معرفی ۷ کتاب جدید روابطعمومی برای روز ملی ارتباطات و روابطعمومی
کتاب یک هدیه مناسب برای روز ملی ارتباطات و روابطعمومی
روز ملی ارتباطات و روابطعمومیفرصتی عالی برای تقدیر از متخصصان روابطعمومیکه برای ارتقای ارتباطات و درک بین مردم و سازمانها سخت تلاش میکنند، است. همچنین این فرصت مناسبی برای یادگیری و ارتقای مهارتهای خودتان با مطالعه کتابهای جدید در این زمینه است.
در اینجا ۷ کتاب روابطعمومیکه میتوانید برای روز ملی ارتباطات و روابطعمومی به خودتان یا دیگران هدیه دهید، آورده شده است:
• هوش مصنوعی روابطعمومیدر عمل
تالیف: مهدی باقریان – ولید آلبوناصر
این کتاب یک منبع ارزشمند برای متخصصان روابطعمومیاست که میخواهند از هوش مصنوعی برای بهبود عملکرد خود استفاده کنند. این کتاب بهصورت کاربردی و عملی به بررسی تأثیر هوش مصنوعی بر روابطعمومیمیپردازد و به خوانندگان خود کمک میکند تا نحوه استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود بهرهوری، کارایی و اثربخشی روابطعمومیخود را بیاموزند.
کتاب با ارایه نمونههایی از نحوه استفاده از هوش مصنوعی در روابطعمومیتوسط سازمانها و شرکتهای مختلف، به خوانندگان کمک میکند تا نحوه استفاده از هوش مصنوعی در دنیای واقعی را درک کنند. کتاب همچنین به خوانندگان نکات و توصیههایی برای استفاده از هوش مصنوعی در روابطعمومیارایه میدهد.
• طراحی و برنامهریزی ارتباطات بحران
تدوین و تالیف: بریتنی «بری» هوپت و لورن آزودو
مترجم: سیروان عبدی
با مقدمه:هادی خانیکی
این کتاب راهنمایی گام به گام برای ایجاد و اجرای برنامههای ارتباطات بحران مؤثر ارائه میدهد. کتاب “طراحی و برنامهریزی ارتباطات بحران” با بهرهگیری از مطالعات موردی خلاقانه که به بررسی اثرات طرحهای ارتباطات بحران میپردازند، دانش پایهای درباره طرحهای ارتباطات بحران، راهبردهای نظریه محور، سنخشناسی بحران و منابع طراحی ارتباطات بحران را در اختیار خوانندگان قرار میدهد. هر فصل ضمن تمرکز بر مفاهیم طراحی راهبردی انتقادی، خلاصهای از نکات کلیدی، سوالاتی برای بحثهای بیشتر و منابع تکمیلی برای هر مفهوم بدست میدهد.
• خلاقیت در روابطعمومی
تالیف: اندی گرین
ترجمه: حسن نصیری قیداری – فاطمه ریحانی (نویسندگان همکار و مترجمان)
این کتاب به شما میآموزد که چگونه از خلاقیت برای ایجاد کمپینهای روابطعمومیجذاب و مؤثر استفاده کنید. مولف در این کتاب خلاقیت را فرایندی میداند که به خلق ایدههای جدید و با ارزش افزوده منجر میشود. وی بر این باور است که خلاقیت مختص افراد خاصی نیست و همه افراد میتوانند با بهرهگیری از تکنیکهای خلاقیت، ایدههای جدید و نوآورانه تولید کنند.
اندی گرین در کتاب “خلاقیت در روابطعمومی” معتقد است که خلاقیت یکی از مهمترین مهارتهای کارگزاران روابطعمومیاست. او خلاقیت را فرآیندی میداند که منجر به خلق ایدههای جدید و ارزش افزوده میشود.
• برنامهریزی استراتژیک برای روابطعمومی
تاليف: كريگ مياموتو- ران اسميت- راتلج/ تيلور و فرانسيس
این کتاب راهنمایی عملی برای توسعه و اجرای برنامههای روابطعمومیمؤثر ارائه میدهد. اين كتاب در چهار بخش، اهميت برنامهريزي، نحوه نگارش يك برنامه جامع براي روابطعمومی، فرايند برنامهريزي براي كمپين روابطعمومیو برنامهريزي استراتژيك براي روابطعمومیمنتشر شده است.
• اسناد مرجع روابطعمومی
تالیف: عادل میرشاهی
این کتاب مجموعهای از اسناد مرجع روابطعمومیاست که چارچوب و مبنای فعالیتهای روابطعمومیرا تعیین میکند. این اسناد به کارمندان روابطعمومیکمک میکند تا فعالیتهای خود را به صورت هدفمند، یکپارچه و اثربخش انجام دهند.
اسناد مرجع روابطعمومی، نقشه راهی هستند که به سازمانها کمک میکنند تا اهداف و استراتژیهای روابطعمومیخود را بهطور موثر اجرا کنند. این اسناد، چارچوبی را برای فعالیتهای روابطعمومیفراهم میکنند و به کارمندان روابطعمومیکمک میکنند تا در جهت اهداف مشترک کار کنند.
• روابط عمومی8 ثانیهای
تالیف: لیز اچ. کلی
ترجمه: محسن داوری
اگر بخواهیم موضوع کتاب را در یک کلمه خلاصه کنیم، چیزی نیست جز «داستانگویی». سخن گزافی نیست اگر ادعا کنیم در دنیای امروز- که به تعبیر نویسندۀ کتاب، هر کدام ما فقط هشت ثانیه مهلت داریم توجه مخاطب را به خود و داستانمان جلب کنیم همۀ موفقیت و شکستها در همین هنر خلاصه میشود. جالب است که در زبان انگلیسی، بیش از آن که از اصطلاحاتی مثل خبر و یا گزارش برای مطالب منتشرشده در رسانهها استفاده کنند، از واژۀ “Story” بهره میگیرند.
آنچه در سپهر رسانهای و دنیای تبلیغات و برندها جریان دارد و اوجگیری یا افول چهرهها و شرکتها و فرآوردههای مادی یا فکری و حتی ظهور و سقوط سیاستمداران را رقم میزند، نتیجۀ تفاوت در داستانهای آنهاست. دانشمندان علوم شناختی دریافتهاند مغز انسان بیشتر برای فهم داستانها برنامهریزی شده تا درک منطق؛ و در واقع، بهترین قالب ارایۀ اطلاعات ماندگار به مردم و تسهیل به خاطرسپاری رویدادها، استفاده از شیوههای خلاقانۀ داستانگویی است.
• مدل جهانی روابطعمومیو ارتباطات
نویسندگان: اتحادیه جهانی روابطعمومیو مدیریت ارتباطات و مرکز رهبری اعتبار
کتاب مدل جهانی روابطعمومی و ارتباطات، اصول راهنما و مؤلفههای سازندهی مدیریت ارتباطات و روابطعمومیرا تعریف میکند و جعبهابزاری در اختیار کارشناسان میگذارد که تمامیمنابع، توانمندیها و مهارتهای موردنیاز برای افزایش اعتبار و اعتمادسازی سازمان در آن گنجانده شده است. این مدل با بررسی مدلها و روشهای کنونی و دیدگاههای بیش از 1400 کارشناس از 46 کشور 5 قاره مختلف دنیا طراحی شده است. این مدل میخواهد چارچوبی برای آیندهی ارتباطات، اعتبار و مدیریت قدرتمندترین داراییهای نامشهود باشد.
مطالب زیر را حتما بخوانید
-
چگونه پاریس 2024 یک تحول زیبا در طراحی المپیک بود
22 بازدید
-
روابطعمومی چیست؟
30 بازدید
-
فراخوان آثار نوزدهمين جشنواره ملی انتشارات روابطعمومی
202 بازدید
-
ارزشهای کاربردی “چهارمین نشست روز جهانی روابطعمومی”
41 بازدید
-
گزارش چهارمین نشست روز جهانی روابطعمومی
185 بازدید
-
چهارمین “نشست روز جهانی روابطعمومی” از منظر تصویر
79 بازدید
دیدگاهتان را بنویسید