اعلامیه هلسینکی
اعضای سازمان مشاوره ارتباطات بینالمللی (ICCO) با آگاهی از تأثیر و اهمیت قابل توجه و روزافزون روابطعمومی، در هر زمان متعهد میشوند که 10 اصل زیر را رعایت کنند:
1. مطابق با اصول اخلاقی و قوانین قابل اجرا، کار کردن.
2. رعایت بالاترین استانداردهای حرفهای در روابطعمومیو ارتباطات.
3. صداقت و برخورد صادقانه و شفاف با کارمندان، همکاران، مشتریان، رسانهها، دولت و مردم.
4- برای محافظت از حقوق حریم خصوصی مشتریان، سازمانها و افراد با حفاظت از اطلاعات محرمانه.
5- مراقب وظیفه خود در جهت حفظ اعتبار صنعت باشند.
6. همسو با علایق و سلیقه حامیان مالی باشید و هرگز در کارهای گمراه کننده مثل “تبلیغات فریبنده” مشارکت نکنید.
7. آگاهی از قدرت رسانههای اجتماعی، و استفاده از آنها با مسئولیتپذیری.
8- هرگز در ایجاد یا جعل آگاهانه اخبار جعلی شرکت نکنید.
9. برای پیروی از قوانین رفتاری انجمن خود، مراقب قوانین رفتاری سایر کشورها باشید و همیشه برای آنها احترام قائل شوید.
10- مراقب باشید که وظایف شغلی افراد بدون ارتکاب به جرم و جنایت در زمینههای جنسیت، قومیت، محل ولادت، دین، معلولیت یا هر نوع تبعیض انجام شود.
منبع انگلیسی: https://iccopr.com
منبع فارسی: انتشارات کارگزار روابطعمومی/ روابط بینالملل/ اول تیر 1400
مطالب زیر را حتما بخوانید
-
جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهنربای رسانهای
6 بازدید
-
بحران و ارتباطات بحران با تحول مفهومی و چرخش پارادایمی
38 بازدید
-
پنج نکته از بیستمین کنفرانس بینالمللی روابطعمومی ایران
80 بازدید
-
پنج درس از بیستمین کنفرانس بینالمللی روابطعمومی ایران
85 بازدید
-
12 گام برای ارتقای برنامهها و فعالیتهای روابطعمومی در سال جدید
78 بازدید
-
شش درس از بیستمین کنفرانس بینالمللی روابطعمومی ایران
60 بازدید
دیدگاهتان را بنویسید