رسانه های خبری در سال 2022: گزارش اخبار ديجيتال موسسه رويترز
دانلود گزارش کامل: رسانههای خبری در سال 2022
سال 2022 سال تثبيت صنعت خبري خواهد بود كه به دليل بحران كوويد-19 مختل شده و رفتار و فناوري مخاطبان را تغيير داده است.
گزارش خبري ديجيتال موسسه رويترز، داستان آينده صنعت خبر را از خط مقدم روايت مي كند. مدلهاي كسبوكار، استراتژيهاي مخاطب، شيوه روزنامهنگاري، مقررات و فناوريهاي آينده را پوشش ميدهد.
گزارش سالانه نيك نيومن، محقق ارشد موسسه رويترز، بر اساس ديدگاه 250 رهبر صنعت خبر از 52 بازار است. خواندن آن براي هر كسي كه در رسانه كار مي كند ضروري است.
سال 2022 قرار است سال تحكيم صنعت خبر باشد. روزنامهنگاران و مخاطبان از برنامههاي خبري بيامان، همراه با بحثهاي قطبي سياسي، هويتي و فرهنگي ميسوزند.
در بسياري از نقاط جهان در طول سال 2021 مخاطبان به دليل اين عوامل كاهش يافته اند. چالش كليدي امسال اين است كه رسانههاي خبري دوباره درگير شوند و همچنين روابط عميق تري با مصرف كنندگان معمولي اخبار ايجاد كنند.
سه چهارم (75٪) از پاسخ دهندگان مي گويند كه در مورد چشم انداز شركت خود براي سال 2022 اطمينان دارند، اگرچه تعداد كمتري (60٪) در مورد آينده روزنامه نگاري همين را مي گويند.
ناشران مي گويند كه به طور متوسط، سه يا چهار جريان درآمد متفاوت در سال 2022 مهم خواهد بود.
تقريباً از هر ده نفر سه نفر (29٪) انتظار دارند درآمد قابل توجهي از پلتفرمهاي فناوري براي صدور مجوز محتوا يا نوآوري به دست آورند و 15٪ به دنبال صندوقها و بنيادهاي بشردوستانه هستند. ديگران اميدوارند كسب و كارها، رويدادهايي را كه در طول بحران COVID-19 متوقف شده اند، از سر بگيرند.
نگرانيهاي اصلي مربوط به قطبي شدن جوامع، حملات به روزنامه نگاران و مطبوعات آزاد، و پايداري مالي نشريات محلي است.
ناشران بيشتري قصد دارند در سال جاري استراتژيهاي اشتراك يا عضويت را پيش ببرند، با اكثريت شركت كنندگان در نظرسنجي (79٪) اين يكي از مهمترين اولويتهاي درآمدي آنها خواهد بود، قبل از تبليغات نمايشي و بومي.
در همان زمان، بسياري از پاسخدهندگان (47%) نگران هستند كه مدلهاي اشتراك ممكن است روزنامهنگاري را به سمت ارائه خدمات فوقالعاده به مخاطبان تحصيلكردهتر سوق دهد و ديگران را پشت سر بگذارد.
صنعت خبر، دقيقاً مانند صنعت روابط عمومي، تشخيص ميدهد كه بايد سختتر تلاش كند تا مردمي را كه به آنها خدمت ميكند نمايندگي كند.
مسائل مربوط به نسل يك موضوع كليدي است. در اتاقهاي خبر جستجوي دروني زيادي براي پرداختن به تنوع و گنجاندن، به ويژه در مورد گزارش در مورد موضوعاتي مانند تغييرات آب و هوا و سلامت روان وجود دارد.
سختتر شدن قوانين حفظ حريم خصوصي مربوط به دادههاي شخص اول و شخص ثالث، همراه با نگراني در مورد اطلاعات نادرست، درآمد را به برندهاي مورد اعتماد بازميگرداند.
مقررات كمك مي كند تا اتحاديه اروپا و دولتهاي ملي بر پلتفرمها و شركتهاي فناوري بزرگ كنترل داشته باشند. با اين حال، اين يك شمشير دو لبه است. سازمانهاي خبري همچنين در حال بررسي فناوريهاي نسل بعدي مانند هوش مصنوعي، ارزهاي رمزنگاريشده و متاورس براي سرگرمي و اطلاعرساني هستند.
مطالب زیر را حتما بخوانید
-
روابطعمومی
9 بازدید
-
آییننامه چگونگی تعیین و حدود وظایف سخنگوی هیأت دولت و تشکیل شورای اطلاعرسانی دولت
14 بازدید
-
راهنمای جدید متا برای استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی
18 بازدید
-
گزارش سمینار کاربردهای هوش مصنوعی در روابطعمومی
100 بازدید
-
دعوت از مدیران و کارشناسان روابطعمومی سراسر کشور برای شرکت در نخستین نظرسنجی «بررسی وضعیت هوش مصنوعی در روابطعمومی ایران»
58 بازدید
-
رییس انجمن متخصصان روابطعمومی: نقش حیاتی روابطعمومی در ترغیب مردم به استفاده مسئولانه از آب جدی گرفته شود
75 بازدید
دیدگاهتان را بنویسید