جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • صفحه اول کنفرانس‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره مردمداری ایران
      • ماموریت ما
      • بروشور دومین جشنواره مردم‌داری ایران
      • دستورالعمل ارزیابی دومین جشنواره مردم‌داری ایران
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
  • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
  • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران
  • IRANPR
  • تماس با ما
[the-social-links]
  • 021-66943670
  • info@kpri.ir
  • رویدادها
  • انتشارات
  • نگارخانه
  • خبرنامه
  • ارتباط
  • IRANPR
موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • خانه
  • فروشگاه‌ روابط‌عمومی
    • کتاب
    • مقاله
    • پاورپوینت
    • مجله و بسته آموزشی
    • ویدئو
    • استانداردها و راهنماها
  • آموزش روابط‌عمومی
    • درباره آموزش روابط‌عمومی
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی جدید
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی برگزار شده
    • اندیشکده آموزش روابط‌عمومی
    • فرم ثبت‌نام دوره‌های آموزشی
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • برگزیدگان جایزه دکتر نطقی
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • جشنواره مردم‌داری ایران
      • ماموریت ما
      • دستورالعمل ارزیابی دومین جشنواره مردم‌داری ایران
      • بروشور دومین جشنواره مردم‌داری ایران
      • جوایز ویژه روابط‌عمومی ایران
      • مدال‌های روابط‌عمومی ایران
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • جایزه شجاعت
    • ارسال آثار
  • رویدادها
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران – 1401
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • آرشیو کنفرانس‌ بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • تور علمی آموزشی مالزی
    • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
  • مقالات
    • روابط‌عمومی
    • تاریخ روابط‌عمومی
    • استانداردهای روابط‌عمومی
    • روابط‌عمومی الکترونیک
    • پیشکسوتان روابط‌عمومی
    • جوایز
    • مدیریت بحران
    • ارتباطات
    • تبلیغات و بازاریابی
    • تجارت و کسب‌وکار
    • بانکداری
  • درباره ما
    • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
    • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
    • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان
0

ورود و ثبت نام

نتیجه یک تحقیق: رسانه‌های اجتماعی افراد را تعلیم می‌دهند از نظر اخلاقی عصبانی باشند

29 مرداد 1400
ارسال شده توسط موسسه کارگزار روابط‌عمومی
روابط‌عمومی الکترونیک ، رویدادها
259 بازدید

پژوهشگران دانشگاه ییل دریافتند اعضای گروه‌های سیاسی افراطی بیشتر از اعضای گروه‌های میانه‌رو عصبانیت خود را بروز می‌دهند

پژوهشگران دانشگاه ییل دریافته‌اند که تعداد بالای «لایک‌» (پسندیدن) و «بازنشر» پست‌ها در رسانه‌های اجتماعی افراد را تشویق می‌کند از نظر اخلاقی عصبانی باشند.

ویلیام بردی، پژوهشگر پسادکترا دانشکده روانشناسی دانشگاه ییل که با مالی کراکت، استادیار روان‌شناسی، روی این پژوهش کار کرده است، گفت: «تشویق‌ها در رسانه‌های اجتماعی باعث شده است لحن مکالمات سیاسی ما در فضای مجازی تغییر کند.»

پژوهشگران میزان عبارات غیراخلاقی هنگام عصبانیت کاربران توییتر در بحث وجدل‌هایشان درباره زندگی واقعی را اندازه گرفتند و به این نتیجه رسیدند که الگوریتم‌ها و شاخص‌های مشارکت کاربران را تشویق می‌کند به این رفتار خود ادامه دهند که می‌تواند هم برای مقاصد مثبت و هم منفی استفاده شود.

آقای بردی گفت: «این اولین مدرک است که نشان می‌دهد برخی از افراد در طول زمان به دلیل تشویق‌هایی که از طراحی ابتدایی رسانه‌های اجتماعی دریافت می‌کنند، یاد می‌گیرند عصبانیت و خشم خود را بیشتر ابراز کنند.»

پژوهشگران ۱۲.۷ میلیون توییت از هفت هزار و ۳۳۱ کاربر را زیر نظر گرفتند و با استفاده از نرم‌افزار هوش مصنوعی بررسی کردند که آیا کاربران با گذر زمان عصبانی‌تر می‌شوند؟ آن‌ها دریافتند کاربرانی که به علت اعلام نظر عصبانیت‌آمیز خود واکنشی از دیگران دریافت می‌کردند، بیشتر احتمال داشت در پست‌های بعدی خود عصبانی‌تر ظاهر شوند.

آن‌ها همچنین دریافتند اعضای گروه‌های سیاسی افراطی بیش از اعضای گروه‌های میانه‌رو اظهار عصبانیت می‌کنند اما افراد متعلق به گروه‌های میانه‌رو بیشتر تحت تاثیر پاداش مشارکت در رسانه‌های اجتماعی قرار می‌گرفتند.

خانم کراکت گفت: «مطالعات ما نشان داد افرادی که دنبال‌کنندگان و دوستانی دارند که از نظر سیاسی میانه‌رو به شمار می‌روند، بیشتر به واکنش‌های اجتماعی حساس‌اند و باعث می‌شود اظهار عصبانیت آنان تقویت شود. این حاکی از روندی است که طی آن گروه‌های میانه‌رو می‌توانند در گذر زمان افراطی‌تر شوند. پاداش‌ها و تشویق رسانه‌های اجتماعی چرخه واکنشی مثبتی ایجاد می‌کند که عصبانیت را شدت می‌بخشد.»

تحقیقات دیگر هم نشان می‌دهد محتواهای احساسی و پرشور نسبت به محتواهایی که کمتر اغراق‌آمیزند، بهتر عمل می‌کنند. مطالعه ۱۰۰ میلیون عنوان نشان داد عباراتی نظیر «باعث گریه‌تان خواهد شد» و «موهای بدنتان را سیخ خواهد کرد» برخی از «مجموعه کلماتی» بودند که بهترین عملکرد را داشتند؛ به نحوی که گویی عنوان‌ها را برای خواندن شدن توسط مخاطب چیده بودند.

این ایده که الگوریتم و شاخص‌های مشارکت باعث می‌شود کاربران به ورطه تولید محتواهای خشمگینانه‌تر بیفتند، موردی است که پیش‌تر هم مطرح شده بود؛ در سال ۲۰۲۰، مدیران فیس‌بوک ظاهرا تحقیقی را کنار گذاشتند که باعث می‌شد این رسانه اجتماعی از نظر سیاسی کمتر تفرقه‌افکن باشد و ویژگی‌هایی که این تاثیرات را از بین می‌برد به عنوان «ضد رشد» و نیازمند «موضع‌گیری اخلاقی» توصیف شدند.

ظاهرا پژوهشی در سال ۲۰۱۸ هم چنین هشدار داده است: «الگوریتم‌های ما از علاقه مغز انسان به تفرقه سوءاستفاده می‌کند.» و افزوده است که اگر تدابیری اتخاذ نشود، فیس‌بوک کاربران را «با محتواهای بیشتر و بیشتر تفرقه‌انگیز مواجه خواهد کرد تا توجه کاربران را بیشتر جلب کند و آنان را بیشتر در سایت نگه دارد».

رابرت ساپولسکی، دانشمند عصب‌شناس، می‌گوید بخشی از دلایل این امر شاید آن باشد که «مجازات نقص هنجارها رضایت‌بخش است».

تحقیقی در سال ۲۰۰۴ نشان داد که مناطق مرتبط با پاداش در مغز به طور مداوم وقتی بازیکنان تنبیه می‌شوند، فعال می‌شوند و از نظر تاریخی هم شاید یادبودی از سنت شرمساری عمومی‌باشد که در انگلستان پیش از انقلاب صنعتی دیده می‌شد (نوعی مجازات بر مبنای تحقیر و خوار کردن افراد در آن زمان).

منبع: independentpersian

برچسب ها: رسانه‌های اجتماعی
انتشارات کارگزار روابط‌عمومی

مطالب زیر را حتما بخوانید
  • روابط‌عمومی‌؛ پاشنه آشیل تعطیلات نوروز

    23 بازدید

  • گزارش تصویری نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

    99 بازدید

  • نخستین «اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی» برگزار می‌شود

    33 بازدید

  • نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی برگزار شد

    74 بازدید

  • نمره 19 برای نوزدهمین کنفرانس روابط‌عمومی

    31 بازدید

  • دولت دیجیتال چه شکلی است؟

    39 بازدید

لینک کوتاه:

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
موضوعات محتوا

روابط‌عمومی‌؛ پاشنه آشیل تعطیلات نوروز

نخستین «اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی» برگزار می‌شود

نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی برگزار شد

رویدادها و آثار روابط‌عمومی

اعتبار الکترونیک

Whatsapp Telegram Facebook Linkedin

لینک‌های مفید

  • خانه
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • دوره‌های آموزشی روابط‌عمومی
  • جایزه صنعت روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
  • مقالات روابط‌عمومی
  • انتشارات روابط‌عمومی
  • کتب روابط‌عمومی
  • رزومه مهدی باقریان
  • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان

رویداد روابط‌عمومی

  • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
  • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
  • جایزه دکتر نطقی
  • جشنواره مردمداری ایران
  • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
  • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • همایش ملی زن و روابط عمومی
  • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
  • تور علمی آموزشی مالزی

روابط‌عمومی چیست؟

روابط‌عمومی شامل همه راه‌های برقراری ارتباط با مخاطبان، مشتریان و  گروه‌های ذینفع است.
 روابط‌عمومی با تعامل و تولید روابط‌، فرصت‌های زیادی برای سازمان‌ها و شرکت‌ها فراهم می کند.
 متخصصان روابط‌عمومی با برنامه‌ریزی و استفاده از ابزارها، فنون و تکنیک‌های روابط‌عمومی می‌توانند یک تصویر عمومی مثبت (خوشنامی = شهرت+ اعتبار) را برای سازمان‌ها و شرکت‌های خود ایجاد، حفظ، توسعه و مدیریت کنند. 

تمامی حقوق برای موسسه کارگزار روابط‌عمومی محفوظ می‌باشد.

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت