راه اندازی کمپینهای روابطعمومی و بازاریابی کارآمد سنگ بنای کسبوکارهای موفق هستند.
متاسفانه شرکت هایی که در صنایع مربوط به خود به تازگی شروع به کار کرده اند بودجه چندانی برای سرمایه گذاری های زیاد در بازاریابی و استراتژی های روابطعمومی ندارند.
خوشبختانه راهکارهای مقرون به صرفهای در زمینه بازاریابی و روابطعمومی وجود دارد که کسبوکارهای کوچکتر میتوانند برای افزایش میزان فروش و توسعه مخاطبان هدف، آنها را بهکار گیرند.
فرقی نمی کند محصولات و خدمات یک شرکت تا چه اندازهای بزرگ باشد، اگر کسی شرکت را نشناسد، نمی تواند فروش خوبی داشته باشد.
با کمک استراتژیهای روابطعمومی و بازاریابی کارآمد، شرکتها میتوانند پیام خود را در جامعه هدف نشر دهند و مصرفکنندگان بالقوه را جذب کنند.
رسانههای اجتماعی
پلتفرم های رسانههای اجتماعی واقعا پلتفرم های ارزشمندی هستند چرا که از طریق آنها می توان خود را ارتقا داد.
پلتفرم ها این امکان را برای مصرف کنندگان فراهم می آورند که با کسبوکارها مشارکت داشته باشند، بدینترتیب که آنها می توانند سوالات و نظرات خود را از طریق پلتفرم ها مطرح کنند، در نتیجه این رسانه ها گزینه ای مقرون به صرفه برای تبلیغات و بازاریابی شبکه ای هستند.
سئو وبسایت
سئو یکی دیگر از استراتژی های روابطعمومی مقرون به صرفه است که شرکت ها می توانند از آن برای راه اندازی یا حفظ موقعیت وبسایت های خود بهره مند شوند. سئو می تواند موجب شناخته و دیده شدن برند در جامعه هدف شود.
با اجرای تکنیک های مختلف سئو، با وارد کردن کلمات کلیدی مرتبط در موتورهای جستجو، وبسایت شرکت در رنک اول قرار می گیرد.
ایجاد بکلینک از وبسایتهای ارزشمند و قوی از رنک اول موتورهای جستجو بودن هم بهتر و باارزش تر است.
وبلاگنویسی
شرکت ها از طریق وبلاگنویسی می توانند پیام های خود را به مصرف کنندگان بالقوه و سرمایه گذاران برسانند.
قرار دادن محتوا در وبلاگ شرکت آن هم به طور مرتب می تواند موجب ارتقای کسبوکار شود، وبلاگنویسی مهمان در سایر وبسایتها می تواند به شرکت ها کمک کند تا دامنه خود را گسترش دهند.
زمانی که محتوا و مطالب مربوط به شرکت در سایر وبسایت های مرتبط و وزین نمایش داده شود، می توانند بازخوردهای مثبت زیادی دریافت کنند که به جذب مصرف کنندگان بالقوه می انجامد.
گفتگوها
توجه به گفته های مصرف کنندگان در مورد یک کسبوکار می تواند برای شرکت ها سودمند باشد، بهخصوص اگر در لابهلای این صحبت ها نکته ای جالب بیان شود که بتوان آن را به کار گرفت.
روش های زیادی وجود دارد که به شرکت ها کمک می کنند بفهمند مصرف کنندگان معمولا چه کلمات و عبارات کلیدی را جستجو می کنند.
وقتی مصرف کنندگان در مورد موضوعی خاص سوال داشته باشند یا بخواهند مسئله ای را مطرح کنند، شرکت ها با بیان نکته های ارزشمندی در این راستا می توانند خود را نشان دهند و مصرف کنندگان بالقوه ای را جذب کنند.
این روش برای راهاندازی کسبوکار متخصص و پیشرو موثر است که همیشه اطلاعات ارزشمندی را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد و در نهایت منجر به برقراری ارتباطی مطمئن با مخاطبان هدف می شود.
پیگیری
شرکت ها اغلب از طریق پلتفرم های اجتماعی یا ایمیل با مصرف کنندگان ارتباط برقرار می کنند و گاهی همین پلتفرم ها باعث دیده نشدن آنها می شود.
با این حال یکی از موثرترین راهکارها برای جذب مشارکت مصرف کنندگان ارتباط برقرار کردن با آنهاست، بدینترتیب که می توان اطلاعات جدید را در مورد خریدهایی که معمولا انجام می دهند، در اختیار آنها گذاشت و محصولات و خدمات جدید و جذاب را به آنها معرفی کرد.
شرکت ها می توانند اخبار مربوط به فروش اخیر و مشتریان وفادار در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند و برای آنها تخفیف ها با محدودیت زمانی به عنوان جایزه درنظر بگیرند.
منبع انگلیسی: www.publicrelationstoday.com
منبع فارسی: شارا – شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران
نویسنده: کری لیبوویتز |8 مارس 2022 | تحلیل، روابطعمومی