دیدار جمعی از فعالان روابط عمومی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومیایران (شارا)– جمعی از فعالان روابط عمومیبا علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامیدیدار و گفتگو کردند.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی روابط عمومیایران، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامیدر این دیدار با تقدیر از فعالیتهای صورت گرفته در حوزه روابط عمومیو تبریک روز روابط عمومیو ارتباطات، گفت: فعالیتهای بخش خصوصی در ارتقاء روابط عمومیهای کشور بسیار اثر گذار بوده است.
علی جنتی اضافه کردند: تشکلها و موسسات روابط عمومیمیتوانند نقش بسیار ارزنده ای در بالا بردن فرهنگ عمومیکشور داشته باشند بویژه امسال که سال فرهنگ است مسئولیتهای ما نیز بیشتر شده و همه باید تلاش کنند تا هویت و فرهنگ عمومیکشور تقویت شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامیدر خصوص نقش روابط عمومیها در سازمانها و موسسات دولتی افزودند: روابط عمومیدر همه موسسات و سازمانها وظیفه دارند مسائل و خواستههای مردم را به مسوولان منتقل کنند تا در جهت تصمیم گیری و بهینه سازی فعالیتها از این نظرات و دیدگاهها استفاده شود.
جنتی در مورد توجه ويژه به مقوله آموزش در حوزه روابط عمومیو ارتباطات گفت: دولت انتظار دارد در تقویت روابط عمومیوزارتخانهها و سازمانهای دولتی به مساله آموزش توجه ویژه شود که این امر میتواند در اصلاح رویکردها، وظایف و عملکردهای مجموعه روابط عمومیها بسیار موثر باشد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامیبا تاکید بر برقراری ارتباطات بین المللی در این حوزه افزود: با برقراری ارتباطات بین المللی با حوزههای روابط عمومیسایر کشورها میتوان از تجربیات آنها استفاده کرد و در این بین ممکن است همکاریهای فیمابین شکل گیرد که در آینده به همکاریهای منطقه ای و بین المللی منجر شود در عین حال موجب انتقال تجربیات روابط عمومیکشور به سایر کشورها میشود.
وی تصریح کرد: روابط عمومیها تلاش کنند در مجامع بین المللی حضور بیشتری پیدا کنند و دیپلماسی عمومیو فرهنگی میتواند نقش موثری در مدیریت تصویر کشور داشته باشد.
جنتی در ادامه پیرامون فعالیتهای صورت گرفته در حوزه نشر، اظهار داشت: در حوزه انتشارات کارهای ارزنده ای صورت گرفته است. البته باید توجه داشته باشیم آثار قابل ترجمه زیادی در این حوزه و سایر حوزههای تخصصی وجود دارد که با ترجمه آنها میتوان به ارتقای سطح علمیروابط عمومیها کمک کرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامیبا اشاره به این که در راستای ارتقای سطح فرهنگ عمومی، روابط عمومیها میتوانند نقش اثرگذاری داشته باشند، تصریح کرد: ما در کشور با دو نگرش سروکار داریم؛ یکی نوگرایی مبتنی بر آینده نگری و درک شرایط جهانی و مسایل بین المللی است و دیگری سنت گرایی مبتنی بر حفظ وضع موجود. موسسات و تشکلهای روابط عمومیدر جهت تقویت روحیه نوگرایی میتوانند کمک کنند.
وی با انتقاد از برخورد ایجابی با شبکههای اجتماعی، افزود: ما هنوز درگیر برخی مباحث پیش پا افتاده هستیم. هنوز بحث ما این است که آیا از شبکههای اجتماعی میتوانیم استفاده کنیم و یا نمیتوانیم؛ در حالی که اینترنت ظرفیتهای زیادی برای ما ایجاد کرده و از فضاهای مجازی میتوانیم بهره برداریهای زیادی داشته باشیم.
جنتی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار کمک و حمایت جدی نهادهای روابط عمومیاز دولت شد و تصریح کرد: متاسفانه امروز در کشور کسانی تلاش میکنند دولت را زمین بزنند و شکل گیری یک «شبکه رسانه ای» در کشور برای تخزیب دولت، حکایت از همین امر دارد. نهادهای روابط عمومیبا اندیشه و فکر جدید و خلاقیت باید در برابر این تحرکات روشنگری کنند و کمک به دولت برای پیشرفت کشور را وجهه همت خود قرار دهند.
وی افزود: همه باید تلاش کنیم در کشور فضای باز فرهنگی و سیاسی ایجاد شود تا همه سلایق بتوانند حرفشان را بزنند بدون این که تخریبی صورت گیرد و یا این که منافع ملی به خطر بیفتد. متاسفانه بسیاری از نقدهایی که صورت میگیرد از جنس تخریب است به طوری که یک «شبکه رسانه ای بر علیه دولت» شکل گرفته که گویا هیچ کاری جز مقابله با دولت ندارد.
روابط عمومی، یک حرکت انسانی است
در ابتدای این نشست، «دكتر محمد مهدي مظاهري»، رئيس كنفرانس بين المللي روابط عمومي ايران با اشاره به اهمیت این كنفرانس اظهار داشتند: اين كنفرانس به عنوان بزرگترين رويداد علمیروابط عمومي در كشور، نيازمند همكاري و تلاشهاي بيش از پيش مسئولين و كارگزاران روابط عمومي است.
مشاور ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامیافزودند: روابط عمومی، یک حرکت انسانی برای گسترش میان سازمان وجامعه است که محورهای اصلی آن «چگونگی ارتباط» و «نتایج ارتباط»است. چنانچه این محورها مکمل یکدیگر و در راستای تقویت یکدیگر باشند، می توانند حوزه روابط عمومی را از منظر یکپارچه بودن در سطح متعالی آشکار سازند.
نمي توان درعصر ارتباطات از نقش روابط عمومي غافل ماند
«دکترهادی کمرئی» رییس انجمن متخصصان روابط عمومینیز عنوان کرد: اگر بخواهیم در روابط عمومیو افکار عمومیتاثیرگذار باشیم، باید از تمام ظرفیتها استفاده کنیم.
وی افزود: اگر روابط عمومیکار خود را دقیق، علمیو کارشناسی شده مدیریت کند، دیگر هیچ شبکه مجازی قادر به مقابله با این نوع مدیریت نخواهد بود. بنابراین باید با تغییرات و تحولات جهان پیش رفت و مواظب بود که دچار روزمرگی نشویم.
کمرئی گفت: نمي توان در عصر ارتباطات زيست ولی از نقش روابط عمومي درجامعه دستخوش آن همه تغييرات پرشتاب و درهم تنيده غافل ماند.
رییس انجمن متخصصان روابط عمومیتصریح کرد: جامعه امروز ايران به سوي گشودگي، حقوق مداري و مشاركت جويي هر چه بيشتر پيش مي رود. دراين ميان همكاري نهادهاي علمي و تخصصي و سازمان هاي اداري و اجرايي درسطوح دولتي و غيردولتي كارساز است كه در عرصه هاي اطلاع رساني،تبليغات وفرهنگ سازي،متناسب با دانش نو به مدون سازي فعاليت ها برمدار يكپارچگي،عنايت مضاعفي داشته باشند.
وی ادامه داد: ارتباط مستمر ميان حلقه هاي زنجيره فعاليت هاي روابط عمومي ضرورتي گريزناپذير است ومي توان با مدد كارشناسان و كارگزاران فعال روابط عمومي وتشريك مساعي،سطح توانايي اين نهاد را در كشور به عنوان نهادي موثر و هدايت گر ارتقا داد.
گفتمان روابط عمومي شفاف و صادق بايد به گفتمان ملي تبديل شود
دکتر حسن بشير دبیر کمیته علمیکننفرانس بین المللی روابط عمومیایران گفت: بنظر مي رسد که سخنان جنابعالي در دهمين کنفرانس بين المللي روابط عمومي ایران که در سال گذشته برگزار شد (1392) و بر روابط عمومي شفاف محور، با صداقت و به دور از تملق و گزافه گويي و دروغ تاکيد گرديد، تاثيرات خوبي بر فضاي ارتباطي اين حوزه در کشور داشته است. اين گونه مسائل مربوط به روابط عمومي و پالايش کردن آن از بداخلاقيهاي ارتباطي بايد به يک گفتمان ملي تبديل شود. بنابراين شايد لازم باشد که هر از چند گاهي جلساتي در اين زمينه برگزار کرد و به اين گفتمان ملي به شکل مناسب و به دور از کليشههاي معمول دامن زد.
وی افزود: مساله ديگري که اهميت دارد، حمايت عملي دولت از حوزه روابط عمومي و خانواده بزرگ روابط عموميهاست. روابط عموميها در کشور، اعم از دولتي و غير دولتي مي توانند به کمک دولت آمده و در جهت تحقق اهداف آن بيش از پيش گام بردارند. اين مساله نيازمند تعامل دو سويه دولت با روابط عموميها به ويژه روابط عموميهاي غيردولتي است که بنظرم گاهي از روابط عموميهاي دولتي به دليل گستردگي آنها از اهميت خاصي برخوردار هستند.
بشیر در ادامه پیشنهاد کرد: ايجاد يک نظام حمايتي از روابط عمومي مساله ديگري است که بايد مورد توجه قرار گيرد. هدف از اين نظام ايجاد يک نظام دولتي که بار ناخواسته اي بر دوش دولت بگذارد نيست، بلکه اتفاقا جريان مردمي حاکم بر ساختار روابط عمومي، راه درستي است که بايد همچنان ادامه يابد، اما اين جريان نيازمند حمايت قانوني و نظامند از طرف دولت است.
دبیر کمیته علمیکننفرانس بین المللی روابط عمومیایران تصریح کرد: روابط عموميها مي توانند بخوبي به مراکز اطلاع رساني، پيام سازي و مشارکت دهي مردم در جهت تحقق اهداف نظام در سطوح مختلف باشند و گر چه هم اکنون تا آنجا که مقدور هست به وظايف خود عمل مي کنند اما مي توانند با حمايت و تعامل متقابل به اين همکاريها سرعت بيشتري بخشند.
قدرت روابط عمومي در اثرگذاري بر مخاطبان مغفول مانده است
محمود مختاريان استاد دانشگاه به نقش روابط عموميها كه ميتوانند به عنوان بازوي اجرايي بخش فرهنگ در كنار دولت و وزارت ارشاد باشند، اشاره كرد و خواستار بسترسازي وزارت ارشاد در «به روز» شدن روابط عموميهاي كشور، آموزش روابط عمومي در سراسر كشور در دورههاي كوتاهمدت – كه نياز امروز مديران ما در اين بخش است – شد.
وي با اشاره به تفكر دولت اعتدال و اميد در مورد تكصدايي نبودن گفت: هماكنون 50 هزار كودك زير 10 سال در كشور داراي وبلاگ شخصي هستند، همچنين 20 ميليون جوان ايراني در فيسبوك فعاليت ميكنند و براساس آمار 50 درصد جمعيت كشور از اينترنت استفاده ميكنند، با اين اوصاف روابط عموميها ميتوانند با استفاده از شبكه مجازي پيام دولت اعتدال را به مخاطبان در ايران و جهان برسانند.
مختاريان تأكيد كرد در ايران همچنان قدرت روابط عمومي در اثرگذاري بر مخاطبان به عنوان نقطه ارتباط مردم، رسانه و سازمان مغفول مانده است.
حرفه روابط عمومیباید در طی سالهای آتی در رده پنج شغل اول مهم کشور قرار گیرد
ناصر رزاق منش مشاور انجمن متخصصان روابط عمومیاز وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامیبه خاطر طرح اندیشه نو و فضای جدید در عرصه فرهنگی کشور قدردانی کرد.
وی افزود: این رویکرد که با جرات و شجاعت تمام مطرح گردیده بدون تردید تاثیر بسیار مثبتی در روابط اجتماعی داشته وخواهد داشت. همچنین نگاه بین المللی و جوامع دیگر دنیا را به ایران وایرانیان تغییر و به سمت وسوی مثبت قرهنکی گرایش داده است.
مدیر کل روابط عمومیسازمان راهداری گفت: موضوع دیگر که باید مطرح گردد این است که نگاه فعالان روابط عمومیبه ویژه مدیران روابط عمومیدستگاههای دولتی و حاکمیتی به سمت وسوی شخص جنابعالی به عنوان مسئول ارشد وزارتخانه ای که احساس میشود مسئولیت اصلی فرهنگی واجتماعی کشور را بر عهده دارد،میباشد.
رزاق منش در پایان گفت: بنده و همکارانم در حوزه روابط عمومیدر جهت ارتقاء جایگاه سازمانی، حصول مطالبات صنفی و مسائل مشابه به جای اینکه از مجموعه شورای اطلاع رسانی دولت و یا حوزه رسانه ای دولت انتظارداشته باشیم از جنابعالی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامیتوقع حمایت و پشتیبانی را داشته، با این امید که حرفه روابط عمومیدر طی سالهای آتی جایگاهی همچون کشورهای توسعه یافته و در زمره پنج شغل اول مهم کشور قرار گیرد.
مسئله بازنشستگی پیش از موعد شاغلان روابط عمومیباید تسریع شود
در این نشست، محمد صراف زاده مدیر روابط عمومیو امور بین الملل شرکت صنایع شیر ایران (پگاه) گفت: تقویت و ایجاد ارتباط با نهادهای دولتی و خصوصی،مراکز تصمیم ساز و تاثیر گذار و ارتباط مردمیاز عمده راهبردهای این نهاد حرفه ای است.
صراف زاده پیشنهاد کرد در کشور شرکتها و موسسات روابط عمومیشکل بگیرد تا برای کارفرمایان در حوزههای مختلف کارهای روابط عمومیبطور تخصصی انجام گیرد و از این رو حمایت وزارت ارشاد را خواستار شد.
وی افزود: توجه به روابط عمومیدر نهادها و موسسات خصوصی با رویکرد پاسخگوئی از ضروریات است.
مدیر روابط عمومیو امور بین الملل شرکت صنایع شیر ایران اظهار داشت: با عنایت به اینکه فعالیتهای روابط عمومیبسیار گسترده و شبانه روزی است فشار مضاعفی بر نیروهای شاغل در این حوزه وارد میشود بنابراین چندی پیش مسئله بازنشستگی پیش از موعد آن مطرح شده بود که از مقام عالی وزارت درخواست دارد که در تصویب آن تسریع نمایند.
نيازمند تغيير نگاه مديران ارشد به روابط عمومي و تغيير فعاليت روابط عموميها از سنت به مدرنيته هستيم
مدير روابط عمومي و امور بين الملل شركت پتروپارس در دیدار جمعی از فعالان روابط عمومیبا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حرفه روابط عمومي را كاري پر مشغله و پر استرس دانست.
مهندس ميرباقري با اشاره به سابقه هشت سال كار در بخش فني و مهندسي شركت پتروپارس در مناطق عملياتي خشكي و دريا، تصريح كرد: استرس و فشار كاري در آن هشت سال با وجود سختي فراوان كار در گرماي 50 درجه و رطوبت 90 درصد جنوب كشور و دورههاي زماني دو ماهه دور از خانواده، به اندازه دو سالي كه در روابط عمومي مشغول به كار هستم نبود.
وي افزود: همكاران شاغل در روابط عمومي به دليل آنكه در اتاق شيشه اي كار مي كنند و در معرض قضاوت عموم مخاطبان قرار دارند، بسيار آسيب پذير اند و از طرفي چون هيچ ابزار و اهرم قدرتي ندارند، طبيعتا مظلوم واقع شده و در داخل و خارج سازمان انگشت اتهام به سوي آنها دراز است.
مدير روابط عمومي و امور بين الملل شركت پتروپارس با تاكيد بر آنكه تنها پشتوانه روابط عموميها، حمايت، پشتيباني، اعتقاد و توجه سازمان و در راس آن مدير ارشد سازمان است، خاطرنشان كرد: اگر در بدنه فني يك اشتباهي رخ دهد، حتي اگر هزاران دلار خسارت به بار آورد، كسي متوجه نمي شود و بازتاب چنداني ندارد؛ اما اگر در روابط عمومي اشكال كوچكي بوجود بيايد و از 100 درصد هر كاري، 99 درصد آن انجام شود و فقط يك درصد باقي بماند، همه آن يك درصد كمبود را مورد بازخواست قرار داده و روابط عمومي در مقابل همه بايد پاسخگو باشد.
وي تغيير نگاه مديران ارشد را مهمترين عامل بازگشت روابط عمومي به جايگاه خود دانست و اذعان داشت: مديران با حمايت از روابط عموميها و بها دادن به نوع كاري كه در حال انجام است، بايد جايگاه مديران روابط عموميها را در حد مشاور و دستيار ويژه عالي ترين مقام آن سازمان ارتقا دهند كه اين امر مي تواند موجب ارتقاي جايگاه روابط عمومي شده و فراگرد دو سويه انتقال پيام ميان سازمان و ذي نفعان را تسهيل نمايد و از رهگذر آن مزايا و منافع بسياري دريافت گردد.
ميرباقري با اشاره به ضرورت تغيير نگاه روابط عموميها از فعاليتهاي سنتي و روزمره به سمت مباحث مدرن و روز دنيا در اين حوزه اظهار داشت: وظيفه روابط عموميها خروج از پوسته ستني و حركت به سمت مفاهيم جديد در حوزه روابط عمومي و خلاقيت در اين زمينه است.
در پي ارتقاي جايگاه علمي روابط عمومیها باشيم
علیرضا مهدوی شاهرودی مشاور فرهنگی استاندار و مدیر کل روابط عمومیو امور بین الملل استانداری تهران با تاكيد بر اينكه هدف ما اطلاع رساني است افزود:يكي از نكات مهم در روابط عمومي آن است كه در پي ارتقاي جايگاه علمي خود باشيم. روشهاي قديمي ديگر پاسخگو نيست زيرا در حال پشت سرگذاشتن دوران مدرن هستيم.
وي افزود: يكپارچگي از ديگر نكات مورد اشاره است. معنا ندارد كه در يك سازمان از هر طبقه آن يك صدا بلند شود و اين يكپارچگي نيازمند تمركز در اطلاع رساني است و اگر در هر سازمان بخشهاي مختلفي متولي اطلاع رساني باشند نمي توان به هدف رسيد.
ایجاد یک تشکل فراملی در حوزه روابط عمومیالزامیاست
دکتر شهاب اکبریان عضو هیات علمیدانشگاه آزاد اسلامیگفت: جامعه نیازمند روابط عمومیحرفه ای است؛ اگر بخواهیم در راستای اهداف عالی کشور گام برداریم باید این مسیر را هموار کنیم.
وی افزود: افرادی که اینجا هستند دغدغه روابط عمومیدارند و به نظر میرسد ایجاد یک تشکل فراملی در حوزه روابط عمومیکه بتواند تصویر ایران را در جهان مدیریت نماید از الزامات این دوره باشد و میتواند بازوی توانمندی برای دولت تدبیر و امید باشد.
آموزش و ارتقای سطح علمیمديران روابط عمومیغیرقابل اجتناب است
همچنين در اين جلسه، مهندس قربانعلی تنگ شير با تاکيد برلزوم توجه بيشتر دولت به روابط عمومیها، گفت: در سالهای اخير بخش خصوصی در توسعه فعاليتهای روابط عمومینقش بسزائی داشته و به همين دليل توجه دولت و مديران ارشد سازمانها به روابط عمومیها بسيار ضروری به نظر میرسد.
نائب رييس انجمن متخصصان روابط عمومیافزود: ارتقاء سطح علمیمديران روابط عمومیو همکاری صدا و سيما در معرفی توانمندیها و جايگاه روابط عمومیدر معادلات اجتماعی، سياسی و سازمانی از مواردی است که توجه ويژه میطلبد و لازم است در اين زمينه با کمک دولت، برنامه ريزیهای خاصی صورت گيرد.
اظهار امیدواری رییس موسسه کارگزار روابط عمومیاز پویایی حرفه و صنعت روابط عمومیدر کشور
در پایان، مهدی باقریان دبیرکل کنفرانس بین المللی روابط عمومیایران گزارشی از فعالیتهای صورت گرفته در حوزه روابط عمومیارائه کرد.
رییس موسسه کارگزار روابط عمومیانجام بیش از 50 پروژه پژوهشی و مشاورهای، انتشار بیش از 50 عنوان کتاب در حوزه روابط عمومی، برگزاري بیش از 80 دوره آموزشی روابط عمومیو راه اندازی شبکه اطلاع رسانی روابط عمومیایران با عنوان «شارا» را به عنوان مهمترین فعالیتهای این موسسه در سالهای اخیر نام برد.
وی ادامه داد: یکی از مسوولیتهای کلیدی موسسه کارگزار روابط عمومی، ارایه برنامههای آموزشی با کیفیت بالاست. کارگزاران روابط عمومیبا شرکت در دورههای آموزشی دانش پذیر و دریافت اطلاعات حیاتی میتوانند در عرصه فعالیتهای حرفه ای و سازمانی چهره موفقی از خود نشان دهند.
به گفته باقریان، دبیرخانه دایمیکنفرانس بین المللی روابط عمومیایران تاکنون بیش از 100 موقعیت آموزشی در حوزههای مختلف روابط عمومیدر دو سطح داخلی و بین المللی فراهم آورده است.
وی در خصوص فعالیتهای موسسه کارگزار روابط عمومیدر حوزه نشر گفت: تاسیس انتشارات کارگزار روابط عمومی، انتشار فصلنامه “ کارگزار روابط عمومی”، دو فصلنامه «روابط عمومي الكترونيك»، نخستين سالنامه تخصصي روابط عمومي ايران، انتشار نخستين «سرود روابط عمومي»، دایره المعارف روابط عمومیدر دو جلد نفیس، نخستین فرهنگ جامع روابط عمومی، انتشار نخستين تمبر روابط عمومي در ايران، انتشار کتاب «استانداردهای روابط عمومی»، و … از جمله اقداماتی است که موسسه کارگزار روابط عمومیموفق به انجام آن شد.
باقریان، برگزاري نخستین كنفرانس بينالمللي روابط عمومي در ايران و برگزاری ده دوره آن تا سال 1392، هفت دوره آموزش بين المللی برای كارگزاران روابط عمومي ايران در مالزی به عنوان نخستین دورههای آموزشی روابط عمومیایران در خارج از کشور، نخستين كنگره جهاني كارگزاران مسلمان روابط عمومي در مالزي توسط موسسه كارگزار روابط عمومي و دانشگاه اسلامي مالزي در کوالالامپور(1390)، دومين كنگره جهاني كارگزاران مسلمان روابط عمومي در ایران، نخستين دوره آموزشي اينترنت در روابط عمومي در ايران، نخستين همايش بينالمللي روابط عمومي دو (PR 0.2) نخستین همایش زن و روابط عمومیو برگزاري مراسم گراميداشت سالروز تولد صنعت روابط عمومي در جهان در ايران را به عنوان فعالیتهای آموزشی موسسه کارگزار روابط عمومیدر داخل و خارج کشور عنوان کرد.
بنیانگذاری جایزه دکتر حمید نطقی پدر روابط عمومیایران، دريافت اعتبارنامه بينالمللي روابط عمومي (ARR) براي نخستين بار در ايران، دريافت نخستين جايزه روابط عمومیکشورهای اسلامیاز نخست وزير مالزی، برگزاري دومين دوره جوايز ممتاز جهاني كارگزاران مسلمان روابط عمومي، پیشنهاد بنیانگذاری “ نشان عالی روابط عمومی” و برگزاری نخستین دوره آن در تالار وحدت، امضاي نخستين تفاهمنامه همكاري بينالمللي روابط عمومي ايران بين موسسه كارگزار روابط عمومي و كمپاني گلوبال تائيتيم (تركيه)، امضای نخستین تفاهم نامه بین المللی با موسسه روابط عمومیمالزی، انجمن روابط عمومیاندونزی و آکادمیبازاریابی کره جنوبی، امضاي تفاهم نامه دوجانبه همكاري بين موسسه كارگزار روابط عمومي و خبرگزاري رسمي مالزی «برناما» در كوالالامپور از دیگر فعالیتهای این موسسه است.
باقریان ضمن تشکر صمیمانه از استقبال و حمایتهای جدی مدیران و کارشناسان روابط عمومیاز جریانهای علمیبه ویژه موسسه کارگزار روابط عمومیاظهار امیدواری کرد در سالهای آتی شاهد استمرار این حمایتها و همچنین پویایی و رشد بیش از پیش حرفه و صنعت روابط عمومیدر کشور باشیم.
گفتنی است در این جلسه جمعی دیگر از فعالان روابط عمومیدر خصوص مسائل مختلف حوزه روابط عمومیگزارشی را خدمت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامیارائه کردند.
مطالب زیر را حتما بخوانید
-
تیزر: رونمایی سه کتاب در آیین اختتامیه هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابطعمومی
8 بازدید
-
کتاب «مدل جهانی روابطعمومی و ارتباطات» رونمایی شد
15 بازدید
-
گزارش برگزاری هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابطعمومی
25 بازدید
-
شماره 65 فصلنامه کارگزار روابطعمومی منتشر شد
19 بازدید
-
هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابطعمومی از منظر تصویر – 2
22 بازدید
-
هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابطعمومی از منظر تصویر – ۱
49 بازدید
دیدگاهتان را بنویسید