همزمان با برگزاری هفتمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران
منشور تعامل روابط عمومی ها و رسانه ها تدوین شد
منشور تعامل روابط عمومی ها و رسانه ها همزمان با هفتمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران که هشتم و نهم آبان ماه در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما به انجام رسید، تدوین شد.
به گزارش ستاد خبری هفتمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران، این کنفرانس با محور قراردادن موضوع “مسیریابی روابط رسانه ای، دگرگونی ها، چالش ها و تاثیر” ضمن آسیب شناسی موضوع به تبیین راهکارهای تعامل بیشتر میان این دو نهاد اصلی و موثر کانون نظام اطلاع رسانی پرداخت و منشور تعامل روابط عمومی ها و رسانه ها که برای تایید و امضا در معرض دید بیش از 700 نفر از مدیران و کارشناسان شرکت کننده در کنفرانس قرار گرفت، تدوین شد تا بعنوان سندی راهبردی در اختیار مراکز تصمیم گیر و سیاست گذار کشور قرار گیرد.
متن کامل منشور تعامل روابط عمومی ها و رسانه ها بدين شرح است: ما شرکت کنندگان در هفتمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران، با استعانت از خداوند متعال و ضمن تاکید بر ضرورت تعامل هر چه بیشتر، وسیع تر و مؤثرتر روابط عمومی ها و رسانه ها در سطح کشور، به عنوان بستری مناسب برای بهینه سازی و گسترش تعامل تمامی سازمان ها، نهادها، شرکت ها و مؤسسات مربوطه، برای تحقق ارتباطات مفید و عمیق درراستای تعالی کشور، توسعه انسانی، برقراری اخلاق شایسته و ایجاد فضای تعاملی هر چه بهتر درتمامی حوزه های روابط عمومی، محورهای ذیل را به عنوان منشور هفتمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران در سال 1390 مورد تایید و تاکید قرار می دهیم:
1- تعامل میان روابط عمومی ها و رسانه ها، یک رویکرد اساسی در جهت تحقق الگوی پیشرفت ایرانی کشور بوده که باید با جدیت و تلاش هر چه بیشتر و مؤثرتر، مورد توجه قرار گیرد.
2- با توجه به اهمیت روز افزون نهادهای روابط عمومی در ایجاد روابط بهینه میان دولت و مردم در سطوح مختلف، ضرورت حمایت دولت و مدیران ارشد در حوزه های مختلف رسمی و غیر رسمی کشور مورد تاکید قرار می گیرد.
3- تعامل و همکاری میان رسانه ها و روابط عمومی ها، برای انتقال به موقع، مؤثر و سریع اطلاعات و اخبار صحیح و مورد نیاز مردم یکی از مهم ترین و ضروری ترین عوامل موفقیت برای کسب اعتمادسازی، ایجاد روابط صمیمانه و نهادینه ساختن اخلاق متعالی رسانه ای است که باید با جدیت مورد پیگیری و اقدام قرار گیرد.
4- با توجه به اینکه کارگزاران و کارشناسان روابط عمومی ها و رسانه ها، عوامل تاثیرگذار در بالندگی و پیشرفت حوزه های مختلف اطلاع رسانی کشور می باشند، ضرورت توجه هر چه بیشتر مدیران و مسئولان حوزه های مزبور به آموزش، پژوهش، توسعه، تحرک بیشتر و بالاخره ایجاد فضای مناسب برای تحول هدفمند در ساختارها، شیوه های ارتباطی، چگونگی تعامل و تفاهم مورد تاکید قرار می گیرد.
6- توجه و تاکید بر محتوای رسانه ای مفید، پرهیز از تملق و گزافه گویی، دوری از سیاه نمایی و منفی بافی، توجه عمیق به اخلاق حرفهای، تعامل و همبستگی مداوم در حوزه های نظری و عملی، تلاش خالصانه در خدمت به مردم، باید به عنوان خط مشی، برنامه عمل و هدف غائی تعامل روابط عمومی ها و رسانه ها در سطح کشور تلقی شود.
7- با توجه به اینکه کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران، جایگاه بلندی در ایجاد همبستگی و تعاون میان تمامی اعضای خانواده بزرگ روابط عمومی ها در سطح کشور دارد، ضروری است مدیران ارشد، کارگزاران، کارشناسان و علاقه مندان به این حوزه مهم ارتباطی نسبت به حمایت مؤثر و همه جانبه از دست اندرکاران و برگزار کنندگان کنفرانس، برای ایجاد فضای علمی و کاربردی لازم در جهت انتقال تجربیات، همکاری و هماهنگی بیشتر در بالندگی و تعالی این حوزه، تثبیت و تعمیق اخلاق متعالی ارتباطی، توجه به تامین آموزش های ضروری و بالاخره تحقق «الگوی روابط عمومی ایرانی» از هر گونه اقدام لازم دریغ نکنند.
ستاد خبری کنفرانس