روابط‌عمومی

روابط‌عمومی (PR) به فرآیند مدیریت تعامل و تفاهم میان سازمان و عموم گفته می‌شود.

روابط‌عمومی تلاش می‌کند داستان‌هایی را به گوش مردم برساند که حس مثبتی نسبت به اهداف، موفقیت‌ها، موقعیت یا محصول خاصی از برند را ایجاد ‌کنند.

کنترل شرایط بحران و خسارت‌های واردشده به برند نیز از جمله اهداف روابط‌عمومی ا‌ست.

روابط‌عمومی شامل طیف وسیعی از فعالیت‌ها می‌شود، از جمله:

– تولید محتوای رسانه‌ای، مانند اخبار، مقالات، وبلاگ‌ها، و پست‌های رسانه‌های اجتماعی
– برگزاری رویدادهای عمومی، مانند کنفرانس‌ها، سخنرانی‌ها، و نمایشگاه‌ها
– تعامل با رسانه‌ها، مانند مصاحبه‌ها و جلسات مطبوعاتی
– مدیریت بحران

روابط‌عمومی برای سازمان‌ها و افراد در هر اندازه‌ای مفید است. می‌تواند به سازمان‌ها کمک کند تا:

– آگاهی از برند خود را افزایش دهند
– روابط مثبتی با مشتریان، – سرمایه‌گذاران، و سایر ذینفعان ایجاد کنند
– از شهرت خود محافظت کنند

روابط‌عمومی یک فرآیند مستمر است که باید به طور مداوم برای پاسخگویی به نیازهای سازمان و مخاطبان آن به روز شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *