جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهنربای رسانهای
دنیای شلوغ امروز، جلب توجه رسانهها میتواند چالشبرانگیز باشد. با این حال، راههای مختلفی برای انجام این کار وجود دارد، از جمله استفاده از جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال.
جوایز
جوایز میتوانند ابزاری عالی برای جذب توجه رسانهها باشند، چه زمانی که برنده میشوید و چه زمانی که برای آنها نامزد میشوید. اگر جایزه به اندازه کافی بزرگ یا جذاب باشد، احتمالاً در رسانهها پوشش داده خواهد شد.
مسئولیت اجتماعی شرکتی
انجام کارهای خیرخواهانه و مسئولیت اجتماعی شرکتی (CSR) نیز میتواند راه موثری برای جلب توجه رسانهها باشد.
اگر فعالیتهایی انجام میدهید که برای جامعه یا مخاطبان شما ارزشمند باشد، احتمالاً به طور طبیعی در رسانهها پوشش داده خواهید شد.
جنجال
اگر به دنبال جلب توجه رسانهها به عنوان یک برند رقیب یا بازیگر کوچک هستید، ایجاد جنجال میتواند راه موثری باشد. اگر چیزی بگویید یا کاری انجام دهید که بحثبرانگیز باشد، به احتمال زیاد در رسانهها پوشش داده خواهید شد.
کدام استراتژی برای شما مناسب است؟
بهترین استراتژی برای جلب توجه رسانهها به اهداف و مخاطبان خاص شما بستگی دارد. اگر به دنبال ایجاد یک تصویر عمومیمثبت هستید، مسئولیت اجتماعی شرکتی ممکن است بهترین گزینه باشد. اگر به دنبال افزایش آگاهی از برند خود هستید، جوایز یا جنجال ممکن است موثرتر باشد.
در نهایت، کلید موفقیت این است که یک استراتژی رسانهای منسجم و هدفمند داشته باشید. مهم نیست که کدام رویکرد را انتخاب میکنید، مطمئن شوید که پیام شما واضح، مختصر و قانع کننده است.
سه نکته کلیدی
اصیل باشید. اگر فقط به دنبال روابطعمومیهستید، مردم میتوانند آن را تشخیص دهند. این به شما اعتبار و شهرت شما را خدشهدار میکند.
منسجم باشید. پیام خود را در تمام پلتفرمهای ارتباطی خود ثابت نگه دارید.
صبور باشید. ایجاد روابط با رسانهها زمان میبرد. انتظار نداشته باشید که یک شبه نتایج یکشبه بهدست آورید.
جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال همگی میتوانند ابزاری مؤثر برای جلب توجه رسانهها باشند.
در نهایت
هیچ رویکردی برای جلب توجه رسانهها وجود ندارد. بهترین رویکرد به اهداف و مخاطبان شما بستگی دارد.
منبع انگلیسی: Paul Writer
منبع فارسی: شارا – شبکه اطلاعرسانی روابطعمومیایران
با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:
https://telegram.me/sharaPR
مطالب زیر را حتما بخوانید
-
جشنواره ملی انتشارات روابطعمومی: تاریخچه و دورههای مختلف
16 بازدید
-
چهارمین رخداد بررسی مسائل و چالشهای روابطعمومی
11 بازدید
-
گزارش سومین رخداد ملی بررسی مسایل و چالش های روابط عمومی
11 بازدید
-
چگونه پاریس 2024 یک تحول زیبا در طراحی المپیک بود
23 بازدید
-
روابطعمومی چیست؟
36 بازدید
-
ارزیابی برنامههای انتشاراتی
30 بازدید
دیدگاهتان را بنویسید