جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • صفحه اول کنفرانس‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره مردمداری ایران
      • ماموریت ما
      • بروشور دومین جشنواره مردم‌داری ایران
      • دستورالعمل ارزیابی دومین جشنواره مردم‌داری ایران
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
  • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
  • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران
  • IRANPR
  • تماس با ما
[the-social-links]
  • 021-66943670
  • info@kpri.ir
  • رویدادها
  • انتشارات
  • نگارخانه
  • خبرنامه
  • ارتباط
  • IRANPR
موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • خانه
  • فروشگاه‌ روابط‌عمومی
    • کتاب
    • مقاله
    • پاورپوینت
    • مجله و بسته آموزشی
    • ویدئو
    • استانداردها و راهنماها
  • آموزش روابط‌عمومی
    • درباره آموزش روابط‌عمومی
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی جدید
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی برگزار شده
    • اندیشکده آموزش روابط‌عمومی
    • فرم ثبت‌نام دوره‌های آموزشی
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • برگزیدگان جایزه دکتر نطقی
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • جشنواره مردم‌داری ایران
      • ماموریت ما
      • دستورالعمل ارزیابی دومین جشنواره مردم‌داری ایران
      • بروشور دومین جشنواره مردم‌داری ایران
      • جوایز ویژه روابط‌عمومی ایران
      • مدال‌های روابط‌عمومی ایران
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • اجلاس ملی مديران روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه شجاعت
    • ارسال آثار
  • رویدادها
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران – 1401
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • آرشیو کنفرانس‌ بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • تور علمی آموزشی مالزی
    • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
  • مقالات
    • روابط‌عمومی
    • تاریخ روابط‌عمومی
    • استانداردهای روابط‌عمومی
    • روابط‌عمومی الکترونیک
    • پیشکسوتان روابط‌عمومی
    • جوایز
    • مدیریت بحران
    • ارتباطات
    • تبلیغات و بازاریابی
    • تجارت و کسب‌وکار
    • بانکداری
  • درباره ما
    • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
    • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
    • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان
0

ورود و ثبت نام

بلاگ

بسته پیشنهادی اعتلای روابط‌عمومی ایران

در دنیای عدم قطعیت، عدم اطمینان و عدم ثبات، روابط‌عمومی تلاش می‌کند تا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود، شرایطی را فراهم سازد که سازمان‌ها در ارتباط با مردم، تصمیمات اثربخش‌تر گرفته و عملکردهای مطلوب‌تری را به سرانجام رسانند تا از این طریق تفاهم دوسویه متوازنی بین سازمان‌ها و مخاطبان‌شان برقرار گردد. روابط‌عمومی‌علاوه بر عامل ارتباط دولت و مردم، به عنوان عامل هماهنگ‌کننده بخش‌های خصوصی و دولتی، بر اساس سیاست‌های کلان توسعه متوازن و همه‌جانبه، می‌تواند کارکردهای ارزشمندی در دامنه وسیعی از نهادهای مختلف جامعه داشته باشد.

سازمان‌ها، شرکت‌ها و نهادها برای دستیابی به اهداف کلان خود باید روابط اثربخش و باثباتی با ذینفعان و در مقیاس وسیع‌تر با افکارعمومی‌و کل جامعه برقرار سازند.

مدیریت سازمان‌ها نیاز جدی به یک استراتژی ارتباطی برای درک نگرش‌ها و ارزش‌های مخاطبان درون و برون سازمانی خویش دارند تا در سایه این درک و شناخت، فضای مناسبی فراهم گردد تا مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی‌قادر باشند، ضعف‌ها و قوت‌ها را از حیث درون‌سازمانی و فرصت‌ها و تهدیدها را از جهت محیطی و پیرامونی به‌دقت در برابر مدیریت ترسیم کنند و همچون مشاوری آگاه و امین، مسیر حرکت سازمان به سوی تحقق اهداف‌ را هموار سازند.

تاکید مسئولان به نقش و اهمیت روابط‌عمومی‌به‌عنوان بازوی کارآمد و مشاور مدیریت و عامل تسهیل‌کننده تفاهم و ارتباطات سازمان با مردم، این انتظار منطقی را ایجاد می‌کند که این رویکرد، در عمل نیز عینیت داشته باشد.

انجمن متخصصان روابط‌عمومی، ضمن تبریک «روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی» به همه فعالان این عرصه، از دولت می‌خواهد که بیش از پیش در جهت رشد و شکوفایی”علم، فن و هنر” روابط‌عمومی‌و نزدیک‌تر ساختن این نهاد به جایگاه واقعی‌اش گام‌های اساسی بردارد.

انجمن متخصصان روابط‌عمومی بر اساس مطالعات کارشناسی و در سایه تجارب علمی‌و عملی بیش از دو دهه فعالیت علمی‌و تخصصی، مصرانه می‌خواهد که توصیه‌ها و پیشنهادهای ذیل به صورت دقیق در مسیر اجرا قرار گیرد تا زمینه‌ها و شرایط مساعد برای رشد و بالندگی اعتلای دانش روابط‌عمومی‌در کشور فراهم آید:

1)
آیین‌نامه‌های اجرایی وظایف و اختیارات روابط‌عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی که به دفعات از سوی دولت‌های قبلی صادر و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است مورد بازنگری مجدد قرار گرفته و با اعلام رسمی، همه مدیران سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی ملزم به اجرای کامل آن در سازمان‌ها شوند تا ضمن پرهیز از برخوردهای سلیقه‌ای، امکان هماهنگی و یکپارچگی در فعالیت‌های واحدهای روابط‌عمومی‌فراهم آید.

2)
ازآن‌جاکه جایگاه سازمانی روابط‌عمومی‌به‌طور گسترده می‌تواند بر میزان کارایی، اثربخشی و دامنه فعالیت‌های آن تاثیر بگذارد، انتظار می‌رود همان‌گونه که در آخرین مصوبه هیئت وزیران در سال ۱۳۸۶ آمده است، همه واحدهای روابط‌عمومی، مستقیما زیر نظر مدیر ارشد سازمان فعالیت کنند و این امر به‌صورت رسمی‌در نمودار تشکیلاتی منظور و آیین‌نامه‌ها اجرایی شود و تاکید می‌گردد این امر می‌تواند از تنزل بیش از پیش جایگاه هنرهشتم که متاسفانه با شیب تندی همراه شده است در سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی جلوگیری کند.

3)
با توجه به نقش مهم و تاثیرگذار انتصاب مدیران متخصص در روابط‌عمومی‌ها، ضرورت دارد مدیران ارشد سازمان‌ها، شایسته‌سالاری را در سرلوحه تصمیم‌گیری‌های خود قرار داده و در انتصاب افراد، تخصص و شایستگی را ملاک قرار داده و تنها به‌ مورد اعتماد بودن بسنده نکنند؛ چراکه روابط‌عمومی‌فعالیتی حرفه‌ای و تخصصی بوده و باید مدیران آن نیز از دانش و مهارت لازم بهره‌مند و برخوردار بوده و تجربه و تسلط لازم را بر امور مختلف روابط‌عمومی‌دارا باشند تا در شرایط مختلف و با رعایت اصل اقتضاء بتوانند به‌موقع و درست تصمیم‌گیری و عمل نمایند.


4) پیشنهاد می‌شود یک نهاد حرفه‌ای صلاحیت‌دار، مسئولیت مستقیم سیاست‌گذاری و نظارت بر عملکرد روابط‌عمومی‌ها و هماهنگی برنامه‌های ارتباطی دولت را بر عهده گیرد.

بدیهی است چنین نها‌دی باید در گام‌های آغازین، تنظیم و تدوین آیین‌نامه‌ها و دیگر زیرساخت‌ها و ابزارهای موردنیاز در زمینه‌های استانداردسازی فعالیت‌ها، تهیه ضوابط و معیارهای جذب و تعیین شاخص‌های شایستگی برای انتصاب مدیران، تدوین منشور اخلاق حرفه‌ای و نظارت جدی بر اجرای آن، تعیین ملاک‌های ارزیابی و سنجش عملکرد، حفظ و صیانت از حقوق صنفی و حرفه‌ای و دیگر حوزه‌های مرتبط با روابط‌عمومی‌را در دستور کار خود قرار دهد.

5)
ازآن‌جاکه پژوهش، اطلاعات و یافته‌های ارزشمندی را در اختیار برنامه‌ریزان قرار می‌دهد و احتمال موفقیت و نیل به اهداف موردنظر را افزایش می‌دهد، ضروری است همه مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی، طراحی و اجرای طرح‌های پژوهشی را به‌عنوان پیش‌نیاز هرگونه فعالیت ارتباطی، در دستور کار خود قرار دهند و انتظار می‌رود مدیران ارشد سازمان‌ها نیز از این رویکرد، حمایت همه‌جانبه به‌عمل آورند.

6)
کلید اصلی رشد مستمر و حرکت شتابنده به‌سوی وضعیت آرمانی در روابط‌عمومی‌مستلزم اهتمام در بهسازی نیروی انسانی است و تحقق این امر مهم به کمک آموزش امکان‌پذیر است. از این‌رو انتظار می‌رود طراحی و اجرای دوره‌های آموزشی آکادمیک در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در رشته روابط‌عمومی‌و گرایش‌های وابسته با جدیت بیشتری دنبال شود و برای آموزش‌های قبل از خدمت و ضمن خدمت نیز از سوی مدیران ارشد سازمان‌ها و مدیران روابط‌عمومی‌اهتمام جدی به‌عمل آید. بدیهی است طراحی و اجرای یک پژوهش جامع به‌منظور سنجش نیازهای آموزشی و اولویت‌بندی و اجرای مستمر آنها با توجه به تغییرات مستمر می‌تواند همواره بر غنای فعالیت‌های آموزشی روابط‌عمومی‌بیفزاید.

7)
استراتژی برون‌سپاری فعالیت‌های غیراصلی می‌تواند کارایی و بهره‌وری را بهبود بخشد. بزرگترین مزیت برون‌سپاری، صرفه‌جویی در زمان و هزینه است. برون‌سپاری فعالیت‌های واحدهای روابط‌عمومی‌سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی ‌نه‌تنها به افزایش کارایی و اثربخشی آنها کمک می‌کند بلکه موجب افزایش کمیت و کیفیت برنامه‌ها و فعالیت‌های ارتباطی نیز می‌شود. از این‌رو ضرورت دارد روابط‌عمومی‌ها در این مسیر گام برداشته و برون‌سپاری فعالیت‌ها را بیش از پیش جدی بگیرند.

8)
روابط‌عمومی‌ها باید همگام با سایر حوزه‌ها، بهره‌گیری حداکثری و عالمانه از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات را سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهند و انتظار می‌رود مدیران ارشد سازمان‌ها، بسترهای لازم را برای تحول دیجیتال در واحدهای روابط‌عمومی‌فراهم آورند. طبیعی است که بهره‌گیری سنجیده و آگاهانه از رسانه‌های جدید و نمونه‌های تکامل‌یافته فنّاوری‌های اینترنتی، جزیی جدایی‌ناپذیر از این رویکرد است و باید به‌طور جدی مورد توجه و حمایت قرار گیرد.

9)
دستیابی به اهداف کلان روابط‌عمومی‌و کمک به ارتقای جایگاه و افزایش کارایی آن بدون آگاهی کامل مدیران ارشد سازمان‌ها از اهمیت و اثربخشی روابط‌عمومی‌در معادلات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی امکان‌پذیر نیست. بنابراین، آگاهی و توجیه مدیران ارشد سازمان‌ها نسبت به این امر و تقویت انگیزه آنان برای حمایت جدی و همه‌جانبه از روابط‌عمومی‌ها باید در دستور کار قرار گیرد و دولت در این زمینه، نقش اساسی دارد.

10)
شکل‌گیری انجمن‌ها و موسسات تخصصی و حرفه‌ای در عرصه روابط‌عمومی، فرصت‌ها و ظرفیت‌های فراوانی را در اختیار دولت‌مردان قرار می‌دهد تا از آنها به‌عنوان بازوهای کارشناسی خود در جهت نیل به اهداف‌ سازمانی بهره گیرند. انتظار می‌رود حمایت جدی از این تشکل‌ها از سوی دولت‌مردان، یک ضرورت و اولویت حیاتی تلقی شود.

انجمن متخصصان روابط‌عمومی‌به عنوان یک تشکل علمی، تخصصی و حرفه‌ای، به لحاظ بهره‌مندی از توان، تجربه، صلاحیت علمی‌و ماهیت غیردولتی، آمادگی کامل دارد تا برای تحقق پیشنهادها و برنامه‌های ارایه‌شده در این بیانیه، همه‌گونه امکانات و ظرفیت‌های خود را در اختیار برنامه‌ریزان، مدیران و تصمیم‌گیران در بخش‌های دولتی و خصوصی قرار دهد.

ویرایش: 27 اردیبهشت 1401

 

برچسب ها: بسته پیشنهادی اعتلای روابط‌عمومی در ایرانروز روابط عمومیروز روابط‌عمومیروز ملی ارتباطات و روابط عمومی
انتشارات کارگزار روابط‌عمومی

مطالب زیر را حتما بخوانید
  • بزرگداشت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برگزار شد

    41 بازدید

  • اخبار منفی را دنبال کنیم یا نه؟

    32 بازدید

  • در یک پژوهش ارایه شد: چالش‌های ارتباطی بین رسانه‌های جمعی و روابط‌عمومی سازمان‌ها

    48 بازدید

  • فراخوان بیست و دومین دوره «جوایز صنعت روابط‌عمومی ایران»

    67 بازدید

  • فرخوان نخستین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

    71 بازدید

  • روابط‌عمومی‌؛ پاشنه آشیل تعطیلات نوروز

    82 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
موضوعات محتوا

فراخوان بیست و دومین دوره «جوایز صنعت روابط‌عمومی ایران»

فرخوان نخستین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

روابط‌عمومی‌؛ پاشنه آشیل تعطیلات نوروز

رویدادها و آثار روابط‌عمومی

اعتبار الکترونیک

Whatsapp Telegram Facebook Linkedin

لینک‌های مفید

  • خانه
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • دوره‌های آموزشی روابط‌عمومی
  • جایزه صنعت روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
  • مقالات روابط‌عمومی
  • انتشارات روابط‌عمومی
  • کتب روابط‌عمومی
  • رزومه مهدی باقریان
  • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان

رویداد روابط‌عمومی

  • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
  • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
  • جایزه دکتر نطقی
  • جشنواره مردمداری ایران
  • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
  • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • همایش ملی زن و روابط عمومی
  • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
  • تور علمی آموزشی مالزی

روابط‌عمومی چیست؟

روابط‌عمومی شامل همه راه‌های برقراری ارتباط با مخاطبان، مشتریان و  گروه‌های ذینفع است.
 روابط‌عمومی با تعامل و تولید روابط‌، فرصت‌های زیادی برای سازمان‌ها و شرکت‌ها فراهم می کند.
 متخصصان روابط‌عمومی با برنامه‌ریزی و استفاده از ابزارها، فنون و تکنیک‌های روابط‌عمومی می‌توانند یک تصویر عمومی مثبت (خوشنامی = شهرت+ اعتبار) را برای سازمان‌ها و شرکت‌های خود ایجاد، حفظ، توسعه و مدیریت کنند. 

تمامی حقوق برای موسسه کارگزار روابط‌عمومی محفوظ می‌باشد.

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت