تبديل برخی روابط‌عمومی‌ها به “بوق تبليغاتی”

عضو هيئت مديره انجمن متخصصان روابط‌عمومی گفت: برخي از روابط‌عمومی‌ها به جاي اينكه تريبون مردم باشند به “بوق تبليغاتي” سازمان‌هاي خود تبديل شده‌اند؛ بوقي كه اتفاقا انگار در همه مكان‌هاي “بوق زدن ممنوع ” نصب شده است.

مهدي باقريان در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس در آستانه روز ملی ارتباطات و روابط عمومي‌، يكي از مهم‌ترين دلايل توسعه‌نيافتگي روابط‌عمومی در ايران را نگرش سليقه‌اي به حرفه روابط‌عمومی دانست و اظهار داشت: عدم درك علل تاسیسی روابط‌عمومی از علل اصلي عقب‌ماندگي هنر هشتم در كشور است.

عضو هيئت مديره انجمن متخصصان روابط‌عمومی با بيان اينكه نگرش غيرتخصصي و سليقه‌اي مديران سازمان‌ها به روابط‌عمومی آسيب جدي است كه دامنه آن در حال گسترش است، افزود: متاسفانه در حال حاضر كاركردهاي نمايشي و جانبدارانه واحدهاي روابط‌عمومی بسيار پررنگ‌تر از كاركرد حرفه‌اي آن است و زمينه‌هاي نقد و بررسي فراهم نيست.

* شجاعت؛ لازمه كار مديران روابط‌عمومی

باقريان خاطرنشان كرد: روابط‌عمومی، شجاعت و جسارت مي‌خواهد، اگر مدير روابط‌عمومی شجاع و جسور نباشد بايد دنباله‌رو و پيرو باشد و مدير دنباله‌رو و پيرو هيچگاه در راستاي استيفاي حقوق مخاطبان ثابت‌قدم نخواهد بود.

* محافظه‌كاري؛ آفت روابط‌عمومی

دبير كنفرانس بين‌المللي روابط‌عمومی ايران، محافظه‌كاري را نيز آفت ديگري براي روابط‌عمومی دانست و تصريح كرد: مدير و كارشناسي كه محافظه‌‌كار باشد هيچ سودي براي سازمان و مخاطبان آن نخواهد داشت.

منبع: خبرگزاري فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *