دکتر رحمان سعیدی
دانشیار و عضو هیئت علمی دانشکده علوم اجتماعی علامه طباطبائی
پگاه سعیدی
کارشناس ارشد مدیریت
دانلود: رسانههای اجتماعی و مدیریت بحران
چکیده
تعريف مشخص هر پديده، امكان تحليل منطقى و علمى آن را فراهم نموده و با ايجاد زمينه براى هدفگذارى دقيق، تدوين درست راهبردها و هدايت مناسب اقدامات اجرايى، شرايط را براى مديريت كارآمد آن مهيا میسازد.
هدف اصلى اين پژوهش، مفهوم شناسى بحران، مدیریت بحران و مشخص کردن نقش آگاهی و ابزارهای اطلاعرسانی در مدیریت بحرانهایی است که روابطعمومی دراین رابطه نقش مهم و تعیین کنندهای را بعهده دارد و بعنوان چشم بینا و مغز متفکر سازمان، بحرانهایی را که سازمان و در مقیاس وسیعتر جامعه را دچار چالش میکند مدیریت و عادیسازی شرایط مینماید و مشکلات ناشی ازبحران را مرتفع میسازد.
روابطعمومی در این ارتباط از ابزارهای ارتباطی و بویژه تسهیلات ارتباطی در فضای مجازی و ارتباط دوجانبه آنلاین به نحوه مطلوبی استفاده کارشناسی و بهینه مینماید.
کلید واژه
مدیریت بحران، رسانه، رسانههای عمومی، رسانههای اجتماعی، بحران های اجتماعی، حوادث و سوانح، مدیریت روابطعمومی، بحران
فهرست مطالب
مقدمه
طرح مسئله
اهداف پژوهش حاضر
روش پژوهش:
مفاهیم و موضوعات مورد بررسی
تعاريف مفهومى
رسانه چیست
رسانهاجتماعی چیست؟
تغییر مفاهیم تولید و توزیع رسانهای
ویژگیهای رسانههای اجتماعی
انواع رسانههای اجتماعی
تفاوت رسانههای اجتماعی و رسانههای جمعی
مفهوم بحران
مفهوم مدیریت
مفهوم مدیریت بحران
نقش رسانههای اجتماعی در مدیریت بحران
استراتژی های رسانه ای در مواجهه با بحران
نقش دوگانه رسانه ها در بحران
استراتژی های روابطعمومی در استفاده ازرسانه ها در بحران:
نقش و کارکرد رسانهها در وقوع بحران
روابطعمومی بحران
اقدام خبری روابطعمومی در مراحل سهگانه بحران
کارکردهای روابطعمومی در مدیریت بحران
نتیجه گیری
منابع و ماخذ