آثار دکتر نطقی

دکتر حمید نطقی يكي از اولين كتاب هاي تخصصي رشته روابط عمومي را بنام «مديريت و روابط عمومي» تأليف و منتشر نمود. اين كتاب كه در سال 1349 منتشر گردید، نشانگر درك عميق و نكته سنجي دكتر نطقي در مورد محدوده عمكرد روابط عمومي مي باشد كه همانا عبارت است از عدم شناخت و درك مديران و مسئولان از فلسفه روابط عمومي كاربردي.

به اذعان متخصصان روابط عمومي و با توجه به نتايج تحقيقات انجام يافته، هم اكنون نيز مهمترين مبحث در مورد مشكلات فراروي روابط عمومي ها، شناساندن روابط عمومي و اهميت آن به مديران و مسئولان ادارات، سازمان ها، كارخانجات و . . . است.

 

مهمترين آثار دكتر حميد نطقي عبارتند از:                                                

– يكساعت با قاآني

– كتاب مديريت و روابط عمومي

– روزنامه اطلاعات، بيست و پنج روزنامه مهم دنيا

– روابط سياسي- چاپ در رسانه ها

– باورها و تبليغات سياسي- تعاملي در زمينه شعر و ادبيات. اشعار فارسي (نوشته اي قديمي)

– جاده شراب (داستانهاي كوتاه فارسي)، گناه هاي جواني. از هر رنگ (اشعار تركي)

–  از ديروز تا امروز (اشعار تركي) و پايان يكسال

 

دكتر حميد نطقي علاوه بر آثار فراواني كه در رشته روابط عمومي و ارتباطات دارد، در زمينه شعر و نثر نيز آثار زيادي به يادگار گذاشته است. وي به گفته دكتر جواد هيئت كه از دوستان دوران نوجواني اش بود از پايه گذاران و اولين سردبير فصلنامه وزين «وارليق» بوده و حتي نام وارليق نيز پيشنهاد ايشان بوده است. دكتر نطقي در طول دوران همكاري خويش با مجله وارليق حدود 93 مقاله ادبي و بيش از 53  قطعه شعر را درآن به چاپ رسانده است.

نام آخرین کتاب اشعار دکتر نطقی ” پايان یک هزاره” (مین ایلین سونو = پايان یک هزاره ) می باشد.

 

كتاب مديريت و روابط عمومي

فهرست مطالب

پیشگفتار

کتاب اول- دوران های نخستین روابط عمومی و مدیریت

فصل اول: دوران پیش از تاریخ

فصل دوم: تمدن های باستانی

فصل سوم: در قرون وسطی

فصل چهارم: نویسندگان قرن شانزدهم

فصل پنجم: در آستانه دگرگونی ها

 

کتاب دوم- تکامل فکر مدیریت

فصل اول: قرن نوزدهم

فصل دوم: در دوران سرمایه داری نو

فصل سوم: مکتب های نو

فصل چهارم: مدیریت نو

 

کتاب سوم- آغاز توجه جدی به روابط عمومی

 

کتاب چهارم- روش ها و تکنیک ها

فصل اول: اقلیم و محیط مناسب

فصل دوم: اندیشه آینده نگری

فصل سوم: شیوه های رهبری و اداره

فصل چهارم: بحثی درباره روابط عمومی ها

 

کتاب پنجم- مدیریت و ارتباط

فصل اول: ارتباطات و روابط عمومی

فصل دوم: مقدمه ای درباره ارتباط با کارکنان

فصل سوم: ارتباط با کارکنان

فصل چهارم: نشریه موسسه

فصل پنجم: ارتباط با مدیران

فصل ششم: ارتباط در میان مدیران

فصل هفتم: برنامه های ارتباطی

فصل هشتم: اجمالی از برنامه ها

 

کتاب ششم- مدیریت و روابط عمومی

فصل اول: نظریه مدیریت دیرین

فصل دوم: نظریه مدیریت جدید

فصل سوم: همبستگی موسسه و جامعه

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *