منشور تعامل روابط عمومی ها و رسانه ها تدوین شد
همزمان با برگزاری هفتمین کنفرانس بین المللی روابط عمومیایران
منشور تعامل روابط عمومیها و رسانهها تدوین شد
منشور تعامل روابط عمومیها و رسانهها همزمان با هفتمین کنفرانس بین المللی روابط عمومیایران که هشتم و نهم آبان ماه در مرکز همایشهای بین المللی صدا و سیما به انجام رسید، تدوین شد.
به گزارش ستاد خبری هفتمین کنفرانس بین المللی روابط عمومیایران، این کنفرانس با محور قراردادن موضوع “مسیریابی روابط رسانه ای، دگرگونیها، چالشها و تاثیر” ضمن آسیب شناسی موضوع به تبیین راهکارهای تعامل بیشتر میان این دو نهاد اصلی و موثر کانون نظام اطلاع رسانی پرداخت و منشور تعامل روابط عمومیها و رسانهها که برای تایید و امضا در معرض دید بیش از 700 نفر از مدیران و کارشناسان شرکت کننده در کنفرانس قرار گرفت، تدوین شد تا بعنوان سندی راهبردی در اختیار مراکز تصمیم گیر و سیاست گذار کشور قرار گیرد.
متن کامل منشور تعامل روابط عمومیها و رسانهها بدين شرح است: ما شرکت کنندگان در هفتمین کنفرانس بین المللی روابط عمومیایران، با استعانت از خداوند متعال و ضمن تاکید بر ضرورت تعامل هر چه بیشتر، وسیع تر و مؤثرتر روابط عمومیها و رسانهها در سطح کشور، به عنوان بستری مناسب برای بهینه سازی و گسترش تعامل تمامیسازمانها، نهادها، شرکتها و مؤسسات مربوطه، برای تحقق ارتباطات مفید و عمیق درراستای تعالی کشور، توسعه انسانی، برقراری اخلاق شایسته و ایجاد فضای تعاملی هر چه بهتر درتمامیحوزههای روابط عمومی، محورهای ذیل را به عنوان منشور هفتمین کنفرانس بین المللی روابط عمومیایران در سال 1390 مورد تایید و تاکید قرار میدهیم:
1- تعامل میان روابط عمومیها و رسانهها، یک رویکرد اساسی در جهت تحقق الگوی پیشرفت ایرانی کشور بوده که باید با جدیت و تلاش هر چه بیشتر و مؤثرتر، مورد توجه قرار گیرد.
2- با توجه به اهمیت روز افزون نهادهای روابط عمومیدر ایجاد روابط بهینه میان دولت و مردم در سطوح مختلف، ضرورت حمایت دولت و مدیران ارشد در حوزههای مختلف رسمیو غیر رسمیکشور مورد تاکید قرار میگیرد.
3- تعامل و همکاری میان رسانهها و روابط عمومیها، برای انتقال به موقع، مؤثر و سریع اطلاعات و اخبار صحیح و مورد نیاز مردم یکی از مهم ترین و ضروری ترین عوامل موفقیت برای کسب اعتمادسازی، ایجاد روابط صمیمانه و نهادینه ساختن اخلاق متعالی رسانه ای است که باید با جدیت مورد پیگیری و اقدام قرار گیرد.
4- با توجه به اینکه کارگزاران و کارشناسان روابط عمومیها و رسانهها، عوامل تاثیرگذار در بالندگی و پیشرفت حوزههای مختلف اطلاع رسانی کشور میباشند، ضرورت توجه هر چه بیشتر مدیران و مسئولان حوزههای مزبور به آموزش، پژوهش، توسعه، تحرک بیشتر و بالاخره ایجاد فضای مناسب برای تحول هدفمند در ساختارها، شیوههای ارتباطی، چگونگی تعامل و تفاهم مورد تاکید قرار میگیرد.
6- توجه و تاکید بر محتوای رسانه ای مفید، پرهیز از تملق و گزافه گویی، دوری از سیاه نمایی و منفی بافی، توجه عمیق به اخلاق حرفهای، تعامل و همبستگی مداوم در حوزههای نظری و عملی، تلاش خالصانه در خدمت به مردم، باید به عنوان خط مشی، برنامه عمل و هدف غائی تعامل روابط عمومیها و رسانهها در سطح کشور تلقی شود.
7- با توجه به اینکه کنفرانس بین المللی روابط عمومیایران، جایگاه بلندی در ایجاد همبستگی و تعاون میان تمامیاعضای خانواده بزرگ روابط عمومیها در سطح کشور دارد، ضروری است مدیران ارشد، کارگزاران، کارشناسان و علاقه مندان به این حوزه مهم ارتباطی نسبت به حمایت مؤثر و همه جانبه از دست اندرکاران و برگزار کنندگان کنفرانس، برای ایجاد فضای علمیو کاربردی لازم در جهت انتقال تجربیات، همکاری و هماهنگی بیشتر در بالندگی و تعالی این حوزه، تثبیت و تعمیق اخلاق متعالی ارتباطی، توجه به تامین آموزشهای ضروری و بالاخره تحقق «الگوی روابط عمومیایرانی» از هر گونه اقدام لازم دریغ نکنند.
ستاد خبری کنفرانس
مطالب زیر را حتما بخوانید
-
تیزر: رونمایی سه کتاب در آیین اختتامیه هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابطعمومی
7 بازدید
-
کتاب «مدل جهانی روابطعمومی و ارتباطات» رونمایی شد
14 بازدید
-
گزارش برگزاری هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابطعمومی
24 بازدید
-
شماره 65 فصلنامه کارگزار روابطعمومی منتشر شد
14 بازدید
-
هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابطعمومی از منظر تصویر – 2
20 بازدید
-
هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابطعمومی از منظر تصویر – ۱
48 بازدید
دیدگاهتان را بنویسید