روابط عمومی دیجیتال چیست و چگونه میتوان بهطور موفقیتآمیز از آن بهره برد؟ مزایای آن چیست؟ در این مقاله همه چیزهایی که باید درباره روابط عمومی دیجیتال بدانید، آمده است.
روابط عمومی دیجیتال برای هر کسبوکاری باید یک سرمایهگذاری ضروری باشد، نه تنها برای حفظ و ارتقای شهرت برند، بلکه برای بهبود SEO و پتانسیل ترافیک آنها. برای دههها، استراتژی روابط عمومی عالی برای ساخت یک برند موفق ضروری بوده است.
تکامل دنیای دیجیتال و کانالهای بازاریابی جدید به این معنا است که چشمانداز روابط عمومی از تمرکز بر مقالات مجله و بیلبوردها به کمپینهای رسانههای اجتماعی و وبلاگها تغییر کرده است.
روابط عمومی دیجیتال، بیش از آن که صرفاً ابزاری برای حفظ تصویر مثبت شرکت شما باشد، میتواند برای افزایش نرخ تبدیل و تمایز شما از رقبایتان ضروری باشد. همچنین به بهبود بازده سرمایهگذاری در سایر تلاشهای بازاریابی کمک میکند، آگاهی از برند را افزایش میدهد و از تولید سرنخهای فروش پشتیبانی میکند.
روابط عمومی دیجیتال چیست؟
روابط عمومی دیجیتال مجموعهای از استراتژیها و ابتکارات بازاریابی است که بهمنظور افزایش آگاهی از برند و ترویج حضور آنلاین شما طراحی شدهاند. این نوع روابط عمومی مشابه روابط عمومی سنتی است که هدف آن تأثیرگذاری بر نحوه درک مردم و جوامع از برند شماست.
تفاوت اصلی این است که در روابط عمومی دیجیتال، شما از مجموعهای از پلتفرمهای آنلاین، از وبسایت خود گرفته تا کانالهای رسانههای اجتماعی، نشریات آنلاین، و کانالهای ویدیویی برای دستیابی به نتایج استفاده میکنید.
استراتژیهای موفق روابط عمومی دیجیتال، نمایان بودن شما را افزایش میدهند و درهای رشد را از طریق بهبود لینکهای برگشتی، اشارههای اجتماعی و ترافیک ارجاعی باز میکنند.
چرا روابط عمومی دیجیتال مهم است؟
استراتژیهای روابط عمومی سنتی همیشه برای موفقیت برندهای در حال رشد ضروری بودهاند. استراتژیهای روابط عمومی، آگاهی از برند شما را افزایش میدهند، اعتبار برند را بهبود میبخشند و شناختهشدن از سوی مخاطبان هدف شما را به ارمغان میآورند و در نتیجه باعث افزایش درآمد و فروش میشوند.
روابط عمومی دیجیتال تمام این مزایا را ارائه میدهد و برخی از مزایای اضافی در دنیای متمرکز بر وب امروز نیز به همراه دارد. با استراتژی مناسب روابط عمومی دیجیتال، شرکتها میتوانند:
افزایش آگاهی از برند و نمایان بودن
یکی از بزرگترین مزایای روابط عمومی دیجیتال، افزایش آگاهی از برند و جذب مشتریان بالقوه بیشتر به کسبوکار شماست. یک استراتژی روابط عمومی بهخوبی طراحی شده، مزایای اصلی برند، محصولات و خدمات شما را به مخاطبان هدف معرفی میکند و شما را از رقبای خود متمایز میسازد.
بهبود نتایج SEO
هدف اصلی روابط عمومی دیجیتال بهبود تصویر برند شماست، اما فرایند صحیح میتواند تأثیر قابل توجهی بر پتانسیل SEO شما داشته باشد. بیشتر استراتژیهای روابط عمومی دیجیتال شامل ایجاد محتوا است که شانس شما را برای رتبهبندی در کلمات کلیدی بهبود میبخشد.
کشف بینشهای ارزشمند یادگیری
هرچه بیشتر درباره مخاطبان هدف خود، علایق، نقاط درد و برداشتهای آنها از برند شما برای رشد کسبوکار ضروری است. یک بخش مهم از روابط عمومی دیجیتال توجه دقیق به این است که مردم چه نظری در مورد شرکت شما دارند.
افزایش ترافیک، فروش و سرنخها
از آنجا که روابط عمومی دیجیتال به بهبود رتبهبندی موتور جستجو کمک میکند، لینکهای برگشتی بیشتری برای وبسایت شما به ارمغان میآورد و نمایان بودن شما را افزایش میدهد، تأثیر مستقیم بر ترافیک وبسایت شما دارد. شما میتوانید به سرعت شاهد افزایش بازدیدکنندگان از وبسایت خود باشید.
توسعه رهبری فکری
رهبری فکری در دنیای امروز اهمیت بیشتری پیدا کرده است. مصرفکنندگان به طور فعال به دنبال شواهدی هستند که نشان دهد میتوانند به برندهایی که از آنها خرید میکنند اعتماد کنند.
استراتژیهای روابط عمومی دیجیتال: 5 ایده قدرتمند
استراتژیهای روابط عمومی دیجیتال میتوانند شامل همه چیز از تولید و به اشتراکگذاری اطلاعیههای مطبوعاتی با نشریات دیجیتال تا ساخت کمپینهای رهبری فکری شما باشند. هیچ استراتژی خاصی برای انتخاب روش درست وجود ندارد، اما برخی روشها نتایج مستمری دارند.
روابط عمومی واکنشی روابط عمومی واکنشی یک استراتژی محتوا است که شانس شما را برای برجسته شدن توسط نشریات و شرکتهای خاص افزایش میدهد. این روش شامل پاسخ به پرسشهایی است که خبرنگاران در سایتهایی مانند HARO (Help a Reporter Out) منتشر میکنند.
کمپینهای پیشرو با داده خبرنگاران و رسانهها به گزارشهایی که شامل دادههای جدید باشند علاقهمند هستند. یک روش عالی برای استفاده از این علاقه، انجام مطالعات و تحقیقاتی است که برای مشتریان مفید باشد.
به اشتراکگذاری اطلاعیههای مطبوعاتی به اشتراکگذاری اخبار یکی از بهترین روشها برای استفاده از استراتژی روابط عمومی دیجیتال است. تمام انواع اخبار میتوانند توجه مخاطبان هدف شما و رسانهها را جلب کنند.
راهاندازی کمپین خلاقانه کمپینهای خلاقانه که با همکاری کسبوکارهای غیرمعمول یا تصاویری جسورانه انجام میشوند، بهترین روشها برای جلب توجه هستند.
نیوز جکینگ (Newsjacking) این استراتژی نیاز به سرعت و دقت دارد، زیرا شامل دنبال کردن اخبار مرتبط با صنعت شما و استفاده از آنها برای جلب توجه است. (موج سواری خبری)
توسعه استراتژی روابط عمومی دیجیتال خود
اگر شما هم میخواهید در روابط عمومی دیجیتال سرمایهگذاری کنید و حضور آنلاین برند خود را تقویت کنید، شروع کار ساده است.
در اینجا مراحل ابتدایی برای شروع این استراتژی آمده است:
تعیین اهداف خود
اولین قدم در توسعه استراتژی روابط عمومی دیجیتال این است که بدانید چه میخواهید بهدست آورید.
شناخت مخاطبان هدف
اطلاعات دقیق از مخاطبان هدف، علایق و نیازهای آنها به شما کمک میکند که استراتژیهای موفقی را پیادهسازی کنید.
انتخاب نوع محتوای مناسب
تصمیم بگیرید که چه نوع محتوایی برای هدف شما مناسب است.
استفاده از ابزارهای مناسب
ابزارهای مختلفی برای بهینهسازی کمپینهای روابط عمومی دیجیتال وجود دارند که میتوانند به شما در بهبود استراتژیها کمک کنند.
فعالسازی شرکای روابط عمومی
پس از آمادهسازی محتوای خود و جمعآوری اطلاعات لازم، وقت آن است که از شرکای خود برای ترویج محتوا استفاده کنید.
نتیجهگیری
روابط عمومی دیجیتال یکی از مهمترین ابزارها در استراتژی بازاریابی هر شرکت است و میتواند تأثیر زیادی بر افزایش نمایان بودن برند و بهبود نتایج SEO شما داشته باشد.
منبع: toptal
انتهای پیام/