روابط‌عمومی دولتی

كتاب روابط ‏عمومي دولتي بر حرفه روابط ‏عمومي در دولت و توسعه و اهميت تاريخي آن در ايران متمركز است. عوامل مؤثر در رشد آن و عناصر تشكيل‌دهنده‌اش مورد بحث قرار مي‌گيرد؛ عوامل عمومي كه سبب تقويت حرفه روابط ‏عمومي در دولت مي‌شود، در نظر گرفته مي‌شود.

در واقع، كتاب استدلال مي‌كند كه هر مدنيت و دولتي اگر قرار است شكل بگيرد و استمرار يابد، ملزم است كه از همان ابتدا «روابط ‏عمومي» را معمول سازد. اگر بخواهيم روابط ‏عمومي مؤثر و كارآمد باشد، بايد در محدوده محيطي خودش اجرا گردد.

به علاوه، هر تماسي كه با ملل خارج از خود دارد، به خصوص كشورهايي كه ارتباط بيشتري وجود دارد، تاثيرگذار است. سير سريع جهاني شدن نيز بر حرفه روابط‏ عمومي دولتي بسيار مؤثر است. مطمئنا با سير سريع جهاني شدن و شبكه‎اي شدن ارتباطات، حرفه روابط‏ عمومي به ميزان فزاينده‌اي، دشوار و هيجان‌انگيز مي‌شود.

روابط‌عمومي دولتي كه از قبل به تاييديه و تكذيبيه و امور بديهي غيرضرور مشغول بود اينك بايد هم خود را بر توضيح كامل سياست‌ها و برنامه‌هاي دولت به طور كامل، برانگيختن علاقه و افكار عمومي براي حصول تغييراتي منطبق با مقتضيات و نيازهاي دولت و ايجاد وحدت ملي در برابر تحريم‌ها و هرگونه تعرض احتمالي به تماميت ارضي كشور تمركز بخشد.

اين كتاب با سبك صريح و صادقانه و ارايه راهنمايي‌هاي كاربردي و علمي، ضمن ارايه تصويري نسبتا كامل از تاريخ روابط‌عمومي كشور و بررسي وظايف و ساختارهاي روابط‌عمومي در دوره‌هاي مختلف، به برداشت و درك شاغلان روابط‌عمومي از روابط‌عمومي دولتي كمك مي‌كند و مطالب كاربردي مهمي براي بهبود تفاهم بين سازمان هاي دولتي و مردم فراهم مي‌آورد.

انتشارات كارگزار روابط‌عمومي با مبادرت به نشر اين كتاب ارزشمند، چارچوبي براي تفكر و عمل حول مسايل و موضوعاتي كه بين موسسات دولتي و مردم وجود دارد، فراهم مي‌آورد. اين كتاب زمينه را براي بحث سازنده و تفاهم هدفمندتر درباره عملكرد روابط‌عمومي در دولت آماده مي‌سازد.

اين كتاب براي همه طبقات اجتماعي، اعم از دولتمردان يا كاركنان دولت، رهبران صنايع، انديشمندان، متخصصان يا استادان و دانشجويان در مراحل عاليه تحصيلي و شاغلان روابط‌عمومي، بازاريابي و تبليغات بسيار ارزشمند خواهد بود. اين كتاب راهنمايي‌هاي بسيار ارزشمندي جهت ايجاد پيوندي محكم بين موسسات دولتي و مردم ارايه مي‌دهد.

در صحنه روابط‌عمومي جهاني ضرورت دارد دست اندركاران ديپلماسي كشور، نمايندگان و هيات‌هاي متعدد تجاري و سياسي و علمي براي حسن شهرت و نام نيك ايران در خارج از كشور تلاش كنند و اين كتاب به آنها كمك مي‌كند در بهبود تصوير كشور مشاركت و تاثير مطلوب داشته باشند.

در پايان مراتب سپاس و امتنان خود را از پروفسور حمدان و همه كساني كه ما را در به ثمر رساندن اين مجموعه ياري رساندند و بر اعتبار و غناي محتواي علمي كتاب افزودند ابراز مي‌نماييم.

اميد است كه انتشار اين كتاب ارزشمند در پيشبرد فن، علم و حرفه روابط‌عمومي، حرفه‌اي‌گرايي و معيارهاي آن به سوي مرزهاي برتر و ممتاز در ايران عزيز و ساير كشورها، براي هر دو بخش عمومي و خصوصي بويژه مردم، گام‌هاي متمايز و ارزشمندي بردارد.

نگارندگان اميد دارند مطالب اين كتاب دو جلدي كه براي نخستين بار در كشور عزيز ما ايران منتشر مي‌شود براي همه شاغلان روابط ‏عمومي و ساير علاقه‌مندان مفيد و سودمند باشد.

لینک خرید كتاب: روابط عمومي دولتي (دوجلدي)

مرکز پخش:

09121938419 – 66570194(021) – 66943670 (021)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *