انتقاد باقريان از وضعيت نامطلوب مستندسازی در روابط‌عمومی

مدير انتشارات كارگزار روابط عمومي از انتشار كتاب‌هاي «مديريت مستندسازي در روابط عمومي»، «راهنماي نگارش و ويرايش صفحات وب» و «گزارش‌نويسي در روابط عمومي» با همكاري انجمن متخصصان روابط عمومي تا پايان شهريورماه خبر داد.

مهدي باقريان در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) از انتشار جديدترين آثار خود تا پايان تابستان سال جاري خبر داد و افزود: كتاب «مديريت مستندسازي در روابط عمومي» عنوان اثري است كه با همكاري انجمن متخصصان روابط عمومي منتشر مي‌شود.

رييس انجمن متخصصان روابط عمومي با بيان اينكه كتاب حاضر در دو بخش با عناوين مستندسازي و كليات آن و مديريت مستندسازي در روابط عمومي تشكيل شده گفت: مباحث اين كتاب در يازده گفتار با عناوين تعريف مستندسازي، مستندسازي الكترونيكي، اهميت و ضرورت مستندسازي، اهداف و مزاياي مستندسازي، انواع مستندات، مراحل و فرايند مستندسازي، قوانين و معيارهاي مستندسازي، مديريت مستندات، مديريت مستندسازي در روابط عمومي، انواع مستندسازي در روابط عمومي و نتيجه‌گيري و پيشنهادها سامان يافته است.

مدير انتشارات كارگزار روابط عمومي با تاكيد بر رشد چشمگير و برق‌آساي دانش بشري در سال‌هاي اخير يادآور شد: در اين نكته ترديدي وجود ندارد كه ثبت دقيق و كامل مطالب علمي و به عبارتي مستندسازي خدمت بزرگي به جامعه آموزشي و علمي كشور است.

وي تصريح كرد: امروزه بسياري معتقدند كه پايه و اساس تحقيقات و پژوهش‌هاي علمي بر مدارك، مستندات و سوابق متكي بوده و هر چه اين مستندات كامل‌تر و پربارتر باشد به همان اندازه موفقيت صاحبان خرد در زمينه پيشرفت و پژوهش در علوم مختلف افزايش مي‌يابد.

باقريان با بيان اينكه نگاهي به اصول راهنما در مجموعه‌هاي استاندارد سازمان استاندارد جهاني مي‌تواند تا حدود زيادي بيانگر ارزش و اهميت ويژه نگارش و به موازات آن مستندسازي فعاليت‌هاي علمي باشد، گفت: اين در حالي است كه وضع و حال مستندسازي در روابط عمومي به گونه‌ ديگري است و متاسفانه بايد اقرار كرد در سال‌هاي اخير اين موضوع به صورت هدفمند و روشمند مورد توجه نبوده است و اين امر موجب شده تا ثبت و ضبط فعاليت‌ها و مطالب ارزشمند مورد غفلت واقع شود.

مدير انتشارات كارگزار روابط عمومي يادآور شد: امروزه در كشورهاي مترقي در زمينه روابط عمومي ارزش و اهميت ويژه‌اي براي مستندسازي قائل بوده و سرمايه‌گذاري قابل توجهي در اين بخش داشته‌اند و توجه زياد به اين حوزه‌ها حاكي از كارايي و قابليت‌هاي آن‌ها در اين زمينه است.

باقريان در ادامه با اشاره به تدوين كتاب ديگري با عنوان «راهنماي نگارش و ويرايش صفحات وب» نيز گفت: اين راهنما به مخاطبان كمك مي‌كند تا محتواي وب را به صورت موثري تهيه كنند و آن را با استانداردهاي مورد استناد ويراستاران تطبيق دهند و همچنين خوانايي آنلاين خود را افزايش دهند.

مدير موسسه كارگزار روابط عمومي كتاب حاضر را مشتمل بر 6 فصل دانست و گفت: اصول نگارش صفحات وب، نگارش وب و سبك ارائه، آماده‌سازي محتوا و مديريت فرايند نگارش ويرايش، غلط‌گيري وب‌سايت‌ها، بهبود و رتبه‌بندي در موتورهاي جستجوگر عناوين فصول اصلي اين كتابند.

به گفته باقريان، كتاب «گزارش‌نويسي در روابط عمومي» نيز عنوان كتاب جديد ديگري است كه به قلم سيد شهاب سيد محسني تهيه شده و تا پايان تابستان امسال منتشر مي‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *