ایده پردازی و تجربه محوری: شناختن و آغوش گرفتن روابطعمومی در حال تغییر
رویدادهای ایده محور و تجربه محور به دلیل نوآوری و منحصر به فرد بودن، بسیار تاثیرگذار و ارزشمند هستند. این تجربهها میتوانند در رویدادهای علمیای مانند کنفرانس روابطعمومی مورد استفاده قرار گیرند. اگر این کار به خوبی انجام شود خواهید دید درصد زیادی از شاغلان روابطعمومی، رغبت بیشتری به مشارکت و شرکت در این گونه رویدادها خواهند داشت.
بعلاوه این روش برای افزایش توجه به تجربهها و ایدههای ناب روابطعمومیها و تحریک ذهن شرکت کنندگان با تشویق مشارکت فعال آنها در برگزاری کنفرانس از اهمیت ويژه ای برخوردار است.
ما اطمینان داریم رویدادهایی که با محوریت تجربه و ایده پردازی برگزار میشوند به نقطه عطفی برای توجه به ایدههای ناب شاغلان روابطعمومیتبدیل میشوند. وقتی خوب برگزار شوند، این توانایی را دارند که:
– تجربههایی را ایجاد کنند که مخاطبان همیشه آن را به یاد داشته باشند. (ایجاد “تمایز” و “نقطه عطف” که غایت هر فعالیت ارتباطی است)
– تعامل شخصی و حرفه ای شاغلان روابطعمومیرا تسهیل کنند.
– اطلاعات مرتبط و به موقع را ارائه داده و تجربه کلی شرکت کنندگان را بالا ببرند.
– به ایجاد ارتباط پایدار و عمیق میان شرکت کنندگان و متولیان برگزاری کنفرانس کمک نمایند.
– لحظات به یاد ماندنی و خوشی برای شرکت کنندگان فراهم کنند.
– زمینه را برای ایجاد همزیستی و مشارکت بین برگزارکنندگان، سخنرانان و شرکت کنندگان فراهم کنند.
به نظر میرسد بعد از 15 دوره برگزاری کنفرانس روابطعمومی، برای به حداکثر رساندن ارزش این رویداد، زمان تکامل و تغییر آن فرا رسیده باشد تا یک رهبر در برنامه ریزی تجربه محور تبدیل شود. البته اگرچه با توجه به شرایط نامطلوب اقتصادی، فرصت اجرای آن به طور کامل وجود ندارد.
سرعت بخشیدن به ارزش کنفرانس از ارایه و یادگیری صرف مباحث نظری به ارایه تجربههای ناب شاغلان روابطعمومیحاصل میشود و بیش از هر زمان دیگر، مدیران و کارشناسان روابطعمومیخواستار رهبری و مدیریت رویدادهای روابطعمومیبويژه کنفرانس روابطعمومیایران هستند.
با توجه به این که دبیرخانه کنفرانس روابطعمومیبه قدرت رویدادهای تجربه محور اعتقاد دارد و برای موفقیت آن سرمایه گذاری میکند اما به راحتی انتخاب یک مکان مناسب، مدیریت یک رویداد مهم، دعوت از مخاطبان و استقبال آنها و شروع یک مرحله بزرگ، کار ساده ای نیست.
ما میخواهیم کار برگزاری کنفرانس روابطعمومیرا به شاغلان روابطعمومیو شرکت کنندگانش بسپاریم بویژه به کسانی که خلاق و متمایز هستند. در واقع کنفرانس روابطعمومیمحلی برای تاخت و تاز صاحبان ایدههای برتر میشود و همینها هستند که با دریافت جایزه، تقدیر میشوند و در فضای ایجاد شده به ارایه ایدههای خود میپردازند و به موازات آن، فرصتی در اختیار شرکت کنندگان قرار میگیرد تا در مباحث ارایه شده، مشارکت داشته باشند.
بدون تردید برگزاری و موفقیت کنفرانس بینالمللی روابطعمومیایران بدون مشارکت جامعه شریف روابطعمومیو بهره مندی از تجربهها و ایدههای ناب شاغلان روابطعمومیامکانپذیر نیست. به همین دلیل دبیرخانه کنفرانس، آموزش مهارتهای کاربردی را در قالب ارایه ایدهها و الگوهای کاربردی و جدید در دستور کار خود قرار داده است. این موضوع زمانی اجرایی میشود که شاغلان روابطعمومیهم، رغبت و استقبال بیشتری از خود نشان بدهند. یک فعالیت طرفینی است.
اطمینان داریم مزیت افزایش کیفیت ناشی از برگزاری چنین رویدادهایی بسیار چشمگیرتر از 15 دوره قبل خواهد بود. به همین دلیل دبیرخانه کنفرانس روابطعمومیدر نظر دارد شانزدهمین دوره این رویداد را با محوریت تجربه محوری برگزار نماید. این امر به ما در راستای ارائه رویدادی با کیفیت بالا کمک شایانی خواهد کرد.
گام نخست در این فرآیند، شناخت نقاط ضعف دورههای قبلی است. به راستی کنفرانسهای برگزار شده در کدام بخش یا بخشها با ضعف و ناتوانی شدید مواجه بوده است؟ به راستی چرا ارایه “تجربیات” و “ایده”های برتر، مهم و متمایز شاغلان روابطعمومیدر منظر کنفرانس روابطعمومی، امروز اهمیت بیشتری پیدا کرده است؟
شاید پاسخ برخی پرسشها در شانزدهمین کنفرانس بینالمللی روابطعمومیایران روشن شود. با توفیق خداوند تبارک و تعالی.
مطالب زیر را حتما بخوانید
-
بزرگداشت روز ملی ارتباطات و روابطعمومی برگزار شد
47 بازدید
-
فراخوان بیست و دومین دوره «جوایز صنعت روابطعمومی ایران»
71 بازدید
-
فرخوان نخستین اجلاس ملی مدیران روابطعمومی
73 بازدید
-
روابطعمومی؛ پاشنه آشیل تعطیلات نوروز
84 بازدید
-
گزارش تصویری نوزدهمین کنفرانس بینالمللی روابطعمومی ایران
171 بازدید
-
نخستین «اجلاس ملی مدیران روابطعمومی» برگزار میشود
84 بازدید
دیدگاهتان را بنویسید