بررسی همکاری بین دانشگاه و فعالان روابطعمومی
نوشته: استیفن وادینگتون
چگونه شخصیتهای دانشگاهی و فعالان روابط عمومیمیتوانند با هم همکاری داشته باشند؟
اخیراً پیرامون شکاف و فاصله بین آموزش، تفکر و فعالیتهای روابط عمومیفکر کردهام. شخصیتهای دانشگاهی و فعالان روابط عمومیاز یکدیگر فاصله دارند. مسئلهای که نباید به این صورت باشد.
بکارگیری تئوری و نظریه در اقدامات روابط عمومی
روابط عمومیعملی و کاربردی است. باید از پیکره دانش یاد بگیریم که همکاران و دوستان دانشگاهی مشغول به تحقیق بوده و باید حاصل کار آنها را در مشاغل روزانه خود به کار بگیریم.
همکاران دانشگاهی درک بیشتری را از هر زمینه از فعالیت روابط عمومیبه ارمغان میآورند.
در این بین، فعالانی که به وسیله سرعت نوآوری با مشکل مواجه شده اند، در پی دستیابی به نظریه هستند تا از آن برای درک و شناخت تغییرات در فعالیتهای روابط عمومیکمک بگیرند.
جیسون مک کینز، مدیر هئیت اجرایی شرکت خبره روابط عمومی، و عضو و رئیس شورای کمیته اقدامات حرفه ای لیکوید، گفته است: «این گونه نیست که نظریه فقط خوب باشد بلکه نظریه لازم و ضروری میباشد. تمامیاقدامات روابط عمومیدر نظریه ریشه دارد.
سیمون بات-بتلندی، رئیس مرکز مشاوره آموزش عالی جهانی، مشاوره و رئیس گروه آموزش و مهارتهای موسسه خبره روابط عمومی گفته است: «به عنوان همکار، تمایل داریم تا به صورت مجزا و به عنوان بخشی از یک مجموعه صمیمیاز همکاران با هم به کسب تجربه بپردازیم. دریافتهام که مطالعه، اشتراک و مقایسه نظریات حاصل آماده از تحقیقات دانشگاهی که مبتنی بر تجربه هستند به تجدید و نوسازی چگونگی رویکرد کاری من منجر میشود».
پیشرفت در کار
در تقارب و نزدیک سازی دو گروه به یکدیگر، از زمانی که درباره این مسئله در بلدکام، سمپوزیوم سالانه اندیشمندان و فعالان روابط عمومیدر سال گذشته صحبت کردم، پیشرفتهایی حاصل شده است، اما سرعت این پیشرفت کند است. پس از بلدکام، به عنوان رئیس سابق موسسه خبره روابط عمومی در این سال، متعهد به بررسی و تحقیق درباره این مسئله شدهام.
در ظرف چهار سال آینده میخواهم به بررسی مسائل زیر بپردازم:
آیا شکاف و فاصله بین اقدامات و سخصیتهای دانشگاهی واقعی است؟
مسائل متوجه فعالیت و ارزشمندی نظریه
نقش یادگیری و تفکر متوالی در زمینه فعالیت
نقطه ضعف تعاریف ضعیف و نیاز برای نظریه بهتر
چه چیزی را میتوان از سایر اصول حرفهای بخشهای صنعتی یاد گرفت
فرصتهای همکاری بیشتر بین فعالیت و فضای دانشگاهی
نمونههایی از همکارهای بین فعالان و شخصیتهای دانشگاهی روابط عمومیکه با هم کار کرده و نتایج و آموختههای این همکاری
بررسی فاصله و شکاف بین تحقیق، چاپ و بکارگیری
مطالب زیر را حتما بخوانید
-
بزرگداشت روز ملی ارتباطات و روابطعمومی برگزار شد
47 بازدید
-
فنون خبرنویسی و اطلاع رسانی در صنعت برق منتشر شد
43 بازدید
-
در یک پژوهش ارایه شد: چالشهای ارتباطی بین رسانههای جمعی و روابطعمومی سازمانها
51 بازدید
-
فراخوان بیست و دومین دوره «جوایز صنعت روابطعمومی ایران»
71 بازدید
-
فرخوان نخستین اجلاس ملی مدیران روابطعمومی
73 بازدید
-
روابطعمومی؛ پاشنه آشیل تعطیلات نوروز
84 بازدید
دیدگاهتان را بنویسید