روز ملی ارتباطات و روابطعمومی
در آخرین روزهای سال1384، معاون امور مطبوعاتی و تبلیغاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامیبه پیشنهاد مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی طی درخواستی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامیخواست تا با عنایت به لزوم توجه خاص به روابطعمومیدر ایران و ضرورت توجه به این مقوله از طریق نامگذاری یک روز خاص به این نام، روزی به نام روز روابطعمومینامگذاری شود. وی در این نامه به پیگیریها و پیشنهادات انجمنها و مؤسسات فعال روابطعمومیدر این خصوص اشاره کرده بود و دلایل برجسته نامگذاری این روز را اینگونه اعلام کرده بود:
ـ برجسته سازی روابطعمومیدر سطح افکار عمومی
ـ تبیین ضرورت توجه به مقوله روابطعمومیدر سطح مدیران ارشد و ارتقای دیدگاه آنها در این خصوص
ـ تجمیع مراسم مختلف گرامیداشت روابطعمومیدر یک روز معین
در پاسخ به این درخواست مدیر کل دبیرخانه شورای فرهنگی عمومیطی نامه شماره ۱۵۵۵/الف مورخ ۸۵/۹/۱۹ اعلام کرد: در خصوص پیشنهاد نامگذاری یک روز به عنوان «روز روابطعمومی» برابر مصوبه جلسه ۵۹۰ مورخ ۸۵/۶/۲۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز ۲۷ اردیبهشت به عنوان «روز ارتباطات و روابطعمومی» تعیین و اعلام میگردد.
پس از آن در تاریخ ۸۵/۱۰/۲ مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاعرسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامیدر مصاحبه با رسانهها اعلام کرد: نامگذاری روز ۲۷ اردیبهشت به عنوان روز روابطعمومینشان از اهتمام جدی مسؤلان نسبت به اهمیت و کارکرد نهاد روابطعمومیدارد.
اولین همایش ملی روز ارتباطات و روابطعمومی
اولین همایش ملی روز ارتباطات و روابطعمومی در روز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۳۸۶ در سالن کنفرانس سران کشورهای اسلامیبرگزار شد. در این همایش همچنین تمبر یادبود روز ملی ارتباطات و روابطعمومیبا حضور رییسجمهور و وزرای صنایع و معادن، مسکن و شهرسازی و سخنگو و رییس شورای اطلاعرسانی دولت رونمایی شد.
همچنین آییننامه بزرگداشت «روز روابطعمومی» در ۵ فصل و ۱۱ ماده از سوی دبیرخانه شورای اطلاعرسانی دولت در مورخه ۸۵/۱۲/۱۳ تصویب و ابلاغ شد؛ و اینگونه روابطعمومیپس از ۵۶ سال، روزی را به نام خودش ثبت کرد.
روابطعمومیایران در مسیر حرفه ای شدن
روابطعمومیدر ایران علیرغم همه مشکلات پیش رو که طبیعت یک جامعه بالنده و در مسیر توسعه و پیشرفت است، خوشبختانه به سوی ایفای نقش حرفه ای خود و اثر گذاری بیشتر در مناسبات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و بین المللی گام بر میدارد.
اینک و حال که بعد از سالها تلاش و پیگیری مستمر دستاندرکاران روابطعمومیو جامعه ارتباطات کشور، نتیجه این اقدامات برای نامگذاری روزی با نام روابطعمومیبه ثمر نشسته است، باید تلاش کنیم تا بتوانیم اهدافی را که برای ثبت چنین عنوانی در تاریخ رسمیکشور در نظر داشته ایم بیش از پیش محقق کنیم. این موضوع هنگامیاهمیت بیشتری پیدا میکند که در نظر داشته باشیم27 اردیبهشت ماه روزی است که در سطح جهانی نیز به عنوان روز ارتباطات و جامعه اطلاعاتی نامگذاری شده است.
روز ۲۷ اردیبهشت، تداعی کننده اهمیت و نقش روز افزون این بخش از دانش بشری است که با به خدمت گرفتن انواع هنرها، به قلب تپنده مجموعههای مختلف تبدیل شده و امروزه تصور فعالیت هیچ نهاد و سازمانی بدون فعالیتهای این بخش، اعم از ارزیابی قدرت و ضعف سازمانها تا شکل دهی افکار عمومیو برقراری ارتباطات درون و برون سازمانی، بیش از پیش دور از ذهن مینماید.
روز روابطعمومی بهانهای است تا بار دیگر به همدیگر یادآوری کنیم، نمادهای توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی یک جامعه در گرو ساز و کارهاییهایی همچون توزیع عادلانه اطلاعات، روشنگری افکارعمومی، مردم مداری و احترام به حقوق انسانها به منظور افزایش سطح مشارکت مردمیاست که بدون هیج شک و مجامله ای ماموریت انجام آن به عهده مدیریت روابطعمومیسازمانها، نهادها، شرکتها و دیگر مراکز اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و مجموعه سازمانهای دولتی و خصوصی است.
مطالب زیر را حتما بخوانید
-
چهارمین رخداد بررسی مسائل و چالشهای روابطعمومی
11 بازدید
-
گزارش سومین رخداد ملی بررسی مسایل و چالش های روابط عمومی
11 بازدید
-
چگونه پاریس 2024 یک تحول زیبا در طراحی المپیک بود
23 بازدید
-
روابطعمومی چیست؟
36 بازدید
-
ارزشهای کاربردی “چهارمین نشست روز جهانی روابطعمومی”
47 بازدید
-
Report on the Fourth World Public Relations Day Meeting in Iran
23 بازدید
دیدگاهتان را بنویسید