وضعیت هند به عنوان کشوری پیشگام در اطلاعات، تکنولوژی و فعالیت های اقتصادی و صنعتی رو به رشد، حرفه های بسیاری از جمله روابط عمومی را تحت تأثیر قرار داده است.
گوپال سوتار- دانشیار موسسه ارتباطات مانیپال کارناتاکای هند، در گفت و گو با ستاد خبری دومین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران با بیان این مطلب، گفت: اینترنت مفهوم مدیریت “دانش اطلاعات” را کاملاً تغییر داده است. فن آوری اطلاعات، عملکرد روابط عمومی را با تمام افراد ذینفع مانند مشتریان و سرمایه گذاران، به گونه ای بسیار موثر سازگار کرده است.
وی افزود: این تغییرات بر دولت هند نیز تأثیر گذاشته و برای اشاعه سیاست ها و فعالیت های جدید خود در دنیا، به روابط عمومی توجه بیشتری نموده است. از طرفی دیگر، درباره اساس و بنیاد هند متحد، در داخل و خارج از کشور بسیار بحث شده است. هند به طور حتم در حال شکوفایی است.
وی در پایان تصریح کرد: در هند وقتی رسانه ها از منابع مورد اطمینان خود صحبت می کنند، منظورشان کارگزاران روابطعمومی هستند که احتمال اطلاعات مورد نیاز را فراهم می کنند. بسیاری از متخصصان روابط عمومی هندوستان، دارای درجات حرفه ای هستند و می دانند که چگونه نیاز ارتباطات را در عصر اطلاعات و فن آوری تامین می کنند.
ستاد خبری
دومین کنفرانس بین المللی روابط عمومی