جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • صفحه اول کنفرانس‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره مردمداری ایران
      • ماموریت ما
      • بروشور دومین جشنواره مردم‌داری ایران
      • دستورالعمل ارزیابی دومین جشنواره مردم‌داری ایران
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
  • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
  • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران
  • IRANPR
  • تماس با ما
[the-social-links]
  • 021-66943670
  • info@kpri.ir
  • رویدادها
  • انتشارات
  • نگارخانه
  • خبرنامه
  • ارتباط
  • IRANPR
موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • خانه
  • فروشگاه‌ روابط‌عمومی
    • کتاب
    • مقاله
    • پاورپوینت
    • مجله و بسته آموزشی
    • ویدئو
    • استانداردها و راهنماها
  • آموزش روابط‌عمومی
    • درباره آموزش روابط‌عمومی
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی جدید
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی برگزار شده
    • اندیشکده آموزش روابط‌عمومی
    • فرم ثبت‌نام دوره‌های آموزشی
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • برگزیدگان جایزه دکتر نطقی
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • جشنواره مردم‌داری ایران
      • ماموریت ما
      • دستورالعمل ارزیابی دومین جشنواره مردم‌داری ایران
      • بروشور دومین جشنواره مردم‌داری ایران
      • جوایز ویژه روابط‌عمومی ایران
      • مدال‌های روابط‌عمومی ایران
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • اجلاس ملی مديران روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه شجاعت
    • ارسال آثار
  • رویدادها
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران – 1401
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • آرشیو کنفرانس‌ بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • تور علمی آموزشی مالزی
    • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
  • مقالات
    • روابط‌عمومی
    • تاریخ روابط‌عمومی
    • استانداردهای روابط‌عمومی
    • روابط‌عمومی الکترونیک
    • پیشکسوتان روابط‌عمومی
    • جوایز
    • مدیریت بحران
    • ارتباطات
    • تبلیغات و بازاریابی
    • تجارت و کسب‌وکار
    • بانکداری
  • درباره ما
    • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
    • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
    • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان
0

ورود و ثبت نام

بلاگ

انتقاد باقريان از وضعيت نامطلوب مستندسازی در روابط‌عمومی

مدير انتشارات كارگزار روابط عمومي از انتشار كتاب‌هاي «مديريت مستندسازي در روابط عمومي»، «راهنماي نگارش و ويرايش صفحات وب» و «گزارش‌نويسي در روابط عمومي» با همكاري انجمن متخصصان روابط عمومي تا پايان شهريورماه خبر داد.

مهدي باقريان در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) از انتشار جديدترين آثار خود تا پايان تابستان سال جاري خبر داد و افزود: كتاب «مديريت مستندسازي در روابط عمومي» عنوان اثري است كه با همكاري انجمن متخصصان روابط عمومي منتشر مي‌شود.

رييس انجمن متخصصان روابط عمومي با بيان اينكه كتاب حاضر در دو بخش با عناوين مستندسازي و كليات آن و مديريت مستندسازي در روابط عمومي تشكيل شده گفت: مباحث اين كتاب در يازده گفتار با عناوين تعريف مستندسازي، مستندسازي الكترونيكي، اهميت و ضرورت مستندسازي، اهداف و مزاياي مستندسازي، انواع مستندات، مراحل و فرايند مستندسازي، قوانين و معيارهاي مستندسازي، مديريت مستندات، مديريت مستندسازي در روابط عمومي، انواع مستندسازي در روابط عمومي و نتيجه‌گيري و پيشنهادها سامان يافته است.

مدير انتشارات كارگزار روابط عمومي با تاكيد بر رشد چشمگير و برق‌آساي دانش بشري در سال‌هاي اخير يادآور شد: در اين نكته ترديدي وجود ندارد كه ثبت دقيق و كامل مطالب علمي و به عبارتي مستندسازي خدمت بزرگي به جامعه آموزشي و علمي كشور است.

وي تصريح كرد: امروزه بسياري معتقدند كه پايه و اساس تحقيقات و پژوهش‌هاي علمي بر مدارك، مستندات و سوابق متكي بوده و هر چه اين مستندات كامل‌تر و پربارتر باشد به همان اندازه موفقيت صاحبان خرد در زمينه پيشرفت و پژوهش در علوم مختلف افزايش مي‌يابد.

باقريان با بيان اينكه نگاهي به اصول راهنما در مجموعه‌هاي استاندارد سازمان استاندارد جهاني مي‌تواند تا حدود زيادي بيانگر ارزش و اهميت ويژه نگارش و به موازات آن مستندسازي فعاليت‌هاي علمي باشد، گفت: اين در حالي است كه وضع و حال مستندسازي در روابط عمومي به گونه‌ ديگري است و متاسفانه بايد اقرار كرد در سال‌هاي اخير اين موضوع به صورت هدفمند و روشمند مورد توجه نبوده است و اين امر موجب شده تا ثبت و ضبط فعاليت‌ها و مطالب ارزشمند مورد غفلت واقع شود.

مدير انتشارات كارگزار روابط عمومي يادآور شد: امروزه در كشورهاي مترقي در زمينه روابط عمومي ارزش و اهميت ويژه‌اي براي مستندسازي قائل بوده و سرمايه‌گذاري قابل توجهي در اين بخش داشته‌اند و توجه زياد به اين حوزه‌ها حاكي از كارايي و قابليت‌هاي آن‌ها در اين زمينه است.

باقريان در ادامه با اشاره به تدوين كتاب ديگري با عنوان «راهنماي نگارش و ويرايش صفحات وب» نيز گفت: اين راهنما به مخاطبان كمك مي‌كند تا محتواي وب را به صورت موثري تهيه كنند و آن را با استانداردهاي مورد استناد ويراستاران تطبيق دهند و همچنين خوانايي آنلاين خود را افزايش دهند.

مدير موسسه كارگزار روابط عمومي كتاب حاضر را مشتمل بر 6 فصل دانست و گفت: اصول نگارش صفحات وب، نگارش وب و سبك ارائه، آماده‌سازي محتوا و مديريت فرايند نگارش ويرايش، غلط‌گيري وب‌سايت‌ها، بهبود و رتبه‌بندي در موتورهاي جستجوگر عناوين فصول اصلي اين كتابند.

به گفته باقريان، كتاب «گزارش‌نويسي در روابط عمومي» نيز عنوان كتاب جديد ديگري است كه به قلم سيد شهاب سيد محسني تهيه شده و تا پايان تابستان امسال منتشر مي‌شود.

برچسب ها: باقريانروابط‌عمومیمستندسازیمستندسازی در روابط‌عمومی
انتشارات کارگزار روابط‌عمومی

مطالب زیر را حتما بخوانید
  • بزرگداشت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برگزار شد

    33 بازدید

  • فراخوان بیست و دومین دوره «جوایز صنعت روابط‌عمومی ایران»

    58 بازدید

  • فرخوان نخستین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

    67 بازدید

  • روابط‌عمومی‌؛ پاشنه آشیل تعطیلات نوروز

    80 بازدید

  • گزارش تصویری نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

    164 بازدید

  • نخستین «اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی» برگزار می‌شود

    81 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
موضوعات محتوا

فراخوان بیست و دومین دوره «جوایز صنعت روابط‌عمومی ایران»

فرخوان نخستین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

روابط‌عمومی‌؛ پاشنه آشیل تعطیلات نوروز

رویدادها و آثار روابط‌عمومی

اعتبار الکترونیک

Whatsapp Telegram Facebook Linkedin

لینک‌های مفید

  • خانه
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • دوره‌های آموزشی روابط‌عمومی
  • جایزه صنعت روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
  • مقالات روابط‌عمومی
  • انتشارات روابط‌عمومی
  • کتب روابط‌عمومی
  • رزومه مهدی باقریان
  • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان

رویداد روابط‌عمومی

  • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
  • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
  • جایزه دکتر نطقی
  • جشنواره مردمداری ایران
  • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
  • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • همایش ملی زن و روابط عمومی
  • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
  • تور علمی آموزشی مالزی

روابط‌عمومی چیست؟

روابط‌عمومی شامل همه راه‌های برقراری ارتباط با مخاطبان، مشتریان و  گروه‌های ذینفع است.
 روابط‌عمومی با تعامل و تولید روابط‌، فرصت‌های زیادی برای سازمان‌ها و شرکت‌ها فراهم می کند.
 متخصصان روابط‌عمومی با برنامه‌ریزی و استفاده از ابزارها، فنون و تکنیک‌های روابط‌عمومی می‌توانند یک تصویر عمومی مثبت (خوشنامی = شهرت+ اعتبار) را برای سازمان‌ها و شرکت‌های خود ایجاد، حفظ، توسعه و مدیریت کنند. 

تمامی حقوق برای موسسه کارگزار روابط‌عمومی محفوظ می‌باشد.

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت