مرکز تخصصی روابط‌عمومی ایران

 


توسعه همه جانبه‌ی مبتنی بر اهداف و برنامه‌های متعالی، نيازمند بصيرت و كسب مهارت‌های ويژه‌ای است كه بايد بر پايه دانش استوار باشد. از همين رو موسسه کارگزار روابط‌عمومی (KPRI) با همکاری گروهی از متخصصان، فرصتی را فراهم می‌آورد تا روابط‌عمومی‌ها، چشم‌انداز آينده مخاطبان خود را ببینند.

موسسه کارگزار روابط‌عمومی با در اختيار داشتن افراد مستعد و كارآمد در پی ترغيب فرهنگی است كه در آن سخت‌كوشی، خلاقيت و تمایز نهفته است. اين موسسه مفتخر است كه طراحی و اجرای برنامه‌های آن در طول سال‌های گذشته به اعتلای روابط‌عمومی در ایران منجر شده است.

موسسه کارگزار روابط‌عمومی در چارچوب و حوزه كاری شما يك واحد روابط‌عمومی تمام عيار را در شركت و يا سازمان شما تشكيل داده و با توجه به نيازهای گوناگون، خدمات خود را در زمينه‌های مختلف روابط‌عمومی ارائه می‌دهد. در دنيای پويای امروز، روابط‌عمومی‌ها مهمتر از هميشه رخ می‌نمايانند و موسسه کارگزار روابط‌عمومی افتخار دارد كه خدمات خود را به علاقمندان در جهت نيل به يافتن و برقراری ارتباط با گروه‌های ذینفع و شناخت چالش‌های ارتباطی امروز متمركز كرده است.

از ديدگاه موسسه کارگزار روابط‌عمومی، روابط‌عمومی و فعاليت‌های آن طيف وسيعی از امور را در بر می‌گيرد و برنامه‌های آن در جهت تقويت، حفظ وجهه و اعتبار شركت و سازمان و نيز محصولات و خدمات آن طرح‌ريزی می‌شود. قدم اول در اين راه، عمومی‌سازی از طریق حضور قوی و مستمر در رسانه‌ها و انتقال پيام به مخاطبان در زمان و مکان مناسب است. تنها در اين حالت است كه فعاليت‌های روابط‌عمومی موجب اعتبار و شناخت در نگاه مخاطبان و در نهایت خوشنامی موسسه می‌شود.


خدمات موسسه

(آژانس روابط‌عمومی ایران PRAI)


موسسه كارگزار روابط‌عمومي با همكاري صاحب‌نظران، كارشناسان و متخصصان روابط‌عمومی، خدمات زير را بر حسب نياز جامعه روابط‌عمومي كشور فراهم مي‌كند:

تحقیقات
به هر نوع از تحقیق اشاره دارد که نتایج آن در زمینه برنامه‌ریزی و ارزیابی فعالیت‌های روابط‌عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برنامه‌ریزی
تنها از طريق برنامه‌ريزي استراتژیک، شاغلان روابط‌عمومي مي‌توانند از واكنش نشان دادن بعد از اين كه آسيب و بحران ايجاد شود، اجتناب كنند. اگر مديران روابط‌عمومی زمان بيشتری به برنامه‌ریزی اختصاص دهند، زمان كمتری را براي خاموش كردن آتش اختصاص خواهند داد.

خدمات موسسه کارگزار روابط‌عمومی در این حوزه، شامل موارد زیر است:

– تدوین استراتژی‌های ارتباطی
– تدوین برنامه‌‎های روابط‌عمومی
– تدوین استراتژی‌های ارتباطات دیجیتال (پلن سوشيال مديا، اتاق خبرهای دیجیتال، تولید محتوا، مدیریت شبکه‌های اجتماعی و…)
– تدوین استراتژی‌های روابط رسانه‌ای (آموزش رسانه، مانیتورینگ (نظارت و تجزیه و تحلیل رسانه‌ها)، تولید محتوا،…)

مشاوره
موسسه کارگزار روابط‌عمومی از ابتدای تاسيس خود روندی رو به رشد را در ارائه خدمات مشاوره‌ای در زمينه‌های مختلف روابط‌عمومی داشته است.

آموزش
موسسه کارگزار روابط‌عمومی، شاغلان این حوزه را برای ورود شایسته به دنیای حرفه‌ای روابط‌عمومی ‌آماده می‌کند همراه با دانش و مهارت‌هایی که شامل فنون و تکنیک‌های نوشتاری، برنامه‌ریزی، ارتباطات سازمانی، کار با رسانه‌ها و تهیه سخنرانی‌های عمومی ‌و سایر مهارت‌های موردنیاز است.

همچنین در این دوره‌های آموزشی، مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی، برنامه‌های ارتباطی داخلی و خارجی شرکت‌ها و سازمان‌ها، رویدادها، تجزیه و تحلیل روابط‌عمومی ‌و برنامه‌ریزی و نحوه مدیریت واکنش‌های بحرانی را نیز یاد می‌گیرند.

شركت كنندگان در اين دوره‌ها خواهند توانست روش‌ها و مدل‌هاي كليدي روابط‌عمومي كه در برنامه ريزي طرح‌ها و فعاليت‌هاي آتي آنان موثر واقع مي‌شوند را بياموزند. همچنين مي توانند نحوه عملكرد نظريات و ديدگاه‌ها را در موقعيت‌هاي واقعي دريافته و از چگونگي ارزيابي موفقيت حاصله در ابعاد داخلي و خارجي مطلع شوند و درباره موقعيت خود با ديگران به بحث بنشينند و یا داستانسرایی کنند.

 اين دوره‌ها به كارشناسان، مديران، دانشجويان و سایر علاقمندان كمك مي‌كند تا با پيشرفت‌ها و استراتژي‌هاي جديد روابط‌عمومي نیز آشنايی بیشتری پيدا كنند.

 موسسه كارگزار روابط‌عمومي آمادگي خود را برای برگزاري كارگاه‌ها و سمينارهاي تخصصي روابط‌عمومي با حضور صاحب‌نظران و متخصصان تراز اول روابط‌عمومي به طور اختصاصی همراه با ارائه گواهی‌نامه براي سازمان‌ها و شركت‌هاي دولتي و خصوصي اعلام می‌نمايد.

مسئولیت اجتماعی شرکت
این یک واقعیت شناخته شده در سطح جهانی است که سازمان‌ها و شرکت‌ها با کمک به حل مشکلات اجتماعی از جمله بهبود کیفیت آب و هوا، کاهش فقر و افزایش دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی، مسئولیت فزاینده‌ای ورای منافع تجاری دارند.

مسئولیت اجتماعی شرکتی به‌تدریج در برنامه‌های شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف به رسمیت شناخته می‌شود، اما فنون و تکنیک‌های دقیق اجرای CSR عموما نادیده گرفته می‌شوند. تدوین یک برنامه موثر CSR شامل انجام برنامه‌ریزی‌های گسترده برای تعیین اهداف برنامه CSR و مکانیزم‌های لازم برای اجرای آن است.

موقعیت رهبری و قابلیت‌های اجرایی
بخشی از استراتژی روابط‌عمومی شما باید این باشد که خود را به عنوان یک رهبر فکری در حوزه شغلی و تخصصی خود معرفی کنید. این مهم هم در برند شخصی و هم در کسب‌وکارتان نقش مهمی دارد.

“رهبری فکری” یک فعالیت ارتباطی تأثیرگذار و قدرتمند است که از نگرش، رسالت و اهداف شرکت و سازمان شما نشات می‌گیرد. رهبری فکری برای هر سازمانی که می‌خواهد در صدر کسب‌وکار خود قرار گیرد، ضروری است. هدف این است که اطمینان حاصل شود که مردم شما را به عنوان متخصص و پیشرو در حوزه فعالیت‌تان قلمداد کنند.


رویدادهای روابط‌عمومی

• برگزاری 18 دوره کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومي ایران از سال 1383 تا سال 1400
• بنیانگذاری جایزه دکتر حمید نطقی پدر روابط‌عمومي ایران (۱۳۸۳)
• پنج رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومي ایران از سال ۱۳۹۵ تا 1400
• نخستین نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومي ایران در مجلس (1394)
• نخستین همایش بین‌المللی روابط‌عمومي دو (PR 0.2)
• نخستین همایش زن و روابط‌عمومي/ ۱۷مهرماه ۱۳۹۲
• نخستین همایش بررسی نقش روابط‌عمومي در صنعت بانکداری/ ۲۵مرداماه ۱۳۹۴
• نخستین همایش و جشن روابط‌عمومي در تالار وحدت با همکاری انجمن متخصصان روابط‌عمومي در سال‌های۱۳۹۲ و ۱۳۹۵
• پایه‌گذاری انجمن جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومي به عنوان مبدع و هیئت موسس و هئیت مدیره این انجمن و مشارکت در برگزاری اولین و دومین کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومي
• دریافت نخستین جایزه ممتاز جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومي از دست نخست وزیر مالزی
• نخستین جشنواره ملی مردم‌داری (4 اسفند 1400)
• بنیانگذاری نشان عالی روابط‌عمومي و برگزاری نخستین و دومین دوره آن در تالار وحدت در سال‌های ۱۳۹۲و ۱۳۹۵
• ارایه نخستین گواهی‌نامه بین‌المللی روابط‌عمومي به شرکت‌کنندگان اولین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومي در ایران (۱۳۸۳)
• تهیه و تنظیم و انتشار نخستین «سرود روابط‌عمومي» در ایران
• راه‌اندازی پایگاه اطلاع‌رسانی کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومي ایران به عنوان تنها سایت دو زبانه روابط‌عمومي در ایرا (ICPR)



شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران

رسانه‌ای برای روابط‌عمومی


شارا- شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران یک پایگاه دیجیتالی است که بر موضوعات روابط‌عمومی متمرکز است. این منبع متعلق به همه کارشناسان، مدیران، دانشجویان و سایر علاقمندان این عرصه است که به دنبال جدیدترین ایده‌ها، بینش‌ها و اطلاعات هستند.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی، طیف وسیعی از مسائل مهم پیش روی روابط‌عمومی‌ها، همراه با نمونه‌های دنیای واقعی، ایده‌ها و توصیه‌های عملی در مورد چگونگی موفقیت در روابط‌عمومی را ارائه می‌دهد.

شارا در فروردین 1390 توسط مهدی باقریان، نویسنده و فعال روابط‌عمومی تأسیس شد.

شارا یک پایگاه تخصصی مستقل است و با حمایت‌های مدیران و کارشناسان حرفه‌ای اداره می‌شود.

نشانی شارا


انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
(نخستین ناشر تخصصی روابط‌عمومی)

انتشارات، بلوك‌هاي ساختماني هر برنامه روابط‌عمومي است.


“انتشارات کارگزار روابط‌عمومی” فعالیت خود را بر اساس مجوز شماره 6850 (1383/09/01) وزارت ارشاد آغاز کرده و به عنوان ناشر تخصصصی حوزه “روابط‌عمومی” در خصوص تولید و انتشار مجموعه کتاب‌های کاربردی روابط‌عمومی در بخش‌های اصول، مبانی و فنون فعالیت می‌کند.

هدف انتشارات کارگزار روابط‌عمومی؛ تولید، ترویج و ارتقای سطح دانش نظری و تجربی اساتید، مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی، بسط همکاری و تعامل علمی بین کنش‌گران این حوزه به منظور تبادل آموخته‏‌ها و تجربیات و تقویت فضای گفتگو و نقد اندیشه، کمک به اعتلای روابط‌عمومی ایران و تدارك دسترسي جامعه روابط‌عمومی کشور به کتاب‌های منبع، کاربردی و بروز است اما بدون شک، به اتمام رساندن چنین وظیفه خطیر علمی و حرفه‌ای جز از طریق همیاری و مشارکت مدیران، استادان، کارشناسان و در یک کلام، جامعه اثرگذار روابط‌عمومی کشور امکان‌پذیر نخواهد بود.

شوراي انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
با گسترش دانش روابط‌عمومی، دانش پژوهان و علاقمندان اين رشته پيوسته نظاره‌گر دستاوردهاي نويني هستند كه با تلاش صاحبان قلم و مولفان به رشته تحرير در مي‌آيد.

شوراي انتشارات متشكل از 7 نفر عضو با شرايط ذيل است:
· مدیرمسئول انتشارات (رئيس)
· مدیر اجرایی انتشارات کارگزار روابط‌عمومی (دبير)
· یک نفر از اساتید دانشگاه
· یک نفر از مدیران روابط‌عمومی
· یک نفر از کارشناسان روابط‌عمومی
· یک نفر از پدیدآورندگان کتاب
· یک نفر از ویراستاران

اعضاي شورا با حكم مدیرمسئول انتشارات منصوب می‌شوند.

برخي خدمات انتشارات کارگزار روابط‌عمومي
– توليد محتوا
– اجراي پروژه‌هاي بزرگ انتشاراتي
– پژوهش اينترنتي و بازاريابي اطلاعات تخصصي
– تهيه و انتشار کتب چاپی و الکترونيکي
– تهيه و انتشار خبرنامه‌هاي الکترونيکي
– تشکیل آرشيو كتب تخصصي روابط‌عمومي برای واحدهای روابط‌عمومی سراسر کشور

حقوق انتشارات
استفاده غيرمجاز، تکثیر و انتشار مطالب آثار و محصولات این انتشارات در کتب، نشریات، سایت‌ها و هر وسیله‌ای ديگر، ممنوع بوده و سوءاستفاده كنندگان مورد پیگرد قانونی قرار گرفته و ملزم به جبران خسارت وارده می‌باشند.

سوءاستفاده كنندگان نمی‌توانند با حذف و اضافه كردن بخش‌هایی از محصولات به انتشار و انتقال و يا فروش مجدد آن اقدام نمایند. در مورد لوح‌های فشرده قوانین سخت گیرانه‌ای وجود دارد.

همه حقوق اين سايت برای “انتشارات کارگزار روابط‌عمومی” محفوظ مي‌باشد. بدون اخذ و كسب مجوز و موافقت كتبي قبلي، استفاده و بهره‌برداري از مطالب، علائم تجاري و ساير محصولات این موسسه غیرقانونی بوده و جزء دارایي و مايملك دارندگان و صاحبان آن محسوب می‌شود.


فعاليت‌های مهم انتشاراتی


الف- کتب

1. فنون روابط‌عمومي (مجموعه کتاب‌های آموزشی مهارت‌های روابط‌عمومی)
ما و شما که در حيطه کار پرمشغله و جذاب روابط‌عمومی فعاليت می‌کنيم، حتما بارها و بارها پای حرف‌ها و صحبت‌های کتاب نشسته‌ايم.

زمانی که کتابی را در دست می‌گيريم و می‌خوانيم در حقيقت به حرف‌های يک دوست گوش فرا می‌دهيم. در زندگی روزمره، معمولا برای حرف‌هايی گوش شنوا وجود دارد که تازه باشند و به قول معروف بتوانيم آنها را در عمل به‌کار ببريم. کتابی که بتواند به طور مفيد و مختصر ما را با آنچه به کارمان می‌آيد آشنا کند، دوست خوبی است که هم‌نشينی با او را قدر خواهيم دانست.

امروزه، بازار کتاب مملو از کتاب‌های گوناگون است. در زمينه روابط‌عمومی و ارتباطات هم می‌توان آثار فراوانی را در آن يافت. اما به نظر می‌رسد اين گونه کتاب‌ها با پرداختن به کليات و مباحث نظری – که در جايگاه خود ارزشمند و مفيد هستند- کمتر توانسته‌اند در عمل به کمک دست‌اندرکاران اين حرفه بيايند.

به همين لحاظ و با اين نگاه که مجموعه‌ای از کتاب‌های کاربردی و سودمند تهيه و در اختيار علاقمندان اين حرفه قرار گيرد، انتشارات کارگزار روابط‌عمومی پس از سال‌ها تجربه در زمينه چاپ کتاب‌ها و نشريات مرتبط با روابط‌عمومی و ارتباطات، تهيه و چاپ مجموعه کتاب‌های کاربردی روابط‌عمومی در حوزه‌های اصول، مبانی و فنون روابط‌عمومی را در دستور کار خود قرار داده است.

2. دایره‌المعارف روابط‌عمومی (دو جلدی)

3. فرهنگ جامع واژگان روابط‌عمومی

4. استانداردهای روابط‌عمومی (چهار جلدی)

5. سالنامه تخصصی روابط‌عمومی ایران
اولین  سالنامه تخصصی روابط‌عمومي در ایران توسط انتشارات کارگزار روابط‌عمومي منتشر شد.

اختصاص صفحات سالنامه به مطالب و موضوعات کاربردي مورد استفاده مديران و کارشناسان روابط‌عمومي و درج نمايه رويدادهاي مهم روابط‌عمومي و برخي مطالب خواندني ديگر از مشخصات اين سالنامه مي‌باشد.

6. مدیریت روابط‌عمومی دولتی (دو جلدی)

7. دایرکنوری کارگزار روابط‌عمومی
مطالب کتاب دایرکنوری کارگزار روابط‌عمومی شامل اطلاعات جدید نهادها، وزارتخانه‌ها، سازمان‌های بزرگ، دانشگاه‌ها و شرکت‌های معظم دولتی و خصوصی در کنار مشخصات مدیران روابط‌عمومی، تلفن، نمابر، نشانی اینترنتی، پست الکترونیک و نشانی پستی است.

فهرست آثاره منتشره انتشارات کارگزار روابط‌عمومی

ب- نشریات
1. فصلنامه كارگزار روابط‌عمومي
“فصلنامه كارگزار روابط‌عمومي” در آبان ماه 1380 با روش تحليلي- آموزشي و انتقادي پا به عرصه حيات گذاشت. اين فصلنامه تاکنون تلاش نموده است به يكي از وسايل عمده عرضه و انتقال تحقيقات علمي و تبادل مستمر آگاهي‌ها و دستاوردهاي علمي و يكي از مراجع مهم در تحقيقات روابط‌عمومي درآمده و مورد تاييد و استقبال صاحب نظران قرار گيرد.

گسترش و نفوذ فرهنگ روابط‌عمومي، تجزيه و تحليل شرايط، ارايه راه‌حل‌هاي مناسب، نقد عملكردها، ارايه مباحث كاربردي و طرح و نشر ايده‌ها، الگوها و نظريه‌هاي نو و توليد دانش جهت غنا و استقلال ادبيات روابط‌عمومي و موضع‌گيري نسبت به تحريف‌های حرفه‌اي و نقض استانداردها و مقررات تخصصي از جمله اهداف انتشار فصلنامه كارگزار روابط‌عمومي است.

آرشیو فصلنامه

2. دو فصلنامه فنون روابط‌عمومي
(اولين نشريه موضوعي روابط‌عمومي ايران)
“دو فصلنامه فنون روابط‌عمومي”، اولين نشريه موضوعي روابط‌عمومي ايران در تاريخ 1381/09/03به دو زبان فارسي و انگليسي از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مجوز گرفت.

فقط چهار شماره اين نشريه در موضوعات «روابط‌عمومي الكترونيك 1و2»، «خبرنامه» و «علائم تجاري و مديريت شهرت» منتشر شد. انتشار این نشریه بعد از آن متوقف شد. مهدي باقريان، صاحب امتياز، مدير مسوول و سردبير اين نشريه مي‌باشد.

3. دو فصلنامه روابط‌عمومي الکترونيک
اولين شماره “دو فصلنامه «روابط‌عمومي الکترونيک» در 64 صفحه ويژه «رسانه‌هاي اجتماعي» از سوي انتشارات کارگزار روابط‌عمومي منتشر شد.

دو فصلنامه «روابط‌عمومي الکترونيک» با توجه به پيشرفت‌هاي حاصله از تكنولوژي‌ اطلاعات و اهميت نقش آن در انتقال اطلاعات و ايجاد نظام ارتباطي دوسويه، به طور جدي وارد اين مباحث شد، چون بر اين باور است اينترنت به عنوان ابزاري براي تعامل اثربخش‌تر، «اطلاعات جامع» و مفيدي در اختيار همه آحاد مردم از جمله جامعه روابط‌عمومي قرار مي‌د‌هد و روابط‌عمومي‌ها مي‌توانند بخش اعظمي از وظايف درون و برون‌سازماني خود را در حيطه گسترده‌تري و به نحو موثري به انجام برسانند.

اين نشريه که به منظور توسعه و ترويج فرهنگ استفاده از «روابط‌عمومي2» و مباحث مديريت فناوري اطلاعات و تبيين نقش آن در توسعه پايدار به سردبيري مهدي باقريان انتشار می یابد، از بخش هاي مختلفي تشکيل شده است. در حال حاضر انتشار این نشریه متوقف شده است.

4. ویژه‌نامه‌های تخصصی موضوعی
انتشارات کارگزار روابط‌عمومی، سالانه به مناسبت‌های مختلف، ویژه‌نامه‌های تخصصی موضوعی منتشر می‌نماید. تاکنون بیش از 150 عنوان ويژه‌نامه در زمینه‌های مختلف با عناوین “شارا” و “رویدادهای روابط‌عمومی” و “فصلنامه کارگزار روابط‌عمومی” منتشر شده است. به مرور در همین پایگاه منتشر می‌شود.

ج- لوح های فشرده

تاکنون انتشارات کارگزار روابط‌عمومی بیش از 60 عنوان لوح فشرده در موضوعات و عناوین مختلف منتشر کرده است.

فهرست لوح های فشرده

دعوت به همکاري

از کسانی که مايلند در زمينه تولید و انتشارا محتوا به ما ياري رسانند دعوت می‌نماییم با آدرس الکترونيکي: info@kpri.ir تماس بگيرند. لازم به ذکر است که اين امر به‌صورت داوطلبانه انجام مي‌گيرد و امکان قدرداني مالي از زحمات علاقمندان وجود ندارد.

زمینه‌های همکاری
· تهيه مقالات كاربردي، آموزشي، تحليلي و انتقادي
· تهيه و ارسال مقالات پژوهشي و تحليل محتوا
· همكاري در جهت ترجمه مقالات و كتب مربوط به روابط‌عمومي
· تهيه و ارسال اخبار روابط‌عمومي در سطح سازمان، استان و شهرستان محل سكونت
· تهيه و ارسال وقايع ويژه مربوط به روابط‌عمومي
· مشاركت در تهيه و انتشار کتاب و نشريه
· ارائه نظرات و پيشنهادات در جهت بهينه سازي فعاليت‌هاي روابط‌عمومي و طرح‌هاي ابتكاري
· انتقال خاطره‌ها و تجارب به ساير كارگزاران روابط‌عمومي
· معرفي كارگزاران شاخص روابط‌عمومي
· معرفي فعاليت‌ها و طرح‌هاي ابتكاري جامعه روابط‌عمومي
· انتقال دستاوردها و تجربيات حرفه‌اي همكاران براي آگاهي ديگران
· تهيه گزارش از برنامه‌ها و سمينارهاي روابط‌عمومي در استان‌ها و شهرستان‌ها
· انجام مصاحبه و گفت‌وگو با استادان و مديران موفق روابط‌عمومي در تهران، استان‌ها و شهرستان‌ها در زمينه‌هاي مختلف
· ارسال مقاله، خبر،‌طرح، عكس و ديگر توليدات نوشتاري و هنري

  آيين‌نامه حمايت از انتشار كتب و آثار روابط‌عمومی

 


انتشارات کارگزار روابط‌عمومی با هدف غنای ادبیات روابط‌عمومی، فعالیت‌های خود را در زمینه توسعه مباحث کاربردی و تقویت و به‌روزآوری اطلاعات دست‌اندرکاران روابط‌عمومی آغاز کرده است.

مطمئنا آنان که کار خود را در زمینه ارتباطات و اداره روابط‌عمومی تحت حیطه خود در برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های سازمانی به پیش می‌برند در بودجه‌بندی هزینه‌های جاری خود از بحث آموزش و تهیه متون مربوط به کارشان به‌خصوص متون کاربردی در جهت پاسخگویی به نیازهای روزشان غافل نخواهند بود و بدون شک توسعه و پیشرفت روابط‌عمومی جز با توجه به بعد حرفه‌ای و علمی آن اتفاق نخواهد افتاد.

بدون شک تلاش ما بدون همراهی، همدلی و مساعدت دست اندرکاران جامعه روابط‌عمومی کشور، به‌ویژه اساتید، مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی سازمان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی به ثمر نخواهد نشست.