مهدی باقریان رییس موسسه کارگزار روابط عمومی و دبیرکل کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران در گفتگو با “شارا” گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در این موسسه را ارائه کرد.
به گزارش شارا، رییس موسسه کارگزار روابط عمومی انجام بیش از 50 پروژه پژوهشی و مشاورهای، انتشار بیش از 50 عنوان کتاب در حوزه روابط عمومی، برگزاري بیش از 80 دوره آموزشی روابط عمومی و راه اندازی شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران با عنوان «شارا» را به عنوان مهمترین فعالیت های این موسسه در سال های اخیر نام برد.
وی ادامه داد: یکی از مسوولیت های کلیدی موسسه کارگزار روابط عمومی، ارایه برنامه های آموزشی با کیفیت بالاست. کارگزاران روابط عمومی با شرکت در دوره های آموزشی دانش پذیر و دریافت اطلاعات حیاتی می توانند در عرصه فعالیت های حرفه ای و سازمانی چهره موفقی از خود نشان دهند.
به گفته باقریان، دبیرخانه دایمی کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران تاکنون بیش از 80 موقعیت آموزشی در حوزه های مختلف روابط عمومی در دو سطح داخلی و بین المللی فراهم آورده است.
وی در خصوص فعالیت های موسسه کارگزار روابط عمومی در حوزه نشر گفت: تاسیس انتشارات کارگزار روابط عمومی، انتشار فصلنامه “ کارگزار روابط عمومی”، دو فصلنامه «روابط عمومي الكترونيك»، نخستين سالنامه تخصصي روابط عمومي ايران، انتشار نخستين «سرود روابط عمومي»، دایره المعارف روابط عمومی در دو جلد نفیس، نخستین فرهنگ جامع روابط عمومی، انتشار نخستين تمبر روابط عمومي در ايران، انتشار کتاب «استانداردهای روابط عمومی»، و … از جمله اقداماتی است که موسسه کارگزار روابط عمومی موفق به انجام آن شد.
باقریان، برگزاري نخستین كنفرانس بينالمللي روابط عمومي در ايران و برگزاری ده دوره آن تا سال 1392، هفت دوره آموزش بين المللی برای كارگزاران روابط عمومي ايران در مالزی به عنوان نخستین دوره های آموزشی روابط عمومی ایران در خارج از کشور، نخستين كنگره جهاني كارگزاران مسلمان روابط عمومي در مالزي توسط موسسه كارگزار روابط عمومي و دانشگاه اسلامي مالزي در کوالالامپور(1390)، دومين كنگره جهاني كارگزاران مسلمان روابط عمومي در ایران، نخستين دوره آموزشي اينترنت در روابط عمومي در ايران، نخستين همايش بينالمللي روابط عمومي دو (PR 0.2) نخستین همایش زن و روابط عمومی و برگزاري مراسم گراميداشت سالروز تولد صنعت روابط عمومي در جهان در ايران را به عنوان فعالیت های آموزشی موسسه کارگزار روابط عمومی در داخل و خارج کشور عنوان کرد.
بنیانگذاری جایزه دکتر حمید نطقی پدر روابط عمومی ایران، دريافت اعتبارنامه بينالمللي روابط عمومي (ARR) براي نخستين بار در ايران، دريافت نخستين جايزه روابط عمومی کشور های اسلامی از نخست وزير مالزی، برگزاري دومين دوره جوايز ممتاز جهاني كارگزاران مسلمان روابط عمومي، پیشنهاد بنیانگذاری “ نشان عالی روابط عمومی” و برگزاری نخستین دوره آن در تالار وحدت، امضاي نخستين تفاهمنامه همكاري بينالمللي روابط عمومي ايران بين موسسه كارگزار روابط عمومي و كمپاني گلوبال تائيتيم (تركيه)، امضای نخستین تفاهم نامه بین المللی با موسسه روابط عمومی مالزی، انجمن روابط عمومی اندونزی و آکادمی بازاریابی کره جنوبی، امضاي تفاهم نامه دوجانبه همكاري بين موسسه كارگزار روابط عمومي و خبرگزاري رسمي مالزی «برناما» در كوالالامپور از دیگر فعالیت های این موسسه است.
باقریان ضمن تشکر صمیمانه از استقبال و حمایت های جدی مدیران و کارشناسان روابط عمومی از جریان های علمی به ویژه موسسه کارگزار روابط عمومی اظهار امیدواری کرد در سال های آتی شاهد استمرار این حمایت ها و همچنین پویایی و رشد بیش از پیش حرفه و صنعت روابط عمومی در کشور باشیم.
تاریخ انتشار: ۵ / ۳ / ۱۳۹۳