جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • صفحه اول کنفرانس‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره مردمداری ایران
      • ماموریت ما
      • بروشور جشنواره مردم‌داری ایران
      • دستورالعمل ارزیابی جشنواره مردم‌داری ایران
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
  • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
  • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران
  • IRANPR
  • تماس با ما
[the-social-links]
  • 021-66943670
  • info@kpri.ir
  • رویدادها
  • انتشارات
  • نگارخانه
  • خبرنامه
  • ارتباط
  • IRANPR
موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • خانه
  • فروشگاه‌ روابط‌عمومی
    • کتاب
    • مقاله
    • پاورپوینت
    • مجله و بسته آموزشی
    • ویدئو
    • استانداردها و راهنماها
  • آموزش روابط‌عمومی
    • درباره آموزش روابط‌عمومی
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی جدید
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی برگزار شده
    • اندیشکده آموزش روابط‌عمومی
    • فرم ثبت‌نام دوره‌های آموزشی
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • برگزیدگان جایزه دکتر نطقی
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • جشنواره مردم‌داری ایران
      • ماموریت ما
      • دستورالعمل ارزیابی جشنواره مردم‌داری ایران
      • بروشور جشنواره مردم‌داری ایران
      • جوایز ویژه روابط‌عمومی ایران
      • مدال‌های روابط‌عمومی ایران
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه شجاعت
    • ارسال آثار
  • رویدادها
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی‌ ایران – 1402
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • آرشیو کنفرانس‌ بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • اجلاس ملی مديران روابط‌عمومی
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • سمینارها و همایش‌های تخصصی
      • نخستین سمینار تخصصی کاربردهای هوش مصنوعی در روابط‌عمومی
      • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
      • همایش ملی زن و روابط عمومی
      • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
      • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
    • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
    • تور علمی آموزشی مالزی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
  • مقالات
    • روابط‌عمومی
      • تاریخ روابط‌عمومی
      • استانداردهای روابط‌عمومی
      • روابط‌عمومی الکترونیک و هوش مصنوعی
      • پیشکسوتان روابط‌عمومی
      • نظرسنجی روابط‌عمومی
    • جوایز
    • مدیریت بحران
    • ارتباطات، تجارت و کسب‌وکار
      • ای اس جی – ESG
      • تبلیغات و بازاریابی
        • بانکداری
    • Iran pr news
  • درباره ما
    • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
    • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
    • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان
0

ورود و ثبت نام

بلاگ

رونمایی دو کتاب “روابط‌عمومی 8ثانیه‌ای” و “مدیریت گردهمایی”

دو کتاب “روابط‌عمومی‌8ثانیه‌ای” و “مدیریت گردهمایی” از انتشارات کارگزار روابط‌عمومی‌در آیین افتتاحیه پنجمین رخداد بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومي ایران رونمایی شد.

به گزارش شارا به نقل از روابط‌عمومی‌انتشارات کارگزار روابط‌عمومی، کتاب “مديريت گردهمايي” (اصول و فنون برگزاري گردهمايي‎) مهدي بـاقريان که ویرایش سوم است در 1000 جلد منتشر شده است.

نویسنده کتاب مديريت گردهمايي که بنیانگذار اولین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی‌ایران (ICPR)، نویسنده و بنیانگذار مؤسسۀ کارگزار روابط‌عمومی‌است، کوشیده با شاهدآوردن از مطالعات مستمر و پروتکل‌های حرفه‌ای، ارائۀ مثال‌های عینی و بهره‌گیری از تجارب برگزاری همایش‌ها و دوره‌های متعدد آموزشی در داخل و خارج کشور، توصیه‌های کاربردی و مشاوره‌های خلّاقانه برای شاغلان روابط‌عمومی‌و دست‌اندرکاران سایر مشاغل بویژه “صنعت گردهمایی” فراهم آورد و در ضمن، نقشۀراهی برای موفقیت در برنامه‌ریزی و اجرای گردهمایی‌ها ترسیم کند.

يكي از امتيازات اصلي كتاب “مدیریت گردهمایی” اين است كه نويسنده با استفاده از تجربيات، مثا‌ل‌ها و منابع بسيار متعدد، نحوه برگزاري يك گردهمايي را به‌طور كامل و جامع مورد بحث قرار مي‏ دهد. از دیگر امتيازات اين كتاب اين است كه مثا‌ل‌ها و شواهد مذكور در بخش‌هاي مختلف، به يك يا چند مورد خاص، تكيه ندارد بلكه در تدوين آن بيش از 550 منبع و ماخذ مختلف و متفاوت در فاصله زماني 35 سال گذشته استفاده شده و همين امر به همراه بهره‌گیری از پروتکل‌ها و پیشرفت‌های جدید – در حوزه‌های مختلف و رنگارنگ برنامه‌ریزی، تکنیک‌ها، روابط‌عمومی، تبلیغات، بازاریابی، تکنولوژی، نظرسنجی و غیره – بر اهميت كتاب افزوده است.

همچنین با توجه به شیوع بیماری همه‌گیر کرونا، تحولات صورت گرفته در گستره برگزاری گردهمایی‌ها بویژه جلسات مجازی و کنفرانس‌های اینترنتی (مبتنی بر وب)، تلکنفرانس‌ها، ویدیوکنفرانس‌ها، وب‌کنفرانس‌ها، شبه‌گردهمایی‌ها مانند جلسات مجازی صوت‌محور (شبیه کلاب‌هاوس)، همایش‌های زنده مانند لایو اینستاگرام، وبینار و غیره مورد توجه نویسنده قرار گرفته و در ویرایش جدید، فصلی بر کتاب افزوده است.

کتاب “مدیریت گردهمایی” یک کتاب فرا رشته‌ای و فرا شغلی است و یک “راهنمای کاربردی همراه” و می‌تواند مورد استفاده همه کسانی قرار گیرد که دست‌اندر برگزاری همایش‌ها و کنفرانس‌ها هستند.

کتاب “روابط‌‏عمومی‌8 ثانیه‌‍‌ای” (برای موفقیت بی نهایت در رسانه‌ها به داستان تان انرژی بدهید!) تالیف لیز اچ. کلی  است و ترجمه این کتاب ارزشمند را محسن داوری انجام داده است.

متن اصلی کتاب تا حدودی لحن نوشتاری غیررسمی‌دارد که سعی شد برگردان فارسی آن هم تا حد امکان به این سبک وفادار بماند. نویسنده با سودجستن از داستان‌های واقعی افراد، شرکت‌ها، رسانه‌ها و رویدادهای آشنا برای مخاطب آمریکایی، تلاش کرده کتاب را به راهنمایی خودآموز و گام به گام تبدیل کند. انتقال این مفاهیم به مخاطب فارسی زبان، مستلزم ارائۀ توضیحات مختصری دربارۀ رخدادهای مورداشاره، اسامی‌برخی افراد و اماکن و شرکت‌ها و… بود که در پانوشت‌ها در حد مقدورات بدان پرداخته شد.
با توجه به همپوشانی مباحث کتاب در زمینه‌های روابط‌عمومی، رسانه نگاری (ژورنالیسم)، تبلیغات، بازاریابی دیجیتال، برندسازی شخصی و کسب وکار، کمپین سازی در رسانه‌های مرسوم(سنتی) و رسانه‌های اجتماعی، تولید محتوای بهینه برای رسانه‌های گونه گون سنتی و آنلاین و ایده یابی برای گسترش ارتباطات رسانه ای مؤثر و هدفمند، می‌توان آن را برای عموم کارگزاران روابط‌عمومی، تبلیغات و بازاریابی، فعالان رسانه، صاحبان ایده و کسب¬وکار و همین طور، دانشجویان این رشته‌ها، به مثابه راهنمایی مفید و کاربردی دانست.

اگر بخواهیم موضوع کتاب را در یک کلمه خلاصه کنیم، چیزی نیست جز «داستان گویی». سخن گزافی نیست اگر ادعا کنیم در دنیای امروز- که به تعبیر نویسندۀ کتاب، هر کدام ما فقط هشت ثانیه مهلت داریم توجه مخاطب را به خود و داستان مان جلب کنیم همۀ موفقیت و شکست‌ها در همین هنر خلاصه می‌شود. جالب است که در زبان انگلیسی، بیش از آن که از اصطلاحاتی مثل خبر و یا گزارش برای مطالب منتشرشده در رسانه‌ها استفاده کنند، از واژۀ “Story” بهره می‌گیرند. آنچه در سپهر رسانه ای و دنیای تبلیغات و برندها جریان دارد و اوج گیری یا افول چهره‌ها و شرکتها و فرآورده‌های مادی یا فکری و حتی ظهور و سقوط سیاستمداران را رقم می‌زند، نتیجۀ تفاوت در داستان‌های آنهاست. دانشمندان علوم شناختی دریافته‌اند مغز انسان بیشتر برای فهم داستان‌ها برنامه ریزی شده تا درک منطق؛ و در واقع، بهترین قالب ارائۀ اطلاعات ماندگار به مردم و تسهیل به خاطرسپاری رویدادها، استفاده از شیوه‌های خلّاقانۀ داستان گویی است.

در دنیای رسانه ای شدۀ کنونی، و در نبرد دائمی‌روایت‌ها، چگونگی روایت گری داستان‌ها حائز اهمیت حیاتی است. هر کسی که در دنیای وسیع ارتباطات، روابط‌عمومی‌و رسانه، حتی از دور دستی بر آتش دارد، لاجرم باید مهارت‌های خلق و بازآفرینی داستان‌ها را بیاموزد و در آن چیر دست شود.

برای سفری ماجراجویانه در وادی گستردۀ ارتباطات، کسب حداکثر موفقیت رسانه ای و تبدیل شدن به قهرمان محبوب مخاطبان آماده اید؟ پس با ما همراه شوید!

برچسب ها: روابط‌عمومی 8ثانیه‌ایکنفرانسگردهماییمدیریت گردهمایی
انتشارات کارگزار روابط‌عمومی

مطالب زیر را حتما بخوانید
  • کاربردهای مختلف کتاب‌ها در روابط‌عمومی

    8 بازدید

  • کتاب «مدیریت روابط‌عمومی دولتی» منبع ارزشمندی برای متخصصان و مدیران دولتی

    28 بازدید

  • سمینار کاربردهای هوش مصنوعی در روابط‌عمومی از منظر تصویر

    40 بازدید

  • رييس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: محتوا بايد مخاطب را به حركت درآورد

    32 بازدید

  • سالنامه تخصصی روابط‌عمومی ایران ویژه «روابط‌عمومی و فرصت‌های هوش مصنوعی مولد» منتشر می‌شود

    25 بازدید

  • رييس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: هوش مصنوعی آينده روابط‌عمومی است

    37 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
موضوعات محتوا

کتاب «مدیریت روابط‌عمومی دولتی» منبع ارزشمندی برای متخصصان و مدیران دولتی

سمینار کاربردهای هوش مصنوعی در روابط‌عمومی از منظر تصویر

رييس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: محتوا بايد مخاطب را به حركت درآورد

رویدادها و آثار روابط‌عمومی

اعتبار الکترونیک

Whatsapp Telegram Facebook Linkedin

لینک‌های مفید

  • خانه
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • دوره‌های آموزشی روابط‌عمومی
  • جایزه صنعت روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
  • مقالات روابط‌عمومی
  • انتشارات روابط‌عمومی
  • کتب روابط‌عمومی
  • رزومه مهدی باقریان
  • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان

رویداد روابط‌عمومی

  • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
  • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
  • جایزه دکتر نطقی
  • جشنواره مردمداری ایران
  • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
  • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • همایش ملی زن و روابط عمومی
  • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
  • تور علمی آموزشی مالزی

روابط‌عمومی چیست؟

روابط‌عمومی شامل همه راه‌های برقراری ارتباط با مخاطبان، مشتریان و  گروه‌های ذینفع است.
 روابط‌عمومی با تعامل و تولید روابط‌، فرصت‌های زیادی برای سازمان‌ها و شرکت‌ها فراهم می کند.
 متخصصان روابط‌عمومی با برنامه‌ریزی و استفاده از ابزارها، فنون و تکنیک‌های روابط‌عمومی می‌توانند یک تصویر عمومی مثبت (خوشنامی = شهرت+ اعتبار) را برای سازمان‌ها و شرکت‌های خود ایجاد، حفظ، توسعه و مدیریت کنند. 

تمامی حقوق برای موسسه کارگزار روابط‌عمومی محفوظ می‌باشد.

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت