روزنامه اطلاعات در تاريخ هشتم مهرماه 1377، مقالهای تحت عنوان ‹‹نظريهای جديد در روابطعمومی›› به قلم مهدي باقريان در دو شماره به چاپ رسانده و در آن به مفهوم روابطعمومی اشاره كرده و آن را به عنوان نهاد تخصصي مستقل كه ‹‹مسئول آگاهي سازمان و افراد جامعه››است و وظيفه آن ايجاب ميكند زمينه ‹‹ايجاد وفاق و سازگاري بين مصالح فردي و منابع عمومي›› را فراهم سازد، سپس به سير تحول الگوهاي روابطعمومی در ايران ميپردازد وآ ن را به سه بخش:
1ـ الگوي روابطعمومی سنتي
2ـ الگوي روابطعمومی آرماني
3ـ الگوي روابطعمومی انديشمند
تقسيم ميكند و در مورد هر كدام توضيحاتي ارائه ميكند و در پايان نتيجه ميگيرد كه اگر توصيههاي روابطعمومی ايران جنبه كاربردي پيدا كند و شرايط براي تحقق مباني و توقعات معطل مانده ايجادشود، ميتوان گفت روابطعمومی انديشمند به اهداف مورد نظر خود دست پيدا خواهد كرد و اين امر در درازمدت ميتوان چهارچوب خوبي براي پويايي، كارآمدي و تأثيرگذاري مثبت در عرصه فعاليت و امور باشد.