جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • صفحه اول کنفرانس‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره مردمداری ایران
      • ماموریت ما
      • بروشور جشنواره مردم‌داری ایران
      • دستورالعمل ارزیابی جشنواره مردم‌داری ایران
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
  • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
  • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران
  • IRANPR
  • تماس با ما
[the-social-links]
  • 021-66943670
  • info@kpri.ir
  • رویدادها
  • انتشارات
  • نگارخانه
  • خبرنامه
  • ارتباط
  • IRANPR
موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • خانه
  • فروشگاه‌ روابط‌عمومی
    • کتاب
    • مقاله
    • پاورپوینت
    • مجله و بسته آموزشی
    • ویدئو
    • استانداردها و راهنماها
  • آموزش روابط‌عمومی
    • درباره آموزش روابط‌عمومی
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی جدید
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی برگزار شده
    • اندیشکده آموزش روابط‌عمومی
    • فرم ثبت‌نام دوره‌های آموزشی
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • برگزیدگان جایزه دکتر نطقی
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • جشنواره مردم‌داری ایران
      • ماموریت ما
      • دستورالعمل ارزیابی جشنواره مردم‌داری ایران
      • بروشور جشنواره مردم‌داری ایران
      • جوایز ویژه روابط‌عمومی ایران
      • مدال‌های روابط‌عمومی ایران
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه شجاعت
    • ارسال آثار
  • رویدادها
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی‌ ایران – 1402
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • آرشیو کنفرانس‌ بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • اجلاس ملی مديران روابط‌عمومی
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • سمینارها و همایش‌های تخصصی
      • نخستین سمینار تخصصی کاربردهای هوش مصنوعی در روابط‌عمومی
      • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
      • همایش ملی زن و روابط عمومی
      • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
      • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
    • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
    • تور علمی آموزشی مالزی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
  • مقالات
    • روابط‌عمومی
      • تاریخ روابط‌عمومی
      • استانداردهای روابط‌عمومی
      • روابط‌عمومی الکترونیک و هوش مصنوعی
      • پیشکسوتان روابط‌عمومی
      • نظرسنجی روابط‌عمومی
    • جوایز
    • مدیریت بحران
    • ارتباطات، تجارت و کسب‌وکار
      • ای اس جی – ESG
      • تبلیغات و بازاریابی
        • بانکداری
    • Iran pr news
  • درباره ما
    • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
    • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
    • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان
0

ورود و ثبت نام

بلاگ

روابط‌عمومی دانش بنیان

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی‌ایران (شارا)– در اینجا می‌خواهم سه نکته عملیاتی را مطرح کنم. برای مثال اگر شما در آدرس اینترنتی گوگل، روابط عمومی‌را به انگلیسی بنویسید، می‌بینید که به شدت در حال سقوط است. ولی اگر این کلمه را به فارسی بنویسید، متوجه می‌شوید که به شدت رو به اوج است. این موضوع خیلی معنی دار است. به این معنا که در دنیای خارج روابط عمومی‌و نظریه روابط عمومی‌به عنوان اصول علمی‌جا افتاده است و دیگر به عنوان تئوری جدید شناخته نمی‌شود و اگر تئوری وجود دارد تنها در حوزه ابزاری است که از آن استفاده می‌کنند تا جایگاه تولیدات خود را تثبیت کند. در حالی که ما هنوز در حوزه نظری هستیم و در حوزه ابزار نیستیم.

بنابراین این اوج یک افتخار ملی است که نشان می‌دهد ما در باتلاق نیستیم ولی اگر کلمه ی ایران را به انگلیسی جستجو کنید، متأسفانه در حال سقوط است. به همین دلیل است که رییس جمهور عزیز کشورمان به دنبال گسترش روابط خارجی است. با یک جستجوی خیلی ساده در دنیا، ما متوجه این گونه بحث‌ها می‌شویم.

ما در روابط عمومی‌یک چالش داریم که نام آن را روابط عمومی‌دانش بنیان گذاشته ام و اخیراً یک سری تحقیق‌های علمی‌را در این زمینه مطالعه کردم و به این جمع بندی رسیدم که متأسفانه دانش مان نسبت به سطح جهان به شدت پایین است. هنگامی‌که به هر یک از حوزه‌های اقتصادی نگاه می‌کنیم، افرادی را نداریم که بتوانند مشکل اقتصادی ما را حل کنند و با سعی و خطا جلو می‌رویم.
در حوزه اطلاع رسانی نیز می‌بینیم افرادی که هنوز در ادارات و کارمند روابط عمومی‌هستند، آموزش‌های لازم را ندیده اند. حال باید دید مشکل دانش بنیان را چگونه باید حل کرد؟

ما یک پروزه عملیاتی در استان گلستان شروع کردیم که 5000 نفر فارغ التحصیل فوق دیپلم به بالا را ثبت نام می‌کنیم و اطلاعات کاملی از آنها دریافت کردیم و شغل داشتن بنیان را ایجاد می‌کنیم. اگر این شغل دانش بنیان در استان گلستان موفق شود، در برنامه ما یک میلیون نفر در کشور در نظر گرفته شده است که اشتغال پیدا می‌کنند.

پنج درس برای آموزش به این افراد در نظر گرفته ایم که یکی از این دروس روابط عمومی‌است زیرا به این جمع بندی رسیده ام که برای هر شغل جدیدی که قرار است شروع شود و برای فردی که به دنبال اشتغال است، بایدرشته روابط عمومی‌را آموزش ببیند. به عنوان مثال برخی از مدیران هنوز نمی‌توانند در صحبت‌های خود ارتباط برقرار کنند. بعد از آن بازاریابی الکترونیکی، IT، تبلت حرفه ای، گوشی همراه حرفه ای زیرا هنوز نمی‌توانیم از ابزارهای بسیاری که در اختیار داریم، به درستی استفاده کنیم و در آخرتایپ تند را به افراد کارجو آموزش می‌دهیم و وارد بازار می‌کنیم.

در نهایت دولت آنها را بیمه می‌کند و به کارفرما رایگان نیرو می‌دهیم و از آنها می‌خواهیم تا از دانش خود استفاده کنند و تحولی در حوزه بازار ایجاد نمایند که در نهایت منجر به گرفتن دستمزد می‌شود.
بنابراین باید به یکدیگر کمک کنیم تا این کارها را عملی کنیم. عملی کار کردن به این معنا است که در ابتدا باید واقعیت‌های جهان را دید که روابط عمومی‌ها در حال شکل گرفتن در شبکه‌های اجتماعی هستند زیرا همه مردم روابط عمومی‌را پیدا می‌کنند و ارتباطات به خودی خود شکل می‌گیرد و ما باید تنظیم کننده و هدایت گر باشیم و یک نوع مدیریت جدید را در حوزه مدیریت روابط عمومی‌بیاوریم.

سخنرانی دکتر علی اکبر جلالی به مناسب روز گرامی‌داشت روابط عمومی:این مراسم توسط موسسه کارگزار روابط عمومی‌و دبیرخانه کنفرانس بین المللی روابط عمومی‌ایران برگزار گردید

برچسب ها: دکتر علی اکبر جلالیروابط عمومی دانش بنیان
انتشارات کارگزار روابط‌عمومی

مطالب زیر را حتما بخوانید
  • آیین‌نامه چگونگی تعیین و حدود وظایف سخنگوی هیأت دولت و تشکیل شورای اطلاع‌رسانی دولت

    14 بازدید

  • کتاب «مدیریت روابط‌عمومی دولتی» منبع ارزشمندی برای متخصصان و مدیران دولتی

    28 بازدید

  • سمینار کاربردهای هوش مصنوعی در روابط‌عمومی از منظر تصویر

    40 بازدید

  • رييس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: محتوا بايد مخاطب را به حركت درآورد

    32 بازدید

  • رييس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: هوش مصنوعی آينده روابط‌عمومی است

    37 بازدید

  • بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران دی‌ماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود

    32 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
موضوعات محتوا

کتاب «مدیریت روابط‌عمومی دولتی» منبع ارزشمندی برای متخصصان و مدیران دولتی

سمینار کاربردهای هوش مصنوعی در روابط‌عمومی از منظر تصویر

رييس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: محتوا بايد مخاطب را به حركت درآورد

رویدادها و آثار روابط‌عمومی

اعتبار الکترونیک

Whatsapp Telegram Facebook Linkedin

لینک‌های مفید

  • خانه
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • دوره‌های آموزشی روابط‌عمومی
  • جایزه صنعت روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
  • مقالات روابط‌عمومی
  • انتشارات روابط‌عمومی
  • کتب روابط‌عمومی
  • رزومه مهدی باقریان
  • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان

رویداد روابط‌عمومی

  • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
  • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
  • جایزه دکتر نطقی
  • جشنواره مردمداری ایران
  • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
  • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • همایش ملی زن و روابط عمومی
  • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
  • تور علمی آموزشی مالزی

روابط‌عمومی چیست؟

روابط‌عمومی شامل همه راه‌های برقراری ارتباط با مخاطبان، مشتریان و  گروه‌های ذینفع است.
 روابط‌عمومی با تعامل و تولید روابط‌، فرصت‌های زیادی برای سازمان‌ها و شرکت‌ها فراهم می کند.
 متخصصان روابط‌عمومی با برنامه‌ریزی و استفاده از ابزارها، فنون و تکنیک‌های روابط‌عمومی می‌توانند یک تصویر عمومی مثبت (خوشنامی = شهرت+ اعتبار) را برای سازمان‌ها و شرکت‌های خود ایجاد، حفظ، توسعه و مدیریت کنند. 

تمامی حقوق برای موسسه کارگزار روابط‌عمومی محفوظ می‌باشد.

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت