شبكه اطلاعرساني روابطعمومي ايران (شارا) || رييس انجمن متخصصان روابطعمومي در نشست مديران روابطعمومي گروه مالي پارسيان در خصوص اهميت تدوين استراتژي محتوا در شركتهاي خدمات مالي صحبت كرد.
مهدي باقريان در اين نشست با بيان اين مطلب كه در تدوين استراتژي محتوا بايد نيازها و اشتياق مخاطبان در نظر گرفته شود، افزود: محتوا بايد مخاطب را به حركت درآورد و براي رسيدن به چنين منظوري، نيازمند تدوين يك استراتژي محتواي پرقدرت هستيم.
وي افزود: محتواي توليد شده بايد با ارزشهاي سازمان و همچنين نيازهاي مخاطبان مطابقت داشته باشد.
مديرعامل موسسه كارگزار روابطعمومي در خصوص اهميت “محتواي هميشه سبز” نيز اظهار داشت: محتواي هميشه سبز محتوايي است كه مختص يك دوره زماني خاص نيست، آموزنده و يك منبع ارزشمند براي بازتوليد شكلهاي جديد متون خبري است و ارزش بلندمدت دارد. او گفت محتواي هميشه سبز ميتواند براي ايجاد اعتبار و رهبري فكري استفاده شود.
او تصريح كرد: با توليد و توزيع محتواي هميشه سبز، ميتوانيد خود را به عنوان يك منبع ارزشمند براي مشتريان و مخاطبان خود معرفي كنيد.
باقريان سپس با اشاره به نمونههايي از محتواي هميشه سبز مانند گزارشهاي تحقيقاتي، مطالعات موردي و گزارشهاي فصلي، تصريح كرد: محتواي هميشه سبز مشمول مرور زمان نميشود و جذابيت خود را هرگز از دست نميدهد اما توليد و توزيع و تجزيه وتحليل آن به بودجه و زمان كافي نياز دارد كه اين مهم بايد در تدوين استراتژي محتوا درنظر گرفته شود.
رييس انجمن متخصصان روابطعمومي همچنين گفت: براي حمايت از تلاشهاي روابطعمومي، لازم است طيف وسيعي از محتواي با كيفيت هميشه سبز در قالبها و شكلهاي مختلف توليد شود.
به گفته باقريان محتوايي كه بتواند با مخاطبان ارتباط برقرار كند كليد موفقيت است و علاوه بر افزايش اعتبار، كسبوكارها را به يك بازيكن اصلي در صنعت خود تبديل ميكند.
او در خصوص اهميت تجزيه وتحليل محتوا به نظرات برخي صاحبنظران اشاره كرد و گفت: تجزيه وتحليل محتوا براي درك نحوه عملكرد محتوا و بهبود كارآيي آن مهم است. تجزيه وتحليل محتوا ميتواند به شناسايي محتوايي كه بيشترين تعامل را دارد، محتوايي كه نياز به بهبود دارد و محتوايي كه بايد حذف شود كمك كند.
وي در بخش ديگري از صحبتهاي خود با بيان اين مطلب كه در عصر هوش مصنوعي، چترباتها مسئوليت برنامهريزي توليد، توزيع و تجزيه وتحليل محتوا را برعهده ميگيرند، گفت: در عصر هوش مصنوعي ابزارهاي لازم براي شخصيسازي محتوا، ايجاد كمپينهاي رسانهاي، ميزباني رويدادهاي رسانهاي و آموزش رسانهها در اختيار متخصصان روابطعمومي قرار ميگيرد.»
باقريان در پايان اظهار اميدواري كرد كه در آينده نزديك و با فراگير شدن چترباتهاي تخصصي و خيلي خاص، محتوا به عنوان يك عمليات استراتژيك در سازمانها و شركتها پذيرفته شود.
اين نشست ديروز ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ به ميزباني بيمه پارسيان برگزار شد.
انتهاي پيام/