جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • صفحه اول کنفرانس‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره مردمداری ایران
      • ماموریت ما
      • بروشور نخستین جشنواره مردم‌داری ایران
      • دستورالعمل ارزیابی نخستین جشنواره مردم‌داری ایران
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
  • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
  • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران
  • IRANPR
  • تماس با ما
[the-social-links]
  • 021-66943670
  • info@kpri.ir
  • رویدادها
  • انتشارات
  • نگارخانه
  • خبرنامه
  • ارتباط
  • IRANPR
موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • خانه
  • فروشگاه‌ روابط‌عمومی
    • کتاب
    • مقاله
    • پاورپوینت
    • مجله و بسته آموزشی
    • ویدئو
    • استانداردها و راهنماها
  • آموزش روابط‌عمومی
    • درباره آموزش روابط‌عمومی
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی جدید
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی برگزار شده
    • اندیشکده آموزش روابط‌عمومی
    • فرم ثبت‌نام دوره‌های آموزشی
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • برگزیدگان جایزه دکتر نطقی
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • جشنواره مردم‌داری ایران
      • ماموریت ما
      • دستورالعمل ارزیابی نخستین جشنواره مردم‌داری ایران
      • بروشور نخستین جشنواره مردم‌داری ایران
      • جوایز ویژه روابط‌عمومی ایران
      • مدال‌های روابط‌عمومی ایران
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • جایزه شجاعت
    • ارسال آثار
  • رویدادها
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران – 1401
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • آرشیو کنفرانس‌ بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • تور علمی آموزشی مالزی
    • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
  • مقالات
    • روابط‌عمومی
    • تاریخ روابط‌عمومی
    • استانداردهای روابط‌عمومی
    • روابط‌عمومی الکترونیک
    • پیشکسوتان روابط‌عمومی
    • جوایز
    • مدیریت بحران
    • ارتباطات
    • تبلیغات و بازاریابی
    • تجارت و کسب‌وکار
    • بانکداری
  • درباره ما
    • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
    • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
    • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان
0

ورود و ثبت نام

سخنراني ديويد جي پي فيليپس با موضوع “علم جادويي داستان‌سرايي”

26 خرداد 1400
ارسال شده توسط موسسه کارگزار روابط‌عمومی
رویدادها
95 بازدید

“ديويد جي پي فيليپس” در سخنراني خود با بيان اينكه در سال 2009، مرد روزنامه‌نگاري به نام راب واكر به دنبال جواب اين سوال بود كه آيا داستان‌سرايي واقعا قدرتمندترين ابزار است گفت: راب واكر براي اينكه جواب اين سوال را بفهمد سراغ رايانه‌اش رفت و 200 محصول از سايت eBay خريد.

وي افزود: قيمت متوسط اين كالاهايي كه خريد حدود يك دلار بود. سپس با 200 نويسنده تماس گرفت و پرسيد كه مي‌خواهند در پژوهشي قصد انجامش را داشت شركت كنند؟ او از آن‌ها مي‌خواست كه براي يكي از اين اشيا داستاني بنويسند. همه نويسنده‌ها موافقت كردند. حالا او براي هر 200 شي يك داستان داشت.

ديويد جي پي فيليپس با اشاره به تاثير داستان‌سرايي در ارزش افزوده قيمت اشياي خريداري شده توسط راب واكر اذعان داشت: كاري كه راب واكر كرد بسيار هيجان‌انگيز بود. با 200 داستان تازه دوباره وارد سايت eBay شد و وجود داستان‌ها، تغيير و تفاوتي در ميزان فروش ايجاد شد و كالايي را كه به قيمت 99 سنت خريده بود و وقتي داستان را به آن اضافه كرد آن را به قيمت 95/62 دلار فروخت.

اين سخنران بين المللي با طرح اين پرسش كه چطور ممكن است مسئله‌اي به سادگي داستان ما را گول بزند؟ تصريح كرد: بله ما گول مي‌خوريم. اين قضيه يك علت اصلي دارد و آن سرمايه‌گذاري احساسي است. در زندگي هر چقدر بيشتر روي چيزي سرمايه‌گذاري احساسي كنيد، آن را كمتر نقد مي‌كنيد و كمتر ايراد مي‌گيريد.

وي با بيان اينكه بزرگترين سرمايه‌گذاري احساسي انسان عاشق‌شدن است، افزود: عاشق‌شدن مثالي از داستان خوب است. 13 ماه بعد كه از نظر بيوشيميايي ديگر عاشق نيستيد. به طور ميانگين 13 ماه بعد از نظر بيوشيميايي فارغ مي‌شويد. زيرا 13 ماه بعد تفكر انتقادي و قشر مغز شما از تعطيلاتي يك ساله باز مي‌گردند و دچار ترديد مي‌شويد. در 13 ماه اول ذهن شما پر از انتقال‌دهنده‌هاي عصبي و هورمون‌هايي بود كه قشر مغزتان را ربوده و مهارت مشاهده واقع‌گرايانه‌تان را از پنجره بيرون انداخته بود. در داستان‌سرايي هم ممكن است همين اتفاق بيفتد. ممكن است همين هورمون‌ها و انتقال دهنده‌هاي عصبي ترشح شوند. هورمون‌هايي مانند وازوپرسين، اكسي توسين، سرتونين، دوپامين و اندورفين.

ديويد جي پي فيليپس با داستان‌سرايي در سخنراني خود موجب ترشح سه هورمون در مغز مخاطبان شد و با بيان اينكه بايد بفهميد براي اينكه داستان‌سرايي عالي باشيد لازم نيست مرد پير و ريش‌داري باشيد كه مقابل شومينه نشسته و صدايي بم دارد گفت: تجربه من از آموزش به افراد مي‌گويد آنها از زمان تولد داستان‌سراياني عالي هستند. تنها مشكل اين است كه آن را باور نداريد و اتفاقات زندگي‌تان را بنويسيد. متوجه مي‌شويد سه يا چهار برابر چيزي كه فكر مي‌كنيد در زندگي داستان داريد.

وي با تاكيد بر ضرورت دسته بندي كردن داستان‌ها خاطرنشان ساخت: بايد از خود سئوال كنيد كدام يك از داستان‌هاي شما خنده‌دار است. به عبارت ديگر، موجب ترشح اندورفين مي‌شود؟ كدام باعث همدلي يا ترشح اكسي‌توسين مي‌شود؟

ديويد جي پي فيليپس با اعتقاد به اينكه بشر 100 هزار سال قبل شروع به توسعه زبان خود كرده است افزود: مي‌توان گفت از داستان‌سرايي براي انتقال خرد از نسلي به نسل ديگر استفاده كرديم. 27 هزار سال قبل شروع به انتقال دانش از نسلي به نسل ديگر توسط غارنگاره نقاشي غار كرديم. 3500 سال قبل شروع به انتقال اطلاعات توسط متن از نسلي به نسل ديگر كرديم. 28 سال پيش نرم افزار پاورپوينت ساخته شد. حال بايد پرسيد ذهن با به كدام يكي از روش‌هايي كه گفتم سازگاري بيشتري دارد؟

این سخنراني در پنجمين رخداد ملي بررسي مسايل و چالش‌هاي روابط‌عمومی‌ايران که روز يك شنبه 23 خرداد در سالن همايش‌هاي مديريت صنعتي برگزار گردید، پخش شد.

برچسب ها: داستان‌داستان‌سراييديويد جي پي فيليپسعلم جادويي داستان‌سرايي
انتشارات کارگزار روابط‌عمومی

مطالب زیر را حتما بخوانید
  • بازدید رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی از استودیو آموزشی رعد

    4 بازدید

  • گزارش کامل برگزاری نخستين جشن ملی روابط‌عمومی

    17 بازدید

  • فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

    10 بازدید

  • گزارش وضعیت رسانه‌ها در سال 2022

    59 بازدید

  • سخنرانی عضو هیات مدیره انجمن متخصصان روابط‌عمومی

    30 بازدید

  • روابط‌عمومی متاورس

    24 بازدید

لینک کوتاه:

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
موضوعات محتوا

گزارش کامل برگزاری نخستين جشن ملی روابط‌عمومی

گزارش وضعیت رسانه‌ها در سال 2022

روابط‌عمومی و دو رویداد بزرگ ملی و بین‌المللی

رویدادها و آثار روابط‌عمومی

اعتبار الکترونیک

Whatsapp Telegram Facebook Linkedin

لینک‌های مفید

  • خانه
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • دوره‌های آموزشی روابط‌عمومی
  • جایزه صنعت روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
  • مقالات روابط‌عمومی
  • انتشارات روابط‌عمومی
  • کتب روابط‌عمومی
  • رزومه مهدی باقریان
  • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان

رویداد روابط‌عمومی

  • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
  • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
  • جایزه دکتر نطقی
  • جشنواره مردمداری ایران
  • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
  • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • همایش ملی زن و روابط عمومی
  • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
  • تور علمی آموزشی مالزی

روابط‌عمومی چیست؟

روابط‌عمومی شامل همه راه‌های برقراری ارتباط با مخاطبان، مشتریان و  گروه‌های ذینفع است.
 روابط‌عمومی با تعامل و تولید روابط‌، فرصت‌های زیادی برای سازمان‌ها و شرکت‌ها فراهم می کند.
 متخصصان روابط‌عمومی با برنامه‌ریزی و استفاده از ابزارها، فنون و تکنیک‌های روابط‌عمومی می‌توانند یک تصویر عمومی مثبت (خوشنامی = شهرت+ اعتبار) را برای سازمان‌ها و شرکت‌های خود ایجاد، حفظ، توسعه و مدیریت کنند. 

تمامی حقوق برای موسسه کارگزار روابط‌عمومی محفوظ می‌باشد.

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت