استراتژیهای روابطعمومی کارآمد و تاثیرگذار
راه اندازی کمپینهای روابطعمومی و بازاریابی کارآمد سنگ بنای کسبوکارهای موفق هستند.
متاسفانه شرکتهایی که در صنایع مربوط به خود به تازگی شروع به کار کرده اند بودجه چندانی برای سرمایه گذاریهای زیاد در بازاریابی و استراتژیهای روابطعمومیندارند.
خوشبختانه راهکارهای مقرون به صرفهای در زمینه بازاریابی و روابطعمومی وجود دارد که کسبوکارهای کوچکتر میتوانند برای افزایش میزان فروش و توسعه مخاطبان هدف، آنها را بهکار گیرند.
فرقی نمیکند محصولات و خدمات یک شرکت تا چه اندازهای بزرگ باشد، اگر کسی شرکت را نشناسد، نمیتواند فروش خوبی داشته باشد.
با کمک استراتژیهای روابطعمومیو بازاریابی کارآمد، شرکتها میتوانند پیام خود را در جامعه هدف نشر دهند و مصرفکنندگان بالقوه را جذب کنند.
رسانههای اجتماعی
پلتفرمهای رسانههای اجتماعی واقعا پلتفرمهای ارزشمندی هستند چرا که از طریق آنها میتوان خود را ارتقا داد.
پلتفرمها این امکان را برای مصرف کنندگان فراهم میآورند که با کسبوکارها مشارکت داشته باشند، بدینترتیب که آنها میتوانند سوالات و نظرات خود را از طریق پلتفرمها مطرح کنند، در نتیجه این رسانهها گزینه ای مقرون به صرفه برای تبلیغات و بازاریابی شبکه ای هستند.
سئو وبسایت
سئو یکی دیگر از استراتژیهای روابطعمومیمقرون به صرفه است که شرکتها میتوانند از آن برای راه اندازی یا حفظ موقعیت وبسایتهای خود بهره مند شوند. سئو میتواند موجب شناخته و دیده شدن برند در جامعه هدف شود.
با اجرای تکنیکهای مختلف سئو، با وارد کردن کلمات کلیدی مرتبط در موتورهای جستجو، وبسایت شرکت در رنک اول قرار میگیرد.
ایجاد بکلینک از وبسایتهای ارزشمند و قوی از رنک اول موتورهای جستجو بودن هم بهتر و باارزش تر است.
وبلاگنویسی
شرکتها از طریق وبلاگنویسی میتوانند پیامهای خود را به مصرف کنندگان بالقوه و سرمایه گذاران برسانند.
قرار دادن محتوا در وبلاگ شرکت آن هم به طور مرتب میتواند موجب ارتقای کسبوکار شود، وبلاگنویسی مهمان در سایر وبسایتها میتواند به شرکتها کمک کند تا دامنه خود را گسترش دهند.
زمانی که محتوا و مطالب مربوط به شرکت در سایر وبسایتهای مرتبط و وزین نمایش داده شود، میتوانند بازخوردهای مثبت زیادی دریافت کنند که به جذب مصرف کنندگان بالقوه میانجامد.
گفتگوها
توجه به گفتههای مصرف کنندگان در مورد یک کسبوکار میتواند برای شرکتها سودمند باشد، بهخصوص اگر در لابهلای این صحبتها نکته ای جالب بیان شود که بتوان آن را به کار گرفت.
روشهای زیادی وجود دارد که به شرکتها کمک میکنند بفهمند مصرف کنندگان معمولا چه کلمات و عبارات کلیدی را جستجو میکنند.
وقتی مصرف کنندگان در مورد موضوعی خاص سوال داشته باشند یا بخواهند مسئله ای را مطرح کنند، شرکتها با بیان نکتههای ارزشمندی در این راستا میتوانند خود را نشان دهند و مصرف کنندگان بالقوه ای را جذب کنند.
این روش برای راهاندازی کسبوکار متخصص و پیشرو موثر است که همیشه اطلاعات ارزشمندی را در اختیار مصرف کنندگان قرار میدهد و در نهایت منجر به برقراری ارتباطی مطمئن با مخاطبان هدف میشود.
پیگیری
شرکتها اغلب از طریق پلتفرمهای اجتماعی یا ایمیل با مصرف کنندگان ارتباط برقرار میکنند و گاهی همین پلتفرمها باعث دیده نشدن آنها میشود.
با این حال یکی از موثرترین راهکارها برای جذب مشارکت مصرف کنندگان ارتباط برقرار کردن با آنهاست، بدینترتیب که میتوان اطلاعات جدید را در مورد خریدهایی که معمولا انجام میدهند، در اختیار آنها گذاشت و محصولات و خدمات جدید و جذاب را به آنها معرفی کرد.
شرکتها میتوانند اخبار مربوط به فروش اخیر و مشتریان وفادار در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند و برای آنها تخفیفها با محدودیت زمانی به عنوان جایزه درنظر بگیرند.
منبع انگلیسی: www.publicrelationstoday.com
منبع فارسی: شارا – شبکه اطلاعرسانی روابطعمومیایران
نویسنده: کری لیبوویتز |8 مارس 2022 | تحلیل، روابطعمومی
دیدگاهتان را بنویسید