اندیشهزایی روابطعمومی

کتاب “اندیشه زایی روابط عمومی” (روابط عمومیاستراتژیک، تحقیقات و ابزارهای دیجیتال) تالیف پروفسور جیمز ای. گرونیگ به همت انتشار کارگزار روابط عمومیمنتشر شد.
این کتاب نقش حیاتی تحقیقات و ابزارهای دیجیتال برای موفقیت روابط عمومیرا نشان میدهد.
گرونیگ اعتقاد دارد حرفه روابط عمومیهنوز با حرفه ای بر پایه تحقیقات فاصله بسیار دارد. بیشتر روشها هنوز شامل تحقیقات نمیشوند و بیشتر تحقیقات انجام شده در عرصه روابط عمومی، تنها تأثیرات کوتاه مدت برنامههای ارتباطی بازاریابی را مورد ارزیابی قرار میدهند.
اغلب این تحقیقات تنها به منظور توجیه هزینه ای است که صرف برنامههای روابط عمومیشده است، تا نشان دهد که تبلیغات در رسانهها برای یک سازمان ارزشمند است یا اینکه روابط عمومیباید پول بیشتری از آنچه صرف برنامههای ارتباطی بازاریابی میشود، دریافت کند. به ندرت اتفاق میافتد که تحقیقات برای برنامه ریزی برنامههای روابط عمومییا ارتقای آنها انجام شود. تحقیقات به ندرت به عنوان نوعی ارتباط برای رساندن اطلاعات از مردم به روند تصمیم گیری مدیریت به کار گرفته میشود. با وجود رشدی که در تحقیقات آکادمیک صورت گرفته است، هنوز پژوهشگران اندکی وجود دارند؛ و بیشتر کارگزاران از وجود چنین تحقیقاتی بی اطلاع هستند یا نسبت به آن بی توجهی میکنند.
از آنجایی که تعداد اندکی از کارگزاران به تحقیقات آکادمیک توجه نشان میدهند، حتی کارگزارانی که از تحقیقات در کار خود استفاده میکنند، این حرفه از نبود اندیشه زایی رنج میبرد.
عنوان کتاب: اندیشه زایی روابط عمومی
نویسنده: پروفسور جیمز ای. گرونیگ
ترجمه و تدوین: حنانه باقریان
ویرایش: زهرا بابازادهگان
حروفچین و صفحه آرا: غلامحسن بابازاده گان
طرح جلد: علی قاصدی
انتشارات: کارگزار روابطعمومی
نوبت چاپ: اول/1398
تعداد صفحات: 88 صفحه
تلفن پخش: 09121938419
فهرست مطالب
بخش اول: تحقیقات در روابط عمومی
پیشگفتار
مقدمه
چگونه روابط عمومیرا اندیشه زایی کنیم
سطوح تجزیه و تحلیل در تحقیقات روابط عمومی
تحقیقات سازنده و ارزیابی کننده
تحقیقات روابط عمومیدر سطح برنامه
تحقیقات روابط عمومیدر سطح سازمانی
تحقیقات روابط عمومیدر سطح عملکردی
تحقیقات روابط عمومیدر سطح اجتماعی
نتایج تحقیقات در روابط عمومی
تحقیقات اخیر برای روابط عمومی
نتیجه گیری
منابع
بخش دوم: الگوهای روابط عمومیجهانی در عصر دیجیتالی شدن (ابزار دیجیتال برای روابط عمومی)
پیشگفتار
مقدمه
اصول کلی
رها کردن توهم اعمال کنترل
استفاده از رسانههای جدید به روش قدیمی
الگوی مدیریت تفسیری و استراتژیک
رسانههای دیجیتال در مدیریت استراتژیک روابط عمومی
ابزار دیجیتال برای روابط عمومیو استراتژی
نتیجه
منابع
مطالب زیر را حتما بخوانید
-
فنون خبرنویسی و اطلاع رسانی در صنعت برق منتشر شد
43 بازدید
-
کتاب «مسئولیت سازمانی» رونمایی شد
59 بازدید
-
کتاب «روابطعمومی و تحول دیجیتال» منتشر شد
77 بازدید
-
بیانیه نوزدهمین کنفرانس بین المللی روابطعمومی ایران
51 بازدید
-
مولتی مدیای نوزدهمین کنفرانس بینالمللی روابطعمومی ایران منتشر شد
33 بازدید
-
شماره 63 فصلنامه “کارگزار روابطعمومی” منتشر شد
73 بازدید
دیدگاهتان را بنویسید