معرفی ۷ کتاب جدید روابط‌عمومی برای روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی

کتاب یک هدیه مناسب برای روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی


روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی فرصتی عالی برای تقدیر از متخصصان روابط‌عمومی که برای ارتقای ارتباطات و درک بین مردم و سازمان‌ها سخت تلاش می‌کنند، است. همچنین این فرصت مناسبی برای یادگیری و ارتقای مهارت‌های خودتان با مطالعه کتاب‌های جدید در این زمینه است.

در اینجا ۷ کتاب روابط‌عمومی که می‌توانید برای روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی به خودتان یا دیگران هدیه دهید، آورده شده است:

• هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل

تالیف: مهدی باقریان – ولید آلبوناصر

 این کتاب یک منبع ارزشمند برای متخصصان روابط‌عمومی است که می‌خواهند از هوش مصنوعی برای بهبود عملکرد خود استفاده کنند. این کتاب به‌صورت کاربردی و عملی به بررسی تأثیر هوش مصنوعی بر روابط‌عمومی می‌پردازد و به خوانندگان خود کمک می‌کند تا نحوه استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود بهره‌وری، کارایی و اثربخشی روابط‌عمومی خود را بیاموزند.

کتاب با ارایه نمونه‌هایی از نحوه استفاده از هوش مصنوعی در روابط‌عمومی توسط سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف، به خوانندگان کمک می‌کند تا نحوه استفاده از هوش مصنوعی در دنیای واقعی را درک کنند. کتاب همچنین به خوانندگان نکات و توصیه‌هایی برای استفاده از هوش مصنوعی در روابط‌عمومی ارایه می‌دهد.

• طراحی و برنامه‌ریزی ارتباطات بحران

تدوین و تالیف: بریتنی «بری» هوپت و لورن آزودو
مترجم: سیروان عبدی
با مقدمه: هادی خانیکی

این کتاب راهنمایی گام به گام برای ایجاد و اجرای برنامه‌های ارتباطات بحران مؤثر ارائه می‌دهد. کتاب “طراحی و برنامه‌ریزی ارتباطات بحران” با بهره‌گیری از مطالعات موردی خلاقانه که به بررسی اثرات طرح‌های ارتباطات بحران می‌پردازند، دانش پایه‌ای درباره طرح‌های ارتباطات بحران، راهبردهای نظریه محور، سنخ‌شناسی بحران و منابع طراحی ارتباطات بحران را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد. هر فصل ضمن تمرکز بر مفاهیم طراحی راهبردی انتقادی، خلاصه‌ای از نکات کلیدی، سوالاتی برای بحث‌های بیشتر و منابع تکمیلی برای هر مفهوم بدست می‌دهد.

•  خلاقیت در روابط‌عمومی

تالیف:  اندی گرین

ترجمه: حسن نصیری قیداری – فاطمه ریحانی (نویسندگان همکار و مترجمان)

این کتاب به شما می‌آموزد که چگونه از خلاقیت برای ایجاد کمپین‌های روابط‌عمومی جذاب و مؤثر استفاده کنید.  مولف در این کتاب خلاقیت را فرایندی می‌داند که به خلق ایده‌های جدید و با ارزش افزوده منجر می‌شود. وی بر این باور است که خلاقیت مختص افراد خاصی نیست و همه افراد می‌توانند با بهره‌گیری از تکنیک‌های خلاقیت، ایده‌های جدید و نوآورانه تولید کنند.

اندی گرین در کتاب “خلاقیت در روابط‌عمومی” معتقد است که خلاقیت یکی از مهم‌ترین مهارت‌های کارگزاران روابط‌عمومی است. او خلاقیت را فرآیندی می‌داند که منجر به خلق ایده‌های جدید و ارزش افزوده می‌شود.


• برنامه‌ریزی استراتژیک برای روابط‌عمومی

تاليف: كريگ مياموتو- ران اسميت- راتلج/ تيلور و فرانسيس

این کتاب راهنمایی عملی برای توسعه و اجرای برنامه‌های روابط‌عمومی مؤثر ارائه می‌دهد. اين كتاب در چهار بخش، اهميت برنامه‌ريزي، نحوه‌ نگارش يك برنامه‌ جامع براي روابط‌عمومی، فرايند‌ برنامه‌ريزي براي كمپين روابط‌عمومی و برنامه‌ريزي استراتژيك براي روابط‌عمومی منتشر شده است.

• اسناد مرجع روابط‌عمومی

تالیف: عادل میرشاهی

این کتاب مجموعه‌ای از اسناد مرجع روابط‌عمومی است که چارچوب و مبنای فعالیت‌های روابط‌عمومی را تعیین می‌کند. این اسناد به کارمندان روابط‌عمومی کمک می‌کند تا فعالیت‌های خود را به صورت هدفمند، یکپارچه و اثربخش انجام دهند.

اسناد مرجع روابط‌عمومی، نقشه راهی هستند که به سازمان‌ها کمک می‌کنند تا اهداف و استراتژی‌های روابط‌عمومی خود را به‌طور موثر اجرا کنند. این اسناد، چارچوبی را برای فعالیت‌های روابط‌عمومی فراهم می‌کنند و به کارمندان روابط‌عمومی کمک می‌کنند تا در جهت اهداف مشترک کار کنند.

• روابط عمومی 8 ثانیه‌ای

تالیف: لیز اچ. کلی

ترجمه: محسن داوری

اگر بخواهیم موضوع کتاب را در یک کلمه خلاصه کنیم، چیزی نیست جز «داستان‌گویی». سخن گزافی نیست اگر ادعا کنیم در دنیای امروز- که به تعبیر نویسندۀ کتاب، هر کدام ما فقط هشت ثانیه مهلت داریم توجه مخاطب را به خود و داستان‌مان جلب کنیم همۀ موفقیت و شکست‌ها در همین هنر خلاصه می‌شود. جالب است که در زبان انگلیسی، بیش از آن که از اصطلاحاتی مثل خبر و یا گزارش برای مطالب منتشرشده در رسانه‌ها استفاده کنند، از واژۀ “Story” بهره می‌گیرند.

آنچه در سپهر رسانه‌ای و دنیای تبلیغات و برندها جریان دارد و اوج‌گیری یا افول چهره‌ها و شرکت‌ها و فرآورده‌های مادی یا فکری و حتی ظهور و سقوط سیاستمداران را رقم می‌زند، نتیجۀ تفاوت در داستان‌های آنهاست. دانشمندان علوم شناختی دریافته‌اند مغز انسان بیشتر برای فهم داستان‌ها برنامه‌ریزی شده تا درک منطق؛ و در واقع، بهترین قالب ارایۀ اطلاعات ماندگار به مردم و تسهیل به خاطرسپاری رویدادها، استفاده از شیوه‌های خلاقانۀ داستان‌گویی است.

• مدل جهانی روابط‌عمومی و ارتباطات

نویسندگان: اتحادیه‌ جهانی روابط‌عمومی و مدیریت ارتباطات و مرکز رهبری اعتبار

 کتاب مدل جهانی روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و ارتباطات، اصول راهنما و مؤلفه‌های سازنده‎ی مدیریت ارتباطات و روابط‌عمومی را تعریف می‌کند و جعبه‌ابزاری در اختیار کارشناسان می‌گذارد که تمامی منابع، توانمندی‌ها و مهارت‌های موردنیاز برای افزایش اعتبار و اعتمادسازی سازمان در آن گنجانده شده است. این مدل با بررسی مدل‌ها و روش‌‎های کنونی و دیدگاه‌‎های بیش از 1400 کارشناس از 46 کشور 5 قاره‎ مختلف دنیا طراحی شده است. این مدل می‌خواهد چارچوبی برای آینده‌ی ارتباطات، اعتبار و مدیریت قدرتمندترین دارایی‌های نامشهود باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *