به بهانه برگزاری بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

دکتر حمید صبری، مولف دایره‌المعارف روابط‌عمومی ایران

با یاری خداوند و تلاش و ابتکار برادر فرزانه‌ام آقای مهدی باقریان، بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران با عنوان “فرصت‌های هوش مصنوعی مولد برای روابط‌عمومی‌ها” و با هدف توانمندسازی کارشناسان و مدیران روابط‌عمومی در روز نهم اسفند ماه 1402 در محل مرکز همایش‌های سازمان مدیریت صنعتی و با حضور صدها تن از اساتید، صاحب‌نظران، کارشناسان و مدیران روابط‌عمومی از سراسر کشور برگزار شد.

این کنفرانس که از لحاظ علمی، استمرار و برجستگی در نوع خود در منطقه بی‌نظیر است، با ریاست علمی پروفسور حسن بشیر، که خود از استوانه‌های علمی روابط‌عمومی ایران است، برگزار شد.

در طول برگزاری کنفرانس، اساتید و دانشمندان عرصه روابط‌عمومی به ارائه مقاله و سخنرانی پرداختند.

از نقاط برجسته و حائز اهمیت این کنفرانس عبارت بود از:

1. ارائه و طرح مطالب بدیع و جدید علمی در ارتباط با هوش مصنوعی:
– مقاله علمی دکتر هادی خانیکی و خانم زینب مسیبی از دانشگاه علامه طباطبایی با عنوان “الگوی کنترل شایعه برای روابط‌عمومی‌ها ‌با ترکیب پاسخگویی نرم و یادگیری ماشینی”

– مقاله آقای دکتر سعیدرضا عاملی با موضوع «هوش مصنوعی فازی و کوانتومی و روابط‌عمومی نسل پنجم: نظام عملکردی روابط‌عمومی مولد هوشمند»

– سخنرانی آقای دکتر عادل میرشاهی، مشاور ارشد روابط عمومی، با موضوع “آشنایی با ابزارهای هوش مصنوعی مولد ایرانی و مهارت‌های پرامپت‌نویسی”

– مقاله آقای مسلم تقی‌زاده با موضوع “هوش مصنوعی و تحول دیجیتال” از دانشگاه تهران

– مقاله خانم دکتر عسل آغاز با موضوع «مهارت نرم و ارتباط مؤثر در عصر هوش مصنوعی»

– مقاله آقای دکتر حسین امامی با موضوع «تولید محتوا برای وب‌سایت با کمک هوش مصنوعی»

علاوه بر سخنرانی‌ها، برنامه‌های دیگری نیز در این کنفرانس در نظر گرفته شده است:
معرفی و آموزش ابزارهای هوش مصنوعی مولد
معرفی ۱۰ چت‌بات خارجی و تخصصی روابط‌عمومی …

2. تداوم و استمرار برگزاری کنفرانس:

این کنفرانس که بیستمین دوره آن بود، به طور مستمر هر ساله در سنوات اخیر برگزار شده و دستاوردهای علمی بسیار ارزشمندی را از خود به یادگار گذاشته است.

3. نشو و نمای دانشمندان جوان در عرصه روابط‌عمومی:
یکی از دستاوردهای این کنفرانس به نظر حقیر که از اولین دوره آن فعالانه حضور داشتم، نشو و نمای دانشمندان جوان در عرصه روابط‌عمومی است. از جمله آنها می‌توان به دکتر عادل میرشاهی اشاره کرد.

بنده ایشان را فرزند و زاده کنفرانس‌های بیست‌گانه‌ای که تاکنون برگزار شده می‌دانم و انصافاً چه فرزند خلفی! ایشان در هر یک از کنفرانس‌های اخیر حامل تولید محتوای جدید و ارزشمندی برای علاقه‌مندان به مباحث جدید روابط‌عمومی ایران بوده‌اند.

4. رونمایی از پنج کتاب جدید و کاربردی روابط‌عمومی”:
در این کنفرانس علاوه بر رونمایی ۵ کتاب علمی، از کتاب بدیع و کم‌نظیر “اسناد مرجع روابط‌عمومی” چاپ و منتشر شده بود، رونمایی به عمل آمد.

کتاب‌های “هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عرصه عمل”، برنامه‌ریزی ارتباطات بحران”، “هوش مصنوعی مولد؛ آینده روابط‌عمومی  ایران” از جمله این کتاب‌هاست.

5. شعار “هر کنفرانس بهتر از کنفرانس قبلی”:
به‌طور کلی، کنفرانس بیستم نشان داد که شعار “هر کنفرانس بهتر از کنفرانس قبلی” تحقق یافته است

در پایان، جا دارد از همه عزیزان که در دو دهه گذشته تلاش کردند تا چراغ مسیر حرکت و برگزاری کنفرانس‌های بین‌المللی روابط‌عمومی ایران روشن و پرفروغ و نورافشان بماند، تقدیر و تشکر نمایم.

همچنین یاد و خاطره استاد فرزانه پروفسور حسام‌الدین بیان که در آغاز و ادامه این راه پرفروغ و مسیر علمی حضوری عالمانه داشتند، گرامی باد.

نام و یاد بزرگان گرانقدر روابط‌عمومی ایران و پدر این عرصه، آقای دکتر حمید نطقی تبریزی، در یادها و خاطره‌ها پیوسته گرامی باد.

در پایان، لازم است از تلاش‌های جناب آقای ابراهیم مولائی، دبیر اجرایی بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران، و همه کسانی که در اعتلای روابط‌عمومی تلاش می‌کنند، قدردانی و تشکر کنیم.

#روابط_عمومی #هوش_مصنوعی #کنفرانس_بین_المللی #ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *