جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • صفحه اول کنفرانس‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره مردمداری ایران
      • ماموریت ما
      • بروشور جشنواره مردم‌داری ایران
      • دستورالعمل ارزیابی جشنواره مردم‌داری ایران
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
  • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
  • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران
  • IRANPR
  • تماس با ما
[the-social-links]
  • 021-66943670
  • info@kpri.ir
  • رویدادها
  • انتشارات
  • نگارخانه
  • خبرنامه
  • ارتباط
  • IRANPR
موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • خانه
  • فروشگاه‌ روابط‌عمومی
    • کتاب
    • مقاله
    • پاورپوینت
    • مجله و بسته آموزشی
    • ویدئو
    • استانداردها و راهنماها
  • آموزش روابط‌عمومی
    • درباره آموزش روابط‌عمومی
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی جدید
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی برگزار شده
    • اندیشکده آموزش روابط‌عمومی
    • فرم ثبت‌نام دوره‌های آموزشی
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • برگزیدگان جایزه دکتر نطقی
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • جشنواره مردم‌داری ایران
      • ماموریت ما
      • دستورالعمل ارزیابی جشنواره مردم‌داری ایران
      • بروشور جشنواره مردم‌داری ایران
      • جوایز ویژه روابط‌عمومی ایران
      • مدال‌های روابط‌عمومی ایران
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه شجاعت
    • ارسال آثار
  • رویدادها
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی‌ ایران – 1402
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • آرشیو کنفرانس‌ بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • اجلاس ملی مديران روابط‌عمومی
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • سمینارها و همایش‌های تخصصی
      • نخستین سمینار تخصصی کاربردهای هوش مصنوعی در روابط‌عمومی
      • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
      • همایش ملی زن و روابط عمومی
      • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
      • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
    • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
    • تور علمی آموزشی مالزی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
  • مقالات
    • روابط‌عمومی
      • تاریخ روابط‌عمومی
      • استانداردهای روابط‌عمومی
      • روابط‌عمومی الکترونیک و هوش مصنوعی
      • پیشکسوتان روابط‌عمومی
      • نظرسنجی روابط‌عمومی
    • جوایز
    • مدیریت بحران
    • ارتباطات، تجارت و کسب‌وکار
      • ای اس جی – ESG
      • تبلیغات و بازاریابی
        • بانکداری
    • Iran pr news
  • درباره ما
    • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
    • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
    • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان
0

ورود و ثبت نام

بلاگ

رونمایی کتاب‌ «روابط‌عمومی ای‌اس‌جی» در خوزستان  

مواردی که در دو کتاب «قدرت سخنوری» و «روابط‌عمومی ای‌اس‌جی» به‌خوبی بیان شده و مخاطبان را در این حوزه‌های تخصصی مجذوب خود می‌کند.

رونمایی از دو کتاب در آخرین روزهای گرمِ تیرماه، گرمابخش بازار فرهنگی خوزستان و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی شد؛ یکی در هنر سخنوری با ترجمه‌ی ناب کیوان لطفی و دیگری در حوزه روابط‌عمومی‌و هنر ارتباطات در سه رکن محیط‌زیست، مسئولیت‌های اجتماعی و حاکمیتی، نوشته‌ای تخصصی با قلمی‌روان و قابل تامل از دو نویسنده و متخصص ارتباطات، ولید آلبوناصر و مهدی باقریان.

به گزارش کاوش اخبار، در روزگار سخت بازار نشر و بی‌رونقی کتابخوانی، استقبال اهالی هنر و فعالان حوزه ارتباطات از این دو اثر، در کنار برخورداری از شیوه نگارش روان، نشان‌دهنده پرداختن به موضوعات به‌روز و جذابی است که تاکنون کمتر مورد توجه قرار گرفته یا به صورتی تخصصی، بدان پرداخته نشده است؛ مواردی که در دو کتاب «قدرت سخنوری» و «روابط‌عمومی‌ای‌اس‌جی» به‌خوبی بیان شده و مخاطبان را در این حوزه‌های تخصصی مجذوب خود می‌کند.

جانِ کلام کتاب قدرت سخنوری، همان یادداشتی است که مترجم در ابتدای این کتاب آورده و این هنر را به «فوران بی‌محابای نور درون» تعبیر کرده است: «راه با قدرت سخن گفتن با فروریختن مرزها هموار می‌شود و هنگامی‌که موانع درونی و بیرونی سخنور برطرف شود، نور درون او بی‌محابا فوران می‌کند». این هنر، هنری است که می‌توان تحول‌بخش باشد و سرچشمه بالندگی شود.

موضوع‌های مطرح شده در کتاب روابط‌عمومی‌ای‌اس‌جی نیز همچون قدرت سخنوری، حس کنجکاوی مخاطب به‌ویژه فعالان حوزه روابط‌عمومی‌و ارتباطات را برمی‌انگیزد و همین برانگیختگی، ممکن است در صورت همراهی، به تحولی در حوزه روابط‌عمومی‌ها و شیوه‌های اطلاع‌رسانی بر پایه رکن‌های سه‌گانه محیط‌زیست، مسئولیت‌های اجتماعی و حاکمیتی تبدیل شود.

آنچه این روزها در کلام اکثر کارشناسان روابط‌عمومی‌و فعالان این حوزه در نشست‌های تخصصی و یا دورهمی‌های دوستانه ، مطرح می‌شود، این است آنچنان که شایسته و بایسته است روابط‌عمومی‌ها از جایگاه چندانی برخوردار نیستند و بیشتر به چشم چاپ بنری یا انتشار اطلاعیه ترحیمی، به این جایگاه نگاه می‌شود. این کتاب در پی آن است که با ترسیم شیوه‌های نوین بر پایه ای‌اس‌جی، چنین نگاهی را از روابط‌عمومی‌ها بزداید و بر منزلت و موقعیت روابط‌عمومی‌ها هم در درون و هم بیرون بیفزاید؛ بر پایه این نگاه، روابط‌عمومی‌نقشی کلیدی در توسعه پایدار و متوازن شرکت‌ها و سازمان‌ها خواهد داشت؛ توسعه‌ای که باعث می‌شود آن شرکت و سازمان به جای بهتری برای سرمایه‌گذاری‌های بلند مدت مطمئن و پایدار تبدیل شود.

کتاب روابط‌عمومی‌ای‌اس‌جی سعی دارد تا مهمترین مؤلفه موفقیت یک شرکت را به تصویر بکشد و این مفهوم را در جای جای روابط‌عمومی‌ها درونی کند که «بُرد با کسانی است که اهمیت می‌دهند». ای‌اس‌جی نیز دقیقا از همین مفهوم سرچشمه گرفته و به جنبشی کنش‌گرایانه قرن تبدیل شده است.

مؤلفان این کتاب، که یکی متخصص امور بین‌الملل است و پژوهش‌های متعددی در حوزه رسانه و روابط‌عمومی‌دارد و دیگری نیز محققی زبده در حوزه روابط‌عمومی‌است، در این کتاب به‌خوبی توانسته‌اند ذهن فعالان حوزه روابط‌عمومی‌و ارتباطات را به این سوال مهم درگیر کنند که «شان و جایگاه شرکت و سازمان‌شان کجاست و در آینده قرار است به کجا رسند؟»

پاسخ به این سوال، تدوین استراتژی‌هایی بر پایه دغدغه‌های محیط‌زیستی، مسئولیت‌های اجتماعی و حاکمیتی شرکت و سازمان است، که در صورت پیاده‌سازی و اجرایی شدن، اعتبار و منزلت آن شرکت یا بِرند، جهشی خیره‌کننده خواهد داشت.

هرچند درگذشته این موارد برای شرکت‌ها جنبه فانتیزی و تبلیغاتی داشته اما به عقیده نویسندگان کتاب، امروزه این شرایط تغییر کرده و شرط بقا و اعتبار شرکت‌ها و سازمان‌ها، پیاده‌سازی چنین استراتژی بر پایه مؤلفه‌های سه‌گانه است؛ مؤلفه‌هایی با پیامدهای متنوع که در طرح دایره‌وار جلد کتاب نیز آمده و از آن به عنوان عاملی در تصمیم‌گیری «نسل هزاره» در قضاوت‌های‌شان یاد شده است.

خواندن این کتاب و آگاهی به نحوه ترسیم ای‌اس‌جی در روابط‌عمومی‌ها و آشنایی با پیامدهای آن در قلمرو محیط‌زیست، مسئولیت‌های اجتماعی و حاکمیتی، برای مخاطبین به‌ویژه فعالان حوزه روابط‌عمومی‌و مدیران ارشد سازمانی توصیه می‌شود.

 

برچسب ها: ای‌اس‌جیروابط‌عمومیروابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ای‌اس‌جی
انتشارات کارگزار روابط‌عمومی

مطالب زیر را حتما بخوانید
  • کاربردهای مختلف کتاب‌ها در روابط‌عمومی

    10 بازدید

  • کتاب «مدیریت روابط‌عمومی دولتی» منبع ارزشمندی برای متخصصان و مدیران دولتی

    30 بازدید

  • سمینار کاربردهای هوش مصنوعی در روابط‌عمومی از منظر تصویر

    42 بازدید

  • رييس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: محتوا بايد مخاطب را به حركت درآورد

    33 بازدید

  • سالنامه تخصصی روابط‌عمومی ایران ویژه «روابط‌عمومی و فرصت‌های هوش مصنوعی مولد» منتشر می‌شود

    25 بازدید

  • رييس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: هوش مصنوعی آينده روابط‌عمومی است

    37 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
موضوعات محتوا

اصول روابط‌عمومی| اخلاق | 1 |

کتاب «مدیریت روابط‌عمومی دولتی» منبع ارزشمندی برای متخصصان و مدیران دولتی

سمینار کاربردهای هوش مصنوعی در روابط‌عمومی از منظر تصویر

رویدادها و آثار روابط‌عمومی

اعتبار الکترونیک

Whatsapp Telegram Facebook Linkedin

لینک‌های مفید

  • خانه
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • دوره‌های آموزشی روابط‌عمومی
  • جایزه صنعت روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
  • مقالات روابط‌عمومی
  • انتشارات روابط‌عمومی
  • کتب روابط‌عمومی
  • رزومه مهدی باقریان
  • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان

رویداد روابط‌عمومی

  • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
  • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
  • جایزه دکتر نطقی
  • جشنواره مردمداری ایران
  • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
  • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • همایش ملی زن و روابط عمومی
  • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
  • تور علمی آموزشی مالزی

روابط‌عمومی چیست؟

روابط‌عمومی شامل همه راه‌های برقراری ارتباط با مخاطبان، مشتریان و  گروه‌های ذینفع است.
 روابط‌عمومی با تعامل و تولید روابط‌، فرصت‌های زیادی برای سازمان‌ها و شرکت‌ها فراهم می کند.
 متخصصان روابط‌عمومی با برنامه‌ریزی و استفاده از ابزارها، فنون و تکنیک‌های روابط‌عمومی می‌توانند یک تصویر عمومی مثبت (خوشنامی = شهرت+ اعتبار) را برای سازمان‌ها و شرکت‌های خود ایجاد، حفظ، توسعه و مدیریت کنند. 

تمامی حقوق برای موسسه کارگزار روابط‌عمومی محفوظ می‌باشد.

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت