نشریه داخلی
در این بخش، نشریات داخلی منتشر شده توسط روابطعمومیها در نه شاخه زیر مورد ارزیابی قرار میگیرند:
سرمقاله: ارایه تحلیل و دیدگاه در مورد موضوعات مختلف مرتبط با سازمان
• ارایه موضوعی مهم و روزآمد
• تحلیل و ارایه دیدگاه مناسب
• استفاده از لحنی جذاب و گیرا
مقاله: ارایه اطلاعات و آگاهی در مورد موضوعات مختلف مرتبط با سازمان
• ارایه موضوعی علمی و کاربردی
• استفاده از منابع معتبر
• وضوح و انسجام مطالب
گزارش: انعکاس رویدادها و فعالیتهای سازمان
• ارایه اطلاعات دقیق و صحیح
• استفاده از زبانی واضح و گویا
• ساختاری منظم و منطقی
خبر: اطلاعرسانی از آخرین اخبار و رویدادهای سازمان
• ارایه اطلاعات به طور کامل، دقیق و صحیح
• استفاده از عناوین جذاب و گویا
• ساختاری منظم و منطقی
صفحه خوانندگان: فراهم کردن فضایی برای تعامل با مخاطبانو کارکنان سازمان
• ایجاد تعامل با کارکنان و مخاطبان
• انعکاس نظرات، انتقادها و پیشنهادهای کارکنان
• ارایه پاسخ مسولان مربوطه به نظرات، انتقادها و پیشنهادهای کارکنان
مصاحبه: انعکاس دیدگاههای افراد مختلف در مورد موضوعات مرتبط با سازمان
• انتخاب موضوعی مناسب و روزآمد
• انتخاب مهمان مناسب
• پرسش و پاسخهای دقیق و چالشبرانگیز
تیتر: جلب توجه مخاطبان و انتقال پیام مقاله یا خبر
• جذاب و گویا بودن
• ارتباط دقیق با محتوای مطلب
• استفاده صحیح از علائم نگارشی
جلد: ایجاد جذابیت بصری و انتقال هویت سازمان
• جذاب و گویا بودن
• ارتباط با محتوای نشریه
• کیفیت چاپ و طراحی
صفحهآرایی: چیدمان منظم و خوانای مطالب
• منظم و خوانا بودن
• استفاده از فونت و رنگ مناسب
• ایجاد تعادل بصری
معیارهای ارزیابی:
محتوا: ارزش و اعتبار علمی، صحت و دقت اطلاعات، تناسب محتوا با مخاطب هدف، خلاقیت و نوآوری
ویراست و صفحهآرایی: کیفیت ویراست، طراحی جلد و صفحه، کیفیت چاپ و صحافی
بازتاب و استقبال: ميزان استقبال مخاطبان، نظرسنجیها، جوایز و افتخارات کسب شده