مهمترین چالشها و فرصتهای موجود در صنعت روابطعمومی امروز کدامند؟
کووید-19 چه تاثیری بر صنعت روابطعمومی داشته است؟
بهترین روشها برای ارتباطات بحران کدامند؟
پر کردن فاصله فرهنگی ارتباطات بحران، ریسک و کووید-19
اشاره
امروزه از فیلمها و ویدئوهای آموزشی به عنوان ابزاری برای یادگیری استفاده میکنند. مباحث انتزاعی و حتی کاربردی که زمانی آموزش و یادگیری آنها دشوار به نظر میرسید اکنون به لطف فناوری ارتباطات و اطلاعات، در دسترستر و قابل درکتر است.
ماهیت بصری و شنیداری ویدیوها، مخاطبان زیادی را به خود جلب میکند و با ادامه تاثیرگذاری و محبوبیت آنها، کاملاً طبیعی بهنظر میرسد که این بستر آشنا و گسترده باید در سیستم آموزشی روابطعمومی ایران نیز تسری و گسترش یابد.
امروزه با توجه به بیماری همهگیر کرونا، بسیاری از متخصصان روابطعمومی ترجیح میدهند که برای آموزش و توسعه تجربه یادگیری خود و همچنین برای از بین بردن موانعی مانند مکان و زمان و حفظ سلامتی خود از فیلمهای آموزشی استفاده کنند.
ماهیت همزمان و غیرهمزمان فیلمها این امکان را میدهد تا در سراسر جهان و در تمام ساعات شبانهروز به اشتراک گذاشته شوند. آنها منبعی برای دسترسی فراهم میکنند که با اتصال به اینترنت از هر جای دیگر قابل مشاهده است. فیلمها در بسیاری از دستگاهها مانند لپتاپ، تبلت و تلفنهای هوشمند قابل دسترس هستند.
فیلمها همیشه در اختیار و در دسترس شما هستند، زیرا میتوان آنها را متوقف و دوباره پخش کرد هر چند بار که لازم باشد. همچنین مدتها پس از تدریس اولیه، میتوان آنها را مجددا تماشا و بررسی کرد.
توجه به این نکته مهم است که فیلمها بهمنظور تقویت مطالب آموزشی و سخنرانیها و کنفرانسها هستند – نه جایگزین آنها.
به ما ملحق شوید
به اولین کنفرانس ویدئویی روابطعمومی ایران (IPRVC) بپیوندید. موضوع این کنفرانس“پر کردن فاصله فرهنگی ارتباطات بحران، ریسک و کووید-19” است.
این کنفرانس شامل ارائه، کارگاه و بحث و گفتگو درباره موضوعات استراتژیک ارتباطات بحران، کووید-19، مطالعاتموردی، بهترین راهکارها و ترندهای در حال رشد میشود که توسط اساتید، صاحبنظران و متخصصان حرفهای و برجسته روابطعمومی سراسر دنیا آموزش داده میشود.
این رویداد، بینشها و مهارتهایی را به شما ارائه میدهد که به کمک آن بتوانید پیش از بحران، در حین آن و پس از آن مدیریت داشته باشید.
اهداف IPRVC
در مواقع اضطراری، چه حادثه بزرگ باشد یا کوچک، تمامی اعضای یک سازمان و شرکت و همچنین ذینفعان باید برای پاسخگویی به بحران با هم همکاری کنند. اگر یک سازمان و شرکت آماده باشد، علاوه بر به حداقل رسیدن ضرر و زیان به کار و فعالیت آن، از ضرر به اعتبار موسسه نیز جلوگیری میشود و هرجومرج کمتری بهوجود میآید.
این کنفرانس ترکیبی مناسب از متخصصان بحران و روابطعمومی از بخشهای خصوصی و دولتی را در کنار هم قرار میدهد. شرکتکنندگان از یکدیگر یاد میگیرند و تجربیات خود را با یکدیگر به اشتراک میگذارند. این در نهایت باعث ایجاد روابط قویتر در جامعه پاسخ به بحران میشود.
فنون جدید برای آمادگی، دفاع و تبلیغ موسسه هنگام بحران
در چشمانداز آشفته رسانهای امروز، یک بحران میتواند وجهه یک سازمان و شرکت را در یک لحظه خراب کند در نتیجه ارتباطگران باید سریعتر از گذشته عمل کنند.
چه به دنبال تقویت شهرت خود هستید و چه به دنبال اینکه چطور با اتفاقهای ناگهانی که برای سازمان و شرکتتان میافتد مواجه شوید، یاد میگیرید چگونه در دنیایی که اخبار جعلی بر آن حاکم است و رسانههای اجتماعی به سرعت پاسخ میدهند، بهترین رویکردهای ارتباطات تغییر یافتهاند.
موضوعات و محورهای کنفرانس
روابطعمومی یک صنعت دائماً در حال تحول است در نتیجه شرکت در کنفرانسها و رویدادها باید در اولویت همه متخصصان روابطعمومی باشد. شما میتوانید با شنیدن سخنرانی رهبران این صنعت و با استفاده از شبکهسازی و طوفان مغزی ایدههای جدید و نوآورانه، فنون و تاکتیکهای خود را بهبود بخشید.
وقتی به دنبال کنفرانسهای روابطعمومی هستید که در آنها شرکت کنید، به خاطر داشته باشید که لازم نیست آنها صرفا متمرکز بر روابطعمومی باشند. این همایشها در هر زمینه ارتباطی که باشند میتوانند به رشد ما کمک کنند.
کانون توجه اولین کنفرانس ویدئویی روابطعمومی ایران (IPRVC)، “پر کردن فاصله فرهنگی ارتباطات بحران، ریسک و کووید-19” در حول محورهای زیر میباشد:
ارتباطات بحران، روابطعمومی و کووید-19
ارتباطات سلامت چیست؟
ارتباطات بحران و بیماری کووید-19
مسئولیت جامعه حرفهای روابطعمومی در مقابله با همهگیری کووید-19
حقیقت- چالش ارتباطات کوویدی
کووید-19: درسهایی برای ارتباطات بحران، برنامهریزی پیشبینی
کووید-19 و مسئولیت اجتماعی شرکتها
کووید-19 و استراتژیهای هوش مصنوعی در روابطعمومی
پیامدهای بلندمدت “هنجارهای جدید” بر حرفه روابطعمومی
قدرت اخبار خوب در عصر کرونا
فرصتها و تهدیدهای ارتباطی کرونا با نگاهی به ارتباطات تصویری
ابرداستان سازمان را بساز
بررسی تاثیرات مثبت و منفی کرونا در فضای مجازی ایران
مقابله با نشر اطلاعات نادرست کووید-19
راهکارهایی برای روابطعمومی و کاربران رسانههای اجتماعی
استراتژیهای ارتباطات موثر و دلسوزانه در دوران همهگیری کووید-19
خبرهای جعلی و همهگیری کووید-19
سخنرانان کنفرانس
|
موضوع سخنرانی |
سخنران |
عنوان سخنران |
زمان ارائه |
1 |
ارتباطات سلامت چیست؟ |
بروس لمبرت |
رییس مرکز ارتباطات و سلامت دانشگاه نورث وسترن |
02:20 |
2 |
ارتباطات بحران و بیماری کووید-19 |
تیموتی کومز
|
محقق ارتباطات بحران و صاحب نظریه وضعیتی ارتباطات بحران (SCCT) |
20:15 |
3 | مسئولیت جامعه حرفهای روابطعمومی در مقابله با همهگیری کووید-19 | دین کراکبرگ | استاد دانشگاه کارولینای شمالی، شارلوت | 30:51 |
4 |
حقیقت- چالش ارتباطات کوویدی |
ریچارد لینینگ |
رئیس سابق انجمن بینالمللی روابطعمومی (ایپرا) |
14:32 |
5 |
کووید-19: درسهایی برای ارتباطات بحران برنامهریزی پیشبینی |
ژاکلین پارسل |
مدیر اجرایی جاسبر الاینس لندن – استاد دانشگاه عضو هیات مدیره ایپرا و رئیس بخش انگلستان و ایرلند |
13:19 |
6 |
کووید-19 و مسئولیت اجتماعی شرکتها |
دانیل سیلبرهورن |
استاد ارتباطات جهانی، دانشگاه ارفورت مشاور ارشد روابط عمومی در فلیشمن هیلارد آلمان |
21:26 |
7 |
کووید-19 و استراتژیهای هوش مصنوعی در روابطعمومی |
اسوتلانا استاوروا، |
رئیس سابق انجمن بینالمللی روابطعمومی (IPRA) |
20:04 |
8 |
پیامدهای بلندمدت “هنجارهای جدید” بر حرفه روابطعمومی |
فیلیپ بورمانس
|
رئیس انجمن بینالمللی روابطعمومی |
21:27 |
9 |
قدرت اخبار خوب در عصر کرونا |
جو تریزیلا |
موسس روابط عمومی تریزکام وپیج |
07:06 |
10 |
فرصتها و تهدیدهای ارتباطی کرونا با نگاهی به ارتباطات تصویری |
مریم سلیمی |
پژوهشگر حوزههای ارتباطی و تصویری |
22:31 |
11 |
ابرداستان سازمان را بساز |
احمد یحیایی ایلهای |
دکترای علوم ارتباطات اجتماعی |
14:14 |
12 |
بررسی تاثیرات مثبت و منفی کرونا در فضای مجازی ایران |
حمید ضیایی پرور |
دکترای علوم ارتباطات اجتماعی |
20:15 |
مقابله با نشر اطلاعات نادرست کووید-19
راهکارهایی برای روابطعمومی و کاربران رسانههای اجتماعی
دکتر حسین امامی |
عضو هیات مدیره انجمن متخصصان روابطعمومی |
28:56 |
استراتژیهای ارتباطات موثر و دلسوزانه
در دوران همهگیری کووید-19
جوزف ای آنکس |
رئیس بخش ارتباطات و سلامت ذهن در دانشگاه پنسلوانیا |
49:43 |
معرفی سخنرانان
پروفسور “دبلیو تیموتی کومز“، یکی از بزرگترین نظریهپردازان ارتباطات بحران، نظر خود را در مورد “ارتباطات بحران و بیماری همهگیر کووید-19” ارائه میکند.
کومز ارتباطات بحران را یکی از حوزههای تخصصی روابطعمومی میداند که برای حفاظت و دفاع از یک فرد، شرکت یا سازمانی که با چالشی عمومی در خصوص شهرت آن مواجه است، طراحی شده است.
نظریه وضعیتی ارتباطات بحران کومز که به اختصار SCCT نامیده میشود، دارای سه مولفه است: (1) وضعیت بحران، (2) استراتژیهای پاسخ به بحران، و (3) سازوکاری به منظور تطبیقِ وضعیتهای بحرانی و استراتژیهای پاسخ به بحران.
پروفسور “دین کروکبرگ” استاد بخش مطالعات ارتباطات دانشگاه کارولینای شمالی و رییس سابق مرکز روابطعمومی جهانی (CGPR)، “مسئولیت جامعه جهانی حرفهای روابطعمومی در پاندمی جهانی کرونا” را مورد تجزیه وتحلیل قرار میدهد.
وی مدرک کارشناسی خود را در رشته روزنامهنگاری از دانشکده وارتبرگ در سال 1969، مدرک کارشناسی ارشد را در رشته روزنامهنگاری در سال 1974 از دانشگاه ایلینویز شمالی و مدرک دکترای خود در رشته ارتباطات جمعی را در سال 1985 از دانشگاه آیوا دریافت کرد.
“جو آنکس” رئیس بخش ارتباطات و سلامت ذهن در دانشگاه پنسلوانیا در مورد “استراتژیهای ارتباطات موثر و دلسوزانه در دوران همهگیری کووید-19” در قالب یک کارگاه تخصصی به مدت 58 دقیقه صحبت خواهند کرد.
جو آنکس مطالعات جامعی در زمینه ارتباطات موثر انجام داده و موضوع ارتباطات را از جنبههای مختلف مورد بررسی قرار داده است. او معتقد است که ارتباطات موثر دارای نقشی محوری در جوامع امروزی و حل بحرانهای آن دارد.
او از اوایل سال 2018 علاوه بر تمرکز بر تدوین استراتژیهای ارتباطی موثر و سلامت ذهن به آموزش مفاهیم و کاربردهای این استراتژیها بر روی سلامت ذهن به کارآموزان و دانشجویان میپردازد و ما خیلی خوشحالیم که این فرصت را پیدا کردیم به سخنان او درباره استراتژیهای ارتباط موثر و دلسوزانه در دوران همهگیری کووید-19 گوش فرا دهیم و از او در این زمینه چیزهای زیادی بیاموزیم.
“ریچارد لینینگ” رئیس سابق انجمن بینالمللی روابطعمومی به بررسی”حقیقت- چالش ارتباطات کوویدی” میپردازد.
وی در امور عمومی و شرکتی، مدیریت بحران، رسانههای بینالمللی، مسئولیت اجتماعی شرکتها و توسعه استراتژی در خاورمیانه و آفریقا و هماهنگی و راهنمایی برنامههای روابطعمومی در قارههای مختلف تخصص دارد.
مشاور نهادهای اتحادیه اروپا و امور نظارتی بینالمللی و آموزش ارتباطات استراتژیک برای کارمندان دولت از آفریقا و اروپای شرقی سابق با بودجه اتحادیه اروپا از دیگر سمتها و فعالیتهای او بوده است.
“ژاکلین پارسل” استاد دانشگاه و عضو هیات مدیره ایپرا و رئیس بخش انگلستان و ایرلند- مدیر اجرایی جاسبر الاینس لندن در خصوص”کووید-19: درسهایی برای ارتباطات بحران؛ برنامهریزی پیشبینی” سخنرانی میکند. وی عضو هیئت مدیره IPRA، مشاور روابطعمومی و مربی، طراح برنامه درسی سفارشی و یک استراتژیست روابطعمومی است.
وی همچنین بیش از 30 سال تجربه جهانی و مشاوره با شرکتهای بینالمللی نفت و گاز، حملونقل، بانکداری، از جمله بسیاری از پروژههای توسعه و یادگیری سازمان ملل متحد در کارنامه خود دارد.
سابقه فعالیت در یک پروژه مهم مدیریت بینالمللی اعتبار و اخبار با جذب رسانههای اجتماعی در اروپا در کنار کچوم، لندن و ایالات متحده از جمله فعالیتهای وی میباشد.
“اسوتلانا استاوروا” رئیس سابق انجمن بینالمللی روابطعمومی در این کنفرانس پیرامون”کووید-19 و استراتژیهای هوش مصنوعی در روابطعمومی” صحبت خواهد کرد.
“دانیل سیلبرهورن” مشاور ارشد روابطعمومی در فلیشمن هیلارد آلمان (ارتباطات شرکتی، ثباتپذیری) و استاد ارتباطات جهانی، دانشگاه ارفورت در خصوص “کووید-19 و مسئولیت اجتماعی شرکتها” برای ما سخنرانی میکنند.
سال2021، بزرگترین چالش برای مسئولیت اجتماعی شرکتی و لحظهای سرنوشتساز و تعیینکننده برای مسئولیت اجتماعی شرکتی است.
“فیلیپ بورمانس” رییس انجمن بینالمللی روابطعمومی در خصوص “پیامدهای بلندمدت “هنجارهای جدید بر حرفه روابطعمومی” با ما سخن خواهد گفت.
فیلیپ بورمانس با بیان این که در دوران همهگیری، ما شاهد افزایش اهمیت و جایگاه ارتباطات جهانی و محلی و ارتباطات جهان محلی بودیم، گفت: در نگاه اول شاید یک واژه عجیب و ناشناخته به نظر برسد اما چنین ارتباطاتی واقعیت دارند و در دوران همهگیری بر اهمیت آنها افزوده شده است چرا که در این دوره یک سری رهنمونها و دستورالعملهای جهانی و فراگیر برای مقابله هر چه بهتر با این ویروس ناشناخته و نحوه برقراری ارتباطات بین سازمانها در این زمینه گسترش پیدا کرد و دستورالعملهای مدیریتی و اجرایی متعددی در سطح جهان منتشر شد که بسیار حیاتی و کلیدی بودند و در این زمان، ما با ترکیبی از برنامههای ارتباطی جهانی و محلی مواجه بودیم که نه کاملا و صددرصد جهانی بودند و نه به طور کامل محلی.
IPRVC چیست؟
کنفرانس ویدئویی روابطعمومی ایران (IPRVC) برای ادامه یادگیری، ارائه بینش، توسعه ایدههای جدید و فرصت برای موفقیت و رشد حرفهای متخصصان روابطعمومی راهاندازی شده است.
این کنفرانس موضوعات مختلفی از آینده هوش مصنوعی یا اتوماسیون در روابطعمومی گرفته تا نقش روابطعمومی در رویدادهای اجتماعی، روزنامهنگاری، ارتباطات بحران، رسانههای اجتماعی، و … برای متخصصان روابطعمومی به بحث میگذارد.
IPRVC متخصصان بازاریابی، تبلیغات، رسانهها و روابطعمومی را گرد هم آورده تا ایدههای جدید، نوآوریها و روند توسعه روابطعمومی را مورد بحث و بررسی قرار دهند.
کنفرانس ویدئویی روابطعمومیایران توسط “موسسه کارگزار روابطعمومی” (KPRI) بنیادگذاری شده است.
برگزارکنندگان
انجمن بیناللملی روابطعمومی (IPRA)
انجمن جهانی کارگزاران مسلمان روابطعمومی (IMPRPA)
موسسه کارگزار روابطعمومی(KPRI)
حضور در یک روز کنفرانس (برخط) (از ساعت ۸ الی ۱4)
سخنرانیهای کلیدی داخلی و بینالمللی، کارگاههای آموزشی، اعطای جایزه ملی تعالی ارتباطات بحران (بویژه کووید-19)
به هزینه های فوق 9% مالیات بر ارزش افزوده لحاظ شده است.
ثبتنام صرفا پس از تکمیل فرم و واریز شهریه قطعی خواهد شد.
اطلاعات تماس
تلفن دبیرخانه: 66943670 (021)
وبسایت: www.kpri.ir – www.shara.ir