جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • صفحه اول کنفرانس‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره مردمداری ایران
      • ماموریت ما
      • بروشور نخستین جشنواره مردم‌داری ایران
      • دستورالعمل ارزیابی نخستین جشنواره مردم‌داری ایران
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
  • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
  • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران
  • IRANPR
  • تماس با ما
[the-social-links]
  • 021-66943670
  • info@kpri.ir
  • رویدادها
  • انتشارات
  • نگارخانه
  • خبرنامه
  • ارتباط
  • IRANPR
موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • خانه
  • فروشگاه‌ روابط‌عمومی
    • کتاب
    • مقاله
    • پاورپوینت
    • مجله و بسته آموزشی
    • ویدئو
    • استانداردها و راهنماها
  • آموزش روابط‌عمومی
    • درباره آموزش روابط‌عمومی
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی جدید
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی برگزار شده
    • اندیشکده آموزش روابط‌عمومی
    • فرم ثبت‌نام دوره‌های آموزشی
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • برگزیدگان جایزه دکتر نطقی
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • جشنواره مردم‌داری ایران
      • ماموریت ما
      • دستورالعمل ارزیابی نخستین جشنواره مردم‌داری ایران
      • بروشور نخستین جشنواره مردم‌داری ایران
      • جوایز ویژه روابط‌عمومی ایران
      • مدال‌های روابط‌عمومی ایران
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • جایزه شجاعت
    • ارسال آثار
  • رویدادها
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران – 1401
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • آرشیو کنفرانس‌ بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • تور علمی آموزشی مالزی
    • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
  • مقالات
    • روابط‌عمومی
    • تاریخ روابط‌عمومی
    • استانداردهای روابط‌عمومی
    • روابط‌عمومی الکترونیک
    • پیشکسوتان روابط‌عمومی
    • جوایز
    • مدیریت بحران
    • ارتباطات
    • تبلیغات و بازاریابی
    • تجارت و کسب‌وکار
    • بانکداری
  • درباره ما
    • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
    • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
    • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان
0

ورود و ثبت نام

راز مديريت مشتریان در روابط‌عمومی

31 تیر 1400
ارسال شده توسط موسسه کارگزار روابط‌عمومی
روابط‌عمومی ، فعالیت‌ها و دستاوردها ، یادداشت‌ها
91 بازدید

هدف اصلي روابط‌عمومی، درك و حمايت از مخاطبان، رفتارهای تاثيرگذار و خدمت‌رسان است. اما پرسش اصلی این است که اين درك متقابل و رفتارهاي تاثيرگذار و خدمت‌رسان همراه با صداقت و كيفيت چگونه بدست مي ‏آيد؟ چرا يك شركت و سازمان از احترام برخوردار است و یا بر عکس، چرا يك موسسه داراي شهرت خوب و یا رفتار خدمت‌رسان نیست؟ اين‏ برداشت از كجا نشات مي ‏گيرد تا اين درك را پيدا ‏كنيم كه فلان سازمان در راستای خدمت به مردم و آسان‏ كردن زندگي آنها حركت مي ‏كند؟

مديريت مشتري يعني اينكه مرتب و مستمر به دنبال راه ‏هايي باشيم كه زندگي مشتريان ما آسان ‏تر شود. براي مثال، خدمات آنلاين را بهینه و افزايش دهيم و در عوض سعی کنیم تلاش ‎هاي فيزيكي مربوط به امور ذینفعان كاهش پيدا كند. در واقع فاصله‏‌ها را كاهش دهيم، ارتباطات را روان و تعاملی تر کنیم، داد و ستد‏ها را راحت ‏تر كنيم؛ بار اطلاعات زياد را كاهش دهيم و طراحي و دسترسی فرم ‏‏ها و در نهایت خدمات را آسان ‏تر كنيم. مديريت مشتري يعني همين. يعني ما مدام تلاش ‏كنيم سيستم خدمات ما، ناتوان جلوه نكند.

یعنی ما تلاش ‏كنيم وقت مشتري هدر نرود؛ تلاش كنيم ضعف‌ها و صف ‏ها كاهش پیدا بکند، تاخيرها كم بشود. براي مثال، برخي شركت ‏هاي هواپيمايي ما تلاش كنند تاخيرها را به حداقل برسانند و نرخ تاخيرها را كاهش دهند و پاسخگو باشند. در غیر این صورت نام این رفتارها را نمی‌توان مديريت مشتری نامید. يعني اگر ما يك سيستم قوي و رقابتي در اين زمينه داشتيم اين شركت ‏ها تاكنون از صفحه روزگار محو ‌شده بودند چون نشان دادند در احترام و ارایه خدمات و پاسخگویی به مشتریان ناتوان هستند.

بنابراين وقتي اصول درست نباشد، همه راه ‏ها براي اين كه ارزش مشتري افزايش پيدا بكند بسته مي‏ شود. باید راه‏‌هايي پيدا كنيم كه ارزش مشتري تقويت شود.

پس مديريت مشتري يعني این که:
– نامه نگاري‏‌ها را كاهش دهيم؛
– كاركنان متعهد و با وجدان داشته باشيم؛
– اهداف استرس‌زا را از بين ببريم؛
– شفاف‌سازي كنيم؛
و از همه مهمتر:
– خدمات متمايز و استثنايي ارائه كنيم.

اگر چنين مديريتي را بتوانيم در سازمان‏‌ها و شركت‏‌هاي خود پياده سازی كنيم در نهايت مشتري بي تفاوت شروع مي ‏كند به توجه كردن به خدمات ما و کم کم شهرت و خوشنامی‌سازمان و شرکت ما قوام لازم را پیدا می‌کند.

به نظر می‌رسد سازمان‌ها و شركت ‏هاي ما باید در جهت ارايه خدمات راحت‏ تر و آسان‏ تر گام بردارند و به بسياري از مسايل پايه و بدیهی كه مايه خرسندی و رضایت مشتريان ‏شود توجه جدی کنند و مرتب از مشتريان و مخاطبان خود و حتي مدیران و كاركنان خود بپرسند كه چه چيزهايی مردم را نااميد و ناراضي مي ‏كند؟

اين چالشي است كه هم اکنون با آن درگيريم و فکر می‌کنم زمان آن فرا رسیده که به اين درگيري‌ها و بی‌توجهی‌ها خاتمه دهيم در عین حال باید به نیازها و خواست‌های مشتریان احترام بیشتری بگذاریم. البته در این بین، نباید روابط‌عمومی‌‏هایی که در خط مقدم خدمت‌رسانی به مردم قرار دارند را فراموش کنیم. این یک استراتژی مدیریت خوب مشتریان است، و این چیزی است که کارگزاران روابط‌عمومی‌باید به دقت روی آن تمرکز و برنامه ریزی کنند.

مهدی باقریان
عضو هیئت مدیره انجمن متخصصان روابط‌عمومی

بازنشر

بازنشر

برچسب ها: راز مديريت مشتریان در روابط‌عمومیروابط‌عمومیمديريت مشتریانمديريت مشتریان در روابط‌عمومی
انتشارات کارگزار روابط‌عمومی

مطالب زیر را حتما بخوانید
  • اطلاعات غلط در برابر اخبار جعلی

    20 بازدید

  • بیست درس از بیست سال گذشته: چرا داستان سرایی عامل موفقیت در علوم زیستی هستند

    4 بازدید

  • بازدید رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی از استودیو آموزشی رعد

    5 بازدید

  • استراتژی‌های روابط‌عمومی کارآمد و تاثیرگذار

    17 بازدید

  • گزارش کامل برگزاری نخستين جشن ملی روابط‌عمومی

    22 بازدید

  • “ايمن سازی” مردم در برابر اخبار جعلی

    12 بازدید

لینک کوتاه:

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
موضوعات محتوا

بیست درس از بیست سال گذشته: چرا داستان سرایی عامل موفقیت در علوم زیستی هستند

گزارش کامل برگزاری نخستين جشن ملی روابط‌عمومی

گزارش وضعیت رسانه‌ها در سال 2022

رویدادها و آثار روابط‌عمومی

اعتبار الکترونیک

Whatsapp Telegram Facebook Linkedin

لینک‌های مفید

  • خانه
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • دوره‌های آموزشی روابط‌عمومی
  • جایزه صنعت روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
  • مقالات روابط‌عمومی
  • انتشارات روابط‌عمومی
  • کتب روابط‌عمومی
  • رزومه مهدی باقریان
  • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان

رویداد روابط‌عمومی

  • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
  • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
  • جایزه دکتر نطقی
  • جشنواره مردمداری ایران
  • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
  • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • همایش ملی زن و روابط عمومی
  • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
  • تور علمی آموزشی مالزی

روابط‌عمومی چیست؟

روابط‌عمومی شامل همه راه‌های برقراری ارتباط با مخاطبان، مشتریان و  گروه‌های ذینفع است.
 روابط‌عمومی با تعامل و تولید روابط‌، فرصت‌های زیادی برای سازمان‌ها و شرکت‌ها فراهم می کند.
 متخصصان روابط‌عمومی با برنامه‌ریزی و استفاده از ابزارها، فنون و تکنیک‌های روابط‌عمومی می‌توانند یک تصویر عمومی مثبت (خوشنامی = شهرت+ اعتبار) را برای سازمان‌ها و شرکت‌های خود ایجاد، حفظ، توسعه و مدیریت کنند. 

تمامی حقوق برای موسسه کارگزار روابط‌عمومی محفوظ می‌باشد.

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت