بروشور شانزدهمين کنفرانس بين المللی روابط عمومی ايران
شانزدهمين کنفرانس بين المللي روابط عمومي ايران
(اولین رویداد تجربه محور روابط عمومیایران)
ما هم خلاق باشیم
دیماه 1398
رویدادهای تجربه محور به دلیل نوآوری و منحصر به فرد بودن، بسیار تاثیرگذار هستند. اما این خصوصیات و تجربهها میتواند در رویدادهای علمیمانند کنفرانس روابط عمومیمورد استفاده قرار گیرند. اگر این کار به خوبی انجام شود خواهید دید درصد زیادی از شاغلان روابط عمومی، تمایل بیشتری به شرکت در این گونه رویدادها دارند.
بعلاوه این روش برای افزایش توجه به تجربهها و ایدههای ناب روابط عمومیها و تحریک ذهن شرکت کنندگان با تشویق مشارکت فعال آنها در برگزاری کنفرانس از اهمیت ويژه ای برخوردار است.
ما میدانیم رویدادهایی که با محوریت تجربه برگزار میشوند به نقطه عطفی برای توجه به ایدههای ناب شاغلان روابط عمومیتبدیل میشوند. وقتی خوب برگزار شوند، این توانایی را دارند که:
– تجربههایی را ایجاد کنند که مخاطبان همیشه آن را به یاد داشته باشند.
– تعامل شخصی و حرفه ای شاغلان روابط عمومیرا تسهیل کنند.
– اطلاعات مرتبط و به موقع را ارائه داده و تجربه کلی شرکت کنندگان را بالا ببرند.
– به ایجاد ارتباط پایدار و عمیق میان شرکت کنندگان و متولیان برگزاری کنفرانس کمک نمایند.
– لحظات به یاد ماندنی و خوشی برای شرکت کنندگان فراهم کنند.
– زمینه را برای ایجاد همزیستی و مشارکت بین برگزارکنندگان، سخنرانان و شرکت کنندگان فراهم کنند.
به نظر میرسد بعد از 15 دوره برگزاری کنفرانس روابط عمومی، برای به حداکثر رساندن ارزش این رویداد، زمان تکامل و تغییر آن فرا رسیده باشد تا یک رهبر در برنامه ریزی تجربه محور برای شرکت کنندگان تبدیل شود.
سرعت بخشیدن به ارزش کنفرانس از ارایه و یادگیری صرف مباحث نظری به ارایه تجربههای ناب شاغلان روابط عمومیحاصل میشود و بیش از هر زمان دیگر، مدیران و کارشناسان روابط عمومیخواستار رهبری و مدیریت رویدادهای روابط عمومیبويژه کنفرانس روابط عمومیایران هستند.
با توجه به این که دبیرخانه کنفرانس روابط عمومیبه قدرت رویدادهای تجربه محور اعتقاد دارد و برای موفقیت آن سرمایه گذاری میکند اما به راحتی انتخاب یک مکان مناسب، مدیریت یک رویداد مهم، دعوت از مخاطبان و استقبال آنها و شروع یک مرحله بزرگ، کار ساده ای نیست.
ما میخواهیم کار برگزاری کنفرانس روابط عمومیرا به شاغلان روابط عمومیو شرکت کنندگانش بسپاریم بویژه به کسانی که خلاق و متمایز هستند. در واقع کنفرانس روابط عمومیمحلی برای تاخت و تاز صاحبان ایدههای برتر میشود و همینها هستند که با دریافت جایزه، تقدیر میشوند و در فضای ایجاد شده به ارایه ایدههای خود میپردازند و به موازات آن، فرصتی در اختیار شرکت کنندگان قرار میگیرد تا در مباحث ارایه شده، مشارکت داشته باشند.
بدون تردید برگزاری و موفقیت کنفرانس بین المللی روابط عمومیایران بدون بهره مندی از تجربهها و ایدههای ناب شاغلان روابط عمومیامکان پذیر نیست. به همین دلیل دبیرخانه کنفرانس، آموزش مهارتهای کاربردی را در قالب ارایه ایدهها و الگوهای کاربردی و جدید در دستور کار خود قرار داده است.
اطمینان داریم مزیت افزایش کیفیت ناشی از برگزاری چنین رویدادهایی بسیار چشمگیرتر از 15 دوره قبل خواهد بود. به همین دلیل دبیرخانه کنفرانس روابط عمومیدر نظر دارد شانزدهمین دوره این رویداد را با محوریت تجربه محوری برگزار نماید. این امر به ما در راستای ارائه رویدادی با کیفیت بالا کمک شایانی خواهد کرد.
گام نخست در این فرآیند شناخت نقاط ضعف دورههای قبلی است. به راستی کنفرانسهای برگزار شده در کدام بخشها با ضعف و ناتوانی شدید مواجه بوده است؟ به راستی چرا ارایه “تجربیات” و “ایده”های برتر، مهم و متمایز شاغلان روابط عمومیدر منظر کنفرانس روابط عمومی، امروز اهمیت بیشتری پیدا کرده است؟
پاسخ این پرسشها در شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومیایران روشن خواهد شد.
تاسیس کرسی تخصصی رویازی روابط عمومیدر ایران
برای نخستین بار کرسی تخصصی رویازی روابط عمومیدر ایران همزمان با شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومیایران برای جمع آوری، بررسی و بهره برداری از ایدههای برتر تاسیس میشود.
فعالیتهای این کرسی در سال 1398 با انجام پروژههای زیر آغاز میشود:
برنامه شماره 1: تهیه و انتشار یک مقاله پژوهشی است که به اهمیت و کاربرد خلاقیت، نوآوری، ایده پردازی و تجربه محوری در روابط عمومیمبتنی بر ادبیات و بررسی مقالههای این حوزه میپردازد.
برنامه شماره 2: برگزاری نخستن رویداد تجربه محور روابط عمومیدر ایران: این رویداد با برگزاری شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومیآغاز میشود.
پروژه شماره 3: برگزاری نخستین جشنواره تجربه محور روابط عمومیدر ایران به منظور معرفی تجربههای معنادار، خلاق، آموزشی، کاربردی و منحصر به فرد جامعه روابط عمومیو تجلیل از صاحبان ایدههای برتر.
پروژه شماره 4: تهیه و انتشار راهنمایی در مورد “ابزار نوآوری و خلاقیت” تا به شاغلان روابط عمومیکمک کند پتانسیل خلاقیت را در خود کشف کنند.
پروژه شماره 5: ایجاد تریبون 15 دقیقه ای برای بهره برداری از ایدههای برتر و ارایه آن در کنفرانس روابط عمومیبرای توسعه الگوها و ایدههای جدید و متمایز.
اهداف
– ارائه تجربههای معنادار، خلاق، آموزشی، کاربردی و منحصر به فرد
– کمک به تولید، تامین و ارائه محتوای با کیفیت بالا
– به اشتراکگذاری و انتقال ایدهها و تجربههای ناب و متمایز
– بدست آوردن دانش و راهکارهای عملی برای به حداکثر رساندن فعالیتهای ارتباطی روابط عمومیها
– ارائه جدیدترین دستاوردها و آموزههای شاغلان روابط عمومی
– ارتقای سطح علمیعناصر فعال در حوزه روابط عمومی
– ایجاد فرصتهای ارائه و بکارگیری تجربههای موفق و متفاوت در سایر روابط عمومیهای کشور
– شبکهسازی مدیران، کارشناسان، متخصصان و دانشجویان روابط عمومیو حوزههای مرتبط
برنامهها
ثبت نام برای حضور در کنفرانس و کارگاههای آموزشی از 15 مهرماه شروع میشود.
– تاسیس کرسی تخصصی رویازی روابط عمومیدر ایران
– ارایه دو سخنرانی برگزیده علمیاز طرف کمیته علمیکنفرانس
– ارایه 5 تجربه و ایده برتر منتخب داوران
– برگزاری دو کارگاه تخصصی
ـ انتشار کتاب و لوح فشرده مجموعه مقالات کنفرانس با دو محور “مدیریت و برنامه ریزی برای روابط عمومی” و “ایدههای برتر”
– انتشار ويژه نامه
– اعطای”اسکار روابط عمومی” به بهترین ایده و تجربه منتخب شرکت کنندگان
– اعطای گواهینامه ایده برگزیده سال
– اعطای “مدال رویازی” برای سایر برگزیدگان
ـ ارايه گواهي نامه معتبر شرکت در کنفرانس به شرکت کنندگان
مخاطبان هدف
همه متخصصان خلاق در حوزه روابط عمومیو ارتباطات، تبلیغات، بازاریابی و همه کسانی که علاقه مند هستند با تجربهها و ایدههای جدید آشنا شوند!
موضوعات و محورها
در این زمینه هیچ محدودیتی وجود ندارد. تجربهها و ایدهها شامل همه بخشهای مختلف روابط عمومیمیشود. برخی ایدهها و تجربهها برای ارائه انتخاب میشوند و بقیه ایدههای برگزیده در ويژه نامه و کتاب مجموعه مقالات کنفرانس منتشر خواهند شد.
نحوه ارسال تجربهها و ایدهها
در رویداد تجربه محور کنفرانس روابط عمومیایران، به بررسی آخرین ایدهها و آموزههای موفق شاغلان روابط عمومیپرداخته میشود. در این کنفرانس، تجربهها و ایدههای ناب شاغلان روابط عمومیبا شرکت کنندگان به اشتراک گذاشته میشود.
اگر در سازمان و شرکت تان در حوزه روابط عمومی، کارها و ایدههای ناب دارید، آن را در قالب قوانین، شرایط و کاربرگ طراحی شده به نشانی الکترونیکی دبیرخانه کنفرانس ارسال نمایید.
قوانین و مقررات
– ارایه ایده و تجربه برای همه شاغلان روابط عمومیآزاد است.
– محدودیتی در موضوع، تکنیک، زمان انجام، سمت، سازمان و شرکت ارائهدهنده ایده و تجربه وجود ندارد.
– ایدهها و تجربهها در قالبهای سخنرانی و انواع فیلم و ویدئو پذیرفته خواهد شد.
– مدت زمان ارائه هر ایده و تجربه در کنفرانس 15 دقیقه خواهد بود.
– مدت زمان ارائه نظر داوران و شرکت کنندگان برای هر ایده و تجربه 15 دقیقه خواهد بود.
– محتوای تجربهها و ایدههای متقاضی باید در حوزه روابط عمومیباشد.
– مسئولیت صحت اطلاعات ارائهشده درباره ایده و تجربه، بر عهده ارائه دهنده است.
– تمامیمتقاضیان بعد از طی مراحل پذیرش نهایی ایده و تجربه، از خدمات ارایه ایده در کنفرانس، معرفی در سالنامه تخصصی روابط عمومیایران، انتشار ایده در ويژه نامه کنفرانس، اعطای گواهینامه ایده برگزیده سال و شرکت رایگان در کنفرانس برخوردار خواهند شد.
– بهمنظور اطمینان از كيفيت، كميت و نحوه ارايه سخنرانیها، حضور در تمامیمراحل پذیرش ایده و تجربه، برای تمامیمتقاضیان، الزامیاست. در نهایت، مسئولیت نحوه اجرا و محتوای ارائه شده بر عهده داوران و سخنرانان خواهد بود.
– در زمان برگزاری کنفرانس و ارائه سخنرانی در خصوص تجربهها و ایدههای برگزیده، امکانات لازم جهت ارائه مناسب در اختیار هر متقاضی قرار خواهد گرفت.
– متقاضی حضور در پانل ایده پردازی میباید پس از تکمیل کاربرگ ثبتنام، تصویر معرفینامه رسمیرا در سربرگ شرکت یا سازمان مربوطه، همراه با مهر و امضاء مدیر روابط عمومیآن سازمان (افراد حقوقی)، برای دبیرخانه کنفرانس ارسال نماید.
– دبیرخانه کنفرانس مجاز است، با ذکر نام صاحب اثر، نسبت به استفاده تجربهها و ایدههای پذیرفته شده، برای موارد مختلف از جمله موارد تبلیغی و اطلاع رسانی در ادوار مختلف اقدام نماید.
– ثبتنام در رویداد و جشنواره رویازی روابط عمومیایران بهمنزله قبول مفاد قوانین و مقررات مندرج در این سند از طرف متقاضی است.
– در صورت وجود هرگونه مغايرت تجربه و ایده ارائه شده با شرایط، قوانین و مقررات ذکر شده، حق عدم پذیرش ایده براي دبیرخانه کنفرانس محفوظ است.
نحوه داوری
ایدهها و تجربههای واصله به دبیرخانه به طور مستقل توسط هیئتی از استادان، فعالان و پیشکسوتان ارشد روابط عمومیداوری میشود. در انتخاب هیئت 10 نفره داوران که دارای توازن درستی از دانش تخصصی، تجربه و بی طرفی است، توجه زیادی میشود.
فرایند داوری
داوری در شش مرحله صورت میگیرد:
– ارسال تجربه و ایده در قالب قوانین، شرایط و کاربرگ ثبت نام
– بررسی اولیه ایدهها و تجربههای ارسالی
– انتخاب اولیه ایدهها و تجربههای ارسالی
– برگزاری جلسه توجیهی و ارائه پذیری
– پیش ارایه (ارائه شبیه سازی شده نزد داوران)
– ارایه در کنفرانس
در نهایت چهار داور ارشد، ایدهها و تجربههای منتخب10 داور اول را مورد بررسی و داوری نهایی قرار میدهند. داوران تا روز برگزاری کنفرانس و قضاوت نهایی کنار ما خواهند بود. هر داور حداکثر دو دقیقه فرصت دارد نظراتش را در خصوص هر سخنرانی ارایه نماید. همچنین 13 دقیقه برای شرکت کنندگان جهت مشارکت در مباحث طرح شده در نظر گرفته شده است.
کارگاههای آموزشی ارتباطات بصری
ارتباط بصری از طریق زبانهای گرافیکی یا نشانهها مدتهاست که در بین انسانها با پیشینهها و فرهنگهای مختلف و در دهههای اخیر بین انسان و ماشین انجام شده است. در دنیای دیجیتالی امروز، اطلاعات بصری به طور معمول با استعارههای مختلفی که معمولاً در زندگی روزمره بکار میرود مورد استفاده قرار میگیرد تا درک سریع و تجزیه و تحلیل آسان را در طی فرآیند ارتباطات تسهیل کند.
ارتباطات اطلاعات بصری به طور کلی شامل تجسم اطلاعات، رابطهای گرافیکی کاربر، تجزیه و تحلیل بصری و زبانهای بصری است. اطلاعات بصری به طور فزاینده ای برای تسهیل ارتباطات بین انسان و انسان از طریق اینترنت و دستگاههای تلفن همراه مورد استفاده قرار میگیرد.
محورهای کارگاه
همزمان با شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومیایران (ICPR1398)، دو کارگاه تخصصی برگزار میشود تا سطح دانش و تجربه حرفه ای شاغلان روابط عمومیرا در رابطه با طراحی معاصر و شیوههای ارتباط تصویری بهبود بخشد.
کارگاه آموزشی “ارتباطات بصری و کاربردهای آن در روابط عمومی”
کاربردهای ارتباطات بصری اکنون در همه حوزههای روابط عمومی، وارد دوره رشد و گسترش پایدار شده و این کارگاه به عنوان یک رویداد مهم به بررسی جهان “ارتباطات بصری و کاربردهای آن در روابط عمومی” میپردازد.
مدرس:
محمود مختاریان، استاد روزنامه نگاری، مدرس دانشگاه
کارگاه آموزشی “نگاهی به آینده تولیدات و محصولات بصری”
تحقیقات و آمارها نشان میدهد یک فرد معمولی در هر ماه تقریبا 32 فیلم تماشا میکند و هنگامیکه کسی یک ویدئو را تماشا میکند، درک خود را 74 درصد افزایش میدهد. اینها بعضی از دلایل ساده برای شروع استفاده از ویدیو و سایر ابزارهای بصری در سالهای گذشته در حوزه روابط عمومیهستند. اگر روابط عمومیها بخواهند پیامهای اثربخشی تولید کنند، باید در مورد تصویر و ارتباطات بصری نیز آموزش ببینند.
کارگاه آموزشی “نگاهی به آینده تولیدات و محصولات بصری” در پاسخ به نیازهای جدید شاغلان روابط عمومیطراحی شده است.
مدرس:
مریم سلیمی، پژوهشگر ارتباطی و تصویری، مدرس دانشگاه
جوایز
جوایز، معیارهایی را برای برتری در تمام زمینههای روابط عمومیتعیین میکند و به صنعت ما درخشش، شجاعت و جسارت میدهد. دبیرخانه کنفرانس، فرصتی را برای همه سازمانها و شرکتها فراهم میکند تا در کنار هم جشن بگیرند و صنعت روابط عمومیرا به سمت تعالی و پیشرفت سوق دهند.
جوایز فقط به سازمانها، شرکتها و افرادی تعلق میگیرد که دارای تجربهها و ایدههای خلاق هستند. جوایز امسال کنفرانس به 10 ایده برتر روابط عمومیاعطا میشود.
به بهترین ایده و تجربه منتخب شرکت کنندگان، “اسکار روابط عمومی” اعطا خواهد شد.
هزینه “مدال رویازی” برای سایر برگزیدگان به عهده متقاضیان علاقمند به دریافت آن خواهد بود و کاملا اختیاری است.
تقویم
مدیران و کارشناسان روابط عمومیو سایر متقاضیان تا آخر آبان ماه سال جاری فرصت دارند ایدهها و تجربههای خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.
حمایت مالی
با حمایت مالی قادر خواهید بود شرکت و سازمان خود را به عنوان مهمترین تصمیم گیرندگان و حامیان تاثیرگذار روابط عمومیدر ایران معرفی کنید.
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فرصتهای حمایت مالی با دبیرخانه کنفرانس تماس بگیرید.
اطلاعات تماس
علاقه مندان میتوانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در بخش کنفرانس، جشنواره و دریافت کاربرگهای ثبت نام و دیگر اطلاعات موردنیاز به نشانی زیر ذیل مراجعه نمایند:
تلفنهای دبیرخانه کنفرانس: 77 ـ 88617576- 88216277
دورنگار: 88602308
صندوق پیامک: 30007153
وب سایت:
www.irancpr.ir
www.shara.ir
پست الکترونیک:
info@irancpr.ir
info@iranpr.org
bagherian@irancpr.ir
kargozar80@yahoo.com
کاربرگ ثبت نام در نخستین رویداد تجربه محور روابط عمومیایران (دانلود)
کاربرگ شرکت در شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومیایران (دانلود)
کاربرگ شرکت در کارگاههای آموزشی (دانلود)
محورهای اصلی کنفرانس1- مدیریت و برنامه ریزی برای روابط عمومی
– چرا مدیریت و برنامهریزی در روابط عمومیاهمیت دارد؟
– تحقيق در مديريت علمي روابط عمومي
– نقش روابط عمومي در مديريت استراتژيكي
– مديريت استراتژيكي برنامههاي روابط عمومي
– نحوه نگارش یک برنامه جامع برای روابط عمومی
– درک فرایند برنامهریزی برای کارزارهای روابط عمومی
– الگوهای مدیریت روابط عمومیدر عصر دیجیتالی شدن
– اندازه گیری و ارزیابی برنامههای روابط عمومی
– تقویم اجرایی، یک ضرورت برای روابط عمومی
– بررسی و تبیین عملکرد و چالشهای مدیریت روابط عمومیدر ایران
2- ایدههای ناب و تجربههای برتر
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر به بروشور کنفرانس رجوع شود.
مطالب زیر را حتما بخوانید
-
آییننامه چگونگی تعیین و حدود وظایف سخنگوی هیأت دولت و تشکیل شورای اطلاعرسانی دولت
14 بازدید
-
کتاب «مدیریت روابطعمومی دولتی» منبع ارزشمندی برای متخصصان و مدیران دولتی
28 بازدید
-
سمینار کاربردهای هوش مصنوعی در روابطعمومی از منظر تصویر
40 بازدید
-
رييس انجمن متخصصان روابطعمومی: محتوا بايد مخاطب را به حركت درآورد
32 بازدید
-
رييس انجمن متخصصان روابطعمومی: هوش مصنوعی آينده روابطعمومی است
37 بازدید
-
بیستمین کنفرانس بینالمللی روابطعمومی ایران دیماه ۱۴۰۲ برگزار میشود
32 بازدید
دیدگاهتان را بنویسید