بروشور چهارمین كنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران
۲۴ و ۲۵ آبان ماه ۱۳۸۶
با حضور متخصصان و كارشناسان ارشد روابط عمومی
مقدمه
فن آوری و ارتباطات از راه دور سبب هموار و یكدست شدن دنیا شده است و كارگزاران روابط عمومیدر سرتاسر دنیا به تدریج درمییابند كه دنیا تا چه حد وسیع شده است. آیا آمادگی لازم را دارید تا خود را با این تغییرات وفق دهید؟
رسانهها دیگر مانند سابق عمل نمیكنند، فن آوری و كانالهای جدید دایما در حال رشد و تكامل هستند. از یك به انبوه و از ارتباطی بی كنش به ارتباطی تعاملی و یك به یك. این موضوع تعریف جدیدی از نقش و حوزه روابط عمومیبه دست میدهد، آیا آمادگی لازم را برای رشد و بالندگی در این محیط ارتباطی جدید دارید؟
به آینده جدید خوش آمدید، آینده ای كه هم اكنون حاضر است! آینده ای كه در آن بهترین روش دیگر جایی نخواهد داشت. برای این كه از آن چه در گذشته بهترین بود، بهتر باشیم، باید روش بعدی را شروع كنیم. روشی كه به شما امكان میدهد تا در این آینده جدید برتری یابید.
چهارمین كنفرانس بین المللی روابط عمومیایران، شما را به شنیدن سخنان اساتید صاحب نظر داخلی و خارجی دعوت میكند. در این كنفرانس، همراه با متخصصان روابط عمومیو نمایندگانی از جامعه روابط عمومیكشور با كارگزاران همتای خود در یك شبكه همراه شوید، انجمنها و مجامع روابط عمومیرا راه اندازی و تاسیس و در مجموع برنامه ای جامع برای اعتلای «روابط عمومیایران» تنظیم كنید.
اهداف كنفرانس
– تلاش در جهت همگانی كردن علم و دانش روابط عمومیو نفوذ آن در لایههای مختلف جامعه
– معرفی اهمیت، جایگاه، توانمندیها و ظرفیتهای صنعت روابط عمومی
– كمك به نهادینه كردن فرهنگ عملگرایی در عرصه فعالیتهای روابط عمومی
– دستیابی به جدیدترین مطالب تخصصی و گفتگو با صاحب نظران و متخصصان روابط عمومی
– كمك به بهبود درك عمومیاز فعالیتهای روابط عمومیو تقویت اعتبار آن
– كمك به درك قدرت تجاری و سودآوری مسوولانه در روابط عمومی
– تلاش در جهت تقویت و توزیع مسوولیت پذیری اجتماعی و عمل به شیوههای حرفه ای
– بررسی مشكلات و نارساییهای موجود و ارایه راه حلهای اجرایی در جهت رفع آنها
– بهره گیری مناسب و هوشمندانه از ابزارهای مدرن برای ایجاد تغییرات گسترده در روابط عمومی
– كشف استعدادها و تشویق خلاقیتها
برنامههای كنفرانس
– بزرگداشت صدمین سالگرد انتشار اولین «اطلاعیه رسمی» در روابط عمومی
– برگزاری نمایشگاه دستاوردها و توانمندیهای روابط عمومیبا موضوع «فناوری اطلاعات و ارتباطات»
– اهداء جایزه و تندیس روابط عمومیدر هفت عنوان
– برگزاری نشستهای تخصصی با حضور كارشناسان و متخصصان
– انتخاب رسانه برتر در حوزه اطلاع رسانی تخصصی روابط عمومی
– برگزاری ضیافت شام یادبود پدر روابط عمومیایران (مرحوم دكتر حمید نطقی)
– تشكیل كارگروههای تخصصی جهت بهره برداری از دستاوردهای كنفرانس (تابع مطلوبیت)
– برگزاری مسابقه خلاقیت و ایده پردازی در روابط عمومی
– برگزاری مسابقه دایره المعارف روابط عمومیو اهداء جایزه و تندیس ترویج علم روابط عمومی
– انتشار كتاب دستاوردها و ایدههای كاربردی كنفرانس
– راه اندازی دفتر یادبود اینترنتی روز روابط عمومی
– انتشار تمبر یادبود روز روابط عمومی
مخاطبان كنفرانس
– متخصصان، مدیران و كارشناسان روابط عمومی، ارتباطات، تبلیغات، فناوری اطلاعات، مدیریت و صنایع
– كاركنان ادارات روابط عمومیشركتها، سازمانهای دولتی و خصوصی
– مدیران و روسای سازمانهای مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی كشور
– آژانسها، مشاوران و مجریان تبلیغاتی
– تشكلها، شركتهای انتشاراتی و مجامع فرهنگی
– انجمنها و موسسات تخصصی روابط عمومی
– مدیران مسوول، سردبیران، خبرنگاران و نویسندگان خبرگزاریها و رسانههای گروهی (تصویری، نوشتاری و گفتاری)
– مجریان و برگزاركنندگان نمایشگاهها و همایشها
– صاحبان سرمایه، تجار، صاحبان صنایع بزرگ، صاحب نظران صنعت گردشگری و توریسم، مدیران عامل و روسای شركتهای دولتی و خصوصی
– مدیران و كارشناسان صادرات، تبلیغات بازرگانی، بازاریابی تجاری و فروش
ویژگیهای عمومیكنفرانس
– حضور اساتید صاحب نظر داخلی و خارجی
– ارایه گواهی شركت در كنفرانس به شركت كنندگان
– ثبت اسامیو مشخصات شركت كنندگان در سی دی، كتابچه و پایگاه اطلاع رسانی كنفرانس
– ترجمه همزمان مطالب ارایه شده
ویژگیهای آموزشی كنفرانس
– ارایه تجارب سازمانها و شركتهای موفق ایرانی و خارجی در حوزه روابط عمومی
– ارایه مطالعات موردی، مثالها و مصادیق عینی
– فراهم بودن زمینه پرسش و پاسخ
– ارایه دستاوردها و ایدههای كاربردی كنفرانس در قالب یك كتاب
بزرگداشت صدمین سالگرد انتشار اولین اطلاعیه رسمی
روز 18 سپتامبر 2006، صدمین سالگرد انتشار اولین اطلاعیه رسمیآیوی لی (پدر روابط عمومی) و یا به عبارتی، تولد صنعت روابط عمومیبود. در حالی كه اطلاعیه رسمیصدمین سالگرد تولد خود را جشن میگیرد، صنعت روابط عمومیرستاخیز عظیمیرا تجربه میكند.
دبیرخانه كنفرانس بین المللی روابط عمومیایران، صدمین سالگرد اطلاعیه رسمیرا كه ستون و پایه فرآیند ارتباطات است گرامیمیدارد و به بررسی دلایل رونق مجدد روابط عمومیمیپردازد در زمانی كه تبلیغات و بازاریابی سنتی تحت فشار شدید بازار ناپایدار امروز رسانهها قرار دارند.
تقدیر از چهرههای ماندگار روابط عمومی
امسال همزمان با برگزاری چهارمین كنفرانس بین المللی روابط عمومیایران مبتكران، مدیران و كارشناسان برتر روابط عمومیتكریم میشوند:
1- جایزه و تندیس دكتر حمید نطقی پدر روابط عمومینوین ایران
دكتر حمید نطقی (1378-1299)، بنیانگذار روابط عمومینوین ایران، برای همیشه طرز تفكر ما را در مورد روابط عمومیتغییر داد. وی از طریق دانشكده علوم ارتباطات اجتماعی، كه خود در شكل دهی آن نقش بسزایی داشت به تربیت نیروهای جوان، خوشفكر، مردم دوست و آشنا به مبانی ارتباطات انسانی و اجتماعی پرداخت. دبیرخانه دایمیكنفرانس بین المللی روابط عمومیایران و كارگزار روابط عمومیبرای ادای احترام به دكتر نطقی و بزرگداشت ارزشهایی كه او از آنها حمایت میكرد، به معرفی جوایز و تندیس دكتر نطقی میپردازد.
این جایزه در سال 1382 پایه گذاری و در اولین مراسم اهداء جایزه همزمان با برگزاری اولین كنفرانس بین المللی روابط عمومیایران در سال 1382 به پروفسور كاظم معتمدنژاد پدر ارتباطات نوین ایران اهداء گردید.
مراسم اهداء دومین جایزه دكتر نطقی همزمان با برگزاری دومین كنفرانس بین المللی روابط عمومیایران در سال 1384 برگزار شد و این جایزه به پروفسور جیمز گرانیگ استاد ممتاز روابط عمومیدر دپارتمان ارتباطات دانشگاه مریلند كالج پارك آمریكا اهداء گردید.
مراسم اهداء سومین دوره جایزه دكتر حمید نطقی همزمان با برگزاری سومین كنفرانس بین المللی روابط عمومیایران در سال 1385 برگزار شد و جایزه مذكور به دكتر عبداله جاسبی رییس دانشگاه آزاد اسلامیاهداء گردید.
2- جایزه و تندیس KPRI (مدالهای نقره و برنز)
دبیرخانه كنفرانس بین المللی روابط عمومی، كارگزار روابط عمومیو شركت مشاوره جهانی هنرهشتم، كارشناسان و مدیران روابط عمومیسال را برای یكی از اولین و بزرگترین افتخارات روابط عمومیایران نامزد میكند.
مدیران و كارشناسان روابط عمومی، مركزیت روابط عمومیرا تشكیل میدهند و هر چه فضای بیشتری برای فعالیت داشته باشند خلاقیت بیشتری از خود بروز میدهند. كارگزار روابط عمومیاعتقاد دارد تقدیر از مدیران و كارشناسان روابط عمومینقش بسزایی در بازسازی دایمیاعتبار روابط عمومیایفاء میكند و معمولا روابط عمومی، حیات و انرژی خود را از این افراد میگیرد.
نقش این افراد در نوآوری، تولید یك ایده و یا یك عملكرد مدیریتی، پاسداری از استانداردهای حرفه ای، تكریم شعور و آگاهی مردم به عنوان یك معیار اصلی ستودنی است و این امر نشان میدهد كه این نقش چقدر میتواند مفید باشد.
تلاش و فعالیتهای كارشناسان و مدیران روابط عمومیبیانگر بالاترین درجه تخصص در این حرفه میباشد. این افراد در چهار مولفه زیر:
1- پژوهش
2- برنامه ریزی
3- اجرا
4- ارزیابی
نسبت به دیگران برتری دارند. نوآوری، رویارویی با چالشها، برقراری روابط دوجانبه و سودمند میان یك سازمان و گروههای مخاطب آن، قدرت برنامه ریزی و ابتكار شغلی از مولفههای اصلی یك كارشناس و مدیر برتر روابط عمومیاست.
اهداء جایزه و تندیس KPRI، قدردانی از افرادی است كه در زمینه طرحها و برنامههای روابط عمومیاز خود ابتكار نشان میدهند. این افراد بر اساس مولفهها و مقولههای موجود، واجد شرایط شناخته میشوند و اهداء این جوایز نشانگر احترام به كارهای برتر و تشویق مبتكران از یك سو و سمبل شكل گیری تكریم افكار عمومیو احترام به مخاطبان از سوی دیگر است.
3- جایزه و تندیس نویسندگان برتر
جایزه و تندیس نویسندگان برتر در سال 1385 پایه گذاری شد و در اولین مراسم اهداء جایزه همزمان با برگزاری سومین كنفرانس بین المللی روابط عمومیایران جایزه مذكور به دكتر مهدی محسنیان راد عضو هیات علمیدانشگاه امام صادق (ع) و مولف كتاب «ایران در چهار كهكشان ارتباطی» اهداء شد.
جایزه نویسندگان برتر به افرادی تعلق میگیرد كه به تالیف و ترجمه كتاب اشتغال دارند. این افراد در توسعه و غنای ادبیات روابط عمومیو ارتباطات نقش بسزایی ایفاء میكنند. هر چه ادبیات روابط عمومیغنی تر شود، زمینه برای بروز استعدادها و ورود افراد به این رشته تخصصی بیشتر فراهم میشود و شاغلان روابط عمومیبه وسیله این ادبیات میتوانند دایما دانش و اطلاعات خود را توسعه دهند و توانمندیهای خود را افزایش دهند.
4- جایزه و تندیس رسانه برتر
جایزه و تندیس رسانه برتر به رسانهها و نویسندگانی تعلق میگیرد كه بیشترین فضا را به فعالیتها و اطلاعات تخصصی روابط عمومیاختصاص میدهند.
5- جایزه و تندیس تعالی گران روابط عمومی
جایزه و تندیس تعالی گران و یاریگران روابط عمومی، به كسانی اهداء میشود كه با حمایتهای مادی و معنوی خود موجب تسهیل برنامههای جمعی روابط عمومیو در نتیجه اعتلاء روابط عمومیدر ایران میشوند.
6- جایزه و تندیس تلاشگران روابط عمومی
جایزه و تندیس تلاشگران روابط عمومیبه نمایندگان كنفرانس در استانها اهداء میشود كه تلاش خود را در جهت همگانی كردن علم و دانش روابط عمومیو نفوذ آن در لایههای مختلف جامعه از طریق رسانهها و امكانات محلی به كار میگیرند.
اولین مراسم اهداء این جایزه در سال 1385 همزمان با برگزاری سومین كنفرانس بین المللی روابط عمومیایران برگزار شد و جایزه مذكور به كژال اختیارالدین، شبیر دائمیو جعفر مزجات نمایندگان كنفرانس در استانهای كردستان، گلستان و همدان اهداء شد.
7- جایزه و تندیس خلاقیت و ایده پردازی در روابط عمومی
نخستین دوره مسابقات سراسری روابط عمومیبه منظور اشاعه فرهنگ روابط عمومیكشور و شناخت بیشتر نسبت به دانش روابط عمومیو ایجاد زمینههای مناسب برای آشنایی و نزدیكی هر چه بیشتر افكار عمومیبا مقوله روابط عمومیو اهمیت آن، در سه بخش «خلاقیت و ایده پردازی در روابط عمومی»، «دایره المعارف روابط عمومی» و «مقاله نویسی با موضوع نقش روابط عمومیبین المللی در تصویر سازی و ترویج فرهنگ دوستی و برابری» برگزار میشود. علاقمندان جهت دریافت اطلاعات تكمیلی و فرمهای ثبت نام با تلفن شماره 88315270 تماس بگیرند.
زمان برگزاری كنفرانس
سومین كنفرانس بین المللی روابط عمومیایران در روزهای 24 و 25 آبان ماه 1386 برگزار میشود.
مكان برگزاری
مكان برگزاری كنفرانس، «مركز همایشهای بین المللی صداوسیما» میباشد.
گواهی شركت در كنفرانس
با توجه به اعتبار و جایگاه این كنفرانس به شركت كنندگانی كه در كنفرانس حضور كامل داشته باشند، گواهی شركت در كنفرانس اعطاء میشود.
زبان كنفرانس
زبان كنفرانس فارسی، انگلیسی است و ارایه مقالات و سخنرانیها به هر دو زبان انگلیسی و فارسی امكانپذیر میباشد.
اقامت
كمیته اجرایی كنفرانس امكاناتی برای اقامت ندارد ولی در جهت تسهیل و كمك به اسكان شركت كنندگان هماهنگیهای لازم را با برخی از هتلها به عمل آورده است. علاقمندان جهت رزرو هتل با دبیرخانه كنفرانس تماس حاصل نمایند.
آخرین مهلت رزرو هتل: 30/6/1386
حامیان كنفرانس
علاوه بر حامیان ثبت شده، موسسات و شركتهای علاقمند به معرفی خود به عنوان حامیان مادی و معنوی این حركت علمیو ملی میتوانند جهت هماهنگی با دبیرخانه كنفرانس تماس حاصل فرمایند.
نحوه ثبت نام/ مشخصات بانكی/ انصراف و جایگزینی
٭ علاقمندان به شركت در كنفرانس میتوانند شهریه ثبت نام را به حساب …. شماره ………………………..بانك ………………… بنام ……………………….. واریز و فیش بانكی را به نشانی دبیرخانه ارسال نمایند. خواهشمند است مشخصات پرداخت كننده و شماره فیش ارسالی و نام بانك و كد بانكی مبدا به صورت خوانا در فیش بانكی قید گردد در غیر این صورت امكان دارد در ثبت نام وقفه پیش آید.
٭ ثبت نام قطعی منوط به ارسال فرم تكمیل شده ثبت نام به همراه كپی فیش بانكی میباشد.
٭ پس از ارسال فرم تكمیل شده ثبت نام به همراه كپی فیش بانكی، دبیرخانه كنفرانس نسبت به ارسال تاییدیه ثبت نام اقدام مینماید.
٭ خواهشمند است در صورت عدم دریافت تاییدیه ثبت نام حداكثر یك هفته پس از ارسال مدارك، با دبیرخانه تماس حاصل نمایید.
٭ معرفی افراد جایگزین به جای نفرات ثبت نام شده با درخواست كتبی و فقط 10 روز پس از تاریخ ثبت نام امكانپذیر میباشد.
٭ حداكثر زمان انصراف از حضور در كنفرانس تنها 10 روز پس از تاریخ ثبت نام با شرایط زیر امكانپذیر میباشد:
درخواست كتبی مبنی بر عدم حضور در كنفرانس (اعلام تلفنی مبنی بر انصراف به هیچ عنوان قابل قبول دبیرخانه نمیباشد.)
٭ ارسال درخواست انصراف به وسیله پست پیشتاز و یا پست سفارشی (تاریخ تحویل به پست مورد نظر میباشد).
٭ در صورت انصراف 10 روز پس از ثبت نام، تمام هزینه ثبت نام بدون هیچگونه كسری مسترد میگردد.
٭ تبصره: مالیات ثبت نام به عهده شركت كننده میباشد.
ظرفیت پذیرش
٭ حداكثر ظرفیت پذیرش: 600 نفر
شهریه ثبت نام
٭ شهریه ثبت نام مبلغ /000/500/1 رالد معادل صد و پنجاه هزار تومان بوده و بعد از این تاریخ، پنجاه هزار تومان به هزینه ثبت نام اضافه میگردد. (در صورت وجود ظرفیت خالی)
مدارك ثبت نام
٭ فرم تكمیل شده ثبت نام – یك قطعه عكس 4*3 – فیش یا حواله واریزی
نشستهای تخصصی كنفرانس
نشست تخصصی «اقتصاد روابط عمومیپیشرو، برون سپاری و چالشهای جهانی شدن»
امروزه كارشناسان روابط عمومیبا استفاده از خلاقیت و نوآوری و ایدههای نو خود، چشم انداز فعالیت روابط عمومیرا تغییر داده اند.
آمارها نشان میدهد طی سالهای اخیر، صرف هزینه برای فعالیتهای روابط عمومیدر جهان به شدت افزایش یافته است. در ایالات متحده، سرمایه گذاری بر روی روابط عمومیسالانه به بیش از 7/3 میلیارد دلار رسیده است. مقاله «صنعت روابط عمومی» منتشر شده در 19 ژانویه 2006 در اكونومیك، سرعت افزایش هزینههای روابط عمومیرا بیش از تبلیغات و بازاریابی ارزیابی میكند.
صاحب نظران اعتقاد دارند روابط عمومیدر ایران از نرخ رشد تجاری ضعیف خود رنج میبرد و دارای سهم بسیار اندكی از بازار صنعت ارتباطات در ایران و جهان است.
در این نشست تخصصی، به سخنان متخصصان و كارشناسان برجسته اقتصادی و روابط عمومیگوش دهید و برای بحث و مذاكره درباره این واقعیت اقتصادی جدید به دیدگاههایی دست یابید.
– شناسایی و تبیین نقش و جایگاه روابط عمومیپیشرو در اقتصاد ملی و توسعه اقتصادی
– روابط عمومیپیشرو: ارایه راهكارها و راهبردهای اساسی به منظور تقویت فرصتها و كاهش تهدیدها در راستای تحولات جهانی.
– روابط عمومیپیشرو و نقش سرمایههای انسانی و كارشناسی در توسعه پایدار كشور
– جایگاه و نقش روابط عمومیدر ارتقای سطح رفاه اجتماعی و راهكارهای توانمندسازی بخش خصوصی
– روابط عمومی، بازار كار و توسعه فرهنگ كارآفرینی
– بررسی فرصتها و موانع توسعه سرمایه گذاری بر روی روابط عمومیو راهكارها
– روابط عمومیبین المللی و تقویت مزیتهای نسبی سرمایه گذاری خارجی در ایران
– جایگاه روابط عمومیدر اقتصاد ایران و معادلات تجاری منطقه
– دوگانگیهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در عصر جهانی شدن: دورنما، آسیبها و راهكارها
نشست تخصصی «مدیریت و رهبری در روابط عمومیپیشرو: گذشته، حال و آینده و ترسیم الگوی پایدار»
این نشست به طور عمده، مبتنی بر تمرینهای ابتكاری و شبیه سازی است كه بر روی موضوعات كلیدی در مورد رهبری و مدیریت در روابط عمومیتمركز میكند. موضوعات نشست شامل تفاوتها بین مدیریت و رهبری، آسیب شناسی و چالشهای مدیریت روابط عمومی، نحوه تعامل مدیران روابط عمومیو سازمان، استراتژیهای ایجاد انگیزه، جهت دادن به تلاشهای روابط عمومیسازمان و شركت و افزایش اثربخشی مشاور مدیریتی روابط عمومیو سازمان میباشد.
– رشد توسعه مدیریت به عنوان یك علم: دگرگونی روابط عمومیبه صورت یك استراتژی مدیریت- تاثیر نگرشها و رفتارها بر روی عملكرد.
– رهبری روابط عمومیدر برابر مدیریت روابط عمومی: تفاوت در چیست و چرا این تفاوت اهمیت دارد- جهت دادن به فعالیتها در برابر طراحی و تخصیص بودجه- ایجاد انگیزه در برابر كنترل.
– طراحی روابط عمومیفكور و استراتژیك: برنامه ریزی طرح روابط عمومیبرای خودتان- تطبیق دادن آن با طرح و استراتژی كلی سازمان- نقش شما به عنوان یك مشاور مدیریتی.
– یك مدل ارتباطات جامع اجتماعی: تجزیه و تحلیل الگوها به صورت درونی و بیرونی- شكل دادن به شهرتها و اعتبارها به صورت درونی و بیرونی.
فراخوان مقاله
علاوه بر ارایه مطالب علمیو تخصصی به وسیله سخنرانان كلیدی، مقالات برگزیده به وسیله كمیته علمیدر كنفرانس نیز قابل ارایه و چاپ در مجموعه مقالات كنفرانس میباشد. در همین راستا از اساتید، پژوهشگران، محققان و كارشناسان دعوت میشود تا اصل مقالات خود را در زمینههای موضوعی كنفرانس (محورها) و سرفصلهای پیش بینی شده به نشانی دبیرخانه ارسال نمایند.
موضوعات و محورهای كنفرانس
در برنامه سومین كنفرانس بین المللی روابط عمومیایران، موضوعات بسیار مهمیكه برای كارگزاران امروز روابط عمومیبسیار سودمند میباشند، گنجانده شده است. این موضوعات تعاملی طی دو روز كنفرانس در قالب سخنرانیهای مدعو، ارایه مقالات، كارگاههای آموزشی، میزگرد و نشست مطرح و بررسی خواهد شد.
كلیه سخنرانیها و مقالات بایستی با توجه به محورهای دوگانه ذیل تهیه و ارایه گردد:
محور اول
الف- نقد و ارزیابی نوآوریها
ابعاد نقد و ارزیابی شامل:
– ضرورت، اهمیت و اولویت
– مبانی، اصول و رویكرد
– تناسب با تحولات در سطح ملی و بین المللی
– كیفیت اجرا و نتایج حاصل از اجرا (ارزشیابی)
ب- تبیین و ارزیابی تجربههای نوآورانه برخاسته از عمل
محور دوم
ارایه طرحها و دیدگاههای جدید برای ارتقای كیفیت برنامهها و طرحها و افزایش میزان اثربخشی آن
الف- طرحها و دیدگاههای معطوف به قلمرو برنامه
ب- طرحها و دیدگاههای معطوف به عوامل تاثیرگذار از جمله:
– دو زبانگی
– فناوری اطلاعات و ارتباطات
– جهانی شدن
– دنیای كسب و كار
موضوعات و محورهای پیشنهادی كنفرانس
٭ روابط عمومیهای پیشرو، تغییرات و اطلاعیههای رسمی
در دنیایی كه با فن آوری پیشرفته امروزی متحول شده است، گفتگوی چهره به چهره جای خود را به گفتگوی از راه دور، پست الكترونیكی، پیام كوتاه، چت روم، وبلاگ، پادكست، و … داده است.
با فراموش كردن قوانین قدیمیارتباطات و شتافتن به سوی تحولات، كارگزار روابط عمومینیازمند یك كتاب جدید قوانین خواهد بود. ارتباط چگونه تغییر میكند و به چه شكلی درمیآید؟ فرصتها و چالشهای پیش روی كارگزاران روابط عمومیچیست؟ شما میتوانید با انتخاب یكی از محورهای ذیل به ارایه ایدهها و یافتههای خود بپردازید:
1- آغاز فصلی جدید؛ ابزارهای روابط عمومیپیشرو برای عصر در حال تحول
2- ظهور اینترنت و دگرگونی در ساختار روابط عمومی
3- نقش كارگزاران روابط عمومیهای پیشرو در دنیای جدید
4- روابط عمومیهای پیشرو؛ استفاده از فرصتهای آتی
5- شركتهای روابط عمومیپیشرو؛ قابلیتها و خدمات
6- روابط عمومیتولد 100 سالگی ات مبارك؛ از كجا آغاز كردیم، هم اكنون كجا هستیم و به كجا میرویم؟
7- فن آوریها و نوآوریهای روابط عمومی؛ گذشته، حال و آینده
8- یك قرن اطلاعیه رسمی؛ بررسی گذشته، حال و آینده روابط عمومی
9- خط مشیها و استراتژیهای ارتباطات شركتی؛ مسایل موجود در مدیریت ارتباطات شركتی
10- شركتهای روابط عمومیآینده: قابلیتها و خدمات
٭ روابط عمومیهای پیشرو، سازمان جهانی تجارت و چالشهای جهانی شدن
در این دنیا كه با پدیده جهانی شدن روبرو است، ارتباطات بایستی به صورت محلی- جهانی باشد- پیامهای جهانی با تفاسیر محلی- یك پیام و هزاران ابزار. نیازمندیها و تاثیرات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی حضور روابط عمومیهای پیشرو در فرآیند جهانی شدن چگونه بررسی و تحلیل میشود؟ شما میتوانید در این باره و سایر مولفههای ذیل، ایدهها و یافتههای خود را ارایه دهید:
1- نقش آفرینی و جایگاه روابط عمومیهای پیشرو در عصر جهانی شدن
2- تبیین نقش روابط عمومیهای پیشرو در ایجاد فضای مناسب رشد و توسعه پایدار
3- نیازمندیها و تاثیرات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی حضور روابط عمومیهای پیشرو در فرآیند جهانی شدن
4- روابط عمومیهای پیشرو و مدیریت منابع انسانی و نقش سرمایههای انسانی در این فرآیند
5- روشها و فنون تربیت كارشناسان و مدیران روابط عمومیپیشرو در كلاس جهانی
6- مدیریت و برنامه ریزی استراتژیك در روابط عمومیهای پیشرو ایرانی، قبل، حین و بعد از الحاق به WTO
7- روابط عمومیهای پیشرو و مدیریت در فضای جدید جهانی شدن
8- روابط عمومیهای پیشرو و چالشهای جهانی شدن
9- چشم انداز توسعه روابط عمومیایران همگام با تحولات جهانی
10- الگوهای مجازی تقویت مدیریت ارتباطات اجتماعی در عصر جهانی شدن
٭ روابط عمومیهای پیشرو، توسعه اقتصادی و برون سپاری
اقتصاد و قدرت تجاری روابط عمومیدر چند سال اخیر به یكی از چالشهای اصلی كارگزاران روابط عمومیدر كشور تبدیل شده است. در این دنیای جدید، كارگزاران روابط عمومیبا استفاده از ایدههای نو خود، انعطاف پذیری، سرعت عمل، كارآیی و اثربخشی و رقابت پذیری (به عنوان الزامات سازمانهای واكنش سریع FRO)، چشم انداز فعالیت فرد را تغییر داده اند و روابط عمومیها جایگاه خود را در اقتصادهای نوظهور پیدا كرده اند. آیا ما از قدرت تاثیرگذار حرفه خود در این زمینه آگاه هستیم؟ شما میتوانید با ارایه ایدههای نو خود حول محورهای ذیل، در معرفی نقش واقعی كارگزاران روابط عمومیپیشرو سهیم شوید:
1- ویژگیها، الزامات و ساختارهای روابط عمومیتجاری
2- جایگاه برون سپاری و خصوصی سازی در روابط عمومیهای پیشرو
3- جایگاه و نقش روابط عمومیهای پیشرو در توانمندسازی اقتصاد كشور و فرآیند برون سپاری
4- نقش و جایگاه روابط عمومیهای پیشرو در تحقق برنامه چهارم توسعه، سند چشم انداز 20 ساله و سیاستهای اصل 44 قانون اساسی
5- تبیین نقش دولت و نهادهای قانونی در ایجاد فضای مناسب برای خصوصی سازی و برون سپاری فعالیتهای روابط عمومی.
6- برون سپاری در روابط عمومیپیشرو؛ جایگاه فعلی و جهت گیریهای جدید
7- بررسی تجارب سازمانها و شركتهای موفق ملی و بین المللی (با نگاه به روابط عمومی)
8- دولت، شركتهای روابط عمومیپیشرو و تجارت جهانی WTO
9- جایگاه روابط عمومیپیشرو در مدیریت ارتباطات اجتماعی و راهكارهای توانمندسازی بخش خصوصی و اقتصاد كشور
10- شناسایی و تبیین نقش و جایگاه روابط عمومیدر اقتصاد ملی و تقویت مزیتهای نسبی سرمایه گذاری در روابط عمومی
٭ روابط عمومیهای پیشرو، رهبری و مدیریت
اگر یك چالش حتمیو مسلم پیش روی روابط عمومیهای پیشرو در سازمانها، شركتهای دولتی و خصوصی در سراسر كشور وجود داشته باشد، آن چیزی نخواهد بود جز مدیریت! چگونه روابط عمومیكشور را در این چالش بزرگ یاری كنیم؟
كاربرد مدیریت تخصصی و حرفه ای در سازمانهای پیشرو، یكی از رویاها و آرزوهای هر كارگزار روابط عمومیاست این كار نه تنها به مهارت و تخصص روابط عمومیبها میدهد، بلكه از طریق افزایش اثربخشی و بهره وری، تاثیری پایه ای را منجر خواهد شد و بستر تحقق اهداف سازمانی را بیش از پیش فراهم میسازد. آیا این همان مدینه فاضله روابط عمومینیست؟ میتوانید درباره مدیریت روابط عمومی، ایدههای خود را حول محورهای ذیل ارایه كنید:
1- رهبری روابط عمومیدر برابر مدیریت روابط عمومی: تفاوت در چیست و چرا این تفاوت اهمیت دارد؟
2- مدیریت از طریق ارتباطات، مدیریت ارتباطات اجتماعی
3- مدیریت در روابط عمومیهای پیشرو: جایگاه فعلی و جهت گیریهای جدید
4- مدیریت منابع انسانی و نقش سرمایههای انسانی در روابط عمومیهای پیشرو
5- مسوولیتهای متقابل مدیران روابط عمومیپیشرو و مدیران سازمانهای پیشرو
6- چشم انداز مدیریت روابط عمومیپیشرو در ایران 1400
7- بررسی و ارایه تجارب مدیران موفق روابط عمومیهای پیشرو
8- مسایل، موانع و مشكلات سیاسی، اجتماعی، اخلاقی و سازمانی استقرار مدیریت تخصصی و حرفه ای روابط عمومیپیشرو در كشور
9- شناسایی و تبیین نقش و جایگاه مدیریت روابط عمومیدر سازمانهای دولتی و خصوصی
10- ارایه راهبردهای اساسی به منظور تقویت فرصتها و كاهش تهدیدها در راستای توسعه مدیریت حرفه ای و تخصصی روابط عمومی
مهلت ارسال خلاصه مقالات
خلاصه مقالات میبایست تا تاریخ 10/03/1386 به وسیله پست سفارشی به دبیرخانه ارسال گردد.
مهلت ارسال متن نهایی و آماده چاپ
در صورت پذیرش خلاصه مقالات در قسمت چاپ و یا ارایه در كنفرانس، متن نهایی و آماده چاپ مقاله میبایست حداكثر تا تاریخ 30/05/1386 به دبیرخانه ارسال گردد.
دستورالعمل نگارش مقاله
مقالات ارسالی باید دربرگیرنده جدیدترین دستاوردها، یافتهها و ایدههای نو نظری و كاربردی در زمینه موضوعات اعلام شده باشد، مقالات نباید قبلا منتشر یا همزمان به كنفرانس دیگری ارسال شده باشد. از نگارندگان تقاضا میشود اصل مقالات خود را در قطع A4 حداكثر در هشت صفحه در محیط ویندوز XP با قلم نازنین (12) و انگلیسی (10) Times New Roman تنظیم نمایند.
پس از برگزاری كنفرانس چه كنیم؟
كنفرانسها اغلب بحثها و گفتگوهای جالبی را مطرح میكنند اما معمولا در تنظیم و پیگیری موضوعات طرح شده و دستور جلسه كوتاهی میكنند. خوشبختانه این كنفرانس، در این مورد متفاوت خواهد بود.
نه تنها تلاش ما ایجاد سكوی معناداری برای بحث و تامل است- و سخنرانیها تنها محدود به پاورپوینت نخواهند بود- بلكه مطالب ارایه شده توسط سخنرانهای مختلف را در قالب یك دستور جلسه برای مشاوره مدیران و كارشناسان ارایه خواهد شد.
در پایان، خلاصه ای از اهم مطالب مطرح شده در كنفرانس در اختیار شركت كنندگان قرار میگیرد. همچنین بسته ای از ایدههای كاربردی درباره چگونگی تطبیق این آموختهها در شركتها و سازمانهای خود شما، ارایه خواهند شد. بنابراین هنگامیكه به پشت میز خود برمیگردید، از خود نخواهید پرسید كه خوب حالا باید بر چه چیز تمركز كنم؟
– استخراج نتایج كنفرانس و تعیین اولویتهای صنعت روابط عمومیدر سالهای آینده
– ایجاد بسترهای مناسب جهت تدوین استراتژیهای كلان و عملیاتی
– تعیین چشم اندازها به منظور تقویت فرصتها و كاهش تهدیدها
دعوت به همكاری و همفكری:
برگزاركنندگان كنفرانس مفتخر خواهند بود با توجه به اهمیت روابط عمومیو نقش آن در تحولات مختلف و تحقق اهداف سازمانها و شركتهای دولتی و خصوصی، و اثرات و تبعات آن، از نظرات و تجربیات ارزشمند همكاران ارجمند در راستای برگزاری هر چه مطلوب تر كنفرانس بهره مند گردند.
قابل توجه شركت كنندگان در سومین كنفرانس
كسانی كه تاكنون موفق به دریافت گواهی شركت در كنفرانس سوم نشده اند، با تلفنهای 88315270 و 88328124 تماس حاصل نمایند.
مطالب زیر را حتما بخوانید
-
چهارمین “نشست روز جهانی روابطعمومی” از منظر تصویر
82 بازدید
-
مانیفست روز جهانی روابطعمومی در ایران
98 بازدید
-
چهارمین نشست روز جهانی روابطعمومی در ایران برگزار میشود
89 بازدید
-
فراخوان بیست و یکمین کنفرانس بینالمللی روابطعمومی ایران – ۱۴۰۳
240 بازدید
-
فراخوان مقاله بیست و یکمین کنفرانس بینالمللی روابطعمومی ایران
105 بازدید
-
مشاغل روابطعمومی دستگاههای اجرایی ابلاغ شد
128 بازدید
دیدگاهتان را بنویسید