جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • صفحه اول کنفرانس‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره مردمداری ایران
      • ماموریت ما
      • بروشور دومین جشنواره مردم‌داری ایران
      • دستورالعمل ارزیابی دومین جشنواره مردم‌داری ایران
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
  • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
  • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران
  • IRANPR
  • تماس با ما
[the-social-links]
  • 021-66943670
  • info@kpri.ir
  • رویدادها
  • انتشارات
  • نگارخانه
  • خبرنامه
  • ارتباط
  • IRANPR
موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • خانه
  • فروشگاه‌ روابط‌عمومی
    • کتاب
    • مقاله
    • پاورپوینت
    • مجله و بسته آموزشی
    • ویدئو
    • استانداردها و راهنماها
  • آموزش روابط‌عمومی
    • درباره آموزش روابط‌عمومی
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی جدید
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی برگزار شده
    • اندیشکده آموزش روابط‌عمومی
    • فرم ثبت‌نام دوره‌های آموزشی
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • برگزیدگان جایزه دکتر نطقی
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • جشنواره مردم‌داری ایران
      • ماموریت ما
      • دستورالعمل ارزیابی دومین جشنواره مردم‌داری ایران
      • بروشور دومین جشنواره مردم‌داری ایران
      • جوایز ویژه روابط‌عمومی ایران
      • مدال‌های روابط‌عمومی ایران
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • اجلاس ملی مديران روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه شجاعت
    • ارسال آثار
  • رویدادها
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران – 1401
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • آرشیو کنفرانس‌ بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • تور علمی آموزشی مالزی
    • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
  • مقالات
    • روابط‌عمومی
    • تاریخ روابط‌عمومی
    • استانداردهای روابط‌عمومی
    • روابط‌عمومی الکترونیک
    • پیشکسوتان روابط‌عمومی
    • جوایز
    • مدیریت بحران
    • ارتباطات
    • تبلیغات و بازاریابی
    • تجارت و کسب‌وکار
    • بانکداری
  • درباره ما
    • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
    • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
    • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان
0

ورود و ثبت نام

بلاگ

محمد ملازم

اشاره: شهريور ماه براي روابط‌عمومی‌ها يادآور ضايعه از دست رفتن محمد ملازم يكي از دلسوزان و خدمتگزاران روابط‌عمومی كشور است. اوصاف، اخلاق شايسته و مردمداري او بي‌شك مبنايي جدي براي الگو قرار گرفتن مهندسان نظام مردمداري است. وظيفه كوچك ما بود كه يادي از او كه همواره در قلب ماست، داشته باشيم. به همين مناسبت نوشتار زير كه توسط دكتر محسن موسوي بيان شده است و در ماهنامه روابط‌عمومی به چاپ رسيده را در ذيل مي‌آوريم:

به دفتر ثبت‌نام شاگردان جلسه و حضور و غياب آنان كه نگاه كردم، كلمات بي‌روح، اعلام كردند: «محمد ملازم – ايمان ملازم، پس از تست در حد كلاس «الف» پذيرفته شدند – تاريخ 27/3/65. كلاس الف – كلاسي كه خود شخصاً در دارالتحفيظ القرآن الكريم اداره آن را بر عهده دارد و مخصوص قارياني است كه دوره تجويد مبتدي را گذرانده باشند و اما…

امروز هر چه مي‌انديشيم، نمي‌توانم بگويم كه ملازم چگونه به «دارالتحفيظ» آمد و چگونه وارد قلب ما شد، آنقدر مي‌دانم كه ناگهان همه ما احساس كرديم يك عنصر خوش برخورد، متين و دوست داشتني جاي خود را به سادگي و راحتي در دل ما باز كرده و دل همه را به تسخير جاذبه خويش درآورده است.

من «ملازم» را بدون «ايمان» نمي‌شناسم. «ايمانش» هميشه «ملازم» او بود. خدايا! چه نامي روي فرزندش نهاده بود! «ايمان» را عاشقانه به جلسه مي‌آورد. روي او تعصب داشت. ايمان بايد «قاري» مي‌شد. اين خواسته ملازم بود. هم پدر و هم پسر به قاري معروف مصري «شيخ مصطفي اسماعيل» علاقه زيادي داشتند و سعي مي‌كردند به سبك اين استاد مرحوم تلاوت كنند.

ملازم قدرت نفوذ عجيبي داشت. در حالي كه برخي دوستان پس از سال‌ها شركت در جلسه چندان «مطرح» نمي‌شدند،‌ اما ملازم خيلي زود به عنصر مشخص و اصلي جلسه تبديل شد. حضورش احساس مي‌شد. بي‌تفاوت نبود. نظر مي‌داد. راهنمائي مي‌كرد و سير جلسه را دقيقاً زيرنظر داشت.

با شناخت و «شم» مديريتي كه داشت، به سرعت نيروهاي جلسه را و اصلاً خود جلسه را «تحليل» كرد!

پس از مدت كوتاهي، يكبار در نامه‌اي حدوداً 6-5 صفحه‌اي، تحليلي از جلسه را به من ارائه داد و در آن قسمت‌هاي مختلف برنامه كلاس را درصدبندي كرده بود. يعني اينكه هر قسمت از برنامه‌هاي كلاس اعم از تلاوت شاگردان، درس پاي تخته، صحبت‌ها و مباحث مربوط به مسائل روز، تلاوت ميهمانان و استادان و …،‌ هر كدام از نظر زماني چند درصد از وقت چهار ساعته كلاس را به خود اختصاص داده است و سپس برنامه پيشنهادي خودش را براي پربارتر شدن جلسه مطرح كرده بود.

با ديگر برادران كلاس به سرعت ارتباط برقرار كرد. در عين حالي كه مسئوليت نسبتاً بالايي داشت، اما در برخورد با اعضاي كلاس، اعم از معلم و شاگردان، مظهر تواضع بود. وقتي «گل سرخ دارالتحفيظ»، قاري شهيد حسين محمدي به شهادت رسيد، ملازم، بي‌قرار و آشفته، بيشترين سهم را در برگزاري مراسم بزرگداشت شهيد در دارالتحفيظ بر عهده گرفت. مي‌گريست و پلاكاردها را به در و ديوار دارالتحفيظ نصب مي‌كرد.

همانگونه كه گفتم، هرگاه لازم مي‌ديد، ابراز نظر مي‌كرد، پيشنهاد مي‌داد، راهنمايي مي‌كرد. اما آنچنان هنرمندانه كه به هيچ وجه استنباط نمي‌شد كه قصد «آقا بالاسر» بودن دارد. هر كس كه با او آشنا مي‌شد، تصور مي‌كرد كه محبوبترين دوست ملازم است. او را از بقيه بيشتر دوست دارد! اين اخلاق ملازم بود. به زودي دامنه نفوذ و شعاع وجودي او به سراسر كشور و بين اكثر قاريان تراز اول كشور گسترش يافت. تو گويي كه هميشه با قاريان بوده است.

برچسب ها: محمد ملازمملازمملازم چگونه وارد قلب ما شد؟
انتشارات کارگزار روابط‌عمومی

مطالب زیر را حتما بخوانید
  • بزرگداشت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برگزار شد

    47 بازدید

  • فراخوان بیست و دومین دوره «جوایز صنعت روابط‌عمومی ایران»

    71 بازدید

  • فرخوان نخستین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

    73 بازدید

  • روابط‌عمومی‌؛ پاشنه آشیل تعطیلات نوروز

    84 بازدید

  • گزارش تصویری نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

    171 بازدید

  • نخستین «اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی» برگزار می‌شود

    84 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
موضوعات محتوا

فراخوان بیست و دومین دوره «جوایز صنعت روابط‌عمومی ایران»

فرخوان نخستین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

روابط‌عمومی‌؛ پاشنه آشیل تعطیلات نوروز

رویدادها و آثار روابط‌عمومی

اعتبار الکترونیک

Whatsapp Telegram Facebook Linkedin

لینک‌های مفید

  • خانه
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • دوره‌های آموزشی روابط‌عمومی
  • جایزه صنعت روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
  • مقالات روابط‌عمومی
  • انتشارات روابط‌عمومی
  • کتب روابط‌عمومی
  • رزومه مهدی باقریان
  • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان

رویداد روابط‌عمومی

  • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
  • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
  • جایزه دکتر نطقی
  • جشنواره مردمداری ایران
  • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
  • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • همایش ملی زن و روابط عمومی
  • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
  • تور علمی آموزشی مالزی

روابط‌عمومی چیست؟

روابط‌عمومی شامل همه راه‌های برقراری ارتباط با مخاطبان، مشتریان و  گروه‌های ذینفع است.
 روابط‌عمومی با تعامل و تولید روابط‌، فرصت‌های زیادی برای سازمان‌ها و شرکت‌ها فراهم می کند.
 متخصصان روابط‌عمومی با برنامه‌ریزی و استفاده از ابزارها، فنون و تکنیک‌های روابط‌عمومی می‌توانند یک تصویر عمومی مثبت (خوشنامی = شهرت+ اعتبار) را برای سازمان‌ها و شرکت‌های خود ایجاد، حفظ، توسعه و مدیریت کنند. 

تمامی حقوق برای موسسه کارگزار روابط‌عمومی محفوظ می‌باشد.

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت