جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • صفحه اول کنفرانس‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره مردمداری ایران
      • ماموریت ما
      • بروشور نخستین جشنواره مردم‌داری ایران
      • دستورالعمل ارزیابی نخستین جشنواره مردم‌داری ایران
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
  • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
  • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران
  • IRANPR
  • تماس با ما
[the-social-links]
  • 021-66943670
  • info@kpri.ir
  • رویدادها
  • انتشارات
  • نگارخانه
  • خبرنامه
  • ارتباط
  • IRANPR
موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • خانه
  • فروشگاه‌ روابط‌عمومی
    • کتاب
    • مقاله
    • پاورپوینت
    • مجله و بسته آموزشی
    • ویدئو
    • استانداردها و راهنماها
  • آموزش روابط‌عمومی
    • درباره آموزش روابط‌عمومی
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی جدید
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی برگزار شده
    • اندیشکده آموزش روابط‌عمومی
    • فرم ثبت‌نام دوره‌های آموزشی
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • برگزیدگان جایزه دکتر نطقی
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • جشنواره مردم‌داری ایران
      • ماموریت ما
      • دستورالعمل ارزیابی نخستین جشنواره مردم‌داری ایران
      • بروشور نخستین جشنواره مردم‌داری ایران
      • جوایز ویژه روابط‌عمومی ایران
      • مدال‌های روابط‌عمومی ایران
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • جایزه شجاعت
    • ارسال آثار
  • رویدادها
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران – 1401
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • آرشیو کنفرانس‌ بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • تور علمی آموزشی مالزی
    • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
  • مقالات
    • روابط‌عمومی
    • تاریخ روابط‌عمومی
    • استانداردهای روابط‌عمومی
    • روابط‌عمومی الکترونیک
    • پیشکسوتان روابط‌عمومی
    • جوایز
    • مدیریت بحران
    • ارتباطات
    • تبلیغات و بازاریابی
    • تجارت و کسب‌وکار
    • بانکداری
  • درباره ما
    • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
    • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
    • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان
0

ورود و ثبت نام

تغییراتی که تا سال ۲۱۰۰ دنیا را تکان خواهد داد

6 شهریور 1400
ارسال شده توسط موسسه کارگزار روابط‌عمومی
تجارت و کسب‌وکار ، مقالات
104 بازدید

در جایی می‌خواندم که آیندگان شاید بالاخره بتوانند اگر دلشان خواست سن‌شان را روی مثلا عدد ۳۰ نگه دارند. جمعیت کره زمین هر لحظه در حال افزایش است و ما آنقدر در سیاره‌ی خود دست برده‌ایم که ممکن است تا پایان سال ۲۱۰۰ دیگر قابل شناسایی نباشد. اینطور که به نظر می‌رسد تا آن زمان مردم در دنیای کاملاً متفاوتی زندگی خواهند کرد.

۱- می‌توانیم فاصله‌ی برلین تا نیویورک را سه ساعته طی کنیم.

در سال ۲۱۰۰ قاره‌های اروپا و آمریکای شمالی احتمالاً به وسیله‌ی تونلی که از اقیانوس اطلس گذشته به یکدیگر متصل هستند. در سرتاسر این تونل لوله‌های غیر قابل نفوذی نصب شده که قطارها می‌توانند در آن با سرعت حداکثر ۷ هزار کیلومتر بر ساعت حرکت کنند. محیط غیر قابل نفوذ تونل، به لطف وجود میدان‌های مغناطیسی و دخیل نبودن آب و هوا امکان سفر قطار از برلین تا نیویورک در عرض تنها ۳ ساعت را فراهم می‌سازد.

۲- هیچ جنگل بارانی‌ای وجود ندارد.

تا همین حالا هم نیمی‌از جنگل‌های بارانی دنیا از میان رفته است و اگر سرعت تخریب به همین میزان ادامه یابد، تا سال ۲۱۰۰ همه‌ی آن‌ها نابود خواهند شد. از آنجایی که ۷۵ درصد از موجودات زنده‌ی روی کره زمین در جنگل‌های بارانی هستند که انسان هنوز بسیاری از آن‌ها را کشف نکرده، بسیاری از این موجودات زنده هم از میان خواهند رفت، چون جای دیگری برای رفتن ندارند.

۳- ممکن است آدم‌ها دیگر پیر نشوند.

انسان‌ها حتی در گذشته هم همواره به دنبال راهی بودند تا جوان‌تر از سن واقعی خود به نظر برسند. اما در آن زمان هنوز نمی‌دانستیم که واقعاً به چه دلیل پیر می‌شویم، نکته‌ای جزئی که نقشی اساسی در پیدا کردن راهی برای توقف روند پیری دارد.
امروزه محققان می‌دانند ما به دلیل خطاهایی پیر می‌شویم که به مرور زمان در سطح سلولی انباشته می‌شوند. با این حال، ممکن است تا سال ۲۱۰۰ از یک مکانیسم اصلاح خطا برخوردار شویم که این فرآیند را معکوس سازد. در حقیقت دانشمندان تاکنون نزدیک به ۶۰ ژن شناسایی کرده‌اند که بر روی روند پیری اثر می‌گذارند. بنابراین ممکن است آیندگان بتوانند انتخاب کنند که بعد از ۳۰ سالگی دیگر پیر نشوند.

۴- بیست و یک کشور ممکن است به بیابان بدل شده باشند.

حوزه مدیترانه بسیار بیشتر از آنچه ظرف ۱۰ هزار سال گذشته رخ داده، تغییر خواهد کرد، مگر آنکه راهی پیدا کنیم تا دمای هوای کره زمین زیر ۲ درجه باقی بماند. این بدان معنی است که جنگل‌ها تبدیل به زمین‌هایی پوشیده از خار و خاشاک و سپس بیابان می‌شوند. این امر نه تنها بر روی مناطق جنوبی اسپانیا، بلکه بر روی ۲۰ کشور دیگر حوضه‌ی مدیترانه نیز اثر می‌گذارد.

۵- ممکن است تا سال ۲۱۰۰ منابع غذایی‌مان به پایان برسد.

اگر به عادت‌های غذایی امروزمان ادامه دهیم، دنیا قادر نخواهد بود تا سال ۲۱۰۰ غذای کافی برایمان فراهم سازد. در حقیقت، به گفته‌ی دانشمندان، حتی اگر همه‌ی انسان‌ها گیاهخوار شوند، زمین‌های کشاورزی توان تأمین غذای ۱۰ میلیارد نفر را نخواهند داشت. به علاوه، تا سال ۲۰۳۰ هر کسی استطاعت خرید غذا را نخواهد داشت. بعضی مواد غذایی ممکن است ۱۳۰ تا ۱۸۰ درصد گران‌تر شوند.

۶- سطح آب دریاها ممکن است ۲۵۰ سانتیمتر بالا بیاید.

در سال ۱۹۹۳ یک ماهواره شروع به ثبت میزان سطح آب دریاها کرد. از آن زمان سطح آب دریاها ۱۵ تا ۲۰ سانتیمتر بالا آمده است. با این سرعت، تخمین زده می‌شود تا سال ۲۱۰۰ سطح آب دریاها به ۲۵۰ سانتیمتر برسد. این بدان معنی است که بسیاری از خطوط ساحلی در سرتاسر دنیا در معرض خطر قرار دارند. با بالا آمدن سطح آب دریاها، چیزهای زیادی در معرض خطر قرار می‌گیرد، از جمله پل‌ها، جاده‌ها و تأسیسات آبی و این لیست پایانی ندارد.
در حقیقت این امر می‌تواند منجر به ایجاد امواج توفانی و همینطور جاری شدن سیل هم شود و حتی منابع آب شیرین آلوده به آب شور شوند، امری که می‌توانند بر روی اکوسیستم‌های طبیعی و منایع آبی کشاورزی اثر بگذارد.

۷- سیاره ما ممکن است حالتی گلخانه‌ای پیدا کند.

آیندگان ممکن است در سال ۲۱۰۰ نتوانند از سایه‌ی خوشایند یک ابر لذت ببرند، چون ممکن است ابرها تا آن زمان از میان رفته باشند. از آن جایی که ابرها پرتوهای نور خورشید را انعکاس می‌دهند و سیاره‌ی ما را خنک نگه می‌دارند و بدون وجود آن‌ها دمای هوای کره زمین ممکن است به ۱۰ درجه سانتیگراد برسد.

این بدان معنی است که احتمالاً کره زمین حالتی گلخانه‌ای پیدا می‌کند، یعنی اقیانوس‌ها به داغی یک اجاق می‌شوند، خشکسالی و سیلاب‌های ناگهانی افزایش می‌یابد و هوا مملوء از گاز کربن دی اکسید می‌شود. در نتیجه، کره زمین رفته رفته به جای ناخوشایندی برای زندگی کردن بدل می‌شود، درست همانطور که برای موجوداتی که ۵۷ میلیون سال قبل در آخرین دوره‌ی گلخانه ای کره زمین می‌زیستند.

نویسنده: پروین خدادادی‌حدادان دکتری علوم ارتباطات

برچسب ها: تغییراتی که تا سال ۲۱۰۰ دنیا را تکان خواهد داد
انتشارات کارگزار روابط‌عمومی

مطالب زیر را حتما بخوانید
  • 4 نکته برای شفاف سازی انتظارات روابط عمومی در ارتباط با مشتریان

    4 بازدید

  • بیست درس از بیست سال گذشته: چرا داستان سرایی عامل موفقیت در علوم زیستی هستند

    4 بازدید

  • نکات ضروری در رابطه با برنامه ارتباطات

    3 بازدید

  • استراتژی‌های روابط‌عمومی کارآمد و تاثیرگذار

    17 بازدید

  • “ايمن سازی” مردم در برابر اخبار جعلی

    12 بازدید

  • مقايسه اصولی و مبانی روابط‌عمومی سنتی و مدرن

    40 بازدید

لینک کوتاه:

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
موضوعات محتوا

بیست درس از بیست سال گذشته: چرا داستان سرایی عامل موفقیت در علوم زیستی هستند

گزارش کامل برگزاری نخستين جشن ملی روابط‌عمومی

گزارش وضعیت رسانه‌ها در سال 2022

رویدادها و آثار روابط‌عمومی

اعتبار الکترونیک

Whatsapp Telegram Facebook Linkedin

لینک‌های مفید

  • خانه
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • دوره‌های آموزشی روابط‌عمومی
  • جایزه صنعت روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
  • مقالات روابط‌عمومی
  • انتشارات روابط‌عمومی
  • کتب روابط‌عمومی
  • رزومه مهدی باقریان
  • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان

رویداد روابط‌عمومی

  • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
  • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
  • جایزه دکتر نطقی
  • جشنواره مردمداری ایران
  • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
  • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • همایش ملی زن و روابط عمومی
  • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
  • تور علمی آموزشی مالزی

روابط‌عمومی چیست؟

روابط‌عمومی شامل همه راه‌های برقراری ارتباط با مخاطبان، مشتریان و  گروه‌های ذینفع است.
 روابط‌عمومی با تعامل و تولید روابط‌، فرصت‌های زیادی برای سازمان‌ها و شرکت‌ها فراهم می کند.
 متخصصان روابط‌عمومی با برنامه‌ریزی و استفاده از ابزارها، فنون و تکنیک‌های روابط‌عمومی می‌توانند یک تصویر عمومی مثبت (خوشنامی = شهرت+ اعتبار) را برای سازمان‌ها و شرکت‌های خود ایجاد، حفظ، توسعه و مدیریت کنند. 

تمامی حقوق برای موسسه کارگزار روابط‌عمومی محفوظ می‌باشد.

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت