جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • صفحه اول کنفرانس‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره مردمداری ایران
      • ماموریت ما
      • بروشور دومین جشنواره مردم‌داری ایران
      • دستورالعمل ارزیابی دومین جشنواره مردم‌داری ایران
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
  • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
  • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران
  • IRANPR
  • تماس با ما
[the-social-links]
  • 021-66943670
  • info@kpri.ir
  • رویدادها
  • انتشارات
  • نگارخانه
  • خبرنامه
  • ارتباط
  • IRANPR
موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • خانه
  • فروشگاه‌ روابط‌عمومی
    • کتاب
    • مقاله
    • پاورپوینت
    • مجله و بسته آموزشی
    • ویدئو
    • استانداردها و راهنماها
  • آموزش روابط‌عمومی
    • درباره آموزش روابط‌عمومی
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی جدید
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی برگزار شده
    • اندیشکده آموزش روابط‌عمومی
    • فرم ثبت‌نام دوره‌های آموزشی
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • برگزیدگان جایزه دکتر نطقی
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • جشنواره مردم‌داری ایران
      • ماموریت ما
      • دستورالعمل ارزیابی دومین جشنواره مردم‌داری ایران
      • بروشور دومین جشنواره مردم‌داری ایران
      • جوایز ویژه روابط‌عمومی ایران
      • مدال‌های روابط‌عمومی ایران
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • اجلاس ملی مديران روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه شجاعت
    • ارسال آثار
  • رویدادها
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران – 1401
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • آرشیو کنفرانس‌ بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • تور علمی آموزشی مالزی
    • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
  • مقالات
    • روابط‌عمومی
    • تاریخ روابط‌عمومی
    • استانداردهای روابط‌عمومی
    • روابط‌عمومی الکترونیک
    • پیشکسوتان روابط‌عمومی
    • جوایز
    • مدیریت بحران
    • ارتباطات
    • تبلیغات و بازاریابی
    • تجارت و کسب‌وکار
    • بانکداری
  • درباره ما
    • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
    • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
    • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان
0

ورود و ثبت نام

بلاگ

راهنمایی برای خرید آنلاین با خیال آسوده

انجمن حقوقی بانکداران استرالیا
پلیس فدرال استرالیا

برگه‌های اطلاع رسانی خرید آنلاین

راهنمایی برای خرید آنلاین با خیال آسوده پیش از شروع فصل جشن

1- اگر به نظر بیش از حد خوب می‌رسد، احتمالا همینطور هم هست.
مراقب نقشه‌های سریع ثروتمند شدن و یا محصولات با ادعاهای فوق العاده یا محصولات مالی با شرایط باز گرداندن فوق العاده باشید. قبل از خرید یا ثبت نام برای محصولات و خدمات از عقل سلیم خود استفاده کنید.

2- خرید از وب‌سایت‌های امن: یک وب سایت امن برای انتقال اطلاعات از کامپیوتر شما به رایانه‌های تجاری آنلاین، از فن آوری رمزنگاری محافظ سیستم استفاده می‌کند تا اطلاعات محرمانه مانند جزئیات کارت اعتباری را امن نگه بدارد. برای شناسایی یک وب سایت امن درآدرس وب سایت یا URL آن به دنبال “https” بگردید؛ آدرس وب سایت نا امن با “HTTP” شروع می‌شود.

3- قبل از سفارش دادن در مورد جنس تحقیق کنید: کسب و کار را با شرکت‌هایی که می‌شناسید و به آنها اعتماد دارید انجام دهید.

4- شرکت‌ها باید آدرس‌های کسب و کار خود را فیزیکی و در تبلیغات خود حداقل یک شماره تلفن، چه برای خدمات به مشتریان و یا برای سفارش دادن محصولات را درج کرده باشند. با آن شماره تلفن تماس بگیرید و سوال‌های‌تان را بپرسید تا معلوم شود کسب و کار مشروع است یا خیر.

5- قوانین مربوط به رعایت حریم خصوصی و امنیتی وب سایت را بخوانید: شرایط و ضوابط قرارداد را بخوانید تا مطمئن شوید که شما:

– گزینه‌های تحویل کالا/ هزینه‌ها و مقررات بازگرداندن محصول و گارانتی خدمات برای انجام معاملات بین‌المللی را کاملاً درک کرده اید. از نرخ ارز در حال حاضر و مالیات و هر گونه وظایفی که شامل حالتان می‌شود اطلاع حاصل کنید. از روند منصفانه و روشن کسب و کار برای ارسال شکایات یا لغو سفارشات اطمینان پیدا کنید.

– امن‌ترین راه برای پرداخت چیست؟ بی‌خطرترین راه برای پرداخت آنلاین، کارت اعتباری یا طرح کارت بدهکاری (1) است چرا که اگر اشتباهی پیش آمد مصرف کنندگان می‌توانند در مورد آن چون و چرا کنند. استفاده از فقط یک کارت اعتباری برای همه خریدهای آنلاین می‌تواند کار را برای ردیابی هر گونه بی نظمی‌در حساب شما راحت تر کند.

مصرف کنندگان می‌توانند در مورد معامله چون و چرا کنند اگر:
• کالاهای سفارشی توسط پست الکترونیک یا به دست شان نرسد و یا شکسته و یا معیوب شده باشند؛
• برای یک معامله دو بار، و یا پولی بالاتر از آنچه شما مجاز کرده بودید از حساب تان برداشت شده؛
• شما اجازه یک پرداخت مستقیم را لغو کرده اید ولی فروشنده هنوز از حساب شما برداشت می‌کند.
• کارت اعتباری شما به سرقت رفته و به طور غیرقانونی برای خرید مورد استفاده قرار گرفته است – یا با جعل امضای شما و یا خرید لوازم از طریق تلفن یا به صورت آنلاین.

معمولا در چنین شرایطی، شرکت ارائه دهنده کارت بلافاصله معامله را معکوس می‌کند و بعد سعی می‌کند پول را از حساب شرکتی که از آن خرید شده پس بگیرد. مگر اینکه طرف معامله بتواند ثابت کند که شما یا نفر دومی‌که کارت را در اختیار داشته اجناس را تحویل گرفته یا اجازه این نقل و اتنقال را داده اید، که در این صورت معامله سر جای خودش باقی می‌ماند.
در معکوس کردن معاملات، زمان اهمیت زیادی دارد. در نتیجه همیشه حساب کاربری خود را چک کنید. اگر نمی‌توانید یک نقل و انتقال را تشخیص دهید، سریعاً عمل کنید. حساب خود را تلفنی و یا از طریق اینترنت بانک نیز می‌توانید چک کنید.

6- فقط اطلاعات لازم را ارائه دهید (و نه بیشتر): بعضی اوقات یک شرکت حجم زیادی از اطلاعات را از شما می‌خواهد که حقیقتا لازم نیست. پس اطلاعات کمی‌در اختیارشان قرار دهید دقت کنید. هیچوقت شماره کارت اعتباری خود را از طریق ایمیل برای کسی نفرستید. ایمیل امن نیست.

7- تمام جزئیات معامله را ذخیره کنید: نسخه قابل چاپ یا نکاتی را برای شناسایی فروشنده، کالا، شرح و زمان، تاریخ و قیمت پرداخت شده و یا پیشنهاد مزایده را یادداشت کنید. از صفحه نمایش سفارش خود یک نسخه چاپی بگیرید و از تائیدیه سفارش خود و تمام ایمیل‌های رد و بدل شده یک نسخه برای خود ذخیره داشته باشید.

8- رمز عبور خود را خصوصی نگه دارید: اکثر وب‌سایت‌های تجارت الکترونیکی نیاز دارند که خریداران قبل از قرار دادن یا مشاهده یک سفارش برای ورود به سیستم اقدام کنند. از خریداران معمولا درخواست می‌شود که نام کاربری و رمز عبور خود را وارد نمایند. هرگز رمز عبور خود را برای هر کسی آشکار نکنید.

9- آدرس وب سایت را چک کنید: با چک کردن آدرس وب سایت شرکت و تایپ کردن درURL Locater، شما می‌توانید اطمینان حاصل کنید که با شرکت درست معامله می‌کنید.

بانک‌ها و سایر کسب و کارهای مشروع از شما در مورد اطلاعات حساس از طریق ایمیل سوال نمی‌کنند هیچ وقت به ایمیل‌هایی که از شما برای امور مالی اطلاعات می‌خواهد پاسخ ندهید. هیچ وقت بر روی یک لینک که درون یک ایمیل مشکوک جاسازی شده کلیک نکنید و همیشه با موسسه مالی و خرده فروش به منظور بررسی وضعیت حساب خود قبل از فاش کردن هر گونه اطلاعات تماس بگیرید.

خریداران همچنین می‌توانند از طریق این وب سایت برای چک کردن و پژوهش آنلاین و این که سایت چه مدت وجود داشته است و میزبان آن چه کسی است، مراجعه کنند: http://www.domaintools.com
این وب سایت لایه محافظتی اضافه ای است که خطر حمله ویروس‌ها به کامپیوتر شما را کم می‌کند تا اطلاعات باارزش شخصی شما به سرقت نرود.

1- این کارت‌های صادر شده توسط بانک‌ها با استفاده از شبکه‌های طرح مانند ، مثل ویزا و یا مسترکارت است. این کارتها چنین طراحی شده اند که دسترسی دارنده کارت به وجوه یک حساب سپرده را شامل می‌شود.

برای اطلاعات بیشتر به وب سایت: www.afp.gov.au مراجعه کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد محافظت از هویت مالی خود به سایت: www.protectfinancialid.org.au مراجعه نمائید.

منبع فارسی: انتشارات کارگزار روابط‌عمومی

برچسب ها: انجمن حقوقی بانکداران استرالیاپلیس فدرال استرالیاخرید آنلاین
انتشارات کارگزار روابط‌عمومی

مطالب زیر را حتما بخوانید
  • اخبار منفی را دنبال کنیم یا نه؟

    36 بازدید

  • روز جهانی آزادی مطبوعات

    81 بازدید

  • یک روز خوب در زمانه بد

    103 بازدید

  • دولت دیجیتال چه شکلی است؟

    87 بازدید

  • مسئوليت اجتماعی شركتی در سال 2023

    82 بازدید

  • هنر معناسازی موثر

    80 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
موضوعات محتوا

فراخوان بیست و دومین دوره «جوایز صنعت روابط‌عمومی ایران»

فرخوان نخستین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

روابط‌عمومی‌؛ پاشنه آشیل تعطیلات نوروز

رویدادها و آثار روابط‌عمومی

اعتبار الکترونیک

Whatsapp Telegram Facebook Linkedin

لینک‌های مفید

  • خانه
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • دوره‌های آموزشی روابط‌عمومی
  • جایزه صنعت روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
  • مقالات روابط‌عمومی
  • انتشارات روابط‌عمومی
  • کتب روابط‌عمومی
  • رزومه مهدی باقریان
  • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان

رویداد روابط‌عمومی

  • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
  • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
  • جایزه دکتر نطقی
  • جشنواره مردمداری ایران
  • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
  • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • همایش ملی زن و روابط عمومی
  • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
  • تور علمی آموزشی مالزی

روابط‌عمومی چیست؟

روابط‌عمومی شامل همه راه‌های برقراری ارتباط با مخاطبان، مشتریان و  گروه‌های ذینفع است.
 روابط‌عمومی با تعامل و تولید روابط‌، فرصت‌های زیادی برای سازمان‌ها و شرکت‌ها فراهم می کند.
 متخصصان روابط‌عمومی با برنامه‌ریزی و استفاده از ابزارها، فنون و تکنیک‌های روابط‌عمومی می‌توانند یک تصویر عمومی مثبت (خوشنامی = شهرت+ اعتبار) را برای سازمان‌ها و شرکت‌های خود ایجاد، حفظ، توسعه و مدیریت کنند. 

تمامی حقوق برای موسسه کارگزار روابط‌عمومی محفوظ می‌باشد.

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت