جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • صفحه اول کنفرانس‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره مردمداری ایران
      • ماموریت ما
      • بروشور دومین جشنواره مردم‌داری ایران
      • دستورالعمل ارزیابی دومین جشنواره مردم‌داری ایران
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
  • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
  • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران
  • IRANPR
  • تماس با ما
[the-social-links]
  • 021-66943670
  • info@kpri.ir
  • رویدادها
  • انتشارات
  • نگارخانه
  • خبرنامه
  • ارتباط
  • IRANPR
موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • خانه
  • فروشگاه‌ روابط‌عمومی
    • کتاب
    • مقاله
    • پاورپوینت
    • مجله و بسته آموزشی
    • ویدئو
    • استانداردها و راهنماها
  • آموزش روابط‌عمومی
    • درباره آموزش روابط‌عمومی
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی جدید
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی برگزار شده
    • اندیشکده آموزش روابط‌عمومی
    • فرم ثبت‌نام دوره‌های آموزشی
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • برگزیدگان جایزه دکتر نطقی
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • جشنواره مردم‌داری ایران
      • ماموریت ما
      • دستورالعمل ارزیابی دومین جشنواره مردم‌داری ایران
      • بروشور دومین جشنواره مردم‌داری ایران
      • جوایز ویژه روابط‌عمومی ایران
      • مدال‌های روابط‌عمومی ایران
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • اجلاس ملی مديران روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه شجاعت
    • ارسال آثار
  • رویدادها
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران – 1401
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • آرشیو کنفرانس‌ بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • تور علمی آموزشی مالزی
    • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
  • مقالات
    • روابط‌عمومی
    • تاریخ روابط‌عمومی
    • استانداردهای روابط‌عمومی
    • روابط‌عمومی الکترونیک
    • پیشکسوتان روابط‌عمومی
    • جوایز
    • مدیریت بحران
    • ارتباطات
    • تبلیغات و بازاریابی
    • تجارت و کسب‌وکار
    • بانکداری
  • درباره ما
    • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
    • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
    • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان
0

ورود و ثبت نام

بلاگ

تیزر

این کلمه در فرهنگ لغات انگلیسی اسم فاعل از Tease به معنای ”دست انداختن و اذیت کردن” است. اما تیزینگ (Teasing) در فرهنگ اصطلاحات تبلیغات و بازاریابی به سبکی از تبلیغات گفته می‌شود که در آن برای افزایش جلب توجه و درگیری ذهنی مخاطب از تحریک حس کنجکاوی او استفاده می‌شود. به این ترتیب که اطلاعات به‌صورت کامل به او عرضه نمی‌شود (مثلا نام برند یا محصول در آگهی عرضه نمی‌شود). این گونه کمپین‌ها معمولا در چند فاز زمانی یا مکانی طراحی و نشر می‌شوند.

به آگهی‌های مرحله اول که بیشترین جلب توجه و ایجاد سوال، درگیری یا علاقه را در مخاطب ایجاد می‌کند “تیزر” گفته می‌شود. این سبک از تبلیغات ابتدا بیشتر توسط خواننده‌ها و تبلیغ‌کنندگان فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی استفاده می‌شد.

نمونه‌کار: کمپین تبلیغات محیطی برند “رنو“ با شعار “تغییر را از نو بخواهید” در این سبک تبلیغات بود که در مرحله بعد، با افزودن حرف “ر” کلمه نو به “رنو“ تبدیل شد. (روزنه ارتباط)

بنابراین تیزر (Teaser) یک روش کاملا حرفه‌ای برای ارائه آگهی اعم از تلویزیونی، رادیویی، رسانه محیطی و چاپی می‌باشد. تیزر تبلیغاتی به رفتاری گفته می‌شود که با کامل نشان دادن و یا کاملا نگفتن حرفی در فرد مقابل کنجکاوی ایجاد کند و او را به فکر فرو ببرد.

تیزرهای تبلیغاتی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند؟
امروزه تیزرهای خلاقانه و حرفه‌ای تبدیل به عاملی تأثیرگذار در جذب مشتری و تأثیرگذاری بر مردم شده‌اند. شما به عنوان مدیر یک مجموعه باید بدانید که در بازارهای امروزه رقابت بسیار شدیدی وجود دارد که در آن تنها برندی موفق خواهد بود که بتواند بهتر از سایر مجموعه‌ها پیام خود را از طریق تبلیغات به مخاطبین انتقال دهد.

هر تیزر تبلیغاتی باید مخاطب خود را بشناسد یعنی شما باید بدانید که برای کدام قشر از جامعه تبلیغ می‌کنید. برای مثال اگر بخواهید برای نوجوانان تبلیغ کنید باید قالب تیزر با افکار و علایق آنان هم‌خوانی داشته باشد.

باید به این نکته توجه داشته باشیم که یک تیزر از نظر استراتژیک باید بی نقص باشد و دارای مفهومی‌خلاقانه باشد و صحیح اجرا شود.

هر تیزر تبلیغاتی باید از چنین ویژگی‌هایی برخوردار باشد:

استفاده از ایده‌های خلاقانه و مفهومی
استفاده از جذابیت‌های ظاهری
استفاده از سرعت مناسب جهت انتقال پیام
ساخت تیزر بر اساس نیاز مخاطبین نه بر اساس سلیقه کارفرما (مخاطب‌محور)

انواع تیزرهای تبلیغاتی
تیز‌های تبلیغاتی انواع مختلفی دارند و هر کدام در نقش خود تأثیر گذار می‌باشند:

تیزرهای انیمیشن: این نوع تیزرها امروزه برای تبلیغات مشاغل بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

تیزرهای رئال: این نوع تیزرها كه به صورت يك تبليغ تلويزيوني و واقعي می‌باشند به معرفی محصولی به صورت واقعی می‌پردازند.

تيزرهاي رئال انيميشن: به دسته‌ای از تیزرها گفته می‌شود که تلفیقی از واقعیت و انیمیشن می‌باشند یعنی هم از انیمیشن استفاده شده و هم از یک موضوع واقعی.

بررسی مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی
1- توافق در مورد فیلمنامه با سفارش دهنده
2- انتخاب شرکت سازنده
3- توافق در مورد هزینه ساخت تیزر
4- انتخاب بازیگران (در تیزرهای رئال)
5- تهیه موسیقی (باید توجه داشت که موسیقی توسط یک آهنگساز حرفه‌ای ساخته شود)
6- تولید، در این بخش باید کارگردان و عناصر ضروری مشخص شوند.
7- فیلمبرداری که شامل دو بخش می‌شود که عبارتند از اجاره استودیو فیلم یا مکانی مناسب برای فیلم‌برداری و دومی‌تشکیل یک گروه حرفه‌ای فیلمسازی. (در تیزرهای رئال)
8- پس از تولید که شامل تهیه افکت‌های صدا و دیگر افکت‌های مورد نیاز.
9- صداگذاری، در صورتی که نیاز به صدایی خارج از تصویر باشد که این کار در مرحله ضبط به صورت مجزا انجام می‌شود که به شرح زیر می‌باشد:
9-1- تعیین صدا، غیر از یک‌سری صداهای موجود.
9-2- در برخی موارد تهیه قطعات موسیقی‌آزمایشی.
9-3- اجاره استودیو و نهایتا ضبط صدا.
10- تدوین که مرحله نهایی کار است و در این مرحله تمامی‌اجزا تیزر در کنار هم قرار می‌گیرند. (زاگرس فیلم)
 تیزر همیشه کمتر از 1 دقیقه است، گاهی اوقات 13 ثانیه و یا 50 ثانیه.

 

انتشارات کارگزار روابط‌عمومی

مطالب زیر را حتما بخوانید
  • فنون خبرنویسی و اطلاع‌ رسانی در صنعت برق منتشر شد

    43 بازدید

  • بیانیه نوزدهمین کنفرانس بین المللی روابط‌عمومی ایران

    51 بازدید

  • بیست درس از بیست سال گذشته: چرا داستان سرایی عامل موفقیت در علوم زیستی هستند

    99 بازدید

  • انتشار پوستر نخستین «جشن ملی روابط‌عمومی»

    392 بازدید

  • فراخوان یازدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران

    143 بازدید

  • رونمایی از پوستر یازدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران

    161 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
موضوعات محتوا

فراخوان بیست و دومین دوره «جوایز صنعت روابط‌عمومی ایران»

فرخوان نخستین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

روابط‌عمومی‌؛ پاشنه آشیل تعطیلات نوروز

رویدادها و آثار روابط‌عمومی

اعتبار الکترونیک

Whatsapp Telegram Facebook Linkedin

لینک‌های مفید

  • خانه
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • دوره‌های آموزشی روابط‌عمومی
  • جایزه صنعت روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
  • مقالات روابط‌عمومی
  • انتشارات روابط‌عمومی
  • کتب روابط‌عمومی
  • رزومه مهدی باقریان
  • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان

رویداد روابط‌عمومی

  • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
  • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
  • جایزه دکتر نطقی
  • جشنواره مردمداری ایران
  • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
  • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • همایش ملی زن و روابط عمومی
  • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
  • تور علمی آموزشی مالزی

روابط‌عمومی چیست؟

روابط‌عمومی شامل همه راه‌های برقراری ارتباط با مخاطبان، مشتریان و  گروه‌های ذینفع است.
 روابط‌عمومی با تعامل و تولید روابط‌، فرصت‌های زیادی برای سازمان‌ها و شرکت‌ها فراهم می کند.
 متخصصان روابط‌عمومی با برنامه‌ریزی و استفاده از ابزارها، فنون و تکنیک‌های روابط‌عمومی می‌توانند یک تصویر عمومی مثبت (خوشنامی = شهرت+ اعتبار) را برای سازمان‌ها و شرکت‌های خود ایجاد، حفظ، توسعه و مدیریت کنند. 

تمامی حقوق برای موسسه کارگزار روابط‌عمومی محفوظ می‌باشد.

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت