جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • صفحه اول کنفرانس‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره مردمداری ایران
      • ماموریت ما
      • بروشور دومین جشنواره مردم‌داری ایران
      • دستورالعمل ارزیابی دومین جشنواره مردم‌داری ایران
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
  • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
  • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران
  • IRANPR
  • تماس با ما
[the-social-links]
  • 021-66943670
  • info@kpri.ir
  • رویدادها
  • انتشارات
  • نگارخانه
  • خبرنامه
  • ارتباط
  • IRANPR
موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • خانه
  • فروشگاه‌ روابط‌عمومی
    • کتاب
    • مقاله
    • پاورپوینت
    • مجله و بسته آموزشی
    • ویدئو
    • استانداردها و راهنماها
  • آموزش روابط‌عمومی
    • درباره آموزش روابط‌عمومی
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی جدید
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی برگزار شده
    • اندیشکده آموزش روابط‌عمومی
    • فرم ثبت‌نام دوره‌های آموزشی
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • برگزیدگان جایزه دکتر نطقی
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • جشنواره مردم‌داری ایران
      • ماموریت ما
      • دستورالعمل ارزیابی دومین جشنواره مردم‌داری ایران
      • بروشور دومین جشنواره مردم‌داری ایران
      • جوایز ویژه روابط‌عمومی ایران
      • مدال‌های روابط‌عمومی ایران
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • اجلاس ملی مديران روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه شجاعت
    • ارسال آثار
  • رویدادها
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران – 1401
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • آرشیو کنفرانس‌ بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • تور علمی آموزشی مالزی
    • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
  • مقالات
    • روابط‌عمومی
    • تاریخ روابط‌عمومی
    • استانداردهای روابط‌عمومی
    • روابط‌عمومی الکترونیک
    • پیشکسوتان روابط‌عمومی
    • جوایز
    • مدیریت بحران
    • ارتباطات
    • تبلیغات و بازاریابی
    • تجارت و کسب‌وکار
    • بانکداری
  • درباره ما
    • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
    • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
    • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان
0

ورود و ثبت نام

بلاگ

تاثیر فن آوری بر روابط‌عمومی

اینترنت تاثیر به سزایی بر جهان روابط‌عمومی‌دارد. تکنولوژی جدید، سطح، راهکارها و شیوه‌های روابط‌عمومی‌را ارتقا داده است. اینترنت این اجازه را به مردم داده تا سریع تر از هر رسانه دیگری، به اطلاعات به صورت گسترده دسترسی داشته باشند هر چند این دنیای همیشه در دسترس به برخی اطلاعات اشتباه، امکان منتقل شدن را داده است.

در مقاله «کمتر خرج کنید و بیشتر دریافت کنید» ریچارد لینیگ، تاثیرات مثبتی را که اینترنت در روابط‌عمومی داشته است را جمع آوری کرده است. او تاکید می‌کند که اینترنت برای ارائه اطلاعات به مردم و به دست آوردن آن توسط مردم نقش ارزشمندی دارد.

همچنین یک مثال واضح أورده که چگونه فناوری باعث شده که یک داستان ساده می‌تواند تبدیل به یک داستان سریالي در یک روزنامه ملی شود که از دیگر قابلیت‌های فن آوری را نشان می‌دهد. به دلیل رشد روزافزون اینترنت، اهمیت یک داستان ساده می‌تواند به کمک اندکی تلاش، به راحتی افزایش یابد.

در یک مصاحبه، یکی از کاربران اینترنت نظر شخصی خود را ارائه می‌کند که طبق آن روابط‌عمومی‌سنگ بنای اصلی یک تجارت اینترنتی است. وقتی که صحبت از اهمیت روابط‌عمومی‌در شرکت‌های بزرگ صنعتی می‌شود، طبق اظهارات لینیگ روابط‌عمومی‌نه تنها زبان صنعت بلکه خود صنعت را به وجود می‌آورد.

لینیگ در ادامه توضیح می‌دهد که یک کاربر معمولی اینترنت، در واقع هدف و طعمه سیستم تبلیغات است و این مسئولیت و وظیفه اعضا و دست اندرکاران روابط‌عمومی‌است تا ذهنیت بد و شک کاربر را از بین برده و نظر او را به سمت کار و شرکت شما معطوف سازد.

اگر چه می‌توان تعداد زیادی از مزایای اینترنت را برشمرد ولی همچنین می‌بایست معایب آن را نیز متذکر شد. ریچارد لینیگ در مقاله خود به نام (شاه راه اطلاعات گمراه کننده) چندی از این معایب را متذکر شده است. نکته اصلی که وی بر آن تاکید دارد این است که هر شخصی می‌تواند اطلاعات اشتباه را به دلخواه وارد شبکه کند. او معتقد است که دنیای روابط‌عمومی‌باید بر این مساله واقف باشد که اطلاعات اشتباه به چه سادگی می‌توانند وارد اینترنت شوند.

لینیگ توضیح می‌دهد که از زمانی که روابط‌عمومی‌نیاز به شفافیت، در نظر گرفتن مطالبات مردم و گفتگو دارد، دست اندرکاران بایستی نقش به سزایی در جلوگیری از رشد این (شاه راه اطلاعات گمراه کننده) داشته باشند. وی در ادامه یادآوری می‌کند که خطرات در زمینه ارتباطات اینترنتی به 2 نقطه اصلی برمی‌گردند:

1- اعتبار و صحت اطلاعات
2- دادن اعتماد به کاربر ناشناس که منابع ثانویه برای همان اطلاعات موجود است.

لینیگ در ادامه ذکر می‌کند که روابط‌عمومی‌ها می‌بایستی با نوعی رقابت، باعث ارتقاء نقش خود در اینترنت شوند تا بتوانند برای همیشه از مطالبات مردم محافظت کنند.

اینترنت باعث شده تا روابط‌عمومی‌از قالب خود در نقش «یک زیرسازی برای دنیای اطلاعات» خارج شده و به یک ابزار مفیدتر تبدیل شود.

با ازدحام و ازدیاد بیش از اندازه اطلاعات اشتباه در اینترنت، اینترنت همانند یک سکوی پرتاب روابط‌عمومی‌به یک نقطه مطلوب و عالی، عمل می‌کند. به نظر می‌آید که افراد در حال شناختن روابط‌عمومی‌به عنوان یک مهر تایید بر اطلاعات اینترنتی هستند.

تاریخ انتشار: 1383

برچسب ها: اینترنتتاثیر فن آوری در زمینه روابط‌عمومیروابط‌عمومیفن آوری
انتشارات کارگزار روابط‌عمومی

مطالب زیر را حتما بخوانید
  • اخبار منفی را دنبال کنیم یا نه؟

    31 بازدید

  • روز جهانی آزادی مطبوعات

    79 بازدید

  • یک روز خوب در زمانه بد

    95 بازدید

  • دولت دیجیتال چه شکلی است؟

    82 بازدید

  • مسئوليت اجتماعی شركتی در سال 2023

    75 بازدید

  • هنر معناسازی موثر

    78 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
موضوعات محتوا

فراخوان بیست و دومین دوره «جوایز صنعت روابط‌عمومی ایران»

فرخوان نخستین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

روابط‌عمومی‌؛ پاشنه آشیل تعطیلات نوروز

رویدادها و آثار روابط‌عمومی

اعتبار الکترونیک

Whatsapp Telegram Facebook Linkedin

لینک‌های مفید

  • خانه
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • دوره‌های آموزشی روابط‌عمومی
  • جایزه صنعت روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
  • مقالات روابط‌عمومی
  • انتشارات روابط‌عمومی
  • کتب روابط‌عمومی
  • رزومه مهدی باقریان
  • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان

رویداد روابط‌عمومی

  • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
  • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
  • جایزه دکتر نطقی
  • جشنواره مردمداری ایران
  • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
  • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • همایش ملی زن و روابط عمومی
  • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
  • تور علمی آموزشی مالزی

روابط‌عمومی چیست؟

روابط‌عمومی شامل همه راه‌های برقراری ارتباط با مخاطبان، مشتریان و  گروه‌های ذینفع است.
 روابط‌عمومی با تعامل و تولید روابط‌، فرصت‌های زیادی برای سازمان‌ها و شرکت‌ها فراهم می کند.
 متخصصان روابط‌عمومی با برنامه‌ریزی و استفاده از ابزارها، فنون و تکنیک‌های روابط‌عمومی می‌توانند یک تصویر عمومی مثبت (خوشنامی = شهرت+ اعتبار) را برای سازمان‌ها و شرکت‌های خود ایجاد، حفظ، توسعه و مدیریت کنند. 

تمامی حقوق برای موسسه کارگزار روابط‌عمومی محفوظ می‌باشد.

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت