط‌عمومی

اعتبار الکترونیک

Whatsapp Telegram Facebook Linkedin

لینک‌های مفید

  • خانه
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • دوره‌های آموزشی روابط‌عمومی
  • جایزه صنعت روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
  • مقالات روابط‌عمومی
  • انتشارات روابط‌عمومی
  • کتب روابط‌عمومی
  • رزومه مهدی باقریان
  • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان

رویداد روابط‌عمومی

  • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
  • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
  • جایزه دکتر نطقی
  • جشنواره مردمداری ایران
  • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
  • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • همایش ملی زن و روابط عمومی
  • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
  • تور علمی آموزشی مالزی

روابط‌عمومی چیست؟

روابط‌عمومی شامل همه راه‌های برقراری ارتباط با مخاطبان، مشتریان و  گروه‌های ذینفع است.
 روابط‌عمومی با تعامل و تولید روابط‌، فرصت‌های زیادی برای سازمان‌ها و شرکت‌ها فراهم می کند.
 متخصصان روابط‌عمومی با برنامه‌ریزی و استفاده از ابزارها، فنون و تکنیک‌های روابط‌عمومی می‌توانند یک تصویر عمومی مثبت (خوشنامی = شهرت+ اعتبار) را برای سازمان‌ها و شرکت‌های خود ایجاد، حفظ، توسعه و مدیریت کنند. 

تمامی حقوق برای موسسه کارگزار روابط‌عمومی محفوظ می‌باشد.

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت