جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • صفحه اول کنفرانس‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره مردمداری ایران
      • ماموریت ما
      • بروشور دومین جشنواره مردم‌داری ایران
      • دستورالعمل ارزیابی دومین جشنواره مردم‌داری ایران
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
  • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
  • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران
  • IRANPR
  • تماس با ما
[the-social-links]
  • 021-66943670
  • info@kpri.ir
  • رویدادها
  • انتشارات
  • نگارخانه
  • خبرنامه
  • ارتباط
  • IRANPR
موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • خانه
  • فروشگاه‌ روابط‌عمومی
    • کتاب
    • مقاله
    • پاورپوینت
    • مجله و بسته آموزشی
    • ویدئو
    • استانداردها و راهنماها
  • آموزش روابط‌عمومی
    • درباره آموزش روابط‌عمومی
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی جدید
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی برگزار شده
    • اندیشکده آموزش روابط‌عمومی
    • فرم ثبت‌نام دوره‌های آموزشی
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • برگزیدگان جایزه دکتر نطقی
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • جشنواره مردم‌داری ایران
      • ماموریت ما
      • دستورالعمل ارزیابی دومین جشنواره مردم‌داری ایران
      • بروشور دومین جشنواره مردم‌داری ایران
      • جوایز ویژه روابط‌عمومی ایران
      • مدال‌های روابط‌عمومی ایران
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • اجلاس ملی مديران روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه شجاعت
    • ارسال آثار
  • رویدادها
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران – 1401
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • آرشیو کنفرانس‌ بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • تور علمی آموزشی مالزی
    • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
  • مقالات
    • روابط‌عمومی
    • تاریخ روابط‌عمومی
    • استانداردهای روابط‌عمومی
    • روابط‌عمومی الکترونیک
    • پیشکسوتان روابط‌عمومی
    • جوایز
    • مدیریت بحران
    • ارتباطات
    • تبلیغات و بازاریابی
    • تجارت و کسب‌وکار
    • بانکداری
  • درباره ما
    • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
    • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
    • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان
0

ورود و ثبت نام

بلاگ

اتفاق چهارم برای هنر هشتم

در دولت نهم وظیفه پاسخگویی که در دولت‌های قبلی بر عهده اداره کل تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌بود به عهده شواری اطلاع رسانی دولت گذاشته شده است.

اداره کل روابط‌عمومی‌که احیانا با افزودن پسوندهایی مانند امور بین الملل، ارشاد و … در سازمان‌ها، نهادها، وزارتخانه‌ها، شرکت‌ها و … به انجام وظیفه مشغولند همچنان به کار خود ادامه می‌دهند.

کارها با روابط‌عمومی‌و بدون روابط‌عمومی در حال انجام است.

اخبار مربوط به روابط‌عمومی‌همچنان منتشر می‌شوند، شخصیت‌های مختلف و صاحب نظران در این مورد اظهار نظر می‌کنند و زندگی ادامه دارد.

سایت‌های اینترنتی روابط‌عمومی‌و وبلاگ‌های آن در دنیای دیجیتال هم به این صف پیوسته اند و هر روز سایت و وبلاگی پا به عرصه وجود می‌گذارد.

هراز گاه جشنواره و نمایشگاهی برگزار می‌شود و نام روابط‌عمومی‌دوباره در رسانه‌های گروهی بر سر زبان می‌افتد.

برنامه رادیویی هنر هشتم پخش می‌شود و اهالی روابط‌عمومی‌و ارتباطات ضمن حضور در آن برنامه ایده‌ها و نظرات خود را اظهار می‌دارند.

مقالات و کتاب‌های روابط‌عمومی‌منتشر می‌شوند و برخی کتاب‌ها با عناوین جذاب و فرمی‌جدید در چرخه فروش و توزیع قرار می‌گیرند.

حالا دیگر برخلاف چند سال قبل فروشندگان کتاب به خصوص در حوالی خیابان انقلاب و کریم خان زند، با بی اعتنایی از سوال پیرامون کتاب‌های روابط‌عمومی‌و ارتباطات نمی‌گذرند و اگر سرشان خیلی شلوغ نباشد، قفسه‌هایی را به شما نشان می‌دهند که کتاب‌هایی از این دست در آن‌ها یافت می‌شود.


هراز گاهی اساتید و صاحب نظران این عرصه که بیشتر در زمینه علوم ارتباطات صاحب کرسی و منصبند، نظراتی جدید در خصوص روابط‌عمومی‌ارایه می‌کنند.

این روزها روابط‌عمومی‌هم مانند بسیاری از موضوعات دیگر در کانون توجه برخی از جریان‌های اجتماعی قرار گرفته است و با افزودن یک «و» و یک صفت عناوینی برای روابط‌عمومی‌ها خلق می‌شوند.

روابط‌عمومی‌الکترونیک؛ روابط‌عمومی‌سایبر؛ روابط‌عمومی‌مردمی؛ روابط‌عمومی‌سنتی؟!؛ روابط‌عمومی‌پیشرو؛ روابط‌عمومی‌اخلاقی؛ روابط‌عمومی‌اینترنتی و …

حالا دیگر کمتر می‌توان سازمان، شرکت، نهاد، وزارتخانه و یا سیستمی‌را پیدا کرد که روابط‌عمومی‌نداشته باشد.

روابط‌عمومی‌در این سال‌ها، در ایران هم دارای سابقه، انجمن‌های صنفی، تشکل‌های حرفه ای، سرفصل‌های درسی، جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی و … شده است.

و امسال روابط‌عمومی‌ها، روزی را نیز در تقویم کشور به خود اختصاص دادند «17 اردیبهشت ماه» روز روابط‌عمومی‌نام گرفت و در تقویم کشور جا خوش کرد شابد سال دیگر در این روزها، بتوانیم از تاثیرات روز روابط‌عمومی‌هم بنویسیم. در مجموع می‌توان گفت: روابط‌عمومی‌با مجموع اتفاقاتی که طی چند سال اخیر پیرامون آن رخ داده است به یکی از موضوعات مهم کشور تبدیل شده است.

البته طرح مساله روابط‌عمومی‌و مقایسه وضعیت آن با دیگر کشورها، چالش‌هایی که روابط‌عمومی‌ایران با آن روبروست، بهره گیری از هنر و علم روابط‌عمومی‌در معضلات فراروی کشور، جایگاه واقعی و اصیل روابط‌عمومی‌موضوعاتی است که به زودی صاحب نظران و به خصوص دست اندرکاران و متولیان روابط‌عمومی‌را به چالش خواهد کشاند. شاید به زودی وضعیتی فراهم شود که دیگر در مورد روابط‌عمومی‌نتوان با «چراغ خاموش» حرکت کرد.

شاید موقعیتی پیش بیاید که زمانی که در مورد روابط‌عمومی‌اظهار نظر می‌شود، اظهار نظر کنندگان، لحظاتی به حرف‌هایی که می‌خواهند بزنند فکر کنند.

شاید فرصتی باشد که خیلی‌ها از بابت تعاریف خودشان در مورد روابط‌عمومی‌عذرخواهی کنند و بگویند که اگر گفته اند روابط‌عمومی‌یعنی….! خودشان به معنی آن توجه نکرده اند و در درک معنای آن قصور کرده اند.

در کنار تمام اتفاقاتی که برای روابط‌عمومی‌در حال وقوع است، در سال آینده چهارمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی‌ایران در آبان ماه برگزار خواهد شد. شاید پر بیراه نباشد اگر انتظار داشته باشیم که در این چهارمین اتفاق شاهد پاسخ‌هایی پیرامون سوالاتی باشیم که در زمینه هنر هشتم وجود دارد. اینگونه باد

برچسب ها: اتفاق چهارم برای هنر هشتمچهارمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
انتشارات کارگزار روابط‌عمومی

مطالب زیر را حتما بخوانید
  • بزرگداشت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برگزار شد

    45 بازدید

  • فراخوان بیست و دومین دوره «جوایز صنعت روابط‌عمومی ایران»

    69 بازدید

  • فرخوان نخستین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

    72 بازدید

  • روابط‌عمومی‌؛ پاشنه آشیل تعطیلات نوروز

    84 بازدید

  • گزارش تصویری نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

    171 بازدید

  • نخستین «اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی» برگزار می‌شود

    83 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
موضوعات محتوا

فراخوان بیست و دومین دوره «جوایز صنعت روابط‌عمومی ایران»

فرخوان نخستین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

روابط‌عمومی‌؛ پاشنه آشیل تعطیلات نوروز

رویدادها و آثار روابط‌عمومی

اعتبار الکترونیک

Whatsapp Telegram Facebook Linkedin

لینک‌های مفید

  • خانه
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • دوره‌های آموزشی روابط‌عمومی
  • جایزه صنعت روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
  • مقالات روابط‌عمومی
  • انتشارات روابط‌عمومی
  • کتب روابط‌عمومی
  • رزومه مهدی باقریان
  • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان

رویداد روابط‌عمومی

  • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
  • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
  • جایزه دکتر نطقی
  • جشنواره مردمداری ایران
  • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
  • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • همایش ملی زن و روابط عمومی
  • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
  • تور علمی آموزشی مالزی

روابط‌عمومی چیست؟

روابط‌عمومی شامل همه راه‌های برقراری ارتباط با مخاطبان، مشتریان و  گروه‌های ذینفع است.
 روابط‌عمومی با تعامل و تولید روابط‌، فرصت‌های زیادی برای سازمان‌ها و شرکت‌ها فراهم می کند.
 متخصصان روابط‌عمومی با برنامه‌ریزی و استفاده از ابزارها، فنون و تکنیک‌های روابط‌عمومی می‌توانند یک تصویر عمومی مثبت (خوشنامی = شهرت+ اعتبار) را برای سازمان‌ها و شرکت‌های خود ایجاد، حفظ، توسعه و مدیریت کنند. 

تمامی حقوق برای موسسه کارگزار روابط‌عمومی محفوظ می‌باشد.

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت