تبديل برخی روابطعمومیها به “بوق تبليغاتی”
عضو هيئت مديره انجمن متخصصان روابطعمومیگفت: برخي از روابطعمومیها به جاي اينكه تريبون مردم باشند به “بوق تبليغاتي” سازمانهاي خود تبديل شدهاند؛ بوقي كه اتفاقا انگار در همه مكانهاي “بوق زدن ممنوع ” نصب شده است.
مهدي باقريان در گفتوگو با خبرنگار جامعه فارس در آستانه روز ملی ارتباطات و روابط عمومي، يكي از مهمترين دلايل توسعهنيافتگي روابطعمومیدر ايران را نگرش سليقهاي به حرفه روابطعمومیدانست و اظهار داشت: عدم درك علل تاسیسی روابطعمومیاز علل اصلي عقبماندگي هنر هشتم در كشور است.
عضو هيئت مديره انجمن متخصصان روابطعمومیبا بيان اينكه نگرش غيرتخصصي و سليقهاي مديران سازمانها به روابطعمومیآسيب جدي است كه دامنه آن در حال گسترش است، افزود: متاسفانه در حال حاضر كاركردهاي نمايشي و جانبدارانه واحدهاي روابطعمومیبسيار پررنگتر از كاركرد حرفهاي آن است و زمينههاي نقد و بررسي فراهم نيست.
* شجاعت؛ لازمه كار مديران روابطعمومی
باقريان خاطرنشان كرد: روابطعمومی، شجاعت و جسارت ميخواهد، اگر مدير روابطعمومیشجاع و جسور نباشد بايد دنبالهرو و پيرو باشد و مدير دنبالهرو و پيرو هيچگاه در راستاي استيفاي حقوق مخاطبان ثابتقدم نخواهد بود.
* محافظهكاري؛ آفت روابطعمومی
دبير كنفرانس بينالمللي روابطعمومیايران، محافظهكاري را نيز آفت ديگري براي روابطعمومیدانست و تصريح كرد: مدير و كارشناسي كه محافظهكار باشد هيچ سودي براي سازمان و مخاطبان آن نخواهد داشت.
منبع: خبرگزاري فارس
مطالب زیر را حتما بخوانید
-
گزارش چهارمین نشست روز جهانی روابطعمومی
185 بازدید
-
چهارمین “نشست روز جهانی روابطعمومی” از منظر تصویر
79 بازدید
-
فراخوان بیست و یکمین کنفرانس بینالمللی روابطعمومی ایران – ۱۴۰۳
210 بازدید
-
دومین اجلاس ملی مدیران روابطعمومی در حال برگزاری است
95 بازدید
-
هوش مصنوعی مولد، قهرمان جدید روابطعمومی/ گزارش نشست مجازی: “فناوریهای نوین و هوش مصنوعی در روابطعمومی: ابزارها و تاکتیکهای نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر”
104 بازدید
-
فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابطعمومی
659 بازدید
دیدگاهتان را بنویسید