شش حقیقت درباره اقدامات اقلیمی که همه شرکت‌ها باید بدانند

برای تبدیل شدن به یک شرکت پایدار، رویکردهای چندجانبه به کاهش کربن و کنترل انتشار گازهای گلخانه‌ای ضروری است. در این مقاله، شش حقیقت اساسی که هر کسب‌وکاری باید در مسیر پایداری به خاطر بسپارد، بررسی شده است.

۱. داده‌ها کلید تصمیم‌گیری هستند

در دنیای حسابداری کربن، اصطلاح “آنچه اندازه‌گیری می‌شود، مدیریت می‌شود” اهمیت زیادی دارد. شرکت‌ها با گردآوری داده‌های مربوط به مصرف سوخت، انرژی و دیگر شاخص‌های فعالیت خود، می‌توانند انتشار کربن خود را اندازه‌گیری و تحلیل کنند. این کار به آن‌ها کمک می‌کند تا نقاط کلیدی برای کاهش انتشار کربن را شناسایی کرده و اقدامات مؤثر را اولویت‌بندی کنند.

 ۲. راه‌حل‌های اثبات‌شده را نادیده نگیرید
انرژی‌های تجدیدپذیر و منابع انرژی غیرفسیلی اکنون بیش از ۴۰ درصد از نیاز برق جهانی را تأمین می‌کنند و این رقم رو به افزایش است. مثال‌هایی مانند شرکت Meta که در سال ۲۰۲۰ به کربن صفر رسید، نشان می‌دهند که استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در مقیاس بزرگ به‌طور فزاینده‌ای امکان‌پذیر است.

۳. همکاری ضروری است

سازمان‌ها باید با زنجیره تأمین خود برای دستیابی به اهداف پایداری همکاری کنند. مایکروسافت با درخواست از تأمین‌کنندگان خود برای اندازه‌گیری و گزارش‌دهی ردپای کربن‌شان، تلاش کرده تا تأمین‌کنندگان خود را به مشارکت در اهداف زیست‌محیطی ترغیب کند. این رویکرد به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا در مسیر دستیابی به اهداف توافق‌نامه پاریس پیشرفت کنند.

۴. مسئولیت‌پذیری باعث اقدامات مؤثر می‌شود

شرکت‌هایی که برای پایداری اقدام می‌کنند، باید در قبال وعده‌های خود پاسخگو باشند. مثلاً شرکت Walmart از تأمین‌کنندگان خود می‌خواهد که اطلاعات مربوط به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای را گزارش کنند. این شرکت توانسته است شش سال زودتر از موعد به هدف کاهش یک میلیارد تن گازهای گلخانه‌ای دست یابد.

۵. جذب جوانان و کارکنان، کلید موفقیت است

نسل‌های جوان‌تر، از جمله نسل Z و آلفا، به پایداری اهمیت زیادی می‌دهند. بسیاری از جوانان تمایل دارند که نقش فعالی در اقدامات پایداری داشته باشند. شرکت‌ها می‌توانند با درگیر کردن کارکنان خود از طریق برنامه‌های انگیزشی و آموزشی، تعهد بیشتری نسبت به پایداری ایجاد کنند.

۶. اقدامات پایداری سخت، اما ارزشمند است

پایداری ممکن است چالش‌برانگیز باشد، اما در نهایت، ارزشمند است. جمع‌آوری و تحلیل داده‌ها و همچنین رویارویی با انتظارات مشتریان و قوانین جدید، ممکن است دشوار باشد، اما فرآیند یادگیری و بهبود مستمر، به شرکت‌ها کمک می‌کند تا در مسیر درست پیش بروند.

نویسنده: کیت گارتنر
منبع: TIME
تاریخ انتشار: 3 اکتبر 2024

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *