جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • صفحه اول کنفرانس‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره مردمداری ایران
      • ماموریت ما
      • بروشور نخستین جشنواره مردم‌داری ایران
      • دستورالعمل ارزیابی نخستین جشنواره مردم‌داری ایران
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
  • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
  • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران
  • IRANPR
  • تماس با ما
[the-social-links]
  • 021-66943670
  • info@kpri.ir
  • رویدادها
  • انتشارات
  • نگارخانه
  • خبرنامه
  • ارتباط
  • IRANPR
موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • خانه
  • فروشگاه‌ روابط‌عمومی
    • کتاب
    • مقاله
    • پاورپوینت
    • مجله و بسته آموزشی
    • ویدئو
    • استانداردها و راهنماها
  • آموزش روابط‌عمومی
    • درباره آموزش روابط‌عمومی
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی جدید
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی برگزار شده
    • اندیشکده آموزش روابط‌عمومی
    • فرم ثبت‌نام دوره‌های آموزشی
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • برگزیدگان جایزه دکتر نطقی
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • جشنواره مردم‌داری ایران
      • ماموریت ما
      • دستورالعمل ارزیابی نخستین جشنواره مردم‌داری ایران
      • بروشور نخستین جشنواره مردم‌داری ایران
      • جوایز ویژه روابط‌عمومی ایران
      • مدال‌های روابط‌عمومی ایران
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • جایزه شجاعت
    • ارسال آثار
  • رویدادها
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران – 1401
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • آرشیو کنفرانس‌ بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • تور علمی آموزشی مالزی
    • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
  • مقالات
    • روابط‌عمومی
    • تاریخ روابط‌عمومی
    • استانداردهای روابط‌عمومی
    • روابط‌عمومی الکترونیک
    • پیشکسوتان روابط‌عمومی
    • جوایز
    • مدیریت بحران
    • ارتباطات
    • تبلیغات و بازاریابی
    • تجارت و کسب‌وکار
    • بانکداری
  • درباره ما
    • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
    • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
    • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان
0

ورود و ثبت نام

گـلواژه‌های مانـدگار از دكتر حميد نطقی

8 مرداد 1400
ارسال شده توسط موسسه کارگزار روابط‌عمومی
تاریخ روابط‌عمومی ، جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
88 بازدید

 روابط‌عمومی‌در متن است نه در حاشيه، ضرورت است نه لوكس، در خود مديريت است نه در بيرون آن، پس حق داريم بگویيم هر مديريتي سزاوار روابط‌عمومی‌اي است كه دارد.

 روابط‌عمومی‌از مديريت جدا نيست و با آنچه كه به‌عنوان چرخ پنجم ارابه به تنه برخي مؤسسات مي‌چسبانند، فرق بسيار دارد.

 روابط‌عمومي باید در ارتباط با مردم، مدافع سازمان و در ارتباط با مديران، نقش مدعی‌عموم را به‌خود بگيرد. انگيزه اعمال انساني اغلب احساسات است نه منطق، بنابراين كارشناس روابط‌عمومي بايد پیامدها و واکنش‌ها را درنظر بگیرد و بكوشد تا تفسيرهاي مختلف را پيش‌بيني كند.

 هدف فعاليت‌هاي روابط‌عمومی‌در يك سازمان بايد چنان باشد كه كاركنان منافع خود را با سازمان يكي بدانند. به‌عبارت ديگر، معتقد بشوند كه ضرر مؤسسه ضرر آنها و نفع مؤسسه منفعت آنهاست.

 هميشه در پشت سر روابط‌عمومی‌كاردان و موثر، مديريتي آگاه و مدبر وجود دارد و بدون اين پشتيبان، كوشش‌هاي روابط‌عمومی‌به‌جايي نخواهد رسيد.

 قدرت روابط‌عمومی‌در صلاحيت و صميميت آن است، با كوشش خردمندانه چنين روابط‌عمومی‌اي مي‌توان در مردم اعتقادي به‌وجود آورد كه همواره به اقدام‌ها مؤسسه و مديران آن خوشبين بوده و اعتماد نمايند.

 به من بگو كارشناس روابط‌عمومی‌مؤسسه تو كيست تا بگوييم كه مؤسسه تو چگونه است.

 هیچ شخص حقیقی یا حقوقی نسبت به محیط اطراف خود نمی‌تواند بی‌اعتنا بماند. رشته‌های گوناگون ارتباطات همه موجودات را چنان به‌هم پیوند داده است که با ترقی و دگرگونی تکنیک‌های ارتباطی، بازتاب حادثه‌ای در یک گوشه، در اندک زمانی در همه جا فرو می‌پیچد و همه چیز را کم‌وبیش تحت تأثیر قرار می‌دهد. بنابراین بی‌شک می‌توان گفت که بیش از پیش در تصمیم‌گیری مدیران، به نسبت اهمیت سازمانی که مسئولیت اداره آن را بر عهده گرفته‌اند، جمع‌آوری اطلاعات و نتیجه‌گیری صحیح از آنها ضروری و ناگزیر شده است.

 قبل از هر تغییر و بلکه در ضمن اجرای آن و خلاصه در هر مرحله‌ای، اجرای تحقیق و پژوهش واحب است. وجود دستگاهی که استادانه به چنین تحقیقی اقدام و به‌طور صحیح نتیجه‌گیری کند و با تکیه به این اطلاعات، مدیران را از نتایج تصمیم‌های‌شان آگاه کرده و در صورت لزوم «عامه» علاقه‌مندان را نسبت به کم‌وکیف و دلایل تصمیم‌های مدیران آگاه سازد، برای مدیریت نعمتی بزرگ تلقی می‌شود.

 ما نيازمند روابط‌عمومی‌ايراني هستيم نه روابط‌عمومی‌غرب صنعتي. روابط‌عمومی‌هاي ما بايد به‌كار مردم بيايند و راستگو باشند.

برچسب ها: بنیانگذار روابط عمومیبنیانگذار روابط‌عمومی ایرانپدر روابط عمومیحميد نطقیدكتر حميد نطقیدکتر نطقیگـلواژه‌های مانـدگار از دكتر حميد نطقینطقی
انتشارات کارگزار روابط‌عمومی

مطالب زیر را حتما بخوانید
  • بازدید رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی از استودیو آموزشی رعد

    5 بازدید

  • “ايمن سازی” مردم در برابر اخبار جعلی

    12 بازدید

  • فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

    17 بازدید

  • به يك روابط‌عمومی متاورسی تبديل شويم

    15 بازدید

  • روابط‌عمومی متاورس

    29 بازدید

  • روابط‌عمومی و دو رویداد بزرگ ملی و بین‌المللی

    35 بازدید

لینک کوتاه:

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
موضوعات محتوا

بیست درس از بیست سال گذشته: چرا داستان سرایی عامل موفقیت در علوم زیستی هستند

گزارش کامل برگزاری نخستين جشن ملی روابط‌عمومی

گزارش وضعیت رسانه‌ها در سال 2022

رویدادها و آثار روابط‌عمومی

اعتبار الکترونیک

Whatsapp Telegram Facebook Linkedin

لینک‌های مفید

  • خانه
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • دوره‌های آموزشی روابط‌عمومی
  • جایزه صنعت روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
  • مقالات روابط‌عمومی
  • انتشارات روابط‌عمومی
  • کتب روابط‌عمومی
  • رزومه مهدی باقریان
  • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان

رویداد روابط‌عمومی

  • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
  • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
  • جایزه دکتر نطقی
  • جشنواره مردمداری ایران
  • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
  • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • همایش ملی زن و روابط عمومی
  • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
  • تور علمی آموزشی مالزی

روابط‌عمومی چیست؟

روابط‌عمومی شامل همه راه‌های برقراری ارتباط با مخاطبان، مشتریان و  گروه‌های ذینفع است.
 روابط‌عمومی با تعامل و تولید روابط‌، فرصت‌های زیادی برای سازمان‌ها و شرکت‌ها فراهم می کند.
 متخصصان روابط‌عمومی با برنامه‌ریزی و استفاده از ابزارها، فنون و تکنیک‌های روابط‌عمومی می‌توانند یک تصویر عمومی مثبت (خوشنامی = شهرت+ اعتبار) را برای سازمان‌ها و شرکت‌های خود ایجاد، حفظ، توسعه و مدیریت کنند. 

تمامی حقوق برای موسسه کارگزار روابط‌عمومی محفوظ می‌باشد.

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت